/england/leeds/forum/190.aspx/england/leeds/forum/190.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2017-12-17 15:35
för 5 miljoner kan vi få en bra anfallare, för 2 miljoner pund 1 riktigt bra vänsterback, skulle räcka för mig, Siaz och Alisoki är för mig 2 bra värvningar som vi fick för ca 3milj pund var. finns ju en del spelare vi kan frigöra och helst sälja. Klich är väl den mest självklara,Sacko har vi ju också plus minst 1 anfallare, vid värvningarna vill det till att Orta gör jobbet ordentligt, har väl varit si och så
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 15:35
Snittet upp från 27700 till nu 32000. Enkelt räknat 4000 mer alltså. Gånga det med £30 kanske ? Slarvigt räknat £3m mer i intäkter om snittet håller ?

Absolut är detta en del i ekvationen att användas sig av när det sen kommer till själva gamblingen. Kalkylerad risk säger väl finansgubbarna ? :)
Leeds United Hartey
2017-12-17 15:22
Skulle vara intressant vad Radrizzani räknade med för publiksnitt inför säsongen. Nu ligger vi över 30.000 och håller vi oss vid PO strecket så kommer vi över 32.000. Borde ge överskott som kan investeras i spelare. Vi är nästan jämt på Sky borde ge pengar att investeras i spelare. Kan Wolwes köpa en spelare för £16 miljoner kan vi hitta spelare för £5-7. När vi hade Bates hade vi Championsships fattigaste ägare. Vi kan satsa med måtta redan nu
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 15:14
@Linus.M:

Okidoki, Hay är ju pålitlig för det mesta så då kör vi på den summan. Då är där antagligen kvar ännu lite mer i julkrubban :)
Leeds United sportcarl
2017-12-17 14:54
Taylor som övrigt spelade från start igår:), tror ordinarie vänsterbacken fick utgå matchen innan , Wood startade också igår men fick gå mållös
Leeds United Linus.M
2017-12-17 14:46
WhitesMOT//

Phil Hay har sagt att vi fick £6m för Taylor.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 14:31
Var det nåt man lärde sig efter Ridsdale så var det att allt som glimmar är inte guld. Enkelt är min bild så här : Professor Mac och Krasner var dösdömda från dag 1. Bates stoppa allt han kunde i egen ficka. Cellino gav till advokater och söner. Radz plus minus noll på trupp men absolut plus på övrigt. Det vi behöver är en satsning på just spelartruppen på just dessa £15-20m utöver allt annat. Alltså spräcka budget. Detta är den gambling jag så länge tjatat om att jag vill se och jag hoppas verkligen vi kommer få se med just Radz. Blir det bara plus minus noll på truppen under Radz så kommer vi få förlita oss på tur eller möjligen en förbannat bra scouting för att ta oss ur detta hål som heter Championship. Jag vet att det går kalla kårar på många när man pratar om spräckt budget. Minnena från Ridsdale kommer alltid finnas kvar. Men det är en jäkla skillnad att spräcka med kontroll och spräcka som Ridsdale. Hur som så måste det till för tur tar man sig inte långt på i den sjuka pengafotbollen. Säger inte att det är rätt egentligen. Säger bara att det är priset man får betala om man vill leka i de stora grabbarnas hage.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 14:00
WhitesMOT 13:48, kanske dags att avsluta denna diskussion, jag har missuppfattat Radz ord om att pengarna oavkortat från Wood skall gå till spelarförstärkningar, räknade inte på ditt sätt att det var efter tidigare köp, och att det mer blir efter sättet vi köper för vad vi säljer, helt ok för mig det med. skulle var trevligt med en säsong då vi verkigen satsar på att förstärka truppen, får vi nog får gå till David o Learys tid, denna sommar påminner väl ganska mycket om sommaren då vi sålde McCormack, vi har fått in en del intressanta spelare och några lite mindre bra spelare med
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 13:48
Svammel...

Om där ligger £15-20m i potten så är det ur Radz egna ficka. Det är inte efter några sålda spelare iaf om jag nu inte tokmissat nåt spöke vi sålt.

Arrivals 17/18

Players Transfer sum
Pontus Jansson £3.60m
Samu Sáiz £3.15m
Ezgjan Alioski £2.25m
Hadi Sacko £1.53m
Mateusz Klich £1.53m
Pawel Cibicki £1.44m
Jay-Roy Grot £1.44m
Caleb Ekuban £504k
Felix Wiedwald £450k

Totalt = £15.89m

Resten in är fria transfers eller lån.

Departures 17/18

Players Transfer sum
Chris Wood £14.76m
Liam Bridcutt £990k

Totalt = £15.75m

Resten fria transfers eller lån.

Alltså i princip plus minus noll. Wood pengarna är använda. Det Transfermarkt inte har med här är summan som Leeds och Burnley kom överens om för Taylor. En del påstår att det är runt £5m men mej veterligen är det ingen officiell summa. Men låt gå för att den summa är rätt och isf är det alltså den summan som ligger i den berömda potten.

Fast riktigt så enkelt är det nog inte för då glömmer man bort spelarna vi lånat och framförallt Anita. Dom kostar även dom. CBJ och Penningtons löner kan man nog kvitta mot Doukara och Belluscums löner iaf. Då har du kvar att betala Lasogga och Anita med Taylors transfer+lön och Green lön.

Ingen aning vad Green kan ha haft men jag skulle nog våga mej på £25k i veckan med tanke på vad han haft tidigare och att han trots allt har en del meriter. Antagligen räcker inte 25 men kör på det.
Denna kostnad kan du kvitta med Anitas lön. Han har högst troligt haft £25k eller mer i Newcaslte och jag har svårt att se att han gått med på mindre när han skrev på för oss.

Så då har vi Lasogga kvar. Ryktet säger alltså att vi betalar 25-50% av hans HSV lön. Och den har sagts ligga på runt £50k i veckan ? Det skulle innebära att vi lägger mellan £650k-£1.3m av Taylors summa på Lasogga. Potten blir mindre och mindre.

Ska man sen dryga sig ännu mer och titta på löner in/ut så skulle jag påstå att spelare in kostar mer än spelare ut. Alltså ännu mer av Taylors summa borta.

Potten, uppskattar jag nu grovt nere i kanske £2-3m. Nä, vill man ha satsning i Januari så får det bli från Radz eller sälja någon. Några Wood pengar finns inte att ta av.
Leeds United Linus.M
2017-12-17 13:07
@sportcarl:

Wood - £15m
Taylor - £6m
Bridcutt - £1m

Totalt: £22m
Leeds United sportcarl
2017-12-17 13:03
LinusM 12:55, ja då blir det som jag tror, dock får jag det till att vi sålt för mer än 22 för Wood, Taylor oc Bridcutt, skulle gissa på 25 miljoner pund,jag hoppas att i januarifönstret att Rose går till MU från Spurs, skulle ge 4-5 friska miljoner in som dock nödvändigtvis måste gå till spelarköp
Leeds United Linus.M
2017-12-17 12:55
Vi handlade för £15-17m i sommar och sålde för £22m ungefär. Ge det en/två transferfönster till så kommer det se annorlunda ut.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 12:48
Ja här var det olika bud, att de kan läggas i januari eller nästa sommar, eller som whites säger att stor del är redan använda, eller som jag går på: skall läggas på spelarköp.
för mig personligen har vi varken ersatt Taylor eller Wood, Grot och Ekuban är billighetsköp på typ 1 miljon pund var, och Lasogga var Hamburgs SV femteval som vi enligt HAy och YEP bara betalar en liten del av lönen som mellan 25-50 %, därför jag inte ser honom som en flopp, utan man får oftast vad man betalar för, Dock vill jag ge Linus rätt att Radz sa inte när, det kan bli i januari eller varför inte sommaren 2019 när vi firar 100årsjubileum:). för mig ligger det 15-20 miljoner i potten. jag personligen tror inte på Radz ord i just detta fallet utan är mycket glad om vi ens kommer upp på plus minus noll när det gäller spelarköp spelarförsäljningar, det går inte prata bort utan vi har sålt för betydligt mer än vi köpt, men huvudsaken är att det inte syns på spelplan, i övrigt vill jag säga att jag är nöjd med Cibickis debut från start i ligan och även Wiedwalds match som i mitt tycke var den bästa han gjort med några matchavgörande räddningar i andra halvlek där Norwich kunde kommit ifatt, formen börjar närma sig
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 11:22
@sportcarl:
Nä, det jag säger är att pengarna är i princip redan använda. Du verkar tro att där ligger £15m eller vad det nu var för Wood och bara väntar på att användas. Stora delar av summan gick innan Wood såldes. Så din kritik mot Radz i det hänseendet håller inte. Och sen som Linus skriver, Radz har aldrig sagt när pengar på spelarförsäljningar ska användas. Bara att dom ska användas till nya spelare.
Leeds United Linus.M
2017-12-17 10:39
Angående Wood pengarna så sa ju Radrizzani aldrig att de skulle investeras förra sommaren. Kan lika gärna ske i januari eller kommande sommar... Han menade ju mer att pengarna verkligen kommer gå till spelare den här gången och inte till advokater.

Känns som många trodde att allting var menat att investeras förra sommaren nämligen.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 09:35
Och jag som hade hoppats på glädje och suga på karamellen idag och julefrid här. Var väl att hoppas för mycket:). Nu får väl whites och thom diskutera sig imellan sig och komma på svar då jag givit svar på frågorna jag fått och inte vill dra detta i långbänk. för nu är jag på gymmet och därefter skidor. Någon annan får ta stafettpinnen.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 09:32
Spräcka budget? Wood pengarna Är ju öronmärkta pengar till ersätta spelare enligt Radz. Man säger väl inte att pengarna oavkortat skall gå till spelare om det är hål i budgeten?
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 09:13
@sportcarl:

Du vill alltså att Radz ska spräcka budget ? Ok, han borde väl iofs ha Taylor pengarna kvar att spendera men annars så är pengarna faktiskt redan använda på spelare.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 08:59
@sportcarl:

En sak måste jag ge dej iaf. Du är verkligen konsekvent. 1X23 i alla dina analyser.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 08:54
Thom Mattsson 01:02.många många bara för att jag kanske intebskriver negativt om tex en spelare vecka ut och vecka in så behöver det inte betyda att han lyckats utan ist inte infriat förväntningarna. Skall vi ta några spelare i år så kan vi säga Anita CBJ och Grot för att nämna några. Kan inte dra mig till minnes att jag skrivit om dem efter deras matcher att jag tyckt de varit bra överlag. Sacko skrev jag väl detsamma om när han fick nytt kontrakt i sommar att jag inte förstod mig på det. Köper inte allt managers/ägare/headcoach gör heller och påpekar det ofta. TC har jag kritiserat indirekt senast igår att jag blir besviken om inte Klich får en bänkplats en en chans att visa upp sig som nu Cibicki fått och tagit. Radz har jag kritiserat klart och tydligt efter försäljningen av Wood då han gick ut och sa att allt skulle återinvesteras i spelare och det har jag inte sett än. Skrev väl förra veckan att i januarifönstrets måste vi få in några spelare och minst3-4 släppas/lånas ut så nu vet du det:)
Leeds United Hartey
2017-12-17 08:03
Tänkt på en del att en 19 åring Leedsspelare skall behöva bli ”cruzified” hemma på ER. Tycker TC får ta på sig en del att han givit honom så många chanser när han presterat totalt noll. Själv har jag inget emot att fansen visar sitt missnöje med spelare typ Kebe men en 19-åring känns för ung. TC skall ge Grot chansen i U23 eller låna ut honom.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-12-17 01:02
sportcarl// Har någon, någonsin misslyckats med någonting enligt dig?
Leeds United sportcarl
2017-12-16 23:52
om det var han eller spelarna eller ägarn låter jag vara osagt, om jag inte minns fel var väl under den perioden var väl försäljningen av Snodgrass ett stort misstag utan att ersättas och att inte alla pengarna återinvesterades, vi var inne i en nedåtående trend som hållt i sig till förra säsongen, finns kanske en anledning till att vi inte hittils efter league one perioden inte varit i play off en endaste gång, förhoppningsvis kommer vi dit denna säsong och då tycker jag vi alla isf stämmer upp i en hyllningssång för TC och AR
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-12-16 23:40
sportcarl// Tycker du Warnock gjorde bra ifrån sig i Leeds?
Leeds United sportcarl
2017-12-16 23:39
Cairney verkar ju intressant, är ju en Leedsgrabb i grunden
Leeds United WhitesMOT
2017-12-16 23:29
Barbet, Cairney och Grabban i Januari tack.

Antagligen på tok för mycket FM över den scouten...
Leeds United sportcarl
2017-12-16 23:26
Närmsta matcher
Hull (h)
Burton (b)
Birmingham (b)
Nottingham (h)
Ipswich (b)

känns ganska överkomligt, minst 10 poäng borde vi fixa
Leeds United WhitesMOT
2017-12-16 23:10
Innebär dom betygen att Saiz var helt off idag ?

Lite hårt kan jag tycka..
Leeds United sportcarl
2017-12-16 23:05
jo dagens motstånd var bättre än QPR, kanhända börjar vi närma oss formen då vi får motståndare att se dåliga ut, försvaret sitter som ett smäck och inte många målchanser vi släpper till. finns ju egentligen inga lätta matcer och lag som man alltid skall förväntas slå som tex idag med dagens match och vinst kan man låta julefriden infinna sig:)
Leeds United Duke
2017-12-16 22:54
Såg inte matchen idag men starkt att vinna mot Norwich som har ett riktigt bra lag. Grot är ju frågan varför han ska spela. Låna ut honom och ta tillbaka Antonsson. Lasogga tillbaka till nästa match, då är nog inte Grot på bänken ens. Sportcarl// 6 är godkänt.
Annons: