/england/leeds/forum/183.aspx/england/leeds/forum/183.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Gary Kelly
2018-02-04 10:44
...free fallin', now Leeds free fallin', now Leeds..free fallin'...falling..
Slaven Bilic eller Marco Silva ? - rätt gubbar att vända skutan uppåt!!??..
Leeds United sportcarl
2018-02-04 10:33
Idag känns som en perfekt dag att sluta upp leden ,och stå upp och bakom klubben.
Leeds United sportcarl
2018-02-04 10:31
stonefree 10:10. Viera kan möjligtvis inte kunnat visa sin rätta potential pga återkommande problem med skador och problem med sina knän . Och tror han hastats fram för fort på slutet av alla skador avstängningar vi har på defensiva mittfältar efter den stentuffa kapningen kring nyår, . Tyckte dock igår att Forshaw/Viera visade bra stabilitet och det var inte på den positionen vi förlorade matchen. Och är nog de 2 jag skulle satsa på långsiktigt.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-04 10:31
Caulker har sprit och spelproblem så att ta in honom i denna röran nu vore nog bara till att addera på problemet för båda parter.

Nä fota TC och det nu. Ta in Pearson och säg till Orta att om han ska vara kvar som sportchef så lyssnar han på Pearson och inte tvärtom.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-02-04 10:25
Duke// Tycker du har fel angående Phillips. Tycker inte alls han har tagit kliv denna säsongen, framförallt inte senaste månaderna då han snarare tagit kliv bakåt. Tycker heller inte att han var svag förra säsongen under Monk.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United stonefree
2018-02-04 10:10
Största besvikelsen bland våra defensiva mittfältare är definitivt Vieiri, han har bara blivit sämre och sämre den här säsongen tyvärr. Philips var bra precis i början av säsongen sedan har varit som för, lite bra inland och dålig inland och urusel ibland. Han kommer inte att bli bättre än så här! O’Kane är lite som Philips. Det är väl därför att Forshaw har kommit, för att vi behöver förstärka där. Mycket tror att just inte Vieiri har klivit fram mer än han har som är den stora orsaken till köpet av Forshaw. Jag trodde han skulle gjuta sin plats i laget denna säsong!
Leeds United Duke
2018-02-04 09:59
Thom// Tagit kliv framåt främst för att han var svag förra säsong. En hel del bra matcher denna säsong och har fått större förtroende än Viera och O’Kane.
2018-02-04 09:22
Duke// Vissa matcher tycker jag knappt han håller League Two klass med sina missade en meters passningar, idiotiska positionsspel, intetsägande arbete och sin totala avsaknad av förståelse av spelet. I vissa matcher däremot så gör han det han ska. Det är alldeles för få matcher för att jag ska tycka att han tagit kliv framåt denna säsongen.
2018-02-04 09:13
Duke// Vet inte om jag håller med dig.
Leeds United Duke
2018-02-04 09:08
Ja men totalt sett bättre helt klart.
2018-02-04 09:06
Duke// Han började starkt men senaste månaderna har han gått tillbaka enormt.
Leeds United Duke
2018-02-04 08:59
Visst borde han hänga löst nu och med Sheffield U borta till helgen är det totalt mörker. Troligtvis sätter han ner Forshaw eller Phillips som mittback. Thom// Phillips mkt bättre denna säsong för övrigt.
2018-02-04 08:50
Steven Caulker känns given till sommaren med typ alla backar borta. Han kan till och med göra hyfsat ifrån sig till dagen vi känner att vi ska värva honom. Då blir han till skit likt alla andra lånespelare som vi väljer att värva efter ett positivt lån.
Leeds United Rodell
2018-02-04 08:24
Några free agents

Alex Song
Steven Caulker
Philipp Wollscheid
Sébastien Bassong
Diego Capel (alltid gillat förr)
Anthony Stokes (nyss släppt)
Jérémy Toulalan

Finns flera och dessa behöver inte alls vara bra men fan det är ju knappt det vi har nu heller
Leeds United Rodell
2018-02-04 08:05
Steven Caulker bara ta in på free till sommaren (tränar med luton)... vi har ju inte många val... sen spela med 3 backslinje nästa match och ta upp typ nya holländaren från u23
Leeds United Rodell
2018-02-04 08:03
Frågan är väl vem av orta och radz som va mest för Christiansen. Känns som Orta ville ha någon tränare han kan styra. Vem fan vill jobba i förhållanden där spelarna man har inte är några man själv har valt... Han får ju inte in egenskaperna han kräver utav spelarna.
Jag tror ett managerskifte är något som behövs nu men jag tror också att modellen med sportchef som värvar inte fungerar på denna nivån. Vilka lag har det ens förutom dom allra största (barcelona, city, bayern osv där tränarna ändå har ett val också)

Borofansen varna för Orta och en del av varför Monk lämna var Orta och sålänge han bestämmer värvningar och Radz inte vill öka budgeten för spelare så kommer vi nog vara fast i skiten som är nu....

All heder till det Radz har gjort på sidan av planen men nu känns han bara löjlig för sparkar han inte nån så är det tjänstefel även om han inte vill vara en Cellino men ibland gör man fel val... Cellino gav ändå Monk en helsäsong och våran bästa på länge ;)
2018-02-04 06:20
Vem bär skulden i att vi förlorar fler matcher, släpper in fler mål, gör mindre mål, spelar skit, visar noll moral, får röda kort i varenda match, inte fått igång någon spelare eller höjt någon spelare, fullständigt misslyckas med taktiker, gör otroligt patetiska byten, låter spelare som är odugliga få spela i match efter match utan att bli petade, spelar fel formation, värvar fel spelare, kommer med ursäkter och skyller ifrån sig på skador och utvisningar, tagit oss 7 poäng ifrån play-off, tagit oss till ett ingenmansland i mitten av tabellen, lyckas leda sitt lag till ett uttåg ur FA- cupen mot ett League Two lag som dessutom vinner helt rättvist, inte har någon karisma, inte har en aning om hur man tränar en klubb av Leeds storlek och inte har rutinen som krävs. TC mina damer och herrar. The ”Leader” of Leeds United. 7 matcher utan vinst, and counting.
2018-02-04 05:53
Vilka spelare har lyft sig denna säsongen under TC som var här förra säsongen? Ayling - Betydligt sämre denna säsongen. Jansson - Har väl knappast varit bättre? Cooper - Något bättre möjligen men har på slutet tappat och gått tillbaka till sin League One/Two standard. Denton - / Coyle - / Berardi - Nja, ingen förbättring. Vieira - Betydligt sämre. Phillips - Sämre Roofe - Gjort fler mål men när Roofe är dålig så är han fruktansvärt dålig. Kommer inte till sin rätt alls just nu. Hernandez - Blandar och ger men tycker nog han fick ut mer förra säsongen då han var nummer 1 i offensiven. Dallas - Sämre (men har ju också missat stora delar av säsongen) Sacko - Trodde inte man kunde bli sämre än han var förra säsongen, men tydligen. Oduglig. O’Kane - Betydligt sämre. Spelare som vi köpt då? Hur många av dessa har fått en nytändning i Leeds och presterat? Wiedwald - Troligen betydligt sämre än i sin förra klubb. Direkt orsak till 6-8 förlorade poäng genom horribla beslut. Har höjt sig något på slutet. Lonergan - Sämre, fick också ta på sig en del mål i de matcher han fick chansen. De Bock - Kan nog bli ett lyckat nyförvärv men så här långt tycker jag inte han imponerat speciellt. Forshaw - Japp, the real deal. Kan bli en nyckel spelare för oss. Alioski - Betydligt sämre. Alltså, förstår mig inte på honom. Tycker han har kvalitéer som skulle kunna var väldigt viktiga för oss men jag tror inte han är tillräckligt bra helt enkelt. Saiz - Bra, har väl varit den (enda?) spelaren som visat mest över säsongen. Lasogga - Nu var ju Lasogga helt oduglig även i Hamburg så ingen direkt skillnad här. Men alla vet nog vad jag tycker om honom. Nu senast igår så lyckades han med bedriften att inte göra mål på en chans som min 83 årige farmor hade satt vid ställningen 0-1. Matchen hade kunnat sluta annorlunda kanske? Aldrig är hans mål avgörande, aldrig går han i fronten och visar resten av laget vad som gäller. Han har misslyckats med att förändra varenda matchbild när han har hoppat in, han har misslyckats med att göra mål i 15/20 matcher, han har missat helt solklara målchanser i flertalet matcher, han har lyckats vara sämst på plan mot ett League Two motstånd, han har endast varit delaktig i 6/13 vinster i ligan, hans statistik vid startade matcher är 4-1-9 och hans prestationer i MAJORITETEN av dessa matcher har varit rent katastrofala och han har också blivit utbytt i väldigt många matcher. Lasogga som Woods ersättare är ett skämt, dömt att misslyckas från början. Grot - Var säkert ganska okey i sin förra klubb men i Leeds har allt gått snett. Cibicki - Obegripligt nyförvärv fortfarande. Visade litegrann i en match eller två men är ju långt ifrån den standard på spelare som vi behöver. Anita - Sades vara en ganska okey kugge i Newcastle. Här fattar jag inte vad han gör eller spelar. Vänsterback tydligen även om han är defensiv innermittfältare, en position vi har haft stora problem med under hela säsongen. Klich - Kom som en spelfördelare, lämnade på lån som en totalt misslyckad flopp. Han inte direkt fått chansen att visa vad han kan heller och när spelare som Alioski och Roofe får chansen i match efter match kan man undra om Klich legat med TC’s fru eller något. Ekuban - Totalt misslyckad, mestadels skadad. Pennington - Inte alla varit det unga löftet det spåddes om honom när han kom. Men med en målvakt som Wiedwald bakom sig, och super klantar som Cooper, Ayling och Berardi bredvid sig så kanske det inte är så konstigt om man svajar själv lite. Summa sumarium: Lyckade nyförvärv: Saiz Spelare som höjt sig sedan förra säsongen: Ingen Misslyckade nya spelare: Pennington, Alioski, Lasogga, Grot, Ekuban, Klich, Anita, Shaughessy, Sacko, Cibicki.
2018-02-04 04:03
Tränare som skulle göra ett 1000 gånger bättre jobb än TC: Slaven Bilic Marco Silva Mark Hughes Sinisa Mihajlovic Thomas Tuchel Luis Enrique Simon Grayson Ett par skor En påse jordnötter En snorkel Ett paket tuggummi En smörgås med leverpastej Solskyddsfaktor 15 Ett matchday program En lott utan vinst Kikki Danielsson
Leeds United WhitesMOT
2018-02-03 23:33
@Kristoffer:

Fan jag skulle ju däcka.... :)

Jo jag såg det också. Men i min värld är det illa nog. Dom har rustningen på sig. Då ska fokus vara 100% fotboll. Oavsätt tid till avspark.
Leeds United sportcarl
2018-02-03 23:24
hoppas på en utrensning till sommaren, många spelare har spelat bort sig, har inte levererat vad de är här för, ny tränare lär det bli med, Orta kan inte sitta kvar som jag ser det. blir att bygga nytt lag för jag vet inte vilken gång i ordningen
Leeds United sportcarl
2018-02-03 23:21
Kristoffer 23:16 . känns bättre att veta, hade det varit efter matchen direkt hade man blivit fly f****nnad
Leeds United Kristoffer
2018-02-03 23:16
@WhitesMOT:
Enligt Stuart Dallas är det en bild tagen fyra timmar innan matchen. Han säger att när det närmar sig match så är det mobilförbud.
Leeds United sportcarl
2018-02-03 23:11
och vi har inlett vår vanliga sluttapp på vårsäsongen, mycket man känner igen
Leeds United Kristoffer
2018-02-03 23:10
Fulham har börjat sin sedvanliga slutspurt på säsongen för på de åtta senaste har de sju vinster och en oavgjord.
Leeds United sportcarl
2018-02-03 23:08
man känner ju sig ganska tom ikväll och undrar om spelarna fattar vad det innebär att spela för Leeds United, tyckte Whelan summerade det ganska bra med att Cardiffspelarna såg mer heta och hungriga ut.Och nu kan vi ju inte skylla på Cellino heller längre, imorgon är dock en annan dag och man får ta nya tag, är i motgångens stund man skiljer agnarna från vetet
Leeds United WhitesMOT
2018-02-03 23:02
En sista tanke innan jag däckar i soffan...

10 minuter in i matchen idag tänkte jag att det är väl faaan vad mycket energi vi som lag lägger på att klaga på domaren i varje match !! Fan så mycket mer en motståndarna vecka ut och vecka in. Ännu ett tecken på hur ur balans denna grupp är.
Leeds United sportcarl
2018-02-03 22:53
Brardi får väl 2 matchers avstängning för adra röda kortet denna säsongen, lite tunnt minst sagt på försvarslinjen, men Coyle behövdes ju inte och innerbackar verkar klubben vara nöjd med, Kinnear skrev i programbladet att laget är tillräckligt bra för play off
Leeds United sportcarl
2018-02-03 22:44
jag tycker personligen det ser sjukt ut att de sitter där och kollar i sina mobiler, vet inte om en annan är gammalmodig men man skäms nästan över att se det efter den miserabla performancen
Leeds United WhitesMOT
2018-02-03 22:37
Kanske en desperat förenkling av läget men det är verkligen en målande bild av hur mysigt vi har det just nu.

Jag et vet vad min första tanke är iaf....
Annons: