/england/leeds/forum/175.aspx/england/leeds/forum/175.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2018-03-10 10:43
2 sista matcherna har försvaret crackelerat å det grövsta med 6 insläppta mål. Framåt har våra anfallare och offensiva mittfältare lyckats med att göra noll mål och knappast någon reell målchans. Låt vara mot toppmotstånd. Idag skärpning och vill se Saiz spela som jag vet han kan och inte som i förra matchen och då speciellt i första halvlek
Leeds United Rodell
2018-03-10 10:03
Simo / Har du sett matcherna vi spelat under heckingbottom? Han spelar för det mesta 442 med saiz lasogga på topp.. Både ekuban och roofe har testats där utan vidare lycka man ska inte stirra sig blind på formation och hur laget är uppställt på pappret
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Simo LUFC
2018-03-10 09:39
Varför måste vi köra med två defensiva mittfältare! Kör en klassisk 4-4-2 med Forshaw och Saiz på mitten. Kör med Lasogga och Ekuban på topp. Låt den sistnämnde springa på allt. Kan även jobba ner defensivt för att hjälpa till på mitten om det behövs. När han tröttnar släng in Roofe eller Cibicki eller vem som helst och låt sen den jäveln springa runt och ”kötta” . För även med två def mf har vi tappat mittfältet gång på gång så vad har vi att förlora!
Leeds United Norman Hunter
2018-03-10 09:12
Phillips är ingen Zidane men han spelar iaf efter sin förmåga. OKane tror att han är Iniesta och sätter sig ständigt i situationer som han inte kan hantera. Jag tar Phillips som kan gå in och vara en rollspelare 8 dagar i vecka över en som ständigt skapar oreda i det egna laget..
Leeds United sportcarl
2018-03-10 06:53
Jag tycker alla 3 har underpresterat men skulle hellre starta O Kane än Phillips. Bägge startade ju mot Mboro och vill inte säga att O Kane imponerade men Heck gjorde rätt som tog ut Phillips i halvlek. Tycker O Kane var lite bättre även i matchen innan mot Brentford där vi vann. Sista matchen Viera spelade var han kass(var det mot Derby?) och fick väl utgå även han men kan vara värd en chans till. Jag vill även ha in Alioski istället för Sacko.sedan skall man nog inte ha en övertro att vi har bra spelare att ösa och hämta upp från u23. De ligger på undre halvan i sin serie som toppas av Bolton! före bägge Sheffield lagen
Leeds United Rodell
2018-03-10 06:08
Problemet är ju inte att Phillips varit dålig, han har varit minst dålig utav okane och vieira... forshaw är den enda spelaren där som är något att ha just nu. Frågan är om vi har någon i u23 som kan ta klivet in på mitten eller om Anita borde ges en chans där annars är det tyvärr bara Phillips vi har då Vieira är helt under isen denna säsong och brottas fortfarande men lite skadebekymmer
Leeds United Rodell
2018-03-10 06:08
Problemet är ju inte att Phillips varit dålig, han har varit minst dålig utav okane och vieira... forshaw är den enda spelaren där som är något att ha just nu. Frågan är om vi har någon i u23 som kan ta klivet in på mitten eller om Anita borde ges en chans där annars är det tyvärr bara Phillips vi har då Vieira är helt under isen denna säsong och brottas fortfarande men lite skadebekymmer
Leeds United sportcarl
2018-03-10 04:31
Chansen är borta. Såvida vi inte tror på mirakel och vi avslutar med 10 raka segrar. Inte ens det gatanterar play off ,då kommer vi landa på 79 poäng. Förra säsongen hade 6e lag 80 poäng. Vilket lag som är MR Barnsley rätta 11 vet man inte förrän efter matchen. Men Sacko har visat noll genom åren och Phillips vår skogshuggare har varit en katastrof i våra 2 sista matcher
Leeds United MR Clarke Nr8
2018-03-10 00:10
Sista sista lilla chansen idag.....Jag tror vi kan ta den om Mr Barnsley tar ut rätt start 11a
Allways Marching On Together Boys And Girls and Kids
Leeds United sportcarl
2018-03-09 17:38
BPF gjorde en godkänd match, känns som en ok reservmålvakt till nästa säsong
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-03-09 17:33
Duke// Bailey
Leeds United Duke
2018-03-09 16:58
Bradley gjorde en ok match, en bra match för att vara 21 år och spela sin andra ligamatch på denna nivån. Visst kan han bli bra men helst hade man försökt låna ut honom för att få rutin. Två bra målvakter behövs till sommaren varav en ska vara etablerad. Viera måste in i laget nu med tanke på hur svaga övriga har varit på mittfältet. Lasogga har varit svag på slutet så Ekuban kan få chansen. Bradley Berardi Pennington Jansson DeBock Forshaw Viera Alioski Saiz Hernandez Ekuban
Leeds United BullenKarlsson
2018-03-09 16:26
Han gjorde en väldigt bra match, helt klart. Det gjorde Wiedwald mot Brentford med. En matchavgörande jätteräddning.

Men ingen av dem utstrålar den där självsäkerheten som en stor målvakt behöver.

Det var samma med De Gea när han först kom till Scums, så jag säger inte att BPF inte blir bra dock. Tänker dock avvakta innan jag tror på honom. Han får gärna stå resterande matcher denna säsongen. Wiedwald kan vi skeppa.

2018-03-09 16:15
Tycker BPF räddade minst 3-4 solklara målchanser i matchen. Minst två av dessa chanser hade Wiedwald släppt in garanterat. Jag var inte alls rädd när bollen var nära honom om jag ska vara ärlig. Tycker han gjorde en bra match med en något tveksam insats vid deras tredje mål men då var matchen redan avgjord för länge sedan.
Leeds United Linus.M
2018-03-09 16:14
Om BPF så känns det som att alla glömt bort tredje målet också?
Leeds United Rodell
2018-03-09 16:03
Bpf gjorde väl det man ska kräva av en målvakt inte mer, blir bara hyllad bara för att han är från vår akademi men som bullen säger så verkar han osäker men fan med pennington/cooper o Anita osv så förstår jag det
Leeds United BullenKarlsson
2018-03-09 15:04
BPF skriker ju dock osäkerhet när man tittar på honom, precis som Wiedwald. Hoppas verkligen har blir något. En spelare som heter Peacock bör bli legend. Han gjorde en bra match, men kände mig livrädd varje gång bollen kom mot honom.
2018-03-09 13:53
Ritchie// Problemet är att det ser illa ut med just ”det bästa vi har”. Har vi ens något bra längre? Hernandez har sett relativt pigg ut men annars vet i fan. Lasogga verkar ha hamnat lite i en svacka igen och hans målsnitt på de senaste 16 matcherna (ja, jag vet att han inte är någon inhoppare tydligen) är fem mål. Han har inte fått mycket hjälp ska väl sägas och en spelare som Saiz har ju också totalt fallerat. Ett mål på de senaste 15 matcherna och många tveksamma insatser. Alioski, O’Kane, Phillips, Cooper, De Bock, Berardi, Dallas, Roofe, Vieira, Sacko, Cibicki, Pennington, Wiedwald är ju inte direkt något att hänga i julgranen heller så det är helt klart tufft att vara Leeds supporter just nu. Kanske är väl ett litet ljus i mörkret Bailey Peacock-Farrell som förhoppningsvis kan ta över första platsen i målet för många år framåt.
Leeds United Ritchie
2018-03-09 12:35
Efter att botten varit nådd ännu än gång, mot ett taggat Wolwes med sina "jättar" överallt så ska vi ta oss an ett skadedrabbat Reading. Inga experiment nu,kör med det "bästa"vi har, så kanske det kan bli en seger!?!?
2018-03-09 09:40
Tror mer på PH än TC. Säger inte så mycket dock.
Leeds United Lindholm
2018-03-09 09:04
@Simo LUFC:

Hecky kom till ett sjukande skepp. Även om det inte gått bra så tycker jag att spelet redan nu har sett mer direkt och mindre "petigt", mindre spel där vi försöker göra det för svårt för oss själva och lite mer känsla har han också jämfört med danskfan. Dansken ville spela spansk fotboll och det håller bara inte. Ge honom lite tid att styra upp all skit, att byta tränare varje säsong är ingen lösning.
Leeds United Lassepostis
2018-03-09 08:55
Där har vi det W.M. Alla spelare ska obligatoriskt genomgå en Leeds United historielektion innan de drar på sig rustningen. Då blir de snabbt varse om att det finns lite att leva upp till.
Leeds United Lindholm
2018-03-09 08:43
Det blir ett stort problem när vi är så mycket mindre än de andra lagen, vi har pontus cooper och Lasogga som kan hota på fasta och det räcker inte offensivt eller defensivt. Måste ha in lite längd och styrka för att pablo och co ska funka.
Leeds United WhitesMOT
2018-03-09 06:50
Thom //

Kan iofs inte se att han kommer få spela nåt men visst är det så att dom har mestadels medelmåttor. Han är väl mest med för att han ska fylla ut ett nummer.

Men sen kan du ge dej fan på att när och om han får på sig den gröna tröjan så blir det en helt annan spelare. Då kommer hjärtat fram. Det är ju så övriga brittiska lag utanför England "klarar" sig. Spelarna där ger sitt allt för landet.
2018-03-09 03:07
Irland måste ha urusla fotbollsspelare eller en blind manager i Martin O’Neill då O’Kane blivit uttagen i den preliminära 30 manna truppen för deras kommande matcher.
Robert.T.
2018-03-08 22:38
Varken Pennington eller Saiz platsar i Leeds.
Saiz verkar vara en RÅ typ, som inte inger förtroende.
Pontus har också lite aggressivitet i sättet som inte alltid bådar gott.
Pennington ser nyvaken ut, lite uppsyn av omogenhet.
Wiedwald,s kroppsformationer när anfall kommer,sittande eller andra grejor.
Lasogga,s tröghet, men ibland får han ju till ett skott, i mål .
Hernandez , har kvalite, och hoppas på att haan inte försvinner...
Forshaw är kanske en att hoppas på, i framtiden,övriga icke nämnda kanske
också finns nåt litet geni.
Leeds United sportcarl
2018-03-08 21:25
vad man kan säga efter Wolvesmatchen och när Pennington kom in är att det finns ingen anledning att försöka köpa honom i sommar, han har fått en del del chanser men inte tagit dom
Leeds United sportcarl
2018-03-08 18:18
ingen utespelare var i mitt tycke tillräckligt bra igår, men vill nog ändå att det satsas på 3-4 spelare som Pontus,Pablo,Saiz och Forshaw, sedan blir det att förstärka på många många positioner som möjligt om vi skall bli något att räkna med inför nästa säsong
Leeds United Gary Kelly
2018-03-08 18:02
Med Sacko och Anita på plan så känns det nästan som att köra med 2 man kort... nä nu måste "Mr Hacka-i-botten" förstå att det inte funkar alls..
Leeds United sportcarl
2018-03-08 17:52
Duke 16:15. Jag reagerade på det med. Tyckte han tog vad man kan kräva av en målvakt. Men med tanke på lobben så en 6-7a.
Annons: