/england/leeds/forum/151.aspx/england/leeds/forum/151.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2018-02-19 21:25
HEHE

Passion ;)
Leeds United sportcarl
2018-02-19 19:15
1-1 Sheffield U-LeedsU U23
Leeds United sportcarl
2018-02-19 18:08
för mig får Anita gärna fortsätta någon match till, inte för att han är den bästa höger rbacken utan mer för Berardi inte kan tygla sitt humör sina känslor, är en sak att spela på gränsen men han kan ju vara direkt livsfarlig ibland när han kommer med dobbarna före, och pennington likadant tyckte inte han imponerade och tog chansen men får gärna fortsätta och spela sig varm då Cooper har lite för mycket hjärnsläpp med
Leeds United Rodell
2018-02-19 17:26
Linus.m // Ja eller flytta upp Anita på mitten om berardi ska tillbaka in i laget jag ser dok hellre Anita där för han rensar inte bara bollen som berardi och har mer kontroll på sig själv
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Simo LUFC
2018-02-19 17:09
@Rodell:
En orsak till att vi varit sämre defensivt är för att bollarna kommit tillbaka på våran planhalva som en studsboll (lite överdrivet). Vi behöver lirare som kan hålla i bollen för att ge oss tid att skapa eget spel där vi är bollhållare under en längre period än vad vi visat upp senaste veckorna. Lyckas vi med det då får vi även utdelning med det defensiva arbetet i längden.
Leeds United Linus.M
2018-02-19 16:35
@Rodell:

Samtidigt kan man ju hoppas på att Vieira får chansen istället och visar på sin talang som han besitter. För O'Kane måste ju PH se inte funkar.
Leeds United Rodell
2018-02-19 16:32
Whitesmot /

Ja det är ju alltid bra att vi får spelare tillgängliga men t.ex okanes oduglighet och wiedwalds misstag sker ju oavsett om saiz är med eller inte.
Dok kanske vi kan minimera dessa med saiz på plan om vi får ihop ett eget offensivt spel. Jag hoppas ju fortfarande på playoff även om chansen är liten och vi ändå inte har en trupp för PL eller ens slåss om playoff i mitt tycke.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-19 16:18
Rodell //

Förstår vad du tänker och håller nog med men vi behöver nåt positivt och får vi det offensiva att funka så kan det vara gott nog resten av säsongen. Vi kommer med största sannolikhet inte nå P.O ändå så det är bara att släppa hästarna fria liksom. Kan dom få det att klicka så har man förhoppningsvis sått ett frö och kan bygga defensiv till sommaren. Och mer offensiv ;)
Leeds United WhitesMOT
2018-02-19 16:13
Thom //

Där är alltid 2 sidor på ett mynt. Klich är högst sannolikt inte oskyldig i vad som hände. Men jag menar nog att han får i princip ha legat med TC dotter eller pissat på alla lagkamrater i duschen för att för att det ska vara skäligt att frysa ut honom så som man gjorde. Hade nåt sånt här hänt så hade vi troligtvis hört detta nu. Det är bara underrättelsetjänster som kan mörka såna skandaler :)

Allt vi vet är att han varit missnöjd med att inte fått spela och att han och TC inte kommit överens. Om det är på gnällnivån över för lite speltid som TC dissat honom så blir jag ännu mer nöjd att TC är borta. Isf är han en direkt usel man manager.

Så baserat på "fakta" 2 och att TC valde O´Kane och Phillips före Klich får mej att benhårt tro på vuxenmobbing av Klich ;)
Leeds United Rodell
2018-02-19 15:01
Tror vi på riktigt att laget kommer se bättre ut med Saiz? nu syftar jag självklart på det defensiva och det som vi har haft problem med senaste typ 2 månaderna?
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-02-19 14:03
WhitesMOT// Det är möjligt att du har rätt angående Klich. Jag tycker dock både han själv och klubben misslyckades att ta tillvara på honom. Man ser ibland duktiga spelare som lyckas i vissa klubbar men misslyckas totalt i andra. Kanske är Klich en sådan? Kommer han tillbaka efter sitt lån så får vi kanske svaret.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-19 12:43
Jag vet att jag är tjatig och jag är förbannat glad om det irriterar ;) men jag kommer fram tills dess jag inte ser nån återvändo mala om Klich.

Vi har sedan urtåget från PL haft EN period då vi hade grunden till att kunna bygga kring det som iaf jag anser vara den absolut viktigaste ingrediensen. Fotbollshjärnor.

När vi hade Snoddy,Gradel,Howson och Becchio så hade vi detta. Lägg där till Kilkenny (som jag avskydde) och Kung Naylor så hade vi en bas med fotbollshjärnor. Man kan spela med 11st Aiden White om man vill men det slutar alltid ingenting.

Tillsammans med att göra av med Bridcutt så är missen att hitta rätt med Klich säsongens största floppar. Klich,Forshaw,Saiz och Pablo. Där har du ett centrum att bygga ett spel kring. Folk som redan innan dom får bollen vet vad dom vill med den. Folk som kommer veta vad den andre kommer göra med den. En instinkt som inte går att träna utan du bara har. Hoppas till gudarna att Hecky har den blicken i sommar.
Leeds United Rodell
2018-02-19 12:01
whitesmot /

i ett 433 eller 4141 så är ju klich mychet bättre än det vi har förutom forsahaw.. Är lite tvek på klich defensiva spel men 3 mittfältare behöver han inte bry sig lika mycket om det och att ha 2st som forshaw och klich hålla bollen på mitten skulle skapa mer trygghet.

Verkligen synd att vi inte kan återkalla honom.
Leeds United Kristoffer
2018-02-19 11:47
@WhitesMOT:

Han kan ju inte vara sämre än O'Kane.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-19 11:34
Gerry Mc Dermott @gerrymcdermotya

Mateusz Klich whose out on Loan,makes Dutch League team of the week.
Gerry. https://fb.me/KbaMDGIt
09:57 - 19 Feb 2018

Gert-Jan™???? @gert_jan7

Update: Klich again plays a solid match with 2 assist! The first assist 0-1 was absolutely brilliant!
full time : Roda-Utrecht 1-4. #lufc
14:40 - 18 Feb 2018

Utrecht är obesegrade sedan han kom dit. Längtar redan till nästa säsong. MÅNGA som kommer få käka sur gammal hatt !! ;))
Leeds United stonefree
2018-02-19 11:31
@WhitesMOT:

Ha ha, men alla tjatar ju om att vi alltid har 12 man emot oss i varje match.
Hade glömt plocka bort Alioski
Leeds United WhitesMOT
2018-02-19 11:19
Jag hade satt Felix på att plocka inlägg mot klubbens 5 längsta spelare under varje träning fram tills han fattar. Han är 1.90 lång och väger över 80kg. Fysiken har han. Han måste lära sig av med spöket att det kommer göra ont. Hur tydligt som helst att det är det som sitter i huvudet på honom.

Säg till honom varje träning att han ska ut och plocka ner 10 bollar i rad vid varje träning innan han får duscha. För varje tappad eller boxad boll så börjar räkningen om. Kom ut med ett djungelvrål och knäna först. Skit i vem du träffar på vägen. Tvinga honom att se 4 timmar klipp av Neuer varje dag.
Leeds United Rodell
2018-02-19 11:05
Stonefree //

Skulle gärna se den startelvan men tror inte vi får spela med en man mer :P

Tror dok på ett 433 nu när saiz är tillbaka igen om han går direkt in i startelvan. Gällande wiedwald så är han enligt mig bättre än Lonergan dok är båda totalt värdelösa...
Leeds United WhitesMOT
2018-02-19 11:03
Stenis //

Jag gillar din optimism men glöm inte att vi är Leeds och vi lär vara de sista som får starta med 12 man ;))))
Leeds United WhitesMOT
2018-02-19 10:57
Hartey //

Håller inte med om att Cooper är ett bra kaptensämne. Ett bekvämt möjligen men inte bra. Sett utifrån så förstår jag spelarnas val när nu TC var så korkad och okunnig att låta dem välja. Cooper verkar vara genuint trevlig och passar på så sätt en hög halvmesar som slipper bli ifrågasatta så fort dom inte gör jobbet.

Hade Cooper varit en bra spelare så hade han nog kommit undan med att vara genomsnäll. Nu blir det bara dubbelfel om han skulle öppna käft och börja ryta. Svårt att ta till sig någon som inte är sån normalt och samtidigt inte kan se om sitt eget hus.

Jag hade satt bandet på Forshaw. Han har under sin lilla tid visat att han vill nåt hela tiden. Eller ge det till Pablo. Hans kunnande talar för sig själv och det är bara att titta på hur han agerade igår vid varje avbrott. Sprang ofta och hämtade bollen till Bristol för att markera deras mygel. Så driver en ledare.
Leeds United stonefree
2018-02-19 10:53

Jag har tjatat länge vom att byta målvakt inte för att Lonegan är ett skit bättre/sämre än Wiedwald. Utan därför att jag tror att det under några matcher gynnar oss att byta, lite som att sätta Roofe på bänken igår, han blir sur och tänder till lite extra och gjorde mål. Om 2-3 matcher börjar Lonegan säkert hitta på alla möjliga konstigheter, då får vi byta tillbaks. För vi har ingen riktig första målvakt. Jag är helt inne på samma linje om att han har blivit tillsagt att äga straffområdet på backen och i luften, vilket syntes väldigt tydligt i går, det var ingen målvakt med självförtroende som hoppade ut i hopen av spelare.

Jag måste bara erkänna att O Kané var en total katastrof i går, vem som helst hade varit bättre. Håller han på så sådär är han definitivt ett 4:e valet efter Forshaw,Philips och Vieiri. Jag har inget emot Vieiri, men jag hade satt väldigt höga förväntnigar på honom inför den här säsongen och dom har han ju tyvärr inte levt upp till, då blir det många gånger att man sågar lite extra.

Tillbaks till O Kane, till hans försvar så Jag tycker inte han ska lastas mer än många andra på Bristols 2 mål. Det är ett inkast som får nickas helt ostört ner på fötterna på ännu en ostört spelare, som drar ett stenhårt skott längs mållinjen, klart att O Kane kanske inte är med 100, men det begås så många misstag innan bollen kom ditt, även mållis kanske borde ha varit lite mer vaken, dessutom tror jag chansen för ett självmål hade varit överhängande om O Kane hade fått på foten på bollen. Nej då var misstaget när Pontus la en passning till honom som han tappade och det blev livsfarligt, mållis höll nästan på att tappa in bollen, plus att han sprang och gömde sig det mesta av den tid han var på plan.

Om det var ett steg i rätt riktning i går? både ja och nej, att möta ett lag som har 7 spelare i start uppställningen som spelade division 1 för 3 år sedan och som spelade ut oss totalt i 1:e halvlek, då är det klart att det inte är okej.
Det som är positivt i går var att vi vände och det var vi som gjorde målen i slutet av matchen, det var vi som höll på att göra en Millwall på övertid, det positiva måste vi ta med oss till nästa match mot Derby.
Jag har varken varit för eller emot Lassoga i alla inlägg, han har underpresterat i många matcher, men i de flesta har gjort det ihop med 10 andra i laget. Tycker han känns bättre och bättre och det ser man inte minst på hans agerande vid målen, efter lite jubel manar han på de andra att snabbt komma igång igen, smida mens järnet är varmt som det heter. Att det är en svår borta match mot Derby på onsdag spelar nog ingen roll, för vem vi möter är oviktigt, vi måste hitta vårt eget spel om vi ska komma ur det här. Men med en laguppställning som ser ut så här kanske det går:

Lonegan
Berardi - Cooper - Pontus - De Bock
Anita - Forshaw
Roofe - Alioski - Saiz - Hernandez
Lassoga

Vad är det man säger, den som vågar vinner oftast!
Leeds United Rodell
2018-02-19 10:40
MR Clarke Nr8 //

Tyckte han lämna mållinjen vid första målet :P
Leeds United Hartey
2018-02-19 10:36
Jag ser t.om Miazek i mål eller helst att vi tar in en lånemålvakt. Lonergan är mer stabil än Felix men hopplös på att sätta igång spelet snabbt utan sparkar bara långt. I mina ögon har Cooper fått så många chanser och inte fullt ut tagit dom. Han kan göra några bra matcher men misstagen kommer regelbundet. Har är ett bra kaptensämne men tyvärr för dålig fotbollsspelare för att spela på en utsatt mittbacksposition.
Leeds United MR Clarke Nr8
2018-02-19 10:36
Ok jag ändrar formuleringen lite.Lonergan är bättre Wiedwald på höjdbollar för W vågar ju inte lämna mållinjen o det håller absolut inte i England.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-19 10:06
@MR Clarke Nr8:

Eller...
Leeds United Rodell
2018-02-19 09:59
Ser gärna att anita kliver upp på mitten i 433 om berardi ska spela.

Prioritet 1 i sommar måste vara 1 Mittback (Bartley, Flint typen) och en Målvakt (Bentley, stockdale) Men vi kommer värva serie b lirare med största sannolikhet.
Leeds United MR Clarke Nr8
2018-02-19 09:51
Lonergan
Anita Pontus Pennington De Bock

Hernandez Forshaw Dallas
Saiz
Lasogga Ekuban/Roofe

Lonergan är så mycket bättre i luften,W är nog en av de sämsta jag sett i luftspelet,Anita säker med boll o ej opolerd som Berardi,Pennington gör trots allt lite mindre misstag än Cooper,Övriga är rätt så givna så det behövs ingen motevering.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-02-19 09:08
Wiedwald/Lonergan. Vi lyckades hitta två riktiga losers i mål. Beundransvärt hur dåligt omdöme man som värvningsansvarige kan ha. Dessa två slapptaskar i målet har väl kostat oss runt 15 poäng tillsammans utan att överdriva och åtskilliga vakna nätter med huvudbry för tränare och spelare.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-19 09:00
Rodell //

Jag hoppas verkligen inte man ger Lonergan en chans till för det är inte lösningen.Det är pest eller kolera detta men bättre behålla han som backarna iaf vet vilka fel han gör. Hur sjukt det än låter.

Eller så drar man iväg en riktig rövare och sätter in Miazek.
Leeds United Rodell
2018-02-19 08:48
Det är ju inte direkt så mycket val vi har i att ha wiedwald på plan. Lonergan är minst lika dålig och BPF är inte alls tillräckligt bra.

BPF, fick inte till ett lån med Landskrona (osäker på varför) och hans lån till York var allt annat än lyckat så att ställa honom mellan stolparna är uteslutet.

Wiedwald kommer stå resten av säsongen tror ja sen kommer det värvas in nytt i sommar. Cooper kommer säkerligen gå rakt in i elvan mot derby alla tränare verkar ha nån kärlek för honom då dom fortsätter sätta han som kapten.
Annons: