/england/leeds/forum/171.aspx/england/leeds/forum/171.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United BullenKarlsson
2018-01-01 22:40
Hoppas inte vi panikvärvar eller paniksparkar heller. Några bra spelare extra gör inte så stor skillnad. Vi har åtminstone någon slags spelidé nu där vi inte vill sparka långt utan bygga spel från målvakten. Ja, spelarna klarar inte av det ibland, men fortsätt att nöta så blir det bättre. Vi hade ett anfalli andra halvlek hela vägen på vänsterkanten på ett tillslag som var riktigt bra. Kan vi våga spela så mer hade vi rullat bort Birminghams höga press enkelt.

De lagen som har gått till Premier League och hållt sig kvar där är oftast lag med en tydlig spelidé. Inte kanske de dyraste och bästa spelarna utan en grupp som tillsammans fungerar och fullständigt vet vad de ska göra i varje situation. Har man det laget då är det också mycket enklare att värva spelare och få dem att prestera direkt.

Vi är svårslagna och när vi väl spelar bra så är det väldigt bra. Det är bara att fortsätta nöta så blir vi ännu bättre. Vi är på väg. Ta det lugnt.

Leeds United WhitesMOT
2018-01-01 22:12
@MR Clarke Nr8:

"Applåder"

Fan vet om inte Swarre är tränad nog fortfarande :)
Leeds United WhitesMOT
2018-01-01 22:10
Stenis //

Vi är fans. Det är heja heja som gäller. Inget annat. Inte säga onda saker om spelarna för dom kan höra dej !

OM det blir någon eller några nya in i Januari så kommer det säkerligen bli spelare vi aldrig hört talas om. Kan inte Ortas record fullt ut men den engelska marknaden tror jag han undviker så långt det bara går. Sen lär det bli billiga grejor också.

Ställ in mentalt på plats 8-10 i Maj. Det är enklast så...
Leeds United Linus.M
2018-01-01 22:03
stonefree//

Vilken halvlek spelade vi med 4-4-2 och hur ställde vi upp då? Såg hela matchen men såg inget 4-4-2?
Leeds United MR Clarke Nr8
2018-01-01 22:03
Vi skapar tillräckligt med chanser för att vinna idag men vi behöver verkligen förstärka om vi ska klara topp 6.En bra Vb men framförallt en innermittfältare typ Stefan Schwarz modell,stenhård o passningssäker.O Kane är för dålig precis som Phillips.Viera har hög högsta nivå o är under utveckling o kan bli en Kultspelare på mitten men är inte där än o har en del svackor att jobba med.Ni som ger Phillips o O Kane så bra betyg ....ofattbart då ska ju Bridcut i Forest ha en 10:a
MOT PL
Leeds United stonefree
2018-01-01 21:48
Varför ska vi låna in spelare för? Det är väl den sämsta vägen att komma till PL. Vi har gjort den stora tabben att skriva 3-4 års kontrakt med i princip alla spelare i truppen. Ta de tre sista matcherna mot Burton, Birmingham och Nottingham, vi gör inga bra match i någon av dem. Problemet är att vi har väldigt få spelare som håller måttet i match efter match. Nästan alla gör någon eller några bra matcher, för sedan var totalt katastrofala i de nästa 4-5 matcher. Ska vi till PL med den trupp vi har i dag, är det många som måste bli bättre, mycket bättre. Tycker det är konstigt att folk kör med struts beteende och höjer och försvarar spelarna hela tiden. Ska vi förbli i topp 6 resten av säsongen gäller följande: nästan hela truppen måste höja sig, TC måste sluta fega, han har precis som många av sina föregångare en förmåga att inte våga förändra i spelstil, det är första gången denna säsong i dag som han spelade en hel halvlek med 4-4-2 och det var nära det hade lönat sig. TV måste våga ändra spelstil efter motståndare, det var det som blev Monks fall förra säsongen när vi tappade allt de sista 8 omgångarna, för att han inte vågade ändra, eller helt enkelt inte såg vad vi andra såg, att det skulle gå åt skogen! Tyvärr så tror jag det blir några lån eller köp av spelare från div 1 eller div 2! Varför? Vi skickar dagligen spelare ditt, då finns det ju ingen anledning till att ta nya från samma divisioner som håller samma klass. Sedan är frågan, hur länge kan vi behålla Saiz? Han är den absolut bästa fotbollsspelaren i dagens Leeds utan konkurrens. Fortsätter han som nu, står ju snart en del PL lag i kö för att köpa honom! Mig veterligen har han inte gjort några uttalande om att han vill stanna i Leeds till varje pris. Vi måste helt enkelt köpa in 3 spelare, en i varje lagdel som tar en plats direkt i laget. Det kommer att kosta. Derby, Aston Villa och Middlesbrough kommer att förstärka helt klart. Dessutom har vi ett tufft program av matcher framför oss. Kollar man i tabellen och tar topp 10, vi har möt alla lagen 1 gång och endast tagit 8 poäng sammanlagt mot dessa, det är och blir för dåligt i slutändan. Ska vi ha en topp 6 placering för första gången sedan vi kom upp, då måste vi chansa och handla dyrt och spelare med full insikt i vad det vill säga att spela fotboll i ett topplag i CS.
Postat via SvenskaFans-appen
WLD WLD
2018-01-01 20:29
Villa vann med 5-0 mot Bristol,
Det gynnar inte oss !!
Leeds United sportcarl
2018-01-01 20:02
spelarbetyg YEP
Wiedwald 7
Berardi 6
Jansson 7
Cooper7
Anita 5
Phillips 6
O Kane 6
Alioski 4
Saiz 8
Hernandez 6
Roofe 5

Lasogga 5
Sacko 6''

är väl ungefär om jag tycker, kanske skulle jag ge Wiedwald 6 och Pablo 7
Leeds United sportcarl
2018-01-01 19:54
Duke 19:10 instämmer att han inte levererar på egen hand jämt, men andra spelare måste ta större ansvar går inte förlita sig match efter match att han och Pablo skall leverera och när de inte har dagen har vi inget, är lite som Pontus förra säsongen
Leeds United Duke
2018-01-01 19:41
Linus// Från fyra meter såg jag inte nej. Hans ribbskott såg jag.
Leeds United Linus.M
2018-01-01 19:37
Duke// Öhh? Såg du hans passning till Roofe t.ex när han sprang från egna planhalvan? När Roofe missar från fyra meter?
Leeds United Duke
2018-01-01 19:10
Sportcarl// Ja jag ser också Saiz som det minsta problemet men jag kan inte hylla honom efter de senaste matcherna. Vi har inte haft någon nytta av honom. Just nu levererar han inte på egen hand.
Leeds United Duke
2018-01-01 19:04
Vi kommer få känna av dessa fem förlorade poäng i de kommande 12 matcherna..
Leeds United sportcarl
2018-01-01 19:03
Duke 18:51, Saiz ser jag som det minsta problemet i truppen, gäller ju att de andra tar vara på hans genialitet förmåga hålla i bollen och levererar när de blir frispelade, känns spontant som han är för bra för champoonship och Leeds,och stämmer det att Radz har en femårsplan för Leeds United då tror jag definitivt inte Saiz är med oss den dagen. vi måste vilja gå upp i år och absolut senast till 2019 då vi firar 100 år som klubb
Leeds United Hartey
2018-01-01 18:55
[QUOTE=Hartey]32461 på ER idag ungefär samma som säsongens snitt.

Absolut mer än 3-3500 mer än Andrea räknat med, där har vi pengar för att extra handla för.
Leeds United Hartey
2018-01-01 18:55
Leeds United Duke
2018-01-01 18:51
Sportcarl// För beroende av är precis det jag menar hans passningar rinner ut i sanden. Visst han är bra men det blir ofta till en passning sen miss eller blir han av med bollen. Det höjer inte oss.
Leeds United Hartey
2018-01-01 18:48
Vi vinner skotten 19-4 och 7-1 på mål.. Vi gör ingen dålig match men vi saknar målskytten. Radrizzani har en 5-årsplan och jag tror inte att det ingår att satsa på storinköp i januari. Får vi Liverpool ungdomen Woodburn på lån och får igång han är nog det bästa vi kan hoppas på. Det kan leda till PlayOff

Leeds United sportcarl
2018-01-01 18:46
Duke 18:31, gäller för andra att stiga fram med, han ger ju några frispelningar i snitt per match,känns som vi är för beroende av att Pablo och Saiz skall göra det match efter mach
Leeds United WhitesMOT
2018-01-01 18:44
Jag skulle säga att det är direkt tjänstefel om man inte försöker göra nåt åt det defensiva mittfältet i detta fönster. Det är horribelt så mycket som går förlorat i vår uppbyggnad p.g.a framförallt dessa 2 idag. Dom slår bort hur mycket som helst eller så tar det 7 svåra år att släppa bollen.

Lös den biten så har du helt plötsligt länkat ihopa laget. Då kommer bollen landa rätt hos framförallt Saiz och Pablo vilket i sin tur kommer få t.o.m Lasogga att se lite bättre ut. Vi kan inte fortsätta hoppas på att Saiz ska trolla.

Phillips skott i början på andra är precis varför jag vill ha bort honom. På pricken vad jag menade innan med att han tror han är bättre än vad han är.
Leeds United Duke
2018-01-01 18:31
Man kan hylla Saiz men vi får inte ut någonting av honom. Senaste två matcherna 0 mål framåt mot två av seriens sämsta lag. Vi kommer sämre denna säsong än förra.
Leeds United sportcarl
2018-01-01 18:25
WhitesMOT 18:02, om man skulle nöja sig med 3 nyförvärv är det nog de 3 positioner jag skulle gå på med
Leeds United Gary Kelly
2018-01-01 18:24
Frustrerande att bevittna, Kemar hade ett superläge borde gjort det bättre.
Lägg alla pengar på en riktigt bra center, samt en bra mitt/mitt det räcker.
Bort med Grot, Lassogga samt Sacko.
Leeds United LeedsKojs
2018-01-01 18:23
Vi länkas med Ryan Kent (lån), Ben Woodburn och Abdul-Basit Agouda en 18-åring från Strömgodset som dubbas den nya Eto'o. Det är dem offensiva ryktena.

Vi har även en 18-årig bulgarisk striker i U-23 laget som är fostrad i Barca, alltid kul att se en coach som bygger för framtiden men vi behöver någon som kliver in och producerar nu.
Leeds United Duke
2018-01-01 18:08
Jag vill ha bort Christiansen. Kommer inte hända men det blir inte något topp-6 heller. Ett 4-3-3 system med Saiz och Hernandez på vars en kant och tre centrala mittfältare bakom som vinner boll hade varit effektivare. Nu är det sex st som försvarar och fyra st som anfaller och långt mellan lagdelarna.
Leeds United Bo$$e V
2018-01-01 18:03
Vi kör lite salt i såren! Jag trodde/hoppades på 4 poäng de två matcherna som Leeds spelat senast och det blev en pinne...
Vi har inte gjort mål på nu 196 minuter och behöver vi en riktig striker?
Men vi kommer nog igen var det lider...
MOT
Leeds United LeedsKojs
2018-01-01 18:02
Roofe var trubbig som en smörkniv idag, det håller inte om han ska vara den som startar, Lasogga vekar inte alls vara med... Ekuban och Grot inte heller att lita på så ja det vekar vara där det behövs stärkas upp mest, det och en bra naturlig vänsterback.
Leeds United Linus.M
3-1-1 senaste fem men känns ju så fruktansvärt mycket värre med tanke på vilka vi inte vunnit mot.....
Leeds United WhitesMOT
VÄNSTERBACK
KREATIV MITTFÄLTARE
ANFALLARE
Leeds United sportcarl
ja nu är resten upp till Radz, vi ligger topp6 men svårt se det räcka utan förstärkningar, vi har en väldigt tunn trupp, egentligen borde vi förstärka på 5 positioner men är nöjd med 2-3 förstärkningar som går direkt in i laget,svag positioner oc med dåligt back up är målvakt, höger och vänsterback, defensivt mittfält, plus anfall
Annons: