/england/leeds/forum/192.aspx/england/leeds/forum/192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-12-16 20:22
Tycker inte hans offensiva egenskaper är tillräckligt bra för att lämna sin kant som han gör ibland. En annan sak är också att han väldigt sällan sätter press på yttern i tidigt läge utan avvaktar oftast så pass länge att det antingen kommer ett inlägg eller en farlig pass inåt i banan. Han måste sätta press högre alternativt ligga närmare sin gubbe i tidigare skeden. Han lämnar alldeles för stora hål.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Rikard
2017-12-16 20:20
Håller med om ayling. Visst är det bra att få upp en extra gubbe på kanten o pressa motståndarna. Men hur många asa och mål har han stått för? Inte många... sedan kan man alltid tycka ja men han öppnar upp för någon annan. Men som whitesmot skrev. Ta hand om huvuduppgiften först o främst. Försvara.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-16 19:10
@Linus.M:

Jo, men det är sin sak att vara offensiv och en annan att vara det och inte begripa vad man är där för först och främst. Idag vara han OK men ibland verkar han tro att han är Marcelo fast då till höger. News flash för hans del är helt enkelt...NEJ.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-16 19:04
Det är jättebra att vinna såna här matcher med sättet det går till på är rent för mycket oss typ de senaste 5 åren. Så när som på att vi faktiskt känns tryggare bakåt.

Men ett riktigt topplag i denna divisionen tillåter sig inte pressas tillbaka som vi gör. Det steget har vi aldrig tagit. Steget då du kanske inte äger men du kontrollerar. Ett annat lag än Norwich som har ett uselt självförtroende hade troligtvis fått ut mer av sin press.

Det jag är ute efter är att vi ska ta steget till att vara Billy Big Bollocks. För det ska vi vara bara på vårt namn.
Leeds United Linus.M
2017-12-16 18:51
Angående Ayling; är det inte för att han är så fruktansvärt offensiv ofta som han hamnar ur position? Känns lite som att det är vad man får ta om man vill ha honom som ett extra vapen. Kan ha fel dock.
Leeds United Linus.M
2017-12-16 18:42
Vinst mot Hull nästa vecka och vi är i playoff :)
2017-12-16 18:31
Starkt av TC och laget att komma tillbaka på detta sättet. Jag hade helt klart mina tvivel och trodde det skulle bli tufft för honom att behålla jobbet. Vi har lyckats få tillbaka stabiliteten på ett bra sätt och lyckas även vinna när vi inte spelar bra.
Leeds United sportcarl
2017-12-16 18:28
Cardiff-Hull möts i kväll, seger för Hull vore mumma
Leeds United sportcarl
2017-12-16 18:26
annan intressant fakta som Hay la ut, inför förra internationella uppehåll så låg vi 10 poäng efter Sheffield United, nu skiljer det 1 poäng, i nästa omgång möts SU och AV, vinner vi vår nästa match är vi definitivt på play off
Leeds United sportcarl
2017-12-16 18:22
intressant stas som kan säga mycket eller inget:) wiedwald har vid detta laget 8 clean sheets efter 17 matcher han stått i, Green hade vid denna tiden 8 clean på 23 matcher
2017-12-16 18:19
sportcarl// Brytningen i första såg jag och nämner också men stolpskottet såg jag inte pågrund av störningar tydligen. Dock är jag tveksam till att ett stolpskott skulle rädda hans betyg idag. Kanske sätter jag för höga krav på honom.
Leeds United sportcarl
2017-12-16 18:17
Tom Matsson kanhända missade du det allra tydligaste som hans geniala brytning i första halvlek när anfallaren i princip var ren, några minuter senare hade vi en dubbelchans med Cibicki bra skott och Phillips i stolpen, när han är som bäst är han överallt, dock vet jag att han inte alltid är på denna nivån.han är helt klart farlig framåt och bra defensivt idag med, 2 klasser bätttre än Viera idag, mycket nöjd med denna seger i en match som på papperet man skall vinna
Leeds United sportcarl
2017-12-16 18:13
just nu 1 poäng till play off och 8 till direktuppflytt, tycker inte tabellen satt sig riktigt än dock ar Wolves visat att de är rättmättiga serieledare och lär gå upp, i övrigt, börjar bli lite gap i tabellen och agnarna skiljs från vetet, SheffielW och Fulham besvikelser
2017-12-16 18:10
Förvånad att se att en del tyckte Phillips var bra idag. Tyckte inte han var något särkilt. Brukar försvara honom men idag vet jag inte om jag såg hans storhet.
2017-12-16 18:08
Sjukt viktiga tre poäng! Oduglig andra halvlek men starkt att vinna ändå. Mina betyg över hela matchen: Wiedwald: 6 (kändes bättre i andra när Norwich fick mer tryck) ’ Ayling: 5 (ligger fel i positionen vid flertalet tillfällen... nära att ställa till det vid ett par lägen) Jansson: 8 (riktigt bra) Cooper: 7 (också bra) Berardi: 6 (bättre och stabilare än Ayling.. hade det tufft mot Norwich snabba yttrar men klart godkänd) ’ Cibicki: 6 (stark första, försvann i andra.. stärkte sina aktier enligt mig) Vieira: 4 (sämsta jag sett honom någonsin.. slår bort enkla passningar, ligger fel, nära bli utvisad, dålig) Phillips: 5 (ingen bra match av Phillips heller.. tappar mitten, kämpar men ligger fel.. slår bort en del passningar men räddar oss i första med en brytning.. nästan godkänd) Saiz: 5 (har så mycket fotboll i sig men får inte riktigt till det just nu.. en bra dag så kanske han gör två mål men en dålig dag som idag så tar han 21 felbeslut istället... borde gjort ett vid friläget men lyckas missa) Alioski: 6 (kämpar, sliter, gillar Alioski mer och mer... godkänd) ’ Roofe: 5 (njae.. inte Roofes match.. här skulle vi nog behövt en Lasogga på topp som hade kunnat hålla i bollen något mer än Roofe.. får inte mycket uträttat och tar flertalet felbeslut.. får en jätte chans i andra, skjuter över istället för att passa) Avbytare: Hernandez: 7 (bör komma in i startelvan i nästa match.. mycket bra när han kommer in) Grot: 5 (njaaaaa) Pennington: 5 (jahaja) Positivt idag: *** Tre poäng ** Pontus Jansson * Thomas Christinsen MOT
Leeds United sportcarl
2017-12-16 18:06
jag är väldigt nöjd med Phillips idag, skapar chanser framåt och gör fantastiska brytningar bakåt, idag var det inte så många farliga frisparkar emot oss som han kan slarva med ibland, Pontus närmar sig storformen, gott att se Wiedwald göra iaf 2 kvalificerade räddningar
Leeds United sportcarl
2017-12-16 18:04
som helhet nöjd med Cibicki, hans passningar och inlägg är bra, det finns fotboll och farligheter i honom, hans nackdel är väl mest hans fysik,
Leeds United LeedsKojs
2017-12-16 18:04
Det är inte snyggt men det är tre pinnar men borde varit mycket bekvämare.

Bäst idag.
Pontus

Cibicki står ut och tar chansen.

Saiz och Alioski inte godkända. Phillips bra, Vieira långt under normal nivå.

Ayling inte heller riktigt godkänd. Berardi och Cooper ok, men Cooper missade en viktig nick i första som kunde blivit ett baklängesmål så minus där, men annars bra.

Inhopparna var ganska bleka, Hernandez är rakt igenom klass dock, viktig. Grot löpte och nickade men var inte vän med bollen, Pennington osynlig men på ett bra sätt.

Wiedwald gör en matchavgörande och två-tre fina räddningar, han boxar bort bra på inspel. Såg ovanligt stabil ut, men hade även han sina svajningar.

Behöver upp flera snäpp till nästa match. Detta håller inte.
Leeds United sportcarl
2017-12-16 18:02
Mina betyg Wiedwald 7 Ayling 7 Jansson 8 Cooper 7 Berardi 7 Phillips 8, min MoM Viera 5 Cibicki 7 Saiz 7 Alioski 5 Roofe 4 pablo 7 Grot 3 Pennington 6
Leeds United WhitesMOT
2017-12-16 17:59
Lite nördiga betyg...

Alla 7:a utom PJ för målet och Berardi för sin underbara missade glidare i slutet på matchen.

TC får -10 för bytet av Saiz mot Grot. Idioti att ta ut folket som kan hålla i en boll i en match som denna.
Leeds United sportcarl
2017-12-16 17:58
gött med seger, men andra halvlek undermålig, skall jag hitta något positivt i den är det Pablos inhopp, och att vi var bra på att fördriva tiden de sista 10 minutrarna:)
Leeds United sportcarl
2017-12-16 17:45
Nu spelar vi med små marginaler
Leeds United sportcarl
2017-12-16 17:43
Vi har tappat allt
Leeds United sportcarl
2017-12-16 17:42
Skulle nog Byta ut Viera mot O Kane
Leeds United Linus.M
2017-12-16 17:41
Grots första ingripande......