/england/leeds/forum/159.aspx/england/leeds/forum/159.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Kristoffer
2018-06-12 12:26
Matias Almeyda är andravalet numer sägs det.
Leeds United sportcarl
2018-06-12 12:14
Cooper09:43. Känns likadant nu med Bielsa som förstaval och Bruce som andraval.
Leeds United sportcarl
2018-06-12 12:11
Rösler till MFF. Kan nog bli bra. Vi hade inte spelar materialet till hans fotboll. För hoppninggsvis kanske MFF ger han förutsättningarna . Swansea har tagit in Potter
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-06-12 12:03
Oj, vår förre tränare Uwe Rösler tar över Malmö FF. Grattis?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United terry cooper
2018-06-12 09:43
Radz o Co behöver väl lägga ut vilken kurs vi ska ha. Den typen av spel ska vi försöka att spela o sedan följa upp det med tränare o spelare som passar det valda spelsättet. Spelare finns ju , så då gäller det vilken kvalitet man vill ha. Sedan gäller att hitta en bra tränare till spelsättet o om inte tränare A funkar , ha en plan B med en tränare som har samma tänk. Funkar ju inte att byta från TC spelstil till PH spelstil o tror det ska bli bättre. Två helt olika spelstilar.
Leeds United sportcarl
2018-06-12 06:12
Peking White 22:24.har inte kollat upp det men sedan jag började gilla Leeds typ72/73 så saknar man många namn som jag minns.Bröderna Gray, Harvey, Cooper, Lorimer Madeley,Bates.,Hunter och Reaney. Kanhända några av dessa var egna produkter och kanhända någon kom innan 1963 men definitivt inte alla. Det var helt andra tider då man spelade i princip för sin klubb hela fotbollskarriären. Normala var att det kom. In 1 eller högst 2 spelare på sommaren
Leeds United Rodell
2018-06-11 22:57
Stonefree // nu är det väl så att ekonomin ser annorlunda ut i år i jämförelse med förra året. Och som jag sa tidigare så kan du betala högre lön när du inte betalar en övergångssumma rätt så enkelt att förstå. Plus att med ffp osv kunde vi inte satsa däremot detta år blir vi inte lika skadade av lite minus i böckerna och kan höja löner osv. Allt är enbart rykten just nu då vi inte gjort ett enda nyförvärv och ligger rätt så långt efter många av klubbarna just nu men med 1-2v till försäsong och mindre än 2 månader till seriestart sätter det nog fart snart
Leeds United stonefree
2018-06-11 22:53
Radz måste ju ha haft en enorm tilltro till de spelare som köptes i, då han sa att allt annat än tipp 6 är ett misslyckande. Eller så måste han ha trott att CS är som vilken andra skit liga sin helst i Europa. Om så är fallet, kan man fråga sig, visste han verkligen vad han gav sig in på! Jag hoppas på Bielsa, Hernandez, Vydre, Bartley, Marriott med flera. Men jag har varit med allt för länge, för att rivas med i en lyckorus. Jag blir glad om det händer, men konstigt att vi plötslig har så jädrans mycket pengar att punga ut med. Vi har en trupp sen förra säsongen på runt 30 personer som måste rensa ut i, hur ska vi bli av med dem frivilligt? Det rör sig ju om minst 10-12 spelare som ska bort!
Leeds United WhitesMOT
2018-06-11 22:25
Stenis //

Du ställer frågor som bara Radz kan svara på.

Men sett utifrån så försökte man göra allt för en billigt peng förra säsongen. Så var strategin och den misslyckades totalt. Förhoppningsvis har man lärt sig och det börjar förhoppningsvis med Bielsa.

Sen tror jag inte Wood hade brytt sig om vi kom med £40k. Han ville upp i PL helt enkelt.

Ännu en grej att man inte gick för det förra säsongen redan tror jag handla om att balansera böckerna. Klubben var inte riktigt redo att gå ordentligt minus på inköpen. Nu är vi kanske där om man nu ska tro på spelarryktena.
Leeds United Peking White
2018-06-11 22:24
sportcarl 20:16 //

Tror inte att det var någon mer (kollade fakta innan jag postade) men rätta mig gärna om jag missat någon. Intressant att nio av de tio spelade för sina landslag och John Giles håller jag liksom många andra Leeds fans som tidernas bästa köp.
Leeds United stonefree
2018-06-11 22:14
Varför erbjöd vi inte Wood sådana pengar för att stanna förra säsongen, hade han blivit erbjuden £40 i veckan hade han stannat och då hade vi säkert varit i topp 6 av serien redan i år
Leeds United stonefree
2018-06-11 22:10
Har Leeds råd att betala Hernandez £40 k i veckan? Hur blir det med andra som skriver på eller omförhandlar sina kontrakt om alla har max £ 15k i dag och så kommer det en som får £ 40K i veckan. Stora stjärnor i stora lag får ju väldigt stora löner. Men Hernandez har ju endast spelat 99 matcher på fyra säsonger, vilket ju är ungefär hälften. Han är en bra spelare det håller jag med om, men är han värt nästan 3 gånger mer än de andra ?
Leeds United Rodell
2018-06-11 21:54
Vydra ska tilläggas är mer en 10a och funkar inte jättebra som ensam anfallare så den tror jag mindre på även om Bielsa gillar honom
Leeds United Rodell
2018-06-11 21:52
Stonefree // Gällande hernandez så är det ingen övergångssumma dvs att får han 40k/v så är det kanske 2m om året som Leeds så man får tänka lite annorlunda där, Bielsa är stor i Sydamerika så om han kommer så kanske hernandez vill spela för honom finns många faktorer och inte alltid handlar det om pengar
Leeds United stonefree
2018-06-11 21:45
Bullen Karlsson Det var inte det jag frågade! Varför tror ni/du Vydre vill komna till Leeds? Tror du inte att det finns PL lag som är intresserade ? I Leeds får han kanske £20k i veckan i vilket PL lag som helst skulle han få £ 30-40 k i veckan. Vart ska vi få ihop pengar att betala Hernandez lön? Där finns det ju också större klubbar som även de är intresserade av honom. Skulle du jobba kvar på Volvo tex om du skulle få dubbla lönen för samma jobb hos Audi? Jag tror att de är utan för vår liga i pris! Varför köpte vi inte sådana spelare förra sommaren? Sedan tror inte jag Leeds är ett lag som folk kommer springande till längre, vi är nog både 2:e och 3:e valet för de flesta.
Leeds United sportcarl
2018-06-11 21:12
Bättre en fågel i handen än tio i skogen
Leeds United BullenKarlsson
2018-06-11 20:47
Kan vi ta in Vydra eller Hernandez säljer jag gladeligen Roofe för 7 millar. Superaffär
Leeds United stonefree
2018-06-11 20:47
Jag läste bara att Reading var beredd att betala £7 mille för honom. Det kostar ju Marriot ifrån Peterborough. Tror ni verkligen att Vydre kommer till Leeds, jag tror att någon utav de nys PL klubbarna eller några av de sämre lagen som är kvar ger sig in i leken £ 10 Mille i PL, är ju ett fynd och 21 mål går inte obemärkt förbi. Har vi råd att betala Hernandez £ 30 k i veckan? Tror vi kan glömma dessa två herrarna. Vi har ju fortfarande inte blivit av med en enda utav de helt sjuka nyförvärv som vi tog in förra året som alla sitter på kontrakt i 2-3 år. Ingen kommer att stå i kö för att köpa och ingen av dem lämnar frivilligt för att gå till leauge 1 eller 2 med sänkt lön på kanske £4-6 k i veckan
Leeds United sportcarl
2018-06-11 20:42
Kan ju tilläggas att vi även har Grot och Ekuban.
Leeds United BullenKarlsson
2018-06-11 20:32
Edmondson är ju dock 16 eller 17. Borde inte vara redo att utmana i en startelva.
Leeds United sportcarl
2018-06-11 20:16
Peking White 19:54. några mer tog han nog in
Leeds United Linus.M
2018-06-11 19:54
Vi kommer aldrig få £7m för Roofe. Han har haft flera säsonger på sig att visa att han är redo för ett topplag i Championship. Han har misslyckats varje gång. Har honom gärna som en truppspelare men inte mer. Vi behöver bättre spelare, vilket vi kommer få denna sommaren.
Leeds United Peking White
2018-06-11 19:54
Säsongen 2017/2018 plockade Leeds in drygt tjugo nya spelare. Don Revie nöjde sig med tio nya spelare under tioårsperioden 1963 - 1973: John Giles, Alan Peacock, Michael O'Grady, Mick Jones, Allan Clarke, John Faulkner, Joe Jordan, Trevor Cherry, Gordon McQueen och David Stewart. Inte ens Sir Alex har haft den fingertoppskänslan när det gäller spelarköp. Tror (hoppas) på Bielsa och på kvalitet framför kvantitet.
Leeds United sportcarl
2018-06-11 19:42
Om vi får in tex någon av Vydra och Hernandez. Plus vi har Roberts och även Edmondson att satsa på var skall vi då ha Roofe?Han kan ju egentligen Bara spela som anfallare. Tycker 7 miljoner pund är ett fair pris om skyttekungen Vydra kostar 10 miljoner
Leeds United stonefree
2018-06-11 19:25
Jag tycker att det är sjukt att vi varje säsong gör oss av med de bättre för att plocka in sämre spelare. Roofe är kanske inte den bästa i alla lägen, men 11 mål måste ju anses helt okej. Han är ju inte under kategorin misslyckade spelare, vi vet vad han kan i sina bästa stunder och om han slipper stolpskott som Lassoga bredvid sig, kanske han kan göra 15-20 mål. Går han till Reading så lovar jag att han sätter att par baljor not Leeds nästa säsong. Av spelare till salu som är forward, frågar jag igen vad får vi för £7 mille. Priserna går upp hela tiden även CS. Det blir ju så för varje år som PL lag åker ut och inte återvänder direkt!
Leeds United sportcarl
2018-06-11 19:00
Hernandez eller vydra. Vem att satsa på?
Leeds United sportcarl
2018-06-11 16:25
Nej minst 1 innerback måste vi ha också och 1 målvakt till att börja med.
Leeds United Linus.M
2018-06-11 15:17
Pengarna kommer inte gå åt till Bielsa och Hernandez endast, det är inte riktigt så det fungerar. Vi kommer ha den bästa sommaren, transfermässigt, på flera år.
Leeds United WhitesMOT
2018-06-11 15:06
Roofe för £7m är bara att ta och springa. Som att vinna Euro Jackpot 4 veckor i rad.
Leeds United Rodell
2018-06-11 15:04
Känns som det är sjukt omständigt att plocka in Bielsa.. mycket krav för inga pokaler ;)... känns inte riktigt heller som pengar finns och det är fan rätt dåligt skött att allt dragit ut på tiden.. Med pengar menar ja värvningar enligt Phil hays senaste tweets... låter som Bielsa och hernandez skulle ta det största utav budgeten och för att bielsas fotboll ska funka över en heeeel championship säsong krävs en stor trupp
Annons: