/england/leeds/forum/167.aspx/england/leeds/forum/167.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-06-02 23:22
För övrigt åkte Leonesa ur andra divisionen idag i den sista omgången. En poäng hade räckt mot Numancia men man fick stryk med 2-1.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2018-06-02 21:37
gäsp vilken tråkig match, Robin Olsen vore en helt ok målvakt för Leeds United
Leeds United WhitesMOT
2018-06-02 21:16
En dag kan någon få förklara Forsbergs storhet så som journalister och kommentatorer pratar upp honom.

Jag ser bara en som utmärker sig i ett lag med väldigt låg kvalité. Ibland sägs det att han är snabb. Var ?
Leeds United sportcarl
2018-06-02 20:50
Nu kommer Pontus in! Nu blir det köra av
Leeds United WhitesMOT
2018-06-02 20:09
Är det bara jag som tänker Italien VM när man ser vad som serveras på TV4 ?
Leeds United sportcarl
2018-06-02 18:22
Tar hellre Bielsa än Big Sam, Steve Bruce och mcCarthy som Steve Evans föreslog, Ranieri är väl för dyr, Hade gärna sett någon britt med hårda nypor som Moyes Strachan och Rodgers som kan engelska ligan och språket, men skulle det bli Bielsa så får det bli tummen upp, men en headcoach gör inte ett lag, minst 10 miljoner in på förstärkningar lär krävas för att verkligen utmana på top 6 denna säsong
Leeds United Kristoffer
2018-06-02 18:16
Läste någonstans att det är Orta som vill att Bielsa ska ta över då de tydligen känner varandra. EDIT: Phil Hay: Orta was a journalist at one point. It’s him who knows Bielsa and has been pushing this
Leeds United Bobby Eagle
2018-06-02 18:08
Tobbe/ Nä finns nog inget bättre projekt... och möjligen inget svårare heller... Nu får dom slutföra detta så man kan slappna av ... i alla fall en stund...
Leeds United WhitesMOT
2018-06-02 18:06
OM det nu blir Bielsa så tror jag inte Orta kommer vara Orta från förra säsongen. Om han ens blir kvar.

Jag kan se att Orta kommer mer få rollen att ordna talanger för det har han absolut lyckats med till U23.

Men som sagt så är det bara OM fortfarande....
Leeds United Tobbe O
2018-06-02 17:44
Bielsa är ju också väldigt speciell. Han kräver ett projekt för att han ska ta hand om en klubb. Bättre projekt än Leeds finns ju knappt...
Leeds United Tobbe O
2018-06-02 17:40
Blir det Bielsa vore det enormt, kan faktiskt inte förstå att en del tvekar om han är något att satsa på. Han har inte lyckats överallt men vilka har det. Vi snackar ju en helt annan nivå av tränare än vi haft innan. Vi snackar världsklass jämfört med i bästa fall engelsk tredjedivision. En av mina bästa vänner är chilenare, han menar på allvar att Bielsa är den bäste tränaren i världen och att det var hans förtjänst att Chile blev ett av världens bästa landsslag. Fast det kommer att krävas att han får fria händer om han kommer, får Orta för stort inflytande så kommer han sluta.
Leeds United stonefree
2018-06-02 17:28
Peking White Fina grejor. Lite som det där med 7 steg!
Leeds United Peking White
2018-06-02 16:43
Någon tweetade att vetenskapsmän beräknar att man inom tio år kommer att ha högst 1 km till en fd Leeds manager oavsett var man bor...hoppas dock på långvarig tjänstgöring för Bielsa eller Ranieri. Hittade sedan lite skatter på vinden :) http://bit.ly/2Jkrmjf
Länktips: bit.ly/2Jkrmjf
Leeds United sportcarl
2018-06-02 16:18
Stonefree 16:05.jag hoppas verkligen att den headcoach vi får in får möjlighet att börja bygga sitt eget lag och får tid på sig dvs ges förutsättningar.
Leeds United Duke
2018-06-02 16:12
Samtidigt hade inte Bielsa varit aktuell om inte Orta varit sportchef. Det är han som känner Bielsa sen tidigare. Orta får väl ändra sin titel till tolk den närmaste tiden skulle jag tro.
Leeds United stonefree
2018-06-02 16:05
Det sägs att Bielsa är nära nu. Men att Orta ska hålla i trådarna. Dom blir det ”mission Imposible” det är 100%. Bielsa kommer aldrig att inordna sig under en fjant som Orta. Jag ger det fram till jul, men högst troligt blir det tidigare. Det skit som Orta har köpt in presterade till sist att bli hela Englands 3:e sämsta lag efter nyår. Kan man sparka en tränare som inte har köpt in en enda utav dessa spelare, då är det väl inte mer än rätt att Orta försvinner han med, som är ansvarig för hela detta misslyckande !
Leeds United WhitesMOT
2018-06-02 14:28
@Duke:

Isf tar jag definitvt Svennis före.
Leeds United Duke
2018-06-02 14:12
Tackar Bielsa och Ranieri nej så ge jobbet till Steve Evans.
Leeds United Rodell
2018-06-02 13:40
Hoppas iaf han får riktigt bra spelarmaterial att jobba med annars kommer det att bli svårt att se han lyckas.. han har tidigare under karriären varit väldigt bra på att byta taktik oftast är det 4231 eller 433 om motståndarna spelar med 1 anfallare vid 2 anfallare då kommer hans 3313 fram då han alltid vill ha en mittback mer än motståndarna har anfallare.. Dagens trupp skulle väl se ut ——————BPF——————— —-Ayling—Jansson—cooper—- Coyle——-forshaw——-Pearce ——————————————- ——————Saiz——————- Alioski——Roberts———Dallas Säkert glömt något.. men svårt att se alla där klara av hans snabba possession och anfallspel samt höga press
Leeds United Rodell
2018-06-02 13:29
Thom // En som inte tvekar verkar inte riktigt ha koll på hans karriär ;)
Leeds United Kristoffer
2018-06-02 13:28
Bielsas 3-3-1-3 taktik.
2018-06-02 13:27
WhitesMOT// Bara i Leeds man tvekar om en manager som också är intressant för en av världens största klubbar :) :) :) Inget ont om er som faktiskt tvekar om honom för jag kan förstå hur ni känner men lite roligt är det ju ändå :)
Leeds United WhitesMOT
2018-06-02 11:48
Nu snackas det om att Bielsa är på Reals lista. Är där nåt i det så tokglöm honom.
Leeds United Linus.M
2018-06-02 11:44
Verkar som Ranieri krävt för mycket pengar i lön. Bielsa it is.
Leeds United WhitesMOT
2018-06-02 11:16
Michel Vorm anyone ?
Leeds United Rodell
2018-06-02 11:04
Tidigare har radz tänkt långsiktigt om man anställer Bielsa så tänker man kortsiktigt för han stannar max 1-1.5 år Mer nyfiken dok på vad som händer på spelarfronten för där är vi fortfarande nedre halvan
2018-06-02 10:55
WhitesMOT// Det är min poäng. Vi måste ha en ägare som har musklerna och kunskaperna att ta oss upp. En manager av klass kostar pengar men behöver inte kosta skjortan. Bara åsynen av en tränare likt Ranieri eller Bielsa på vår bänk andas potential och vilja att nå framgång. Ekonomiska muskler måste finnas men man kan bygga ett lag ”långsiktigt” om man bygger rätt. Med Jansson, Ayling, Pearce, Forshaw, Hernandez och möjligen Saiz har vi en ryggrad där inte mer än kanske £12-20m hade räckt för att göra oss riktigt slagkraftiga. En anfallare likt Abel Hernandez, en försvarare likt Bartley samt en målvakt likt Darlow är en jävligt bra bit på vägen.
Leeds United WhitesMOT
2018-06-02 10:10
Thom //

Nog har dom insett vilken potential som finns men merparten av dom har bara varit här för egen vinning. Dom har aldrig haft ambitionen att nå PL.
Leeds United WhitesMOT
2018-06-02 10:06
Hushållet United....

Något säger mej att det varumärket säljer inte många tröjor.
Leeds United Bobby Eagle
2018-06-02 09:43
Thom/ ja du har väl rätt... Vi är inte Bournemoth... Har inget emot galningar bara jag får en RIKTIG fotbollstränare... Big Sam eller Ranieri...? Bielsa...
Annons: