/england/leeds/forum/165.aspx/england/leeds/forum/165.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Bo$$e V
2018-05-01 00:53
MOT
Leeds United Kristoffer
2018-04-30 23:33
Phillips har gjort sex mål i ligan och Saiz fem.
Leeds United sportcarl
2018-04-30 21:44
top4 bästa målskyttar Leeds liga och cup Roofe 13 Lasogga 10 Hernandez 9 Saiz 9 Gula kort Jansson 13 Phillips 12 Viera 9 Cooper 7 Röda kort Berardi 3 Cooper 2 O Kane 1 Saiz 1
Leeds United Duke
2018-04-30 18:25
Läser att Phillips har gjort fler ligamål denna säsong än Saiz..
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2018-04-30 17:54
Han var inte den enda.
Leeds United Kay80
2018-04-30 16:24
White// Förstod att någon skulle reagera på Kewell. En av mins favoritspelare. Tyvärr så lämnade han Leeds under dåliga omständigheter.
Leeds United WhitesMOT
2018-04-30 16:14
@Kay80:

Never ever Kewell scum men annars så...
Leeds United sportcarl
2018-04-30 16:05
Rondell 14:12. Mbakogu har man ju läst mer än en gång att en gentlemansagrement är klar(hoppas det är fel) . Jag personligen vill gärna se någon egen produkt i startelvan. Pearce och Colye men även att Clarke börjar aspirera på en plats.
Leeds United Kay80
2018-04-30 15:44
Jag saknar Bowyer, Smith, Kewell, Robinson, Ferdinand, Kelly, Harte, Viduka, Batty, Woodgate, Dacourt :-)
Leeds United WhitesMOT
2018-04-30 14:18

Ben Dinnery
?
@BenDinnery

Swansea are optimistic that Fernandez [knee] and Narsingh [ankle] will be back in contention for the trip to Bournemouth. Both players were close to being selected on Saturday but Kyle Bartley is expected to miss out after a scan confirmed he suffered knee ligament damage. #Swans
11:43 - 30 Apr 2018

Helt enligt vår värvningspolicy....
Leeds United Rodell
2018-04-30 14:13
@Kristoffer:

Det ska väl tilläggas att det sägs att läckan är från Swanseas håll och inte Leeds gällande dessa rykten.. Tror dok inte vi kommer värva Bartley även om jag hoppas jag har fel.
Leeds United Rodell
2018-04-30 14:12
Om vi kikar på dom vi har ryktats med så kan vår elva se liknande ut nästa år,

Westwood
Ayling Jansson Bartley Yiadom
Klich Forshaw Hernandez
Alioski McBurnie Saiz

BPF Cooper Coyle Vieira Roofe Roberts Dallas

Andra rykten stora som små
Jerry Mbakogu
Tom Rogic (känns som denna är varje fönster)
Josh Brownhill
Diogo Goncalves
Jon Nolan
Joe Williams
Vadis Odjidja-Ofoe
Tom Bradshaw

Undra vilka som är realistiska och om någon kommer till oss.. har mycket att göra av med för att fria upp löner osv.
Leeds United Kristoffer
2018-04-30 14:06
Swansea har inte hört någonting från Leeds men enligt YEP så har Leeds börjat förhandla med walesarna.
Leeds United sportcarl
2018-04-30 13:36
Börjar kännas som den australiensiska innerbacken Kisnorbo som gjorde sitt livs match mot Manchester United i FAcupen men som i övrigt var skadad 90 % av tiden här
Leeds United Kristoffer
2018-04-30 13:01
Verkar som att Bartley har skadat knät igen.

Ben Dinnery
?
@BenDinnery

Swansea are optimistic that Fernandez [knee] and Narsingh [ankle] will be back in contention for the trip to Bournemouth. Both players were close to being selected on Saturday but Kyle Bartley is expected to miss out after a scan confirmed he suffered knee ligament damage. #Swans
Leeds United Kristoffer
2018-04-30 11:00

OptaJohan
?Verifierat konto @OptaJohan

11 - Mateusz Klich (@Cli5hy) created 11 chances in Heracles Almelo v @fcutrecht, the highest total in an Eredivisie game since Christian Eriksen in November 2012 (14 v Roda JC). Generous.
Leeds United stonefree
2018-04-30 10:05
Vem saknar inte Wood? Jag saknar vår vänster back Taylor, målvakt Green och lånet Bartley. Mer behöver ju inte sägas, man ser ju direkt att de här inte går att ersätta rakt av! Med dem kvar hade det räckt att köpa in en mittfältare av klass, då hade vi varit ett topplag. Glömmer inte alla som skrek att Berardi var en mycket bättre back än Taylor. Det är det tyst om nu!
Leeds United sportcarl
2018-04-30 04:07
Jag saknar Wood:). Pålitlig och bra målskytt andra säsongen. Gjorde själv mer mål än Roofe och Lasogga ihop
Leeds United Rodell
2018-04-29 21:43
Fatta att man nästan saknar Doukara att se framför grot, ekuban och lasogga... iaf den doukara man fick se förra säsongen
Leeds United Rodell
2018-04-29 20:25
Sportcarl // Hur såg det ut på tränarfronten då? Alla tränar dom idag?
Leeds United sportcarl
2018-04-29 20:22
då känns det ändå tryggt att vi stannar kvar, och kan starta om från noll i sommar, Huddersfield kom på 19:e 15/16 för att gå upp säsongen efter, förra säsongen Cardiff 12:a och Wolves 15
Leeds United stonefree
2018-04-29 19:06
Del 3. Spelarna! Här kan man skriva en hel roman om varje spelare och ändå skulle det finnas plats för en uppföljare. Visst är det spelare som har varit hos oss ett tag som inte har kommit upp till den nivå som vi vet de besitter denna säsong. Det gäller Pontus, Dallas samt Ayling samt O´Kane. Roofe Det finns spelare som vi trodde skulle blomma ut denna säsong som Vieira och Philips. Men med tanke på alla omständigheter så kanske de är lite förlåtna. Vi har en hel drös med nya spelare som många trodde skulle lyfta laget som Alioski, Wiedwald, Saiz, Lasogga, Anita, Ekuban samt Grot för att nämna några.Samt låne spelaren Penington. Jag höjde själv på ögonbrynen när jag hörde om dessa herrar. jag visste inte vem några av dem var utöver Anita och Pennington, vilka jag tyckte verkade intressanta. Men det blev bara flopp av alltihop! Ingen kom och lyfte laget, tvärtom, dessa herrar har mer eller mindre gjort Leeds till ett sämre lag. Senare tillkom Tyler Roberts som vi köpte skadat, DeBock, Forshaw. Sedan har vi japanen, Halme, McKay, Struijk, Gomes, Stevens, Bouy som man inte har en aning om varför de finns i Leeds. Vi har ungdomarna som jag är glada över att de har fått chansen i Leeds eller andra lag på lån. Men Peacock har långt kvar än innan han kan bli en första målvakt i CS. Pearce, Shaughnessy, O Conner, Denton och Coyle,som jag hoppas tar till sig de matcher de hann och få i Leeds eller på annat håll och jobbar vidare så de kan bli ordinarie någon gång i framtiden. Sedan finns det ju Lonegan, Cooper, Berardi utlånade Antonsson och Murphy samt Klich. Det är en trupp på runt 35 spelare. Vem vill man skal lämna och vilka vill stanna? Stanna kan Hernadez, Pontus, Ayling, Forshaw, Alioski, Dallas, men han måste lyfta sig samt Roofe och alla ungdomarna. resten kan dra för min del. Det innebär runt 20 bort och in med 15 nya. Det ser man ju direkt att det blir det inte tal om. Vi blir av med lånespelarna och Klich och Saiz som inte vill vara kvar. Sedan åker det säkert 4- 5 till. Men vi kommer att dras med japanen och finnen, men de kanske lyfter sig i Leeds, det brukar ju spelare göra som kommer hit. (skratt) En sak är säkert. Leeds ano 2017/18 är det sämsta laget vi har haft i detta millenium. Vilket känns jävligt surt när säsongen innan var kanske det bästa laget sedan vi gick upp från League 1.
Leeds United sportcarl
2018-04-29 18:31
oops Kalmar-iff iff 3-0 i halvlek
Leeds United sportcarl
2018-04-29 17:49
det blir ju sjukt dyrt att sparka tränare i parti och minut, de pengarna skulle kunnas läggas på spelarfärstärkningar, TC fick väl 2 år som skall betalas, likadant med PH som vi dessutom fick betala 500 000 pund för att lösa honom från Barnsley
Leeds United sportcarl
2018-04-29 17:41
stonefree 17:24.med facit i hand skulle vi erbjudit Monk ett längre kontrakt och möjligeter att mer styra vilka spelare som skulle in. däremot tror jag inte Bartley hade varit här då han endast var här på lån och Swansea ville an honom tbx, i Swansea har han 28000 pund i veckan dessutom, enligt en källa på newsnow
Leeds United Duke
2018-04-29 17:38
Alla klubbar i denna serien har en förhoppning om topp sex utom möjligtvis nykomlingar och Burton. Vi har varit ett mittenlag nästan alla säsonger de senare åren och lönekostnaderna är i nivå med ett mittenlag. Topp sex var en modig målsättning men den föll platt när vi tappade fyra av våra bästa spelare. Att kräva av en tränare en topp sex placering utan att satsa rejält med pengar är orimligt. Dock har Heckingbottom presterat väldigt dåligt och många hade gjort det bättre. Ägaren måste satsa rejält med pengar i A-truppen i sommar för att kunna utmana de bästa. Hittills har mkt pengar lagts på arenan och ungdomsspelare nu måste fokus vara spetsspelare till A-truppen. Görs det så ska målsättningen vara topp 2 inte topp 6, det är bara två lag som går direkt upp det måste vara målsättningen. Kvala sig upp kräver väldigt mkt tur och en rejäl formtopp i slutet på säsongen.
Leeds United stonefree
2018-04-29 17:24

Del 2.
Tränarna!

Alla våra tränare sedan 2011. Kanske har jag glömt någon! Varför kommer vi aldrig längre i våran strävan efter att komma upp i PL? Visst man behöver en trupp med bra spelare, men det räcker inte, man måste ha en dirigent på sidlinjen, som vet vad som krävs utav alla dessa adepter ute på plan. Har man inte det. då kan man lika gärna accepterar att man kommer att för evigt finnas kvar i Championships serien. Endast ett under, vilket innebär pengar, mycket pengar till att köpa så bra spelare i mängder kan lösa problemet med en medioker tränare på sidlinjen. Kollar man på alla tränare vi har haft sedan vi tog klivet upp ifrån League 1, då förstår man kanske lite varför vi fortfarande inte har kommit längre.
Simon Grayson
Niel Warnock
Brian McDermott
David Hockday
Niel Redfearn X2
Uwe Rössler
Darko Milanic
Steve Evans
Gary Monk
Thomas Christiansen
Poul Heckinbottom.
12 stycken om man räknar Redfern 2 gånger. Hur många utav dessa gentlemän har det som krävs för att förra upp Leeds i Premier League?
Grayson är förblir min favorit tränare i den har skaran, men om han har det som krävs för att träna Leeds i premier League? Tveksamt, mycket tveksamt. För mig är det för hans hjärta för Leeds.
Det finns väl bara 2 namn som sticker ut och det är Neil Warnock, som är på väg att ta upp Cardiff just nu. Han har de hårda nypor som krävs och det var väl en dålig säsongs avslutning som gjorde att han fick gå, då Grayson fick sparken för en 7:e plats, blev ju Warnocks 14.e plats liksom ett självmords uppdrag. Sedan är det ju bara Monk, som av alla dessa herrar som har det som skulle krävas, det är ju inte omöjligt att även han är tränare i högsta serien nästa säsong. Jag tror fortfarande på det jag har hört att när Radz tog över klubben, så presenterade han Orta som direktör i klubben för Monk, som direkt sa upp sig på stående fot, vilket jag fortfarande ser som det största misstaget av Radz, dessutom det första han gjorde när han kom. Hade Monk varit kvar och Orta hade funnits någon annanstans är jag övertygat om att Bartley hade på ett eller annat sätt ingått i Leeds trupp denna säsong, Hade Monk fått varit kvar, hade vi aldrig sett hela den skocken av helt odugliga köp, som nu gjordes.
Att sedan sparka TC för att ta in en tränare som bara har tränat Barnsley! vad är det för merit?
Är det inte meningen att vi ska upp i PL, kan vi lika gärna ta in tränare med lite kunskap men stort hjärta för det de gör, som t.ex Evans. Han kan hålla kvar Leeds i den här serien i all evighet med placeringar från runt 10 till 16 plats varje säsong.
Heckingbottom måste ju bort så fort slutsignalen ljuder på söndag eftermiddag. Gäller Radz 5 årsplan fortfarande? vilket man ju inte vet. Måste han öppna upp plånboken och få in en coach med 100% ansvar för alla försäljningar och köp av nya spelare. Gör vi inte det, då kan vi lika gärna acceptera att vi kommer att vara kvar där vi är.
Jag har personligen inget emot att vi spelar i Championship de nästa 20 åren, bara vi vet att det är det som gäller, inte en massa tomma löften och stordåd om PL och att vi ska bli topp 5-6 även där. Lovar man saker, ska man göra allt för att hålla det. Där har Radz ett berg som K2 att bestiga just nu! Kommer han att klara det? jag säger nej. Han är Italienera, de klara inte motgångar allt för länge. Han gör snart en Cellino och drar!

Sedan så spelar det ingen roll vilken tränare vi har, så gör de alltid fel när de har presskonferens. Står tränaren bakom laget hela tiden och håller laget om ryggen, då är det fel. Gör man som Mr. Heckingbottom gjorde i går, han kritiserade inte Pearce, utan sa att Norwich hade bestämt sig för att anfalla så mycket det bara gick på sin högerkant, då kan det bli lite för mycket för en ung oprövat spelare som Pearce, vilket visades sig vara sant. Så summan av kardemumman är ju att det spelar ingen roll vad en tränare säger efter en förlust. Det är alltid fel!
Leeds United sportcarl
2018-04-29 16:49
Det här var ord och inga visor. Du har träffat huvudet på spiken i det mesta. Instämmer i 99%. Dock är jag ständigt optimist och tror likt tidigare att det går att vända skutan. Och jag tror vi får fira julafton med Radz
Leeds United stonefree
2018-04-29 15:59

En match kvar av den absolut sämsta säsongen och sämsta laget i detta millenium, utan överdrift. Folk är redan ute och vill att vi ska köpa in den och den spelare, som det var att gå att handla 1 liter mjölk. Vi sitter på ett lag med över 25 stycken fullständigt odugliga spelare som har kontrakt i flera år framåt. Det problemet måste ju lösas innan vi kan ta in några nya spelare. Men kul att våran bästa spelare över hela säsongen, Hernandez visar hjärta och har skrivit på för 2 år till.

Men om man ska börja i toppen av kakan, som jag kallar del 1.
Radz och hans anhang. Vad har de gjort bra och vad har de gjort dåligt sedan de kom till klubben. Allt enligt mitt sätt att se på det!

Bra saker!
Köpt tillbaks Elland Road. Det är ju bra. För oss Leeds fans är det ju Mekka!
Han har sett till att fylla Elland Road med folk som i forn stora dagar, för att folk i Leeds och Leeds fans över hela världen har haft stor tilltro till Radz.
Har satsat på ungdomsakademin. Vilket är bra, det är alltid det bästa att få fram egna talanger.
Har lovar PL inom 5 år. Vilket är bra. Bara 4 år kvar nu!
Lovade minst play off denna säsong, allt annat vore ett misslyckande. Det är bra, man ska ha ett mål inför varje säsong.

Dåliga saker!
Ser man nykter på det, har han köpt ett stadion som är i så kraftigt behov av att rustas upp, det kommer att kosta många miljoner. Vi har Championships absolut mest trånga sittplatser, en fullvuxen karl får inte plats. Arenan är sliten som fan. Det är väl bara uppe på övre East som det är fint.

Folk har kommit och fyllt Elland Road, men vad har Radz och hans "experter" gett tillbaks till fansen? Inte ett skit. Sämsta Leeds laget någonsin har de gett oss.

Visst har det satsat på ungdoms akademin och det är bra. Men många får det att låta som att vi har en akademi som tillhör Englands bästa. Vårat U23 ligger på 6:e plats och U18 verkar ha vunnit sin serie. Men om man tittar på motståndet, så är det ju inget som få en att gå i taket precis. Ta Bolton t.ex de ligger 1:a i U23 och 2:a i U18. Samtidigt som deras A lag ligger på nedflyttnings plats i CS. Då kanske man förstår lite vad vi ligger i för serier med våra ungdomslag. Det finns ju inga Liverpool, Man C, Man U, eller andra stora lag i våra serier på ungdoms sidan. Så det är nog inte många som kommer att spela A lags fotboll i Leeds. mest beroende på att de flesta talanger som kommer fram i Leeds regionen, nu för tiden åker till lag som spelar i bättre serier.

Play off platsen, den försvann som en avlöning redan innan jul och allt har bara blivit sämre efter det. Ännu ett panik köp av DeBock samt sparken av TC samt anställningen av Heckingbottom under 2018, bevisar ju att det finns ingen i dagens Leeds ledning som kan ett skit om fotboll.

Vilket utsökt kommer till det absolut största problemet: Anställningen av Orta. Hur fan kan man anställa en man som var så hatat som han var i Middlesbrough, att Radz dessutom sätta honom förre tränaren Monk. Alla varningsklockor måste ju ha ringt när detta byte gjordes. Sedan att Orta fick leka hela havet stormar utan skyddsnät är för mig helt galet. Av allt han har köpt och lånat in från Juni förra året till dags datum finns det inte en enda spelare som jag skulle gråta om vi gjorde oss av med, inte en enda. Då ställer man ju sig en befogat fråga. Hur kommer det sig att ingen har stoppat detta freak show? Tar bara ett exempel, med japanen som skulle få spela in sig i Europa i ett Spansk div 2 lag. Laget ligger och balanserar på nedflyttnings plats och han får inte spela en enda minut längre, har inte gjort det på flera månader för han är för dålig. Man blir mörkrädd. Han ska komma och förstarka laget till sommar.

Vi har Championships absolut högsta biljettpriser på £39, vilket har gett upphov till stora protester. Det är oförskämt att ta så mycket betalt, när man inte ens ligger i toppen av ligan. Protesterna är stora bland alla bortafansen. Vilket jag tycker är befogat. Är det verkligen rätt att vi åker till Cardiff, Barnsley eller Brentford och betalar £ 25 för biljetterna och när deras fans kommer till Elland Road så ska det betala mellan £35-£39 för sina biljetter? Detta gör ju att många av lagen, kommer att ge tillbaks med samma mynt nästa säsong. Vem får betala det priset? Jo fansen. Vem bär skulden? Radz såklart.

Vi får inte prata politik, det vet jag, men hur ska man kunde prata om ägare i någon fotbollsklubb utan att komma in på politik? Det går inte. För ägare till fotbollsklubbar och politiker är ju så många gånger samma personer eller bulvaner för varann i olika sammanhang. Vilket gör mig så förbannad. Hur fan kan Leeds som klubb åka till ett land som systematiskt utrotar och fördriver sitt eget folk från landet, bara för att man tillhör en minoritet. Sedan skriva ett brev att resan är för att folk i länder som Burma ska få upp ögonen för lag som Leeds. Bullshit mister Radz!! F...ing bulshit. Du har en polare i Burma som heter Paw - Paw eller något sånt, som är en stor affärsmogul i Burma, som du vill du knyta ännu större band med för dina affärer och för det använder du Leeds United´s namn och drar det i smutsen. Han har fått i uppdrag att fixa hela detta spektakel, vilket känns konstigt, varför inte en klubb i Burma, så de kunde göra lite pengar att rusta upp för? Därför att allt ska ner i fickorna på dessa skurkar. Du har ingen skam i kroppen att göra detta. Vad händer med alla våra sponsorer, vill de lägga till sina namn till detta cirkus som det här är? Tveksamt. Hade jag varit reklamansvarig för 32Red, hade jag rivit kontraktet direkt om Leeds åker ditt. För gör ni det. Anser jag dig Radz vara den största idioten som har ägt Leeds någonsin, vilket inte säger lite. Du är värre än alla de senaste ägarna tillsammans. Hoppas att de som styr i Leeds stad, kan stoppa detta vansinne. En stor eloge till alla våra supportar från Norge som hade stake att gå ihop och skriva till Leeds och säga vad de tyckte om den kommande resa till Burma!

Det är läget just nu. Det kommer att krävas så mycket för att vända den här skutan, att jag redan nu kan säga det kommer inte att gå. Radz är ute ur det här innan ni har öppnat era julklappar den 24/12. Det är jag 100% säker på. Jag har bara 2 råd just nu som kan få lite arbetsro i klubben. Skit i resan till Burma. SPARKA ORTA NU!
Leeds United Duke
2018-04-29 13:26
Krävs att Swansea stannar kvar i PL, en poäng över strecket just nu.
Annons: