/england/leeds/forum/144.aspx/england/leeds/forum/144.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Ritchie
2018-04-12 19:45
Dallas Diaz O'Conner Anita..kan bli den backllinjen i morgon. Luktar riktig storförlust
Leeds United stonefree
2018-04-12 18:16
Rodell// Jag köper ju självklart argumentet Vi byte Green mot Weidweld Taylor mot DeBock, Bartley mot Cooper Ayling fotskada har gjort att den som minst sämst på träningen verkar ha fått den platsen. Ändå lovade ju ägaren minst topp 6 denna säsong och vi svalde det med hull och hår allihopa, därför att vi trots ganska knackigt spel, räddade poäng/segrar i början. Jag vet själv hur jag tänkte mot Birmingham hemma innan vi åkte till Millwall 4 dagar senare, att den här turen måste ta slut snart, innan Dallas satte 2-0 på övertid, väntade alla på att Birmingham skulle kviterra, de var det klart bättre laget. Det är klart att det smittar av sig på Pontus när inte de andra prestera, men jag tror ändå det hade varit klokt att hålla käften om att han är den okrönta kaptenen i Leeds. Sedan finns det ju alltid det som heter, hur dåligt laget än spelar, har man gjort sitt bästa, då kan man gå rakryggat ut från plan efter matchen. Men det tycker jag inte att Pontus gör, vi vet han kan mycket bättre. Många av de andra, som jag skrev för, de har inte bättre kapacitet än det de presterar i match efter match, så de gör nog sitt bästa. Ska Pontus finnas kvar i höst, krävs det minst köp av bra spelare för runt £55-65 mille. Vilket innebär minst 1 målvakt, 1 mittback, 1 vänsterback, 1 defensiv mittfältare, 2 riktig bra anfallare, samt en ny tränare. Då räknar jag med att följande stannar: Pontus, Forshaw, Ayling, Saiz, Hernandez, Roofe, Allioski, och att vi fyller på med 4-5 av våra egna i O´Conner, Peacock, Vieiri och några till. Gör vi av med dödköttet, vilket är en rejäl rensning på runt 20 man, har vi tur får vi in runt £4-6 för allihop. Så det kommer att kosta rejält för ägaren, har han råd, eller är det så att har han råd att låta bli? Gör han det inte försvinner många och risken är kraftig överhängande att vi får kliva ner och börja om igen i League 1. vi har de 7 första matcherna och en liten formtopp innan jul att tacka för att vi inte ligger på nedflyttningsplats. Med 2 segrar 6 oavgjorda och 10 förluster på de 18 senaste matcherna. Sen kan man ju undra vad de trodde med tränarbytet. Det är som man tror man kan förvandla skit till guld. Mest synd är det om fansen, de har verkligen ställt till 110% den här säsongen, trots de inte har fått tillbaks ett skit. Men det kommer att märkas nu på slutet, det är inte ens slutsålt på bortamatcherna längre. Mot Preston i tisdags ägde Leeds läktaren, man trodde de spelade hemma. Roligast var det när de började med schhhhh, schhhhh, schhhhh för sedan sjunga is this a library, is this a library till Preston fansen!
Leeds United WhitesMOT
2018-04-12 18:04
Duke //

Jag tror det också. Tänkte mer med twittret att någon kanske ska tala om det för honom ;)

Jag hoppas han hänger så löst så att han inte ens hänger kvar. Det är bara att ingen sagt det till honom än.
Leeds United Ritchie
2018-04-12 17:24
Vi får ju vara "glada" att TC fick till det under hösten....
Leeds United Rodell
2018-04-12 17:20
Stonefree//

Självklart är Jansson sämre, utan Ayling, utan Bartley... utan Taylor och speciellt utan Green... Tryggheten finns inte längre Du har ingen målvakt som hjälper till i försvaret dom äger sitt område... hur många matcher spelade samma back 5a förra säsong och denna `? Jansson har haft Berardi, Cooper, Pennington och oConnor bredvid sig denna säsong klart som fan det går ut över hans egna prestationer (och ja Bartley gjorde jansson bättre på samma sätt som Jansson gjorde Bartley bättre)
Leeds United Duke
2018-04-12 17:18
Stonefree// Håller med. Säger inte att vi kommer få något högt bud men finns ingen anledning att sälja för under 15 miljoner. Whitesmot// Vi kan nog räkna med att han hänger löst men bra avslutning på säsongen kan kanske rädda honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United stonefree
2018-04-12 17:10
@Duke:
Jag vet inte vad Jansson är värt, men så jävla dålig som han har varit nu på sista tiden. Mot Sunderland hade han några ljusa stunder, mot Preston var han totalt ointresserat. så fort inte bollen var i närheten gick han runt och drog i sin jävla undertröja, vilket skedde ungefär 25-30 gånger, inte en gång styrde han upp de andra. 20 åriga O´Conner slet som ett djur och kändes 100 gånger hetare än Pontus. Bra fotbollsspelare är ju även de färskvaror, det går inte att leva på gamla meriter. Det vet väll vi med Thomas Brolin en gång för 100 år sedan. Just nu tror inte jag det är många PL klubbar som vill spendera pengar på Pontus. Han ska ju var ledaren och lyfta de andra, som när han kom, vi hade många dåliga spelare då med, men med hans entusiasm, så lyfta alla andra sig. Jag ser det fortfarande som att Kyle Bartley var mannen som gjorde Pontus bättre förra säsongen, utan honom lyser det ofta igenom att han inte alltid har det som krävs. Innan ni halshugger mig: Kom ihåg det var Pontus själv som var kartig/kaxig och gick ut med "Jag behöver ingen binda för att var kapten i Leeds" I dagsläget har aldrig Pontus varit sämre än han nu i den vita tröjan! Vilket hans betyg genom säsongen också visar, han har sjunkit rejält på sista tiden och är inte längre på en bra nivå!
Leeds United WhitesMOT
2018-04-12 17:07
@Duke:

Mja...

Phil Hay @PhilHayYEP

Heckingbottom saying he'll have a hands-on roll in recruitment this summer. Admitted that a lot of work is needed on the squad. #lufc

14:05 - 12 Apr 2018
Leeds United WhitesMOT
2018-04-12 17:02
Green
Ayling Bartley PJ Taylor

Det är bara ett år sedan det såg ut så.....
Leeds United Duke
2018-04-12 16:54
Ryktas att Heckingbottom hänger löst. Krävs nog 2-3 vinster på återstående matcher. Villa lär vi inte rå på med detta juniorförsvar. Stonefree// Bud på 6 miljoner på Jansson kommer aldrig accepteras.
Leeds United stonefree
2018-04-12 16:25
@Kristoffer:

Är inte det ett typiskt exempel på att inte allt står rätt till i klubben!
Dom vi vill ha kvar vill bort och dom vi vill ha bort vill stanna kvar!
Leeds United Kristoffer
2018-04-12 14:33
Pontus verkar missa mötet i morgon.

Så då är: Matthew Pennington, Eunan O’Kane, Luke Ayling, Adam Forshaw, Liam Cooper, Conor Shaughnessy, Laurens De Bock och Tyler Roberts, Gaetano Berardi och Pontus Jansson otillgängliga för spel.
Leeds United Kristoffer
2018-04-12 14:27
Tydligen hade Lasogga känningar i knät och därför startade han inte i tisdags. The United boss revealed that a knee problem was troubling Lasogga and said he named Saiz on the bench on Tuesday to protect his fitness after recent hamstring trouble.
Leeds United stonefree
2018-04-12 12:53
Jag vet att han är 33, Får ändra det. Han är i alla fall över säsongen den enda som har hedern i behåll och springer mest.

Såg någon/några skriva om fejk skador. Självklart fejkar man inte, men går det dåligt brukar man känna efter lite till. Man stannar gärna kvar lite extra länge på skadelistan, för att då slippa få skit. Kolla Wolverhampton, de ha två skador, alla vill spela, lite småskavanker får man räkna med tänker de. I Leeds är det tvärtom
Leeds United sportcarl
2018-04-12 12:51
2års kontrakt vore en fin födelsedagspresent om än försenad . Tror han stannar.
Leeds United Rodell
2018-04-12 12:39
stonefree // Pablo fyllde 33 igår.. så han håller nog ett par år till hos oss ifall han får ett vettigt kontrakt.
Leeds United stonefree
2018-04-12 12:24
Då är hemma igen ifrån Leeds efter att ha bevittnat ännu 2 matcher som inte håller måttet. Problemet med Leeds United är inte att vi prestera för dåligt på matcherna. Jag tror att alla spelarna försöker och i de flesta tillfällen prestera 100%. Självklart har man svackor. Men sett över hela säsongen, har nog alla gjort sitt bästa. Problemet är mycket enkelt, vi är inte bättre än så här, de spelare vi har i truppen håller inte högre klass än så här. Tyvärr, så är det så simpelt som så. De skulle inte ens vara startspelare i League 1. Visst har vi några som kan fortsätta och bli en stomme i ett kommande lag. Men det är inte många. Peacock och Conner, självklart framtids killar, men Peacock är inte mogen för det här än, kul han får prova på nu när säsongen ändå är förstört, men vi måste ha en målvakt med mer erfarenhet. Sett över hela säsongen är våran bästa spelare helt klart Hernandez, han gör sina misstag han med, men han väger alltid upp dem med fina saker, 33 år gammal och den som springer mest. Dallas presterade nog det sämsta jag har sett honom göra mot Sunderland och Preston, han var ungefär 25-30 meter från sin motståndare varje gång bollen spelades ditt i båda matcherna, han hade inte ett rätt. Anita kopierade Dallas spel på andra sidan, med att vara lika dålig. Hade tänkt åka på sista matchen. Men det skiter jag i nu. Har faktiskt tappat suget fullständigt. Jag gör som Pontus, slår ut med armarna hela tiden och ser förtvivlat ut. Undrar vad som hände när han gick ut. Som jag såg det på plats, nickade han bort bollen med sidan av huvudet, för sedan att lägga sig ner efter en stund. Jag såg ingen som var på honom, men jag har inte sett någon repris på händelsen. Jag är 100% säker på Att Pontus inte vill vara kvar i Leeds. En sista fråga bara. jag såg att någon hade skrivit att om vi inte för £20 mille för Pontus och Saiz, är det en besvikelse. Min fråga är då, vem vill betala £20 för dom? Southampton gjorde ett försök med Pontus, för att få stanna kvar i högsta, sedan har varit helt tyst. Saiz håller inte PL klass på långa vägar. Platsar man inte i högsta ligan i Spanien, då gör man det knappats i PL. Han är dessutom jävligt ojämn även för CS. Min gissning om några lag i CS som vill satsa ger ett bud på de 2, ligger det på högst £10 och då står nog Pontus för de £6. Håller Hernandez en säsong till, skulle jag som maneger i vilken CS klubb med ambitioner att bli i topp 6, köpa honom framför någon annan i Leeds. 14 säsonger utanför den högsta serien och vi trodde på riktigt stora chanser denna säsong och som det verkar, kan det bli den sämsta sedan vi gick upp 2010. Tror det kommer att dröja många år innan vi går upp. Vi har i storleks ordningen runt 20 spelare i vår trupp som vi måste göra oss av med, som dessutom sitter på kontrakt, det kommer aldrig att gå, vem vill ha dem och betala den lönen de är berättigat att få? INGEN!
Leeds United WhitesMOT
2018-04-12 12:19
Med tanke på att man dör lite på insidan varje gång vi förlorar så blir ju såna klipp utmärkt medicin :))

Det värsta är att han säger ju exakt vad man själv känner.
Leeds United BullenKarlsson
2018-04-12 10:41
För jävla underhållande highlights åtminstone. Man får glädjas för det lilla.
Leeds United Ritchie
2018-04-12 10:38
Whites mot/ Man kan ju inte annat än asgarva åt kommentatorn, brilliant!!!
Leeds United sportcarl
2018-04-12 00:06
whitesmot 22.50, verkr som jag inte missade något av värde igår, vilka skitmål vi bjuder på, anitas fällkrok, pontus som ramlade innan 2-1, och 3-1 är det pinsamt se dallas lulla tbx när han tappat bollen, nr 37 tog inte nickduellen heller utan kom till korta
Leeds United sportcarl
2018-04-12 00:00
duke 21:11, sedan finns det kanske intressantare anfallare som är yngre som edmondsson, clarke,dalby och wilks, bättre satsa på dom
Leeds United WhitesMOT
2018-04-11 22:50
m
Leeds United Duke
2018-04-11 21:11
Ingen bra säsong för Grot men man ska komma ihåg att han har precis fyllt 20 år och borde kanske ha spelat U23 denna säsong för bästa utveckling. Finns många i U23-laget som är äldre t ex Denton som blir 23 till hösten. Finns många som bör lämna laget före Grot.
Leeds United Gary Kelly
2018-04-11 21:02
Alla dom som nu klagar på PJ !, ja alla gör ju dåliga matcher emellanåt även PJ ! , men det stora problemet är självklart att klubben har ett alltför ojämnt lag denna säsong och PJ har nästan alltid tillhört dom allra bästa i laget. Bedrövlig scouting denna säsong.. bedrövlig skit. Grot/Ekuban/DeBock/Anita mfl. Tror knappast han fejkar en skada, låter mycket märkligt-nej !
Leeds United Linus.M
2018-04-11 19:50
@Duke:

Får vi inte det, MINST, i dagens marknad så kommer jag bli grymt besviken.
Leeds United Duke
2018-04-11 19:22
Jansson och Saiz borde vi få minst 20 miljoner pund för.
Leeds United Linus.M
2018-04-11 17:29
Thom//

Håller med dig totalt. Säger inte att Pontus inte har gjort allt rätt, för det har han knappast. Han kunde visat sig mer som en stor ledare och försökt tagit tag i saker på planen. Den känslan får jag inte, utan det är mer upp med armarna uppgivet när vi släpper in mål t.ex. Känns inte riktigt som han orkar bära laget, vilket en kapten JU ska kunna göra.

Blir bara så trött när jag ser att halva Twitter svämmar över av fans som tycker att han ska spela vidare. Trots att de inte har en blekaste aning om hur han mår idag eller vad som hände. Eller att det har hänt förut....

Oroliga tider, helt klart.
Leeds United krelleg
2018-04-11 13:47
@Kristoffer:

Intressant!! Man säger ju att höga lönekostnader generellt sett her höga placeringar. Såklart vi är ett undantagsfall i år om man jämför placering med förra årets lönesumma kontra årets.
Leeds United Kristoffer
2018-04-11 13:31
Procent av klubbarnas omsättning som gick till löner förra säsongen.
Annons: