/england/leeds/forum/137.aspx/england/leeds/forum/137.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United locobielsa
2018-06-09 01:40
Sportcarl, Jag har närmare 800 postade meddelanden i Athletics forum om du nu tycker det gör någon skillnad i mitt tidigare inlägg Trodde man kunde se detta genom att klicka sig in på min profil (?) WhiteMOT Vinthund, bra första touch javisst, men absolut viktigast: benägenhet att underordna sig. Erfarna och etablerade spelare kan mycket väl ryka (se Bielsas Lille-silly) till förmån för unga spelare som är hungriga och villiga att anpassa sig. Edit: Zlatan hade kastats åt skogen
Leeds United terry cooper
2018-06-09 01:24
Med Bielsa så känns det som PL eller en nystart i någon amatörliga.
Leeds United Gary Kelly
2018-06-08 23:36
Jag skulle gå för Steve Bruce alla dagar i veckan, sedan en riktig klassanfallare plus en mittback typ Kyle Bartley å en bra mittfältare, tack å bock !
Leeds United Rodell
2018-06-08 23:19
Språket bidrar väl till dom sena förhandlingarna.. mitten av nästa vecka borde vi iaf veta om han skriver på eller inte då han har fått ett bud över helgen o tänka på enligt Phil hay annars går dom vidare men dom två andra kandidaterna
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2018-06-08 21:27
kanhända är det Leeds tur att lyckas:), vore perfekt inför 100årsjubileet
Leeds United Duke
2018-06-08 21:20
Kommer Bielsa menar ägaren allvar. Sen går det inte att följa upp det med en Serie B anfallare som gjort 5 mål givetvis. Det finns en chans denna säsongen som sagt i o m att flera klubbar har problem och ingen stor fisk åkte ner.
Leeds United Tobbe O
2018-06-08 20:51
Tror också Bielsa snart är klar. Underbart!!
Leeds United sportcarl
2018-06-08 19:35
Jag hoppas också att tränaren som kommer in satsar och vågar släppa fram våra ungdommar . Största pluset med Bielsa som jag ser det är att han är erkännt duktig och kommer in utan förutfattade meningar men med friska ögon. Tveksamheter är att han har noll erfarenhet av engelsk fotboll och språket, kan bli kulturchock
Leeds United WhitesMOT
2018-06-08 19:21
Händelserna i förväg nu men jag har tråkigt....

Om jag tolkat Bielsa rätt så är hans huvudkrav vinthund och bra första touch. M.a.o kan minst 50 % av dagens trupp hälsa hem för dom kan inte stava till detta.

Det kommer nog rulla pengar på spelare men jag är inte så säker på att det blir så mycket som folk tror bara för att det är Bielsa vid rodret. Det kan mycket väl bli en del £1.5m pundare igen men denna gången tror jag det verkligen kommer handla om ordentligt scoutade fynd. Inte Orta som spelar FM 2017.

Sen tror jag även en del namn från U23 kommer få en ordentlig chans. Många av dem har en bra första touch. Långt bättre än alla donkeys i A-truppen.

Nu är man där att man sitter och drömmer igen. Det man sa det fick vara slut med. Men bara det faktum att vi är seriösa med Bielsas nivå måste få en att drömma. Det ÄR en helt annan nivå.
Leeds United sportcarl
2018-06-08 18:08
Kan bli bra. Men måste nog in minst 10 miljoner pund på spelarförstärkning med.
Leeds United Linus.M
2018-06-08 17:47
@WhitesMOT:

Bielsa är snart här... :)
Leeds United WhitesMOT
2018-06-08 17:41
Ja va fan..... :)

Mirror Football
?Verifierat konto @MirrorFootball

Leeds agree deal in principle with Marcelo Bielsa & hope to appoint Argentine in next seven days |@MirrorAnderson https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/leeds-united-agree-deal-principle-12668734 …
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-06-08 17:13
sportcarl// Han kan ju ha ett annat namn på det forumet.
Leeds United WhitesMOT
2018-06-08 17:10
Loco //

Jag tror han är som gjord för oss. Det som talar emot mest är vårt berömda tålamod. Går det knackigt i början så kommer han inte undan. Det roliga är att jag tror att hade ledningen vågat gå ut och prata om just tålamod så tror jag väldigt många hade köpt det. Även om vi brukar tjata om att vi har väntat länge nog.

Biten med att idéen ska genomsyra hela föreningen tror jag inte någon sätter sig emot. Är det något vi saknat de senaste 15 åren så är det en identitet. En fotbollsmässigt sådan alltså.

Jag har sagt det innan och kan säga det igen. Ska vi floppa så gör det ordentligt. Därför är Bielsa som gjord för oss ;))
Leeds United sportcarl
2018-06-08 17:06
Locobielsa 16:54. Hittade inte ett endaste inlägg av dig på athletico bilbaos sida här på svenska fans
Leeds United locobielsa
2018-06-08 16:54
Hej Leeds, Som Athletic-supporter och alltjämt förtrollad över tiden med Bielsa vid rodret slinker jag in här med jämna mellanrum för att se om ni snappat upp någon mer info om Bielsa-gate. Jag hoppas verkligen han skriver på för er - då blir jag Leeds-följare nästa säsong! Som många av er är inne på är anställandet av Bielsa ofrånkomligen ett risktagande. Det kräver nästan att klubbledningen lägger sig platt för hans krav och önskemål då han vill detaljstyra mer eller mindre allt som sker i sin klubb (som WhitesMOT påpekar). Jag förstår det som att han anser att hans fotbollsfilosofi kräver att hela klubben genomsyras av hans sätt att tänka fotboll. Han är heller inte villig till att kompromissa och det är därför han, som Rodell varit inne på, haft en del anmärkningsvärt korta klubbsejourer. I Lazio var det precis som påpekas icke-uppfyllda transferlöften, i Marseille var det för att Gignac, Payet och Thauvin inte ersattes och i Lille var det för... Ja det grundande väl sig i att det helt enkelt inte gick bra fotbollsmässigt. Vill även tillägga att en delorsak till splittringen med Athletic var, bortsett från 12-placering i ligan, att han smällde till en byggarbetare som tydligen inte var samarbetsvillig vid renoveringen av träningsanläggningen. Som sagt, besatt av detaljer... Hur som haver, när det funkar för Bielsas lag finns det ingen fotboll i världen som är mer fantastisk att se på. Jag tror det är lika stor chans att det blir flopp som succé ifall han anställs. Jag är däremot lite fundersam på hur det kommer funka för honom i Championship där matcherna är såpass tätt inpå varandra - hans spelsätt är oerhört krävande fysiskt. Håller tummarna,
Leeds United Duke
2018-06-08 16:39
Bruce har meriter. Krävs nog en del brittiska spelare som ryggrad om han tar över.
Leeds United Linus.M
2018-06-08 16:13
Bruce har ju tagit upp fyra lag till Premier League. Vad har Steve Evans gjort?
Leeds United Kristoffer
2018-06-08 15:35
Här står det bland annat
Leeds United WhitesMOT
2018-06-08 15:30
@¤Thom Mattsson¤:

Cirkulerar på Waccoe just nu. Förhoppningsvis mest för att folk börjat tröttna på att Bielsa tar tid och p.g.a att det sagt att våra andra alternativ är en britt och en utifrån. 2+2=5 får vi hoppas bara.
Leeds United stonefree
2018-06-08 15:15
Det står inget i tidningen, men florera mycket på olika Facebook sidor! Men jag tror det är sant, enbart för det är Leeds vi snackar om!!
Leeds United stonefree
2018-06-08 15:10
Ha ha förlåt jag skrattar. Men Steve Bruce. Då säger jag det igen, då kunde vi lika gärna ha behållit Steve Evens!
Leeds United sportcarl
2018-06-08 14:53
inte Bruce, hellre då Bielsa, minns när Kidd var här och vilket hallå det var då, inte gick det speciellt bra heller
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-06-08 14:44
WhitesMOT// Steve Bruce??
Leeds United WhitesMOT
2018-06-08 14:41
Steve Bruce......

Hjälp !
Leeds United sportcarl
2018-06-08 14:35
idag släpps säsongsbiljetterna för ej tidigare innehavare, som jag ser det som vuxen är det från 562 pund och uppåt,
Leeds United WhitesMOT
2018-06-08 13:51
@Kristoffer:

Och det är här skon klämmer. Kan se när han satt där med sina videoband och skålen med popcorn....

Wiedwald " SÄÄÄÄÄÄLJ !! "
Cooper " Sälj för he....."
Berardi " Jävla galning.....hmmmm"
Anita " Är det samma som spelade i Newcastle ?!?! "
O´Kane " HAHAHAHAHA "
Phillips " Snälla hjälp mej...."
Sacko " Aaaaaaaaaaaaaaah mina ögon !!! "
Cibicki " Okay ?? "
Grot " Snälla nån, vad är detta ?! "
Ekuban " Han kan springa......"
Lasogga " NÄÄÄ, NU FÅR NI FAN SLUTA !!!.........Jaså han är inte kvar ? PUH !! "

Leeds United BullenKarlsson
2018-06-08 12:55
Måste säga att det är jäkligt roligt med silly season dock. Skulle väl vara optimalt att för en gångs skulle redan ha en tränare med ett bra år bakom sig och en spelartrupp som bara behöver putsas. Som efter Monk's första år.

Men det är ändå jäkligt roligt att vi faktiskt förhandlar med Bielsa och ryktas med spelare som Abel Hernandez, samtidigt som vi lika gärna kan hamna med Darren Ferguson och Jerry Mbogku... The Leeds World.
Leeds United Rodell
2018-06-08 12:47
Kristoffer //

Då förstår jag vart skon klämmer :) tittat på spelatruppen och insett vad som behövs göras och hur mycket som behövs spenderas :P
Leeds United Kristoffer
2018-06-08 12:37
Vi har även tittat på två andra tränare enligt Phil Hay: I know that they've been looking at two others - one British, one foreign. Need to have alternatives. Han nämner dock också det här om Bielsa: of course not. What I’m saying is there’s going to have to be compromise from each side. But he is serious and he has done squad analysis already Så det verkar som att Bielsea har gått igenom spelartruppen.
Annons: