/england/leeds/forum/135.aspx/england/leeds/forum/135.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2018-01-26 16:23
rodell 10:24,k änns som ett klockrent byte, där vi är vinnare, men kan inte tänka mig att Sunderland går med på det, då får vi nog slanta upp lite
Leeds United Rodell
2018-01-26 15:43
Känns som vi bara värvar till ungdomslagen i detta fönster.. Nu är det en mittback från ajax Pascal Struijk som kommer in i u23...

Leeds United Rodell
2018-01-26 10:24
Ryktas att vara Aiden McGeady vi tar och Sunderland får andy lonergan Den är jag nöjd med faktiskt, alltid gillat Aiden på något lustigt sätt.
Leeds United Duke
2018-01-26 09:36
Sportcarl// Green var förstemålvakt i QPR. Spelade inte sista halvåret då hans kontrakt hade isf hade förlängts därav petningen.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Rodell
2018-01-26 09:22
Sportcarl // Rodell* Sen så har hela hans karriär kantats av misstag, Green har varit engelsk landslagsmålvakt och spelat på en högre nivå. Bogdan har aldrig varit bra du borde se han spela, han är i klass med Rachubka. Han är nog bara tilltänkt till bänk ändå, ser oss hellre försöka köpa in Danny Ward istället från Liverpool som ändå verkar ha en ljus framtid.
Leeds United sportcarl
2018-01-26 08:37
Rondell 07:50. Måste ju nödvändigtvis inte bli samma sak med oss. Kolla Green som knappt ens platsade på bänken i QPR och QPR fansen skrattade när han gick hit. Han blev en succé
Wolves TrulsWolfio
2018-01-26 08:05
Tack för alla skratt denna vecka!
Leeds United Rodell
2018-01-26 07:50
Sportcarl// Adam bogdan som vi ryktas låna in ifall vi säljer lonergan kommer inte stå en match. Att han ens hamnat i pool är helt sjukt måste vara en av dom sämsta målvakterna i proffesionell fotboll minns när han stod i Bolton vilka tavlor han gjorde
Leeds United sportcarl
2018-01-26 07:46
Wiedwald håller inte om vi siktar på PL. För dålig i luftrummet, osäker när han skall avgöra om han skall stanna kvar på linjen eller göra en utrusning. Trodde han skulle vara bra på fötterna men varje gång backarna gör en bakåtpass sitter man med hjärtat i halsgropen. Bra på linjen dock och har mer förtroende än jag hade i augusti september för honom. Gäller komma in rätt och ha flyt. Tror inte Green trots förra säsongen. Hade han hållt den klassen nu så hade han varit förste i Huddersfield . Likadant med Barkley. Förhoppningsvis kanske Liverpool målvakten kan vara något
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-01-26 00:37
Så vår tredje målvakt håller kanske, om han övertygar(!?), superettan klass. Vår andre keeper håller bottenklass i The Championship. Wiedwald? Får se vad jag tycker om honom när vi summerar säsongen 2017/2018.
Leeds United Kristoffer
2018-01-25 22:35
En holländsk mittback är på väg till U23-laget:

Phil Hay
? @PhilHayYEP
37 minför 37 minuter sedan

Pascal Struijk to join Leeds’ development squad. Teenage defender from Ajax and a Holland Under-17 International who was involved in the U17 Euros in 2016. #lufc seriously building up the numbers at that level.
Leeds United Rodell
2018-01-25 22:12
Dembele tror jag är omöjlig att få, finns klubbar i PL som försökt med högre bud utan att Celtic nappat.
Leeds United Duke
2018-01-25 21:24
Bailey
Leeds United Tobbe O
2018-01-25 20:59
Hoppas verkligen vi ökar budet på Dembele, hade varit en riktigt bra värvning. Känns också som en spelare som passar vår värvningsfilosofi men blir kanske för dyr.
Leeds United Linus.M
2018-01-25 20:53
Lonergran snart klar för Sunderland, sägs vara 18 månader. Förmodligen lånar vi in Adam Bogdan från Liverpool. Malik Wilks påväg till Grimsby på lån i League Two.
Leeds United sportcarl
2018-01-25 20:30
Dembele vore en grym värvning, han och mccormack var lysande i Fulham för några säsonger sedan, och han hade ett riktigt bra 16/17 i Celtic,
Leeds United WhitesMOT
2018-01-25 20:05
Här har ni det hela som ligger till grund för hela cirkusen. Som synes inte en sniff om att detta sen skulle användas till nytt märke. Men jag kan faktiskt förstå att om man nu ställer frågan om iconic symbols så lär nog en hel del svarat just hälsningen. Och från det har man sen helt huvudlöst trott sig kunna exploatera detta.

Naivt naivt och åter naivt. Man har velat göra nåt fint och försökt lyssna men inte haft nån som helst känsla för hur man ställer rätt frågor.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-25 19:23
Stenis //

Jag vågar nog tro att man hade och har fortfarande klubbens bästa i sinnet. Såklart Radz är här för att tjäna pengar om han kan. Han liksom de 3 tidigare mupparna. Den stora skillnaden är att Radz än så länge inte visar på minsta tecken att samtidigt låta klubben förfalla utan han bygger.

I detta fallet med märket så tolkar jag det som att man har fullständigt missat vad märket symboliskt betyder för fansen. Om man nu ska tro dom verkligen ställt sina frågor så som Kinnear påstår så har man ju helt enkelt ställt frågan fel. Man borde att frågat "Hur vill ni att ett eventuellt nytt märke ska se ut ? " Men det är klart, då hade man också avslöjat sin överraskning. Som nu ändå gick åt helvete :))

Naiva helt enkelt. Oerhört naiva och uselt pålästa. Jag har inga som helst problem med att man vill sälja klubben till en större publik. Det är så världen är. Gamla mysiga 80 talet är förbi. Det gäller att hänga med så gott det går.

Man har totalt missat vad hälsningen innebär. Man har helt enkelt trott att den är allmän egendom när det i själva verket är en slags underground symbol. Ett hemligt handslag mellan fans och inget annat. Man ber inte fans ställa sig framför en kamera till en PR film och göra hälsningen. Man hoppas att man får den på köpet när man filmar. Då har man förstått.

Att säga att man vill radera ut det gamla som om man gör det med illvilja är bara löjligt. Finns inga tecken på det. Man försöker förnya absolut men inte radera ut historia som nån slags förintelse. Detta är inte Bates.

Nä nu fick man sig en läxa sällan skådat och det är bara att ta till sig nu. Detta var fantastiskt pinsamt men samtidigt har Radz och hans gäng fått en fantastisk öppning till nåt man verkligen kan utnyttja. Gör det rätt och lyssna på fansen och resten av världen kommer snart ha glömt märket och titta på oss med avund. Dom har nu chansen att sälja sig som klubbledningen som lyssnade. Något som är väldigt sällsynt i dagens fotboll.

Fråga West Ham. Fråga Hull. Fråga Cardiff.

Leeds United stonefree
2018-01-25 15:54
Vad skönt att de förstod att det inte skulle gå med över 75000 protest underskrifter. Utlös en tävling där man plocket ut 4-5 bidrag som sedan alla kan rösta på. Vinnaren får bli emblemet på 100 års tröjan.
Leeds United Kristoffer
2018-01-25 15:05
Ganska snyggt med en påfågel på emblemet (Jacko45 på waccoe har skapat detta plus många fler).
Leeds United stonefree
2018-01-25 14:49
WhiteMot Dom säger ja vi bryr oss om vad ni tycker, men det är ju inte samma sak som att vi gör det som tycker är bäst för klubben, för vi äger den och gör vad vi tycker är bäst. Så vi kan tjäna pengar, mycket pengar. Så vi kan sälja vidare till nästa köpare. Hoppas fansen gitter på något till Cardiff matchen Dom vill ju radera gamla Leeds och starta upp ett nytt Leeds för framtiden utan det gamla. Tror inte ens den där spagetti ätande idioten vet vilket symboliskt värde den vita rosen här för hela Leeds och Yorkshire!
Leeds United Kristoffer
2018-01-25 14:47
Ryktas att Sunderland vill ha Lonergan och Carlisle Wilks.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-25 14:36

Club Statement: Crest Consultation

Leeds United would like to thank our supporters for their feedback on the proposed new crest released yesterday.

The volume and depth of opinions expressed reinforced the level of passion our fan base has for our club. While the current board of directors are custodians of Leeds United the fans will always be at the heart of everything we do, and you will be listened to.

We conducted thorough research into the desire for a change to the crest to symbolise a new era for the club. However, we also appreciate the need to extend the consultation with supporters and we are committed to working with you to create an identity we can all be proud of. We will release further information on how supporters can get involved in the process next week.

Marching On Together
Leeds United Rodell
2018-01-25 13:58
Kristoffer // Klubben har inte gått ut och pratat och frågat om vad som skulle vara ett snyggt emblem utan dom har skickat ut en undersökning t.ex via Radz twitter där man får svara på frågor kring vad man tycker är Leeds osv. Dvs att dom som har svarat har inte en aning om att det handlar om Leeds emblem. Sen har dom ju själva velat ta bort LUFC och ha Leeds United samt att dom vill ha bort rosen t.ex för att dom vill kunna göra emblemet "trademarked" för endast leeds.
Leeds United Kristoffer
2018-01-25 13:45
Undrar fortfarande vilka de där 10 000 personerna var.
Leeds United stonefree
2018-01-25 13:25
Vad fan är det som händer med våran klubb. Varje ny ägare har på ett eller annat sätt en förmåga att göra fansen helt galna. Nu det här inför vårat 100 års jubileum. Det är helt sjukt, första Leeds märket från 1919 ska ju på något sätt in i märket! De har spenderat ett halv år på att komma fram till det värsta jag har sett någonsin. Såg att det var över 70 000 underskrifter på att inte använda den. De skriver i ett uttalande att de lyssnar på fansen, men hör som de vill och tycker är rätt!! Den där Angus Kinnier har ju haft fingrarna i West Ham och Arsenal med samma dåliga resultat, så det är klart att vi tar in honom!
Leeds United Rodell
2018-01-25 09:42
Stonefree// Dom kommer ändra logga, sa angus igår.
Leeds United stonefree
2018-01-25 08:02
Det är ta mig fan inte en säsong utan att Leeds hamnar i media av fel anledning. Angus sitter och ljuger rakt upp och ner, han säger vi har frågat 10 000 Leeds fans och över hela världen och det var en positiv inställning. Det är ett jävla ”Buldhit” Det är över 50 000 som har skrivit på prost listor på mindre än 1 dygn. Jag vet ingen som är blivit till frågat från klubben. Den där logo kunder jag göra i ett PowerPoint på 5 minuter. Det handlar om pengar, pengar. Även den nya ägaren försöker någon NFL logo, in med spelare från Asien att höjs värdet på klubben. Vi fyller 100 nästa år. Då om något är det viktigt att våran vita ros finns i märket, den symboliserar hela Yorshire kamp mot resten av England (mest Lancashire) Sedan var det säkert ett smart drag att komma med den nu, det tar ju bort lite av fokusen på en ny forward. Till sist hur kan man fråga spelare och tränare vad de tycker om logan!!! De är ju inte här om 5-10 år. Fansen ska bestämma sånt ingen annan. Det värsta är att det säkert redan är så klart att det inte går att ändra!
Leeds United WhitesMOT
2018-01-24 23:57
Jag kan ärlig förstå vad man ville med den nya plackan men snacka om att man helt missat vad det är för mentalitet som följer Leeds. Skulle säga att en av få fördelar med att ha varit utanför plasteliten så länge är att den gamla underbara konservativa engelska själen finns kvar fortfarande. Och är det något jag verkligen tror man ska exploatera så är det just den linjen.

Tror det hade haft en enorm effekt om man spelade på just de strängarna som sa att vi vill hålla på traditionen och vi kommer inte gå samma väg som alla andra (sälja själen i Asien framförallt) Grejen är att jag tror att just den inställningen hade sålt världen över. Under dog mentalitet i modern tappning. Jag tänker lite som Green Bay Packers som med NFL mått mätt nog är det mest "genuina" den ligan har kvar.
Leeds United WhitesMOT
2018-01-24 23:45
@Kristoffer:

HAHAHAHA

Allvar !?!?!

Ska jag nu behöva sätta min fot på IP trots min avsky för BOIS. Vem fan har lurat grabben till vår håla ??
Annons: