/england/leeds/forum/128.aspx/england/leeds/forum/128.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United WhitesMOT
2018-02-02 11:24
SC //

Och det förvånar heller inte ett dugg att du inte köper det argumentet. Att ständigt stoppa huvudet i sanden istället funkar ju för dej.

Tror du på fullaste allvar att alla som gnäller nu hade gnällt lika mycket om vi legat där Wolves ligger exempelvis ? För det är ju det du säger med ditt påstående. Att hur bra det än är så kommer alla gnälliga fortsätta gnälla. Eller ?

Låt mej gissa svaret....

" Ja, för hade vi legat där Wolves ligger så hade folk gnällt på nåt annat. Som att varför leder vi inte ligan med mer poäng !?! Jävla TC !! Förbannade Orta !! Ut med Radz !! "
Leeds United Kristoffer
2018-02-02 10:21
Nytt sammarbete
Leeds United sportcarl
2018-02-02 08:18
tror inte det handlar om tidigare ägare utan mer om personlighet, gnälliga personer kommer alltid vara gnälliga, och positiva kommer alltid vara positiva och stöttande och kommer fortsätta vara det, och de som är där mitt i mellan kommer fortsätta vara det med,ser de som är gnälliga mot ägare oftast är samma personer som är gnälligast mot tränare och vissa spelare. Att skylla på 3 tidigare ägare att man gnäller det köper iaf inte jag
Leeds United WhitesMOT
2018-02-02 07:00
Hartey //

Det som har gjort att vi inte lyckas stavas Bates,GFH och Cellino.

Och utav dessa har du det du upplever idag. Det är inte rättvist mot Radz att få en massa skit efter att ha varit här i 5 minuter men det är effekten av vad de 3 rövarna gjort under så lång tid. Tålamodet är slut sedan länge och enda sättet för Radz och hans gäng är att orka igenom gnället och övertyga alla om att det dom gör är rätt. Utanför plan kan alla se att Radz gör rätt men så länge det inte visar sig på plan så kommer folk gnälla. Sjukt men sant och det är bara att tacka de 3 för detta.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-02 06:49
"Lite svagt...."

Som om det nu konstaterats som en överraskning.

Ja herre min skapare.... :)))))
Leeds United sportcarl
2018-02-02 06:04
För att det skall bli lättare nästa år måste nog alla pusselbitar falla på plats och en storsatsning göras. Lite svagt kan jag tycka att efter vi gått upp från league one har har vi inte mäktat med ett endaste år att komma topp6
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-02-02 04:15
sportcarl// Och nästa år då? Vad är det som säger att det kommer bli enklare nästa år? Förstår inte riktigt hur man ska lyckas med att lyckas, nästan..
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Hartey
2018-02-01 23:31
5-årsplanen då ingår säkert ett nytt West och North Stand. Renovering av South ut med dom inte utnyttjade logerna som Bates byggde. En ny träningsanläggning intill Elland Road . En ny busstation, kanske tåg intill Elland Road. En till souvenirshop, ett Leedsmuseum och Leeds till PL. Missförstå mig inte att jag inte vill ha glödande passion från fansen. Jag vill ställa krav på dom dom spelar i Leeds tröja men något är det som gör att Leeds alltid misslyckas som andra klubbar inte gör.
Leeds United sportcarl
2018-02-01 20:40
Thom 17:07. Allt under play off missräkning som jag skrev. MEN kommer inte gråta eller skälla som en bandhund och vilja se huvuden rulla till varje pris. Är det viktigaste framgång skall man nog inte hålla på Leeds.
Leeds United golden lion
2018-02-01 20:15
vintersaga/tex musik/Ted Ström...glömde....värd att lyssna på.
Leeds United golden lion
2018-02-01 19:50
har blivit bra på att nynna på sången med/Monica Törnell...
Jaa,de e då det stoooora veemoodet ruuullar in....
nästa år...då!!!tjena
Leeds United Hartey
2018-02-01 19:49
Golden Lion// Det är fruktansvärt svårt. En jämförelse vore att Lazio åkte ur Serie A och inte gått upp på 14 år. Så jävla illa är det
Leeds United Kristoffer
2018-02-01 19:34
Vi fyller 100 i slutet av oktober nästa år så då har vi den här och nästa säsong på oss att bli uppflyttade.
Svensson,s
2018-02-01 18:41
@sportcarl:

// senast 1919 då vi firar 100 år , ????????????????
:))
Leeds United golden lion
2018-02-01 17:51
jag vill vinna en pokal!!!
ska de va så jävla svårt.../:-)
Leeds United Duke
2018-02-01 17:38
Säsongen känns inte körd men nära på. Vi har alla topplag kvar att möta t ex och Janssons kommande 5 matcher avstängning är förödande. Frågan är om TC får fortsätta om vi kommer topp 10 vilket vi borde göra. Har man målsättning att gå upp är det topp två som gäller inte topp sex.
Leeds United krelleg
2018-02-01 17:38
WBA-reaktioner på Roberts övergång.
2018-02-01 17:08
sportcarl// Så du är nöjd med en mittenplacering i år?
Leeds United sportcarl
2018-02-01 16:54
Senast 1919 då vi firar 100 år som klubb tycker jag vi skall vara tbx i PL. Dock inget jag kräver utan önskar . klarar vi det inte då är frågan när vi skall klara det. Dock objektivt så är allt under play off ett steg tillbaka denna säsong.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-01 16:13
Hartey// Återigen, jag är med på hur du tänker. Det är ett stålbad att spela för oss. Kraven kan absolut tyckas orimliga ibland med tanke på cirkusen dessa 15 år. Men jag kan inte låta bli att samtidigt tänka att det är bara undanflykter när det kommer till hur många spelare och managers underpresterat tack vare fansens krav. Såklart är det inte bra att en hel läktare står och skriker att du är en WANKER bara för att du slagit några passningar fel men det är definitivt inte unikt för oss. Sånt har du över hela linjen inom toppfotbollen. kanske inte i samma storleksordning som hos oss många gånger men fullt tillräckligt för att jag kan tycka spelarna borde vara liiiiite förvarnade om hur det går om man inte sköter sig. Sen kan man ju också fråga sig : Jamen alla de spelare som faktiskt aldrig blivit överkörda av South ? Spelare som istället mer eller mindre höjts till skyarna och Gud nåde om någon säger minsta lilla negativt om dem. Varför kommer dom undan ? Jag säger att det är av de enkla skälet att dom dels har haft talangen men framförallt mentaliteten att spela för just oss. Ta Pontus till exempel. Han är fanimej långt ifrån världens bästa mittback. Men likväl behandlas han så. Och så blir det när du som spelare fattar vad du gett dej inpå. Han visar hjärta och det räcker långt. Han har råd att slå några usla passningar för han tar igen det med att ge allt i nästa situation. Ge oss bara det och jag vågar lova att du får inte ER emot dej. Vi som fans har absolut inget att bevisa längre. Vi har varit med laget i vått och torrt genom denna ökenvandring. Det är upp till spelarna och TC att visa att dom är värda vår uppskattning. Det är så man får 100% stöd.
2018-02-01 16:01
Hartey// Sedan när blev Leeds United en klubb som är nöjda med en 5 års plan? Jag gillar Radz också men vad är anledningen till att sätta en 5 års plan för att ta oss upp i Premier League? Förstår inte riktigt detta. Okey om man vill sätta en 5 års plan att vinna Premier League men som den enskilt största klubben i The Championship ser jag ingen som helst anledning att se klubbar som Bradford möjligen, eller Hudds, Sheffield Utd, Wimbledon eller vad fan som helst gå upp i PL före oss. Vi ska ge oss fan på att få en chans varje år. Minst sjätte plats säger jag annars misslyckande.
Leeds United Hartey
2018-02-01 15:56
Stonefree// Det är absolut inget att det är några här på RS som tycker något. Jag har i minst 10 år kännt att fansen pressar laget så dom ej klarar av att prestera. Du var på Wembley mot Doncaster och inget lag kan få större stöd än Leeds fick av dom 55000 Leedsfansen men Leeds föll ihop totalt. Allt är snart prövat för att ta Leeds upp i PL. Mitt förslag är att ge denna ledning arbetsro att bygga upp laget och bilda en klubb med feeling Good factor trots svackor. Personligen har jag känt mig totalt vansinnig på Bates GFH och Cellino då det inte kändes som laget gavs en chans att lyckas, nu har vi Radrizzani och jag hoppas och tror på honom. MOT
Leeds United krelleg
2018-02-01 15:35
@Kristoffer:

Ah, tack! Då återstår ju frågan om det är realistiskt med en sådan målsättning sett till truppen, tränare etc., jämfört med de andra klubbarna men förutsätter att han har koll på det.
Leeds United Kristoffer
2018-02-01 15:01
Så här sa Radz innan säsongen:

"We need to compete at the top of the league and be in the top six. A play-off place is the minimum requirement,"
Leeds United Rodell
2018-02-01 15:00
Radrizzani har sagt topp 6 och det har även TC sagt flera gånger på presskonferenser att det är åretsmål.

Radrizzani sa väl att vi ska förbättra förra årets placering som va 7a kan inte se att 10a är det han menar då.
Leeds United stonefree
2018-02-01 14:59
Hartey, jag förstår din frustration över att vi är några här inne som kanske inte ser på det på samma sätt som dig. Men att säga att fansen är en tillgång samtidigt som de är värsta motståndarna!! Jag säger inga fans inget Leeds. Fansen är större än klubben Att skylla på att vi har avstängningar och skador, är en så dålig kliche trots man vet att den ska komma från TC, men ändå blir man så jävla trött på att höra undanflykterna. Denna enorma formsvacka vi är inne i nu började redan lite mot Burton, men vi rodde hem en seger trots alls, sedan en katastrof match mot Birmingham innan debaclet i Newport, där Saiz blir utvisat på övertid och trots att vi då hade runt 5 a lagspelare inne på plan vände Newport och vann, vilket ju också utsökt leder oss till att de andra i laget håller dålig CS klass. Vilka i dagsläget är det som är skadat och avstängt, som gör så stor skillnad? Vi har tagit in DeBock och Forshaw. Så om alla är friska och fria från avstägning, vilket lag är det som vi plockar ut då. Jag ser Wiedwald i mål Berardi som höger back Janson och Cooper på mitten DeBock som vänster back, Forshaw och en av följande Philips/Vieiri/O`Kane, tre sist nämnda gör ingen skillnad vem som spelar. Sedan är det ju Alioski Saiz Hernandez och Lassoga längst fram. Då är det ju endast Cooper och Saiz av dom inte kan spela som saknas, att Saiz är ett avbräck det köper jag till 100%. Men Cooper, det krävs ju ingen professor för att ersätta honom. Berardi gjorde det galant i lördags, det var inte 100% men ändå med 3 utav 4 längst bak var helt eller delvis nya, så gjorde de det bättre än med ordinarie uppsättning på dessa platser. Självklart kan man inte kräva att ha fler spelare som är lika duktiga på alla platser, men reserverna, ska ju hålla hög klass, gör de inte det, undrar varför köper man in dom. Som Anita som ratades framför Dallas i lördags, vilka signaler ger det? Han är plötsligt 3 eller 4 valet, trots ny inköpt på ett 3 års kontrakt. Jag vet att det hela tiden pratas om en 5 års plan. Okej, men det ända jag har hört om denna plan, är följande att är vi inte i PL om 5 år, då säger Radrizzani att han kommer att sälja klubben till någon annan. Inget om varför vi inte försöker kliva upp i år eller varför vi inte ska kliva upp i år. Jag tror inte att Leeds i dagsläget tillhör topp 10 i Championship, tyvärr. Serien vände för 6 omgångar sedan, Leeds av alla lag hade det absolut bästa utgångsläget, att få möte 6 bottenlag, samma 6 lag som vi under hösten tog 5 segrar och en förlust emot. Nu blev facit 1 seger 2 oavgjorda 3 förluster. Det man får hoppas på nu är att vi inte kan hantera att spela mot de sämre lagen där vi är favorit, utan mår bäst av att stångas med de bästa i serien, där vi kan slå i underläge. För vi går ju in i en 6 veckors period nu, där vi i princip bara möter lag som ligger förre oss, får vi inte stopp på blödningen med alla dessa dåliga matcher, då ligger vi snart på en 15-16 plats, helt avsågat från allt vad kval heter. Jag lovar att om den plan med alla nya ungdomar kommer att slå väl ut om några år, då ska jag skriva förlåt att jag inte själv trodde på det på ett plakat och ta med till Elland Road, stå längst fram på South och hålla upp den under en match. Men är TC kvar under hela den här tiden? Är Orta kvar? (Hoppas inte det) För är de inte det och någon ny kommer in, då skrotar säkert den maneger hela projektet. För slutar vi sämre än topp 10 i år och nått liknande, då är ju definitivt inte TC kvar i Leeds. För hur många av dessa 10 tals ungdomar kommer att blomma ut och bli en toppspelare i CS och okej spelare i PL? Det vet man inte i dagsläget. Ta Mowatt, en av våra största talanger, det tog bara stopp och han kom inte längre, säkert i combo med självförtroendet. Senast i raden är nu Vieiri, han som lyfte sig så mycket förra säsongen, killen som skulle kliva in och ta en ordinarie plats denna säsong. Det har tagit stopp precis, han har aldrig varit sämre än än han är just nu och med Forshaw inne är de nu 4 man om 2 platser, vilket nog innebär att Vieiri är en som får kliva åt sidan, hur kommer han att ta det? Hans chans är ju att hans kompanjon på defensiva mitt Philips verkar var inne på samma linje som Vieiri. Man kan köpa in hur många talanger som helst, jag tror att ungefär 1 på 10 kommer att lyckas fullt ut, någon blir okej, resten får kliva ner i serie systemet på grund av att de inte utvecklas längre. Kolla hur många unga spelare som är i samma ålder som våra (19-23) som spelar i topp klubbar, bara att kolla alla ungdomarna i Wolves. För mig är det rena kamakatzi projektet. Om det nu är en 5 årsplan med alla dessa nya spelare, varför gjorde vi oss av med alla dessa spelare och tog in nya på kontrakt till 2021- 22, som inte håller i längden? Sagt det tidigare inte fan är Pontus och Saiz kvar i ett 5 års projekt, då är Pontus på sluttampen av karriären och Saiz vill säkert prova om det går att platsa i en högre serie. Målet varje säsong måste väl vara att gå upp, eller minimum krav att bli topp 6 varje år, vilket inte är ett orimligt krav, tycker jag. Vi har inte kommit ditt en enda gång sedan vi kom tillbaks till Championship, vilket måste oavsett ägare och tränare rent ut sagt dåligt, för vi har haft många bra spelare som har klivit upp i PL under dessa 6 åren, det är väl uppåt 10-12 stycken. TC kan var hur duktig som helst och framgångsrik, men han har ju definitivs stött på patrull, smekmånaden tog väldig fort slut efter 7 omgångar. Det som är problemet är att inget händer. Det börjar varje sommar med nya spelare nya tränare som lovar stordåd och det slutar likadant varje gång, det är som grevinnan och betjänten, samma formsvackor, på samma tidpunkt varje säsong, det visar sig varje säsong att mer än hälften av de spelare vi har knutit till oss under sommaren och januari fönstret inte håller måttet. Coacherna säger samma saker varje gång efter match, att spelarna försöker, att de ger allt, det är motståndarnas eller domarens fel vi får stryk. Det känns ibland som det skulle räcka med att skicka ett inspelat band till förre och efter matcherna, för man vet exakt vad som kommer att sägas ändå. Synd, men vi får som sagt hoppas att vi lyfter oss nu med de bättre lagen närmaste tiden.
Leeds United krelleg
2018-02-01 14:18
@krelleg:

Kan ligan lite för dåligt, men har vi verkligen en självklar kvalplats, rent truppmässigt?Känns som att trupperna är jävligt jämna i CC.
Leeds United krelleg
2018-02-01 14:15
@Kristoffer:

Har han? Han har iaf sagt att han ger projektet fem år att lyckas ta klubben till PL.
Leeds United Hartey
2018-02-01 13:26
Jag tror absolut att Leeds genom åren inte har någon nytta av höga publiksiffror på Elland Road. Borde finnas statistik att Leeds presterar som sämst när pressen och förväntningarna ökar genom fullsatta läktare på ER. Borde också vara frånvaron av rika ägare och skyhöga krav. Finns det någon klubb i Europa som underpresterat så länge än Leeds United. Vi har ju bytt managers hur mycket som helst och vi är knappt ens nära att ha chansen att gå upp. Innan Radrizzani så måste vi haft dom tre sämsta i Englands historia. Nu finns chansen men hur skapar man ett vi mot världen känsla som Don Revie införde. Ofta känns det som spelarna inte vågar spela ut och riskera att misslyckas. Leedsfansen är ju också experter på att Fullständigt avrätta sina egna spelare tänker på Kebe, Wood , Lasogga och Grot. På vad sätt hjälper det Leeds som lag.
Leeds United Kristoffer
2018-02-01 12:51
Vi har topp sex som mål den här säsongen och Radz har väl sagt att allt annat är ett misslyckande?
Annons: