/england/leeds/forum/154.aspx/england/leeds/forum/154.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Hagby-Mickels
2018-04-05 11:42

Thom, jag förstår inte vad det är du läser in mellan raderna i inläggen. Bästa bortalag säsong efter säsong? Vad har jag sagt om något sådant? Vad har jag sagt att spelarna inte tänker prestera?

Som du hade sett om du hade läst ordentligt så skrev jag att jag inte tror att spelarna läser den här sidans forum. Men jag tycker det är ointressant och dumt att håna spelarna ändå. Eller för den skull håna och odugligförklara de som ansvarar för värvningarna.

Du skriver att jag anser mig bättre än andra, men det håller jag inte med om. Bara att håna och nedvärdera andra inte är en framkomlig väg till något.

Leeds United WhitesMOT
2018-04-05 11:39
Hagby-Mickels //

Som nästan allt annat i livet så finns det nivåer på allt. Det du reagerar på funderar jag inte ens över. När jag först läste ditt inlägg så tänkte jag " Vilka hån ? "

Med det vill jag inte försöka låta bättre än dej utan som sagt så har vi alla våra olika nivåer. Tror min egna ribba ligger vid om någon börjar skriva "Döö domarjävel ! " eller nåt sånt. Då har det tappat all intelligens i min värld. Lite " Sälj skiten ! " eller liknande tillhör i mitt tycke. Det är fotboll :))

Det är en rätt passande diskussion just nu med tanke på reklamsnutten "Fotboll utan fylla" som rullar igång varje gång man öppnar denna sidan :)

En gammal bekant från England, som jag ser som fullt normal människa, berättade en gång om första gången han tog med sin grabb till ER. Innan dom gick genom grindarna så tog han sin grabb åt sidan och sa " Allt det du nu kommer få se och höra din pappa göra är sånt som stannar innanför grindarna. Mamma behöver inte veta ! " ;))
Leeds United krelleg
2018-04-05 10:06
@sportcarl:

De har dessutom tre spelare i årets lag.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-04-05 09:41
sportcarl// Fulham matchen speglar inte säsongen mer än på ett sätt - att vi återigen förlorade. Att vi faktiskt bjöd på lite motstånd hör ju knappast till vardagen och det är väl det som gör en mest förbannad och besviken.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2018-04-05 09:28
Iaf jag tyckte vi kämpade riktigt riktigt bra i90 minuter mot Fulham. Vi föll på att de har 6-7 klasspelare. Vi har 1-2
2018-04-05 08:54
Hagby-Mickels// Med ditt resonemang borde Leeds vara The Championships bästa borta lag säsong efter säsong. Supportrarna reser i tusentals och följer laget i match efter match och väldigt sällan hör man hur de klagar på spelarna. Snarare tvärtom va? Så varför presterar inte spelarna bättre under dessa förhållanden? För tydligen är det ett ”krav” från spelarna med ett 100 % positivt följande annars tänker de inte prestera, eller? Visa hjärta och kämparglöd och jag följer laget och skriker mig hes för att föra laget framåt. Men visa noll attityd, häng med huvudet, slarva, spela skit - då jävlar har jag rätt att klaga!
2018-04-05 07:44
WhitesMot, du får gärna hoppa in. Tack för ett sakligt försök att förklara. Det är säkert som du beskriver. Jag hoppas i så fall att man kan försöka räkna till tio eller nåt innan man skriver nästa gång.

För samma spelare som var fantastiska i början av säsongen, rätt värvningar, bra organisation och spelidé är nu i motgång helt värdelöst. Uppenbarligen var vi många här som hoppades väldigt mycket i början när det gick så bra och då känns väl den här sorgliga vändningen extra tung. Men jag skulle säga att vi var många som hyllade laget i början. Några av oss har vänt för att håna spelarna nu och det är vad jag tycker är att sätta sig på höga hästar. Att hylla i medgång och håna i motgång. Och det är vad jag vänder mig mot.
Leeds United WhitesMOT
2018-04-05 07:36
Hagby-Mickels //

Om jag får lägga mina 2 öre i diskussionen så säger jag att hånet du läser är inget annat än vädring av frustration där och då. Ett sätt att lätta på trycket så att säga. Betyder egentligen inget.

Människan är en konstig filur och framförallt när man följer idrott kan många ändra skepnad. De flesta lever sig in i det väldigt mycket och glåpord är del i spelet. For better or for worse.
2018-04-05 07:28
Nja, Thom Mattsson, jag tror ju inte att spelarna läser detta forum. Jag tycker att man visst får framföra kritik och ha synpunkter. Men det där med att håna förstår jag inte. Du skriver ju själv, med versaler dessutom, att det är ett diskussionsforum, men hån- är det en diskussionsform?

Du glömde svara på min fråga. Hur tror du att det gör laget bättre, eller forumet trevligare, eller hur det kan medföra något positivt i övrigt?
Leeds United sportcarl
2018-04-05 06:46
Hartey 23:09. Minst lika viktigt få in en kvalitetsmålvakt
2018-04-05 02:15
Hagby-Mickels// Spelare som inte kan ta kritik och krav hör inte hemma i Leeds United. De kan spela i en klubb där kraven är mindre. Sedan är detta ett forum. Ett DISKUSSIONS forum, om du inte förstått det. Vad vill du att diskussionerna här inne ska handla om efter 15 år av misär och 19 besvikelser? Efter en säsong där vi fick höra och lyssna på att vår trupp minsann skulle vara bra nog att utmana i toppen och där vi faktiskt ledde serien ett tag. Vad tycker du är kul och rimligt att prata om här inne? Vad är okey för dig som mönster supporter? Alioskis frisyr? Pontus Janssons stundande tillskott i familjen? Wiedwalds semester planer?
Leeds United Hartey
2018-04-04 23:09
SP// Om Bartley köps så blir det positiva vibbar direkt hos Leedsfansen och chansen att Pontus stannar ökar
Leeds United Hartey
2018-04-04 22:04
Leeds framtid finns hos Leeds Akademi////. Has Paul Heckingbottom hinted that Ryan Edmondson and Sam Dalby could make their Leeds United debut this season? Paul Heckingbottom, Manager of Leeds United looks on prior to the Sky Bet Championship match between Fulham and Leeds United at Craven Cottage on April 3, 2018 in London, England. Paul Heckingbottom has confirmed to BBC Radio Leeds that he has been looking at both Ryan Edmondson and Sam Dalby recently, and seemed to hint that the pair could make their Leeds debuts before the end of the season.
Leeds United sportcarl
2018-04-04 21:52
Bartley borde inte vara så dyr då Swansea ligger vid nedflyttningstrecket och Bartley har svårt ta en plats i det laget.
Leeds United Hartey
2018-04-04 21:33
Som jag förstått så skall Woods £ 15 miljoner betalas i tre omgångar under 3 julimånader. I så fall har vi pengar till att köpa Bartley i sommar
2018-04-04 20:59
Det var väldigt vad några tog åt sig. Min synpunkt handlade inte om i vilken omfattning man får ha synpunkter, eller vilka krav man kan ställa. Eller om löner eller vem som lägger mest pengar på halsdukar. Eller om spelarna läser ett svenskt forum och blir ledsna. Det handlade om att vissa ägnar sig åt att håna spelare och på vilket sätt det skulle göra något bättre.

Lite roligt med Thom Mattsson som svarar någon annan att man inte ska bry sig om personer som mig, och sen kommenterar i massor av inlägg själv. Och då kan jag rikta frågan direkt till Thom, hur menar du att håna spelare gör något bättre? Det är en fråga, inget påhopp, så du kan slappna av och svara bara är du snäll.
2018-04-04 19:57
sportcarl// Mellanmjölk, är det något du gillar?
Leeds United sportcarl
2018-04-04 18:35
tycker också att vi som helhet gör en helt ok match mot Fulham, men individuella misstag straffas stenhårt, känns som vi är ett mittenlag som tabellen visar, sämre än Fulham men bättre än Bolton om man tar hur vi spelat i de 2 sista matcherna.
Leeds United BullenKarlsson
2018-04-04 16:46
Tyckte vi gjorde en helt okej match mot Fulham. Utifrån att vi är ett trevande mittenlag mot ett lag med stort självförtroende och tydlig spelidé.

Helt enkelt otur att vi missar en jättechans när vi har vår bästa period i matchen och de dödar oss med 2-0 sekunderna efter.

Det är ett stort steg från vad jag såg mot Middlesborough där jag stängde av i halvtid. Tycker spelare som Ekuban, Alioski och Vieira har spelat upp sig samtidigt som Saiz, Pablo och Jansson har en tillräckligt bra lägsta-nivå.

Hoppas vi kan avsluta bra och bygga vidare. Det viktiga nu är att få alla att tro på det och efter vad jag såg i senaste matchen ser det ut som ett lag som gör det.
Leeds United Ritchie
2018-04-04 16:25
Leeds United berör oss supporters enormt. Vinner vi så är positiva och bra kommentarer förlorar vi och spelar uselt och missar både här och där på plan klart som fan man sågar allt och alla. We are Leeds!!!
Leeds United Kristoffer
2018-04-04 16:09
Leeds made an overall gain of £976,000 during the 12 months before June 30, 2017 after accruing £8.9m from the sale of players, including the transfer of Lewis Cook to Bournemouth. The loss of Cook for an estimated £6m avoided a repeated of the 2015-16 year in which United posted an overall loss of £8.8m. The club’s operating deficit, however, increased by £2m, up to £9.1m despite annual revenue rising by £4m to £34m.
Leeds United stonefree
2018-04-04 15:02
Jag har alltid sagt att ingen är större än fansen i en klubb. Fansen har alltid rätt att kritisera spelare och tränare som inte sköter sig. Det stannar ju nu för tiden med lite tur några år. Sedan går de vidare, vi är kvar på livstid! Så det alltid vi som bestämmer vem som har rätt att ta på den vita tröjan, att sedan att några andra bestämmer något annat ibland gör ju att vi blir skit förbannade
Leeds United Linus.M
2018-04-04 14:57
Nowhere to hide for #lufc in the summer. That's your 'reset year' right there in the 16/17 accounts. Gives a lot of wiggle room if they wanted to go big in the summer IMO.
Leeds United sportcarl
2018-04-04 14:46
oundvikligt att man påverkades av Ekubans reaktion när han missat friläget och Fulham kontrade och gjorde mål, fint att se Pillips trösta honom
Leeds United WhitesMOT
2018-04-04 14:24
@terry cooper:

Håller fullständigt med och tycker inte heller här är nån som har orimliga krav.

Som igår kan det ju inte vara orimligt att önska att Ekuban eller Grot sätter sina chanser. Man kan argumentera att Ekuban t.ex hade en målvakt i vägen och tog avslutet med fel fot och därför ökar chansen att han faktiskt inte ska få in skiten. Problemet är att detta är inte första liknande chansen han missar. Det börjar bli en hög. Och den högen får folk att tröttna.

Man kan vända på allt gnäll från igår och försöka hitta nåt positivt i det hela. Isf väljer jag att se på Ekubans uttryck direkt efter. På hur flera av spelarna springer fram till honom efter Fulham gjort mål. Hur dom försöker trösta honom. Sånt tyder ändå på att det finns nån slags vilja i laget. Om någon bara kan fånga den viljan och få dem att använda den rätt så finns det hopp. Ja det låter fjolligt kanske men vad mer finns där att tro på ?

Jag är starkt troende när det kommer till psykologi inom idrotten. Man kommer bara en bit på talang. Merparten handlar om huvudet. Tron att det man håller på med är genomförbart kan flytta berg. Tyvärr är det få som lyckas med sin övertygelse. Om nån klubb i världen är ett bra exempel på detta så är det vi.

När folk pratar om att vi saknar kvalité här och där och överallt så tänker iaf jag först och främst på att vi har inte spelarna som rent mentalt klarar av det. Fysiskt är där ingen större skillnad på det flesta vi har jämfört med de flesta klubbar i denna ligan. Cairney är inte snabbare,starkare eller skjuter hårdare än Phillips. Det är uppe i knoppen skillnaden finns.

Matchen igår är som 2 världar som möts. Ett gäng vet vad dom gör och tror på det även om inte varje rörelse lyckas. Det andra gänget har ingen aning och försöker lite trevande. Ibland klickar det till men det blir liksom inte mycket av det.

Värva hjärnor som pallar eller ändra hjärnor vi redan har. Båda valen är svåra att lyckas med men det första är det vanligaste sättet att lyckas med.
Leeds United BullenKarlsson
2018-04-04 13:04
Tycker åtminstone man kan kräva 100 % slit av spelarna. Det är minimum.

Tycker också man ska stötta spelarna på plats, där man kan påverka. Vad man skriver i ett forum spelar väl ingen roll.
Leeds United terry cooper
2018-04-04 12:53
Klart vi ska ha krav på spelare , ledare , klubben mm.
Men de måste ju vara realistiska o att räkna med att vi inte alltid lyckas med allt.
Leeds United WhitesMOT
2018-04-04 11:55
Allting stavas frustration. Och i slutändan kommer det alltid gå ut över spelarna och ledarna. Så har det alltid varit och så kommer det alltid bli. 15år av ren psykisk misshandel föder detta.

Det vi upplever nu är frukten av ännu en förlorad dröm. En bild som i somras målades av det faktum att vi blev av med en skurk och fick in nån som sa de rätta sakerna. När saker har varit så illa som dom varit så krävs det inte mycket för att dras med i drömmen. Nu vet vi bättre och framförallt Radz har mycket att bevisa. Det är upp till honom att väcka liv i drömmen igen.

Man kan säga att det inte är spelarnas fel. Det är inte deras fel att dom inte är bättre. Samma visa kan sjungas om Heck, om Orta, ja t.o.m om Radz. Men om vi som är klubben bara köper detta faktum då är klubben död på riktigt. Det enda som håller klubben vid liv är fansen. Slutar vi kräva och slutar vi gnälla bara för att några få kan ta illa vid så kommer vi ALDRIG att nå dit ALLA säger vi önskar vara. Då behöver vi inte käfta om ord som medgångssupportrar längre. Då pratar vi Losersupportrar istället.

Om någon inte klarar av kraven och gnället så varsågod att lämna. Dörren är öppen. Ingen som tvingar någon.
Leeds United terry cooper
2018-04-04 09:17
Det hänger väl på vilka krav man har.
Om jag lägger ner all min tid o alla mina pengar på Leeds , vad har jag då för rätt att ställa för krav på klubben/laget ?
Har jag ett större leedshjärta då än mannen som inte har de resurserna ?
Ska vi ställa krav på spelarna efter vad de kan o presterar eller efter vad de har i lön ?
Själv har jag inga höga krav på dagens lag. Tycker inte det går med de spelare vi har.
Leeds United Rodell
2018-04-04 08:26
Tänk att man inte får tycka som man vill nu... Nu är inte jag på plats i leeds och betalar för att se dom live men jag lägger ner jäkligt mycket pengar på att köpa från deras supportershop och Viaplay och LUTV för att få tillgång till matcherna.. Har inte missat en match och inte ens missat en presskonferans.. Att man då inte ska få tycka saker om laget är ju helt sjukt.. Medgångsupporter tappade sin innebörd med den där kommentaren Hagby-Mickels..... Tydligen kan man inte kräva något litet tillbaka när man lägger ner tid o pengar på att följa ett lag...
Annons: