/england/leeds/forum/129.aspx/england/leeds/forum/129.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Kristoffer
2018-08-10 12:11
Om jag inte minns helt fel så vill väl Bielsa ha 22 spelare i truppen, två på varje position. 18 senior + 4 junior (Shaughnessy, Roberts, Pearce och Shakleton) Mål: Blackman, Peacock-Farrell HB: Ayling, Shakleton MB: Jansson, Cooper, Berardi, Shaughnessy VB: Douglas, Pearce DM: Phillips/Dallas? IM: Baker, Saiz, Klich, Forshaw YM: Hernandez, Harrison, Roberts, Alioski An: Bamford, Roofe
Leeds United WhitesMOT
2018-08-10 11:01
@sportcarl:

Bullcrap.

Den regeln är lika sann som den inte är det.

Ska man gå efter den så ska man inte sätta individuella betyg på spelarna efter varje match.
Leeds United WhitesMOT
2018-08-10 10:51
@Linus.M:

Nope :)

En svala gör ingen sommar heter det. Bara för att han var bra mot Stoke så har han om och om igen visat tidigare hur det brister.

Nu har han fått en ny roll och den kräver en väldig disciplin. Och baserat på hur han spelade förra säsongen så tvivlar jag på att han kommer kunna hålla sig. Han har inga ursäkter längre för han har rutinen nu trots sin ålder. Han får gärna motbevisa mej men ärligt hade jag hellre sett nån bättre i rollen.

Precis samma sak går att säga om Cooper.
Leeds United Linus.M
2018-08-10 06:59
@WhitesMOT:

Var du på fredagsölen tidigt??

;)
Leeds United sportcarl
2018-08-10 06:59
Går laget dåligt är alla dåliga och går laget bra är alla bra
Leeds United WhitesMOT
2018-08-10 06:56
Och Phillips
Leeds United MR Clarke Nr8
2018-08-09 23:26
Cooper o Berardi är de svaga
Alla vet
Leeds United sportcarl
2018-08-09 22:25
Kan jag nog hålla med om. Dock tyckte jag BPF var klart godkänd mot Stoke. Och innerback är inte Berardi naturliga plats han känns för kort i rocken dock gör han alltid sitt jobb efter sin förmåga
Leeds United Duke
2018-08-09 22:09
Är Bailey och Berardi som är de svaga korten i startelvan.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2018-08-09 21:09
Där tycker vi olika, jag tycker O Connor gjorde det betydligt bättre än Shaugnessy och borde fått stanna
Leeds United Linus.M
2018-08-09 21:05
@sportcarl:

Huh? Han gjorde ju väldigt stabila insatser som mittback? Som CDM håller jag med om att han inte fungerade men som mittback var han ju bättre än O'Connor t.ex.
Leeds United sportcarl
2018-08-09 20:50
Whitesmot 19:10.instämmer vi fick Baker och Bamford och Mboro fick Lonergan rättvist och bra:)
Leeds United sportcarl
2018-08-09 20:48
Shaugnhessy duger inte om vi skall satsa på att gå upp. För vek
Leeds United WhitesMOT
2018-08-09 19:10
Såååå

Då behöver vi inte oroa oss att några av våra säljs till nåt engelskt lag iaf. Iofs kan man låna ut med option att köpas fram till 31:e.

Annars är det bara att hålla ut och hoppas ingen lockas iväg till utlandet innan.

Sen kan man ju verkligen säga att allt är relativt i denna värld. Vår sommar känns världsklass jämfört med exempelvis Boro`s. Vi hade varit mindre lyckliga om detta var vår lista :

Out
Adama--------£18M/£20M
Gibbo----------£15M
Bamford-------£7M/£10M
Fabio-----------£1M
Barragan------£1M
Besic------------Loan End
Baker-----------Loan End
Harrison--------Loan End
Tomas Mejias-----Released
Crainie-----------Released

In
Flint--------------------£6M/£7M
McNair-----------------£5M
Hugill------------------Loan
Lonergan-------------free
Leeds United Linus.M
2018-08-09 19:01
Tobbe//

Shaughnessy är 1000 gånger bättre som mittback än CDM, om man tittar på förra säsongen.
Leeds United Tobbe O
2018-08-09 18:46
Shaugnessy är egentligen defensiv mittfältare som spelade lite som mittback i början av förra säsongen och sedan varit långtidsskadad, tror inte han kommer spela något. Jag hoppas det blir bra men tycker vi är väldigt tunna inför en lång championship-säsong. Jag tycker det är klokt att bara köpa ett par spelare av klass än massa kvantitet som mestadels visade sig vara skit som förra året. Fast satsning som det utmålats med bla 49ers pengarna blev det absolut nada. Man undrar vad som hänt med exempelvis de pengarna.
Leeds United Linus.M
2018-08-09 18:25
Lugn i båten nu :) Vi har Shaughnessy samt att lånefönstret är uppe till 31:a. Låter som att vi kommer ta in en eller två till, vilket gör truppen perfekt ju.
Leeds United Tobbe O
2018-08-09 18:18
Två nyförvärv och Viera såld, kanske ett par miljoner pund mer ut än in men kan ju inte direkt kallas satsning. Tre lån att lägga till detta men mer än ett dussin spelare har ju lämnat så även om Bielsas lön är hög borde väl lönekostnaden som helhet knappast ökat eftersom truppen är så pass slimmad. Tycker man har vilselett fansen rejält när man pratat om alla pengar som ska satsas på spelartruppen. Tror visserligen det är två riktigt bra nyförvärv, lånen kan jag inte bedöma. Hoppas Bielsa kan trolla och att premiärmatchen inte bara vara en engångsföreteelse, 45 ligamatcher återstår. Hoppas också att Jansson håller sig frisk och utan avstängningar. Detsamma gäller Cooper och att han även under hela säsongen håller en nivå som i premiären. Nu tror jag det kommer ett mittbackslån men att gå in i en sådan här lång säsong med endast två renodlade mittbackar är ju helt huvudlöst.
Leeds United Danne K
2018-08-09 18:13
Transferfönstret stängt så ska det bli någon ny spelare blir det på lån
Leeds United WhitesMOT
2018-08-09 18:02
@Terry Connor:

Som någon skrev...

Ser ut som sätena i en buss.
Leeds United terry cooper
2018-08-09 17:49
Boring....
Leeds United Pontus Hatt
2018-08-09 17:30
Stort tack Örnen!
Leeds United Bobby Eagle
2018-08-09 17:11
pontus/ vet inte nåt ställe att kolla på matchen nu. Men det verkar som ALLA matcher Sky sänder i år kommer att gå på Viafree.se vilket är gratis. skapa ett konto där inför helgen. Sedan kan man se matcherna i 48 timmar efter i repris.
Wld, MS Pilsudski
2018-08-09 17:07
Stone//
MINST lika, MAGISK, som förra matchen mot Stoke !!!
Leeds United BullenKarlsson
2018-08-09 16:59
Härligt Stenis!

Hoppas du får en lika magisk match som senast. Litar på att du fixar 3 friska.
Leeds United Pontus Hatt
2018-08-09 16:44
Saknar kanalen som visade matchen. Nån som har tips på hur man kan se den i repris? MOT
Leeds United stonefree
2018-08-09 16:26
Time to go. Åker till London ikväll! Ska bli enormt spännande på lördag kväll mot Derby och så jävla kul att få se den live på plats. Hade en jädrans tur, som fick biljett, med tanke på att vi fick 1600 biljetter mindre i år. Väldigt snålt av Derby att endast sälja 2000 biljetter, när borta läktaren tar 3600. Tror att det trots allt blir någon/några ändringar i laget, när domaren blåser till match.
Leeds United Terry Connor
2018-08-09 15:08
Det nya bortastället får mig att vilja kräkas.
Leeds United sportcarl
2018-08-09 13:44
Ayling till WB tror jag inte på. Då har Orta och Radz blivit galna. Priset är dessutom på tok för dåligt
Leeds United WhitesMOT
2018-08-09 13:30
Om ni har tråkigt :)
Annons: