/england/leeds/forum/162.aspx/england/leeds/forum/162.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2018-07-19 18:15
Thom //

Vi har inte åstadkommit ett skit, än.

Ja, jag vet det är världens drygaste kommentar men det är ett faktum. Först efter fönstret stänger vet vi hur mycket vi ska skrika.

Vi fans vill se 3 nyförvärv i veckan och ändå blir inta alla nöjda. Allt hänger på hur man väljer att se på det. Jag ser det som att vi försöker ge oss in i en butik som vi inte varit på över 15 år. Antagligen har vi pengarna men vi vill inte handla upp allt på en gång. Skulle säga att det är sunt men piss för oss fans.

Jag har alltid sagt att vi behöver gambla men när Vydra höjer sina krav så dramatiskt som det sägs så håller jag med vår ledning att det är rätt att backa av. Samma sak med Stockdale och Hernandez. Gunn fanns inte en chans så fort Saints kom in i bilden med PL pengar. För oss att matcha £13m på en så orutinerad målvakt hade varit rent vansinne.

Av 2 onda ting ser jag hellre att vi försökt sikta högt och misslyckas än att vi får panik och börjar köpa ett dussin Cibicki. Hellre då köra med vad vi har och hoppas på U23 hur osexigt det än må vara.
Leeds United WhitesMOT
2018-07-19 17:54
@BullenKarlsson:

Jag skulle kunna ge dej en saga som får dej att somna halvägs så jag säger gör det Rodell skriver :))
Leeds United sportcarl
2018-07-19 17:13
gick hur smidigt som helst för mig att logga in, klickade på LUTV, loggade in som vanligt, valde 5 matcherpaketet, betalde med paypal, konfirmerade.klart, och fått mailbekräftelse
Leeds United Rodell
2018-07-19 17:06
Bullen // Testa uppdatera billing och home adress samt lägg in ditt kort på nytt det fungerade för mig
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United BullenKarlsson
2018-07-19 16:55
Har inte hängt med, men vet att folk haft problem med LUTV, trodde dock bara det handlade om säsongskort. Är det problem att köpa enstaka matcher också? Får enbart error. Ska scrolla ner och se om svaret finns, men om nån orkar svara fort uppskattas det.
Leeds United sportcarl
2018-07-19 16:43
WhitesMOT 16:36, finns väl en gråzon därimellan som jag ligger i, tror det finns pengar, men inte hur mycket som helst, minst 8 miljoner och högst 15 är väl rimligt att gissa, just Vydra och Hernandez blev helt enkelt för dyra
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-07-19 16:42
WhitesMOT// Jag säger inte att Phil Hay har fel och att vi inte har pengar men vi bygger alla våra förväntningar på att vi har lagt ett bud på £11m på Vydra och förhandlat med Hernandez. Allt jag säger är att det låter ju bra att vara ute efter spelare som dessa men vi har ju egentligen inte åstadkommit ett skit. Vi skulle ju kunna sitta på £300m att spendera för men summan är ju noll om man inte värvar någonting.
Leeds United sportcarl
2018-07-19 16:39
reportage om Pontus idag i Expressen, förstärker bara mitt intryck att han fortsätter i Leeds och han trivs i klubben, och han ser fram emot att jobba under Bielsa
Leeds United WhitesMOT
2018-07-19 16:36
Så vi väljer att inte riktigt tro att det finns pengar men däremot väljer vi att tro att vi varit ute efter kreti och pleti men fuckat upp varje gång ? Och då kommer denna info från samma källa. En källa som i många år ansetts som den "säkraste" i allt flum som cirkulerar. Jag har inga högskolepoäng men det låter för mej som en knepig ekvation.
Leeds United sportcarl
2018-07-19 16:33
phil hay är väl en av få journalister eller rättare sagt den enda jag följer, jag har fått ett trovärdigt intryck av honom
Leeds United sportcarl
2018-07-19 16:32
Har vi bjudit 11 miljoner pund för Vydra och det accepterats av Derby, och det sedan faller på hans löneaspråk på 50000 pund så är det ingen stor deal utan visar att klubben inte bara slänger iväg pengarna, denna klubb har om jag inte misstar mig en årsbudget på 35-40 miljoner pund som skall täcka allt,
Leeds United Linus.M
2018-07-19 16:28
@Rodell:

Något han har helt rätt i.
Leeds United Rodell
2018-07-19 16:28
Phil Hay har ju själv också sagt att Leeds har tappat lite övergångar och det börjar bli ett bekymmer vår inaktivitet.. Jag tror på honom känns som han ofta går ut med information när det är något på riktigt även om han också har fel ibland.
Leeds United Linus.M
2018-07-19 16:20
Thom// Phil Hay har snarare rätt i 9/10 fall än 5/10.
Leeds United Linus.M
2018-07-19 16:19
Thom// Hehe, tror du att vi la ett bud på £11m (som vi enligt dig inte har) för att det sedan visar sig att vi inte har de pengarna, så får du väl tro det. Att man länkas till stora namn möjligtvis är en sak, att få bud accepterade är en helt annan.
2018-07-19 16:17
Och jag skiter i vad Phil Hay skriver. Han är journalist och har rätt ungefär varannan gång.
2018-07-19 16:16
Linus//

Vad då menar du "inte riktigt så det fungerar"? Du vet att det inte fungerar så? Jag säger inte att Leeds inte har pengarna men varför skulle det inte kunna vara så att man försöker få det att se ut som att vi är ute efter "stora" namn men när vi i själva verket inte vill spendera pengarna.

Har du någon erfarenhet i att sitta i liknande förhandlingar? Jag spekulerar endast men du verkar säker på hur det fungerar.
Leeds United BullenKarlsson
2018-07-19 16:15
Suck. Så jävla girig Messi!
2018-07-19 16:13
BREAKING NEWS

Leeds bud på 2 miljarder för Lionel Messi har accepterats av Barcelona.

BREAKING NEWS

Leeds misslyckas i kontraktsförhandlingarna med Lionel Messi som nu verkar stanna i Barcelona.

Ryktet säger att Leeds endast kunde betala 0,7 % av lönen han hade i Barcelona och detta verkar ha varit avgörande i hans val att tacka nej till Leeds United.

Leeds jakt går vidare och nästa spelare på listan sägs vara Neymar.
Leeds United Linus.M
2018-07-19 16:11
@¤Thom Mattsson¤:

Är inte riktigt så det fungerar. Accepterar Derby ett bud från oss på £11m så är det självklart att de pengarna finns. Något även, återigen, Phil Hay skriver också.
2018-07-19 16:09
Alltså, att vi lagt ett bud på £11m för Vydra kan väl knappast vara "beviset" på att vi har massa pengar? Vi skulle ju också kunna lägga ett bud på 2 miljarder för Messi men sedan misslyckas i kontraktsförhandlingarna med honom.
Leeds United Linus.M
2018-07-19 16:07
Säger det igen - pengar finns. Derby accepterade vårt bud på £11m men Vydra ville ha £50k i veckan. Phil Hay skrev idag också att pengar finns.

”there is money there (I can't vouch for how much exactly) but there trend this summer has been of getting into deals/negotiations which they can't complete. It is a concern.”

Så de som läser forumet inte tror att vi inte har några pengar alls, för det stämmer kort och gott inte.
2018-07-19 16:05
Jozefoon isn't a particularly exciting signing, but its the fact we identified him, went after him and failed to compete with a club which is financially distressed. I'm convinced he just doesn't have the resources or willingness to get us where we need to be which is extremely frustrating. Also since he came in there has been such a lack of clear direction, which is inexcusable in my opinion. Opting for an inexperienced European manager in Christiansen, sacking him and replacing him with an English manager who knows the division, and then Bielsa. No one can complain about Bielsa, what an appointment, but if its at the expense of investing in the squad then what a pointless exercise it is. Every big player deal we have failed to complete, yet season after season teams spend more than us in transfers and wages. The only table we consistently top is the lowest wage to turnover ratio and the yearly net profit...
Leeds United Rodell
2018-07-19 15:39
Thom // Bästa säsongen/säsongerna har ju kommit med Bates/Cellino än så länge om man kollar fotbollsmässigt och det är det iaf jag till största delen bryr mig om.. Tycker fan det är sjukt tråkigt att va såhär inaktiva och dåliga på transfermarknaden när vi har världens chans att verkligen satsa
2018-07-19 15:37
Kanske skulle man kunna säga att det är väldigt många år sedan vi ryktades med så här kvalitativa spelare. Bra jobbat Radz! Tråkigt att ingen kom bara.

Jag tror jag ska börja gå på husvisningar för hus som inte kostar mindre än 40 miljoner. Fatta vilken status jag kommer få. Att jag aldrig köper något hus spelar ju ingen roll. Mitt anseende är ju ändå att jag har en jävla massa pengar för annars hade jag väl aldrig gått på dessa visningar?
2018-07-19 15:34
Rodell//

"Allt är så mycket bättre med Radz som ägare."
Leeds United Rodell
2018-07-19 15:30
Phil Hay? @PhilHayYEP · 15 sför 16 sekunder sedan
It will be Derby for Florian Jozefzoon. Expected to take up a four-year contract there. #lufc

2018-07-19 14:04
Blame for failing to land our top targets has to lay firmly at the door of the Director of Football. It's been made abundantly clear that recruitment is a key element of his role. If he cannot land the targets put forwards because we don't have the ability to, or won't fund the salary, then he shouldnt be wasting the limited time available to conduct business on these players.

Vydra

Hernandez

Stockdale

Gunn

Josefzoon

Bartley

All linked, heavily, none have materialised. 0/6 to date. Appalling.

Vydra, Hernandez and Stockdale seem to be priced out. Surely you make educated guess about where they're going to pitch themselves before you approach. Gunn wasn't seemingly available to loan, again, surely you know that? Bartley obviously not a target agreeable to the manager. Which is fine, but don't waste your time. Seems like we joined the party too late on Josefzoon. So, why are so incapable of planning a transfer window? Seems like we're only capable of conducting one negotiation at time too. Poor. Very poor.

Serious movement is needed, and quickly
2018-07-19 14:01
Linus//

Bara för att man varit inom fotbollen länge behöver ju inte det betyda att man har mycket fotbollskunnande, framförallt inte att sköta en storklubb som Leeds United.

Jag har varit i och omkring fotbollen i cirka 20-25 år men det betyder inte att jag har kunskapen att förhandla fram övergångar för Leeds United.
Leeds United Linus.M
2018-07-19 13:56
@¤Thom Mattsson¤:

Kinnear och Orta sköter förhandlingarna. Båda har varit inom fotboll länge.
Annons: