/england/leeds/forum/168.aspx/england/leeds/forum/168.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Rodell
2018-01-04 11:21
Danne K //

Spelat som offensiv mitt för Bolton efter skadan som gjorde att han varit borta ett tag. Va väl Boltons bästa spelare förra säsongen och har sen han kommit tillbaka varit med och vänt lite dåliga resultaten. Vet att andra klubbar är sugna på honom och att han inte är överdrivet dyr så det kan ligga något i dom ryktena.
Leeds United Danne K
2018-01-04 11:14
Finns lite rykten om Josh Vela från Bolton. Någon som vet nått med. Mittfältare vad jag förstår
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Rodell
2018-01-04 11:11
Vi värvar en 19årig finne för u23 och en japan som kanske får spela för oss efter sommaren. Jag tycker pengarna läggs på fel saker...

har han nu lagt ut 100m så kan han väl lägga ut 20M till fast på a-truppen för han får ju igen rätt mycket pengar vid eventuell uppflyttning
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-01-04 10:52
Fast hur kan köpet av klubben räknas i pengar investerade? Och om man räknar antal sålda spelare så är vi ju plus på den biten. Jag menar ingen skulle väl säga att en klubb satsar om de köper en spelare för £15m men säljer av 6 stjärnspelare för £60m exempelvis. Vem säger ”men vi värvade grymt för £15m”? Okey, om man vill räkna på att Radz ”investerat” £35m på att köpa klubben, £20m för köpet av Elland Road, gått plus £5m på spelarförsäljningar så får jag det till £50m. Sen har han rustat upp lite så säg £10-15m till i runda slängar. Fattas fortfarande typ £40m från hans uttalade £100m. Framförallt är det ju inte på spelarförvärv han har lagt några pengar och det är väl där det behövs som mest egentligen? Jag skiter egentligen i summor, bara det att jag tyckte £100m lät jävligt mycket. Allt som allt är jag hittills nöjd med Radz och jag är glad att han är här. Det ser ut som om han har en plan. Han har byggt upp organisationen och värvar väl hyfsat klokt får man tycka även om jag hade hoppats på lite mer.
Leeds United stonefree
2018-01-04 00:41
Vad har gjorts ute runt Billys bar? Jag har varit för 6 gånger sedan augusti, jag har inte märkt någon skillnad! Inte inne heller för den del. Billys bar är en mycket spartansk utrustat bar med få sittplatser, så långt från de sportbarer vi känner till på annat håll,Peacock på andra sidan av vägen, som är en riktig pub. Åker igen om 2 veckor, då ska jag kolla jäkligt noga, jag kan ha missat något!
Leeds United Linus.M
2018-01-03 23:55
@stonefree:

Han har ju gjort det väldigt snyggt runt Billy's Bar... Ge det lite tid, allt kan inte hända på ett halvår :) Finns massa planer för Elland Road, var så säker.
Leeds United stonefree
2018-01-03 23:44
Köpt Elland Road har han gjort, men någon upprustning har inte skett, inte där vanliga fans rör sig, en utebar och ett staketet runt North East corner för fanzone är allt. Hela South Stand borde byggas om, det är jävligt slitet och nergånget, de där loger uppe på, till ingen nytta!
Leeds United WhitesMOT
2018-01-03 22:27
@Linus.M:

Jag har bara för mej att han löste den biten också och att det gjordes innan ER var klart. Men jag kan ha drömt det.
Leeds United Linus.M
2018-01-03 21:33
Whites//

Tror klubben kostade honom £35m. Han betalade £8m upfront när han köpte klubben om jag kommer ihåg rätt till GFH, så det är nog £9m kvar typ. Om han inte betalat av det med...
Leeds United WhitesMOT
2018-01-03 21:18
@Linus.M:

Har väl aldrig kommit nån officiell siffra på vad klubben kostade honom men runt £30m som prislapp flöt väl runt ett tag och det låter inte orimligt.

Sen kommer jag inte riktigt ihåg om han löste hela skulden till GFH nu eller om den där mångåriga återbetalningsplanen står fortfarande och den var väl på nånstans £17m sammanlagt ?

Så 30 klubb + 17 skuld + 20 ER + 17 spelare = 84
Lägg på lite hit och lite dit så är nog hans £100m inte helt off när han väl säger det. Och även om det är några mille kort 100 så tror jag nog han hellre far med en så pass rund och fin siffra i rent PR syfte ;) Uttalandet kom innan Wood såldes ska läggas till.
WLD WLD
2018-01-03 20:36
Wolves har skaffat sig ett betryggande försprång i tabellen.
Om de håller samma takt i fortsättningen så bör de åtminstone kunna ligga kvar
bland de fyra fem i toppen. Många matcher fram tills slutet april återstår ,så allt kan ju hända.....
Bland övriga lag är allt oskrivet,alltid spännande att se hur tabellen har, urartat sig, efter 2018 01 01 och tills säsongen är över, denna gången......

Leeds United Linus.M
2018-01-03 19:57
@¤Thom Mattsson¤:
Det vet bara Radrizzani! Omöjligt för oss att veta allt han lagt pengar på. Gissar att köpet av klubben är med, skuld till GFH, upprustning av akademin osv...
2018-01-03 19:54
£85m ska det vara även i början av förra inlägget.
2018-01-03 19:53
Linus// Så £75m har lagts på annat än spelartruppen och Elland Road om jag förstår rätt? Köpt spelare för £17m och sålt för £22m ger ett överskott på £5m. Om han då lagt £20m på Elland Road så har han gått plus på spelarförsäljningar och alltså ”investerat” £15m på spelartrupp och arenan. Då har Radz alltså investerat £85m på andra områden om jag förstår rätt?
Leeds United Linus.M
2018-01-03 19:36
Thom//

Se länk. Förövrigt köpte vi ju för runt £17m och sålde för £22m denna sommar.

"In taking outright control of Leeds in May, and other spending on the club, he estimates he has invested £100?million, a figure he drops in casually as we chat at the Mayfair offices of his company, Aser. He has delighted fans by buying back Elland Road for around £20?million, has reintegrated Leeds Ladies into the club, appointed an experienced management team and taken a chance on the Spanish-Danish coach Thomas Christiansen."
2018-01-03 19:12
Linus// Tänker inte ifrågasätta dina uppgifter om de där £100m du pratar om men hade gärna velat se fakta på det om du har? Hur räknar du in summorna vi fått från försäljningarna av Taylor och Wood som ju närmast genererat runt £20m. Är det i så fall £100m - 20m eller? Vi har väl i år sålt för mer än vi köpt. Är majoriteten av dessa £100m lagt på Elland Road? Om inte, vart har resten av pengarna lagts på om inte spelartruppen och Elland Road?
Leeds United Linus.M
2018-01-03 19:02
Nu har även samarbetet med Aspire Academy blivit officiellt. Binder ju samman varför vi har Ivan Bravo i klubben och samarbetar med Cultural Leonesa.
Leeds United golden lion
2018-01-03 17:30
hoppas Halme har lite "KYRPÄ"trots sin ungdom...
tervetuloa!!
Leeds United WhitesMOT
2018-01-03 17:09
@Linus.M:

Och jag hoppas innerligt du har rätt. Det är bara att nu är man som en 7 åring som tror sig veta att mamma har pengar och ändå säger nej i affären när man desperat frågar om man kan få lördagsgodis en tisdag :))
Leeds United sportcarl
2018-01-03 16:48
Hoppades på Coyle blev Denton??
Leeds United Kristoffer
2018-01-03 16:32
Verkar som att Ouasim Bouy har återvänt från samarbetsklubben Leonesa då lånet av blivit avslutat. CyD Leonesa English? @CyDLeonesa_en 10m10 minutes ago More It all has been quite strange around Bouy since his arrival to the club. First he was totally unfit, he got injured and out of the team and it seems he just disconnected when he saw it was harder than he thought to have minutes. When he had them, he showed nothing. Han fick knappt spela någonting. Denton och Wilks (?) är också tillbaka.
Leeds United Rodell
2018-01-03 15:43
Känns väl som att det är sånna värvningar vi kommer göra tyvärr...
Saiz är väl den enda vi värvat för någorlunda pris? £3.5m eller va det va.
Det är till och med småpengar för andra klubbar.
Leeds United Linus.M
2018-01-03 15:41
@WhitesMOT:

Eftersom Radrizzani lagt typ £100m på klubben redan så tippar jag på ett.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-03 15:37
Antagligen är man som vanligt för färgad eller drömmande men man kan väl se på värvningen av Halme på 2 sätt.

Ett att om det är £500k vi lägger på spelare till u23 så finns det ju hopp om att pengar faktiskt finns.

Eller så är det bara såna här chansningar vi faktiskt kommer hålla på med....
2018-01-03 14:05
Linus// Det drabbar ingen fattig ;)
Leeds United Linus.M
2018-01-03 14:00
Finsken är klar!
Leeds United Linus.M
2018-01-03 13:56
@¤Thom Mattsson¤:

Tror Celta Vigo vill ha typ £10m...
2018-01-03 13:48
Guidetti går troligen till Alaves men han hade väl annars kunnat vara något på topp? En spelare som sliter röven av sig och som säkerligen kunnat bli en publikfavorit på Elland Road. Fan ska en sådan spelare göra i en sketen klubb som Alaves?
Leeds United Rodell
2018-01-03 13:15
Tycker Klopp säger en rätt bra sak gällande Van Dijk värvningen, att marknaden är som den är och man ska inte sätta spelaren mot prislappen.

Detta gäller alltså 75M pund värvningen utav Van Dijk om någon missat den.
Bättre spelare kostar mer o mer pengar och marknaden stiger, jag tror iaf inte att vi kommer komma upp i PL med den modellen vi har nu värva billigt och internationellt.
2018-01-03 12:50
WhitesMOT// Hehe, jag tycker jag har förespråkat satsningar också de senaste 10 åren om jag ska vara ärlig :) Är också trött på mellanmjölk.
Annons: