/england/leeds/forum/188.aspx/england/leeds/forum/188.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Rodell
2017-12-20 10:46
Tycker inte berardi har gjort bort sig och det finns bevis på att man kan göra positionsbyten under karriären. Det är professionella fotbollspelare vi pratar om man kan oftast göra sitt jobb på en annan position. Sen absolut finns det bättre alternativ där ute som är villiga att komma fine :) Tycker Ayling har varit den svaga sidan utav ytterbackarna i år än sålänge :)

Men fan nu i helgen vid vinst går vi upp på playoff den är fin den :) Sheffield United möter Aston villa så något tapp där kommer det bli :)
Leeds United Duke
2017-12-20 10:20
Berardi tycker klubben behöver en ny bra vänsterback.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Rikard
2017-12-19 22:34
Vill endast ha riktigt bra kvalite värvningar i januari. Ingen kanske som möjligtvis gör någon glad i framtiden. Undrar hur klubben tänker kring dom leeds grabbarna som är utlånade. Denton, coyle o wilks. Ser hellre en egen talang som wilks istället för Grot. Coyle och denton perfekt backupp till berardi och ayling.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2017-12-19 19:02
Hade vi vunnit mot Leicester hade vi spelat idag mot Man Shitty va? Det hade varit något det. Hemmaplan mot Shitty och ett 1-0 mål i 87 minuten av Jansson.
Leeds United Rodell
2017-12-19 08:05
Thom//

Härligt :) verkar iaf spännande :) låter som veckorna går fortare mellan leeds matcherna än vad dom gör hemma i kalla Sverige :P
2017-12-18 22:50
Rodell// Klart jag hinner med Leeds :) vet inte exakt mina arbetstider i Maldiverna ännu men förhoppningsvis funkar det okey med tidsskillnaden. Denna säsong tror jag inte jag missat fler än 2-3 matcher och det är exakt så jag vill ha det :)
Leeds United Kristoffer
2017-12-18 22:42
Billy Whitehouse som vi hade i akademin han spelar nu för ett lag i Northern Premier League som är fem divisioner under the Championship.
Leeds United Kristoffer
2017-12-18 22:22
@WhitesMOT:

De är väl i Cardiff och provspelar nu.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-18 22:07
Bröderna McKay är tydligen visade dörren.
WLD WLD
2017-12-18 21:54
Thom /
Mycket trevligt att läsa ditt spännande inlägg, vilket annorlunda, Svenssonliv
Du har prioriterat !! Din historia lever Du gott på, när ålderns höst kommer, och tiden går fortare ju äldre man blir.
Fint med lite annorlunda inlägg än bara Leeds, vara, eller inte vara, ....
Önskar Dig fortsatt , Ett gott liv och fina helger i Sverige....
Leeds United Rodell
2017-12-18 21:41
Thom // Fan du lever livet :) hinner du med Leeds :P
2017-12-18 20:18
Avslutar snart mina fem veckors semester i Mexiko. Älskar fan detta landet. Varit här mycket de senaste åren och det är en skön ”escape”. För alla som inte känner mig (vilket de flesta inte gör här inne) så är jag en svensk i exil sedan lite drygt 8 år tillbaka. Bott i Grekland de senaste sju somrarna och jobbat där, Österrike, Italien, Norge, nästan 2 år i Asien, Karibien, USA, Panama, Costa Rica osv osv. Jag är utbildad dyk instruktör och kommer från januari och ett år framåt jobba i Maldiverna. Så nu packar jag och min flickvän väskorna och åker hem och firar jul i Svea Rike och nyår i Tyskland sedan drar vi mot Maldiverna i början på januari. Vill man och känner något intresse för att följa mina äventyr och kanske få en något annorlunda bild av mig än det som skrivs här inne så kan man följa mig på instagram (thompakt) om man känner för det. Och vill man komma och dyka i Maldiverna eller har andra frågor vad gäller dykning i synnerhet så var inte rädda för att skicka ett PM här eller på instagram. Handlade inte mycket om Leeds här så drar iväg ett MOT iaf.
Leeds United Hartey
2017-12-18 19:38
Thom/ Läste att Saiz skall få ett nytt bättre kontrakt. I januarifönstret vill alla lag ha in en målskytt. Tycker Leeds skall lägganden stora pengarna på en målskytt.chansa på att Ciblicki kan fortsätta att prestera. Om vi skall gå för något mer är en inre mittback eller helst en riktigt bra rutinerad inre mittfältare. Misstänker att både Viera och Phillips är unga och inte orkar våren ut.
Leeds United Duke
2017-12-18 19:01
Linus// CBJ såg jag som backup till Berardi med tanke på hans meriter. Anita isåfall mer som en startspelare men han är för dålig tyvärr och en besvikelse. Spelade 90% av matcherna från start i Newcastle visserligen som högerback.
Leeds United Linus.M
2017-12-18 18:52
Våra bäst betalda spelare ligger på runt £20k. Duke// Vadå inte ersatte Taylor rakt av? Vi tog ju in CBJ som skulle vara på den platsen, hans attityd verkar ju vara helt värdelös dock. Både här och i Wolves.
2017-12-18 18:47
WhitesMOT// Så länge du räknar att vi ”sparat in” lönerna från försäljningarna också. Jag menar vi fick vän typ £15-16m för Wood men jag undrar hur mycket han hade i lön per säsong? Ärligt talat är jag usel på detta, men hittar information på dailystar att Wood tjänade £17k i veckan i Leeds. Det är nästan £70k i månaden x 12 = ~ £840k om året. Säg att Taylor tjänade ~£400k, Murphy ~ £500k (antar Leeds betalar lite av hans lön i Burton dock), Bridcutt ~ £600k, Diagouraga ~ £360k, Doukara ~ £250k, Bellusci ~ £350k plus flera andra som Antonsson osv. Bara detta är £3.5m och säkert runt £500-1m mer. Så lågt räknat. Detta har vi ”sparat” in på spelare vi sålt/släppt. Har vi värvat in spelare som har mer än £4m om året i löner? Jag är tveksam. Saiz kommer från andra divisionen i Spanien och har alltid harvat omkring där. Tror inte han har en hög lön här. Kanske någonstans runt £8-10k i veckan max. Alioski likaså. Jansson något liknande, osv osv.
2017-12-18 18:35
Duke// Tydligen är Lasoggas fem mål väldigt bra. Tror det kommer låta likadant om han inte spelar mer denna säsongen. Hans målsnitt kontra matcher är ju fortfarande bra i så fall. Faktum är ju att han missat fler matcher än han spelat pågrund av orsaker vi inte helt känner till. Så här långt är det nyförvärvet totalt misslyckat enligt mig. Dock ska man väl säga att han fortfarande har chans att bevisa motsatsen med lite drygt hälften av säsongen kvar. Kan han lyckas göra 10-15 mål till så är jag den första att lyfta på hatten.
Leeds United Duke
2017-12-18 18:30
Helt omöjligt att räkna på ekonomin. Det vi kan konstatera är att försäljningen av Wood har kostat oss många poäng. Taylor kan jag förstå att man inte ersatt rakt av då Berardi spelade vänsterback nästan halva förra säsongen och gjorde det ok. Green är den största missen och det finns inget sunt förnuft med den försäljningen. Wood ville lämna så inte mkt att säga om men Lasoggas fem mål är för dåligt.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-18 18:29
Thom //

Jag gjorde ett halvhjärtat försök innan idag med listan jag bifogade igår. När jag slår ihopa alla köp/lån/släppta in och ut och sätter hittade siffror eller uppskattade siffror på alla spelarna så får jag en ökning av lönekostnaderna med cirkus £60k i veckan.

Rätt eller fel, ingen aning men det känns rimligt helt enkelt. Tittar man på nivån på spelare in kontra spelare ut så är kvalitetsnivån på IN betydligt högre över lag än UT. Sen att mycket på IN inte duger ändå är en annan sak. Hur som så känns det rimligt att högen IN har ökat på våra utgifter.

När det kommer till Januari så har man fått höra i mer än 10år att man gör inga bra affärer i detta fönster. Framförallt Bates var mästare på detta. Skulle säga att det är ren bullshit. Kanske man betalar överpris, absolut ibland,men vill man med hela vägen in så funkar inte safe. Vi om nån är det ultimata beviset på detta. Jag är så satans trött på den inställningen och hoppas verkligen Radz har viljan att bryta detta loser mönster.

2017-12-18 16:47
Ska man räkna med inlånade spelare så ska man väl också räkna med utlånade spelares löner som vi slipper. Har inte sett någonting eller väldigt lite om spelare som Coyle, Denton, Erwin, Antonsson, Murphy (som sitter på ett ganska fett kontrakt)? Sen slipper vi ju även Belluscis lön, Bridcutts, Wood, Doukara, Botaka, Turnbull, Taylor, Green, Silvestri och Diagouraga. Säljer man en spelare som Wood för säg £15m och han sitter på en lön på X antal pund i månaden så blir ju det också en ”insparad” summa man ”tjänar” in på övergången. Detta om man vill hårdra det alltså.
2017-12-18 16:30
Det här med att räkna med löner och sign-on bonusar räknade jag på när Cellino var ägare. Då var det inte lika populärt att ta med det i beräkningarna på de summor som lades på nyförvärv. Nu verkar det vara lättare. Men men, jag tycker fortfarande det ska räknas med och inte bara själva summan man köper en spelare för. Så jag tror likt WhitesMOT att det inte finns några jätte summor efter Woods övergång. Dock tror jag det borde finnas ett par miljoner undanlagt och öronmärkt för januari fönstret. Vi kommer inte klara en push under våren med denna truppen enligt mig. En skada på en mittback och vi är illa ute. En skada på Roofe och vi tappar en hel del av konkurrens kraften på topp / yttern. En skada på Vieira/Phillips och vi är tunna på mitten. En skada på Ayling/Berardi och vi är tunna på ytterbackarna.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-18 15:38
@Linus.M:

Jag går bara på logiken och hur framförallt fotbollsvärlden ser ut. Kanske han inte har det. Men isf skulle jag säga att hans agent sett till så att han fått en sign-on bonus som motsvarar. Bara själva tanken att halvera sin lön från de nivåer han kommer ifrån har jag svårt att se att många spelare går med på. Sen om dom är värda det är en annan sak.

Se på det så här : Han kommer på fri transfer. Ge honom £25k på 3 år och du har fått honom för £3.9m. En summa han definitivt hade tingat om du försökt köpa honom under kontrakt. Detta är ju ett av skälen till att så många spelare löper sina kontrakt. Dom har fortfarande en bra chans att hålla sin lön skaplig fastän man kanske vet att man är inte på sin högsta nivå längre.

Leeds United Linus.M
2017-12-18 14:42
WhitesMOT//

Är nästan 100% säker på att Anita inte har £25k i veckan. Tror faktiskt inte ens vår bästa spelare har det.
Leeds United WhitesMOT
2017-12-18 13:52
@sportcarl:

Anita kommer från Newcastle där han haft en skaplig PL-lön. En del rapporter om £50k i månaden. Har väldigt svårt att se att han skrivit på för oss och halverat sin lön. Men låt säg att han gjort det. Då står han på £25k. Troligtvis samma summa som vi betalar till Lasogga. Sen ska du ge Saiz,Alioski,Klich och antagligen Wiedwald löner som går från åtminstone £10k och upp. CBJ tjänar minst £10k i Scum. Hur mycket betalar vi av den ? Lonergan tjänar nog inte nån pisselön.

Ställer man ovan mot listan som skickats ut så får iaf jag svårt att matcha siffrorna. Wood,Bridcutt och Green. Möjligen även Murphy kan matcha ovan lista. Resten är en bra bit under £10k de flesta av dem.

Lägg sen på en hög spelare vad jag vet som fått förlängda kontrakt. Svårt att se att alla dessa 7 bara gått med på förlängt utan nån ökning i pengar.

Nä, det är högst sannolikt att pengarna in har förbrukats eller knutits upp redan.
WLD WLD
2017-12-18 12:14
Dagen före Juleafton, perfekt med match mot Hull.kl 16.00....
Då blir det 2 timmars njutning av Leeds perfekta spel.....
Wiedwald flyger som en jojo mellan stolparna, och Pontus insats
blir toppen i försvaret....utom en boll som ingen rår på.... 1-0 till Hull....
Fansen svär och förb....men ?an , de som ger sig, idag visar Hernanderz
vart bollen hör hemma, skruvar in två mål på 10 minuter....förbi Hull,s målis....
Så blir Leeds e.m , dan före dan, 3 poäng, sitter som en smäck, många tar sig ett,bläck, sen blir allting så käckt.....2-1 till Leeds United........
Leeds United stonefree
2017-12-18 10:35
Vad som än händer i januari fönstret, så hoppas jag att vi slipper ta in fler konstiga värvningar från länder/klubbar/spelare som vi aldrig har hört talad om. Det är allt för många utav dom,vi tar till oss ur den kategorin som aldrig kommer att lyckas. Tror inte det är många av dem som kommer utifrån, som ens i sin vildaste fantasi har en aning om hur tuff en serie CS är! Inför den här säsongen är det i skrivande stund endast Alioski och Saiz som kan få godkänt. Cibiski! Kanske, men låt det gå några matcher till innan vi ger betyg, men det ser lovande ut. Av alla nya denna säsong är det mycket upp och ner! Wiedwald, Ingen stabil förste mållis Lonegan, ingen stabil förste mållis Pennington, okej, men inget första val Lassoga, långsam, ointresserat Cameron Jackson, varför??? Anita, alldeles för ojämn Shaughnessy, om 3-4 år kanske Gomes,ännu en varför x 2! Klich, varför x 5 helt onödigt Grot, om 3-4 år kanske Ekuban, fått chansen, är ingen målskytt Alioski, Bra, men det tog tid att hitta rätt Saiz, enda riktiga stjärnan, verkar trivas. Chibicki, lovande, hoppas det håller 14nya spelare där endast 2-3 av dem är ett första val i matcherna utöver målvakterna, där måste man ju ta ut en av dem i matcherna. Men Green hade sopat banan med båda dessa två! Det kan ju inte i längden räknas som succé om man utav en trupp på 26 spelare endast använder 3-4 av de nya i varje match. Drar man det lite längre, så har ju en av målisarna samt Alioski och Saiz en fast plats i laget, det innebär att i de matcher vi kör med 7 gamla spelare slås 11 nya om 1 plats, i många matcher har vi kört med 8 gamla spelare, då har det inte funnits plats utan på bänken för någon utav de 11 överblivna. Jag vet att vi har köpt en Japan som kommer i januari, det är en ren business grej, för att få upp intresset i Asien igen för Leeds. När jag började resa runt i just Asien i mitten på 80 talet, var det många som hade Leeds tröjor, men efter Valencia matchen i CL, försvann det det i samma takt som Leeds ur rampljuset. Jag tror det kommer att handla om lån, tror inte vi har råd att binda upp fler på långtids kontrakt! Vad vi behöver är en forward som vet vart målet är, en defensiv mittfältare som har blick för spelet, inget ont om Philips och Vieri, men de kastar bort allt för många bollar när de sätts under press. Vänsterback ? Inte nödvändigtvis för min del, det har ju inte varit på den kanten det har varit problem i de matcher där det inte har gått så bra, det har ju varit Aylings kant som var en katastrof ett tag, men det ser ju bra ut nu igen! Även om det säkert blir lån, har jag en önskan till TC,försök att göra dig av med 5-6 utav de felköp vi gjorde under sommaren och satsa på 2 riktigt bra spelare. Gärna Engelsk män som har varit med ett tag! Vet att de är dyra! Men mitt motto är köp dyrt! Det är som kläder och skor, folk handlar på Ullared och H&M använder det några månader och köper nytt. Jag köper dyrt och isär skor och skinnjackor blir bara snyggare och snyggare, jag har jackor som är 20 år gamla, som jag skulle få tillbaks pengarna jag gav om jag sålde dom. Kvalitet går alltid förre kvantitet!
Leeds United sportcarl
2017-12-17 22:46
Jag tror in och utgående löner går j någorlunda jämnt ut tex får vi lasoggas lön men slipper Woods. Bridcutts lön mot Klich osv. Sedam har det nog inte räknats med att Wood försäljning har add on efter matcher mål som inte räknats med. Iaf jag skulle bli besviken om Radz ord om att Wood pengarna skall gå till spelarförstärkningar redan är intecknade till i princip 100% enligt whites. Då hadev han inte behövt säga det överhuvudtaget.Dock vill jag säga att jag gillar Radz
Leeds United Linus.M
2017-12-17 22:32
WhitesMOT//

Ahh, just det.

Ja, att ge kritik till Radz ser jag inte varför man skulle göra. Så lugnt och skönt i klubben nu :)
Leeds United WhitesMOT
2017-12-17 22:26
@Linus.M:

Och jag förklarade också vart stora delar av Taylorpengarna gått till löner för alla nya spelare där Lasogga är den troligtvis största utgiften.

En annan klump också som inte nämnts är mer personal kring truppen. Orta och Kinnear bl.a. Dom är också "värvningar" som kostar.

Därav tror jag snarare att den verkliga siffran i sparbössan är mer nånstans runt £2-3m kvar av alla försäljningar. Och därav mitt plus-minus noll tänk.

Men hela debatten började med att Radz var en besvikelse eftersom han inte köpt spelare för drivorna av pengar som skulle blivit över efter Wood. Och det tyckte jag var orättvist mot Radz helt enkelt för det är inte sant.
Leeds United sportcarl
2017-12-17 22:06
jag är väldigt nyfiken på januarifönstret, inte bara att vi skall ta in och förstärka, utan vad vi skall göra med spelare som CBJ,Anita,Sacko och Klich för att ta några, det slukas ju enormt i löneutgifter för spelare som inte känns nära och inte har TC:s förtroende,
Annons: