/england/leeds/forum/125.aspx/england/leeds/forum/125.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2018-06-25 14:16
Undrar om det varit någon träning idag eller om det blir efter presskonferansen
Leeds United BullenKarlsson
2018-06-25 14:02
Missförstå mig inte. Jag tror att du är en trevlig person, som verkar njuta av livet.

Men om vi tar ett exempel: Debatten om det ska heta "negerboll" eller "chokladboll" är ju totalt meningslös i mina ögon. Men om det är någon människa. Bara någon nånstans i världen, som tar illa upp av att kalla det för "negerboll", så är det väl enklare att bara sluta kalla den det?

Det är så enkelt som att om någon blir sparkad på, ska den personen lära sig att ta sparken sluta vara ledsen, eller är det bättre om man slutar sparka överhuvudtaget?

Jag tycker att alla som tycker att det skriks överdrivet när det gäller sexism, rasism och orättvisa i allmänhet bara behöver titta på världen och se att Trump är president, Erdogan vann i Turkiet. Barn separeras från sina föräldrar. Korruption i mexikanska presidentvalet. Otaliga kvinnor som drabbas av våldtäkter. Allt det och du gnäller på att det skriks. Det tycker jag är ganska cyniskt. Inte bara du, det gäller även WhitesMOT och Stonefree.

Ja, jag gör antagligen för lite själv. Jag har säkerligen till och med varit med och stöttat sexism, mobbning och rasism själv på olika sätt som jag kanske under just det tillfället trott varit harmlöst. Men jag tänker inte klaga på strukturella fenomen som faktiskt försöker förändra dåliga strukturer i samhället.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-06-25 13:50
BullenKarlsson// Så jag har en cynisk syn på världen? Haha, okey.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United BullenKarlsson
2018-06-25 13:13
Ja det finns Leeds-fans som är rasister. Ja, det finns kvinnor som är sexister. Ja, det överdrivs till viss del för att försöka få fram en poäng när det handlar om rasism, mobbning och andra samhällsproblem.

Men varför kritisera sånt? Vad ska krävas för att det inte ska hända då? Uppenbarligen krävdes det väl en kampanj mot övergrepp mot kvinnor. Uppenbarligen finns det mängder av rasister överallt i världen. Uppenbart finns det folk som tar sig tid att gå in på någons instagram-konto och skriva elaka kommentarer, istället för att hålla dem för sig själv eller sin egen umgängeskrets.

Så varför kritisera allt det som görs för att få bort såna saker. Ni får gärna kalla mig PK. Det är jag gärna om jag på något sätt kan få en enda person att må dåligt över att göra något som skadar en annan människa.

Vill inte diskutera politik här. Men ja Thom: Jag fördömer det du skriver. Inte för att du har fel i allt du skriver, men för att det är en cynisk syn på världen som inte gör något gott.
Leeds United WhitesMOT
2018-06-25 12:28
@Linus.M:

Det ser du väl att han är. Han har redan börjat ta avstånd till de 3 musketörerna som man kan se på bilden ;)
Leeds United WhitesMOT
2018-06-25 12:21
Hur man än gör så står man där med röven bar. Så känns det med Durmaz sagan.

Det är helt klart åt helvete fel mycket av det som skrivs till honom. Men tyvärr så spårat det alltid ut på båda hållen. Allting blir plötsligt så jävla svart och vit och ingen klarar av att se nyanser längre.

NEJ det är inte OK att skriva " Dö din jävla terrorist " eller "fy fan för dej din jävla arab jävel...." sånt är svineri och även om det skriks och skrivs i stundens hetta och " jag menade inte det egentligen " så är det helt åt helvete.

Så långt är jag med den så kallade PK maffian. Men sen skiter allt sig och det är just därför man får avsmak och börjar kalla "dom" PK maffian.

Misstaget som jag ser det är att man klarar inte av att låta bli att krydda situationen likt bloggaren gjort i länken. Jag menar, här vill man prata om rasism och hot och så tar man med " du gjorde så att vi torska " eller "du var sämst på plan gjorde så att Tyskarna vann"

Varför ?! Hur har dessa 2 exempel överhuvudtaget nåt med själva huvudproblemet att göra ? Exakt samma sak hände i Metoo och händer varje gång folk ska prata större samhällsfrågor. Allting ska svängas och förvrängas bara för att försöka höras och synas mest. Precis som att folk inte redan vet att det räcker med " fitt turk jag knullar din familj qahba "

Nä, ibland gör vi verkligen skäl för stämpeln " Planetens mest korkade djur "
Leeds United sportcarl
2018-06-25 12:03
klockan 3 är presskonferansen, visas live på klubbens facebook och twitterkonto
Leeds United Linus.M
2018-06-25 11:51
Krelleg// Vettitusan! Hoppas Bielsa är rasist bara, annars har han valt fel klubb :)
Leeds United sportcarl
2018-06-25 11:48
jo idag hoppas man på saker skall hända:)
Leeds United Kristoffer
2018-06-25 11:30
Titta vem som är på plats.
Leeds United krelleg
2018-06-25 10:56
Annars då, vad tror vi om Leeds United?
Leeds United sportcarl
2018-06-25 10:55
Tråkigt att vissa har så svårt att skilja på kritik, och rena rama hot som mordhot och gå på övriga familjemedlemmar, rasism osv. Det som skrivits till Durmaz är inte ok och bra att att SVFF kommer beivra det. Och nej det är inte 99%av kritiken mot målet jag invänder mot u tan den övriga procenten så Thom förstår. Här finns det hur många tydliga bevis som helst som han fått motta och nej det går inte skylla på att man var full eller man inte menade det, då skadan redan är skedd.
2018-06-25 09:41
I slutändan är det väl för fan lika mycket skit som skriks på spelare som O’Kane eller Berardi?! Jag personligen behandlar alla lika vilket betyder att om jag ser O’Kane slå bort sin trettioförsta passning i rad så sitter jag framför datorn, står på en läktare eller sitter på en pub och skriker hur dålig han är. Men då är det plötsligt mer okey än om en spelare får skit för att han gör något dåligt och samtidigt är mörkhyad?! Kom igen nu för fan. Det är så satans överdrivet allt. Det ska ältas och ältas och ältas och ältas i all evinnerlighet tills tusentals människor känner att de minsann gjort något alldeles fantastiskt och godhets knarket kommer ut ur öronen på dom. Så jävla trött på detta. #metoo liksom. Vad fan var det om? Till slut blev män uthängda som ens tittat på en kvinna på fel sätt och det står vissa bakom? Vi är för helvete människor. Jag har jobbat i bar och restaurang i över 10 år och jag kan lova att jag sett fler kvinnor agera illa, sexistiskt mot män än män mot kvinnor. Jag har själv fått inviter av kvinnor som varit rent jävulska. Jag har blivit smiskad i röven, kallad massor av saker, jag har blivit hotad av kvinnor när jag nekat dom alkohol för att de varit för fulla, blivit slagen av kvinnor när jag gått emellan bråk osv osv osv osv. Har jag någonsin gråtit ut i media? Har jag någonsin ens tänkt tanken på att anmäla? Nej, självklart inte. Folk gör misstag och vi är som sagt människor. Jag är starkt emot rasism men jag ser verkligheten som den är. Jag tycker det är helt otroligt hur svenska folket kan sluta sig samman för en sådan här grej med Durmaz. 99 % av allt som skrivits är ju bara ren kritik mot hans agerande vid 2-1 målet. Får man inte skriva kritik längre? Det var ju ett rent idiotiskt beslut han tog. Det kommer vara glömt om vi vinner mot Mexiko och många som skrivit skit ångrar sig säkert redan. Det ska dom göra då det aldrig är okey att hota och hata men landet Sverige ska överdriva tills det kommer fragma ur öronen på hela svenska folket. Helt otroligt.. Om vi nu kan sluta oss samman för Jimmy Durmaz så kan vi väl också sluta oss samman för alla kvinnor som blivit våldtagna de senaste åren pågrund av en oansvarig invandringspolitik med människor som kommit till Sverige med en helt skev och sjuk kvinnosyn. Eller varför inte alla mordoffer? Folk som blir mördade på öppen gata mer eller mindre dagligen. Sverige är idag det land i världen med flest våldtäkter per capita, endast efter Lesotho. Kan vi inte sluta oss samman mot detta och försöka få stopp på detta? Så, hur många ska fördöma det jag just skrivit?
Leeds United stonefree
2018-06-25 08:58
Okej! Vad gör ni då för att få bort rasismen i Leeds? Jag och Ninna min fru försökte en gång borta mot Charlton, det var inte långt ifrån att vi fick stryk, vi fick flytta på oss! Det som sas och skreks mot Bellusci, var så grovt att det går inte att skriva. Om alla är vill hjälpa till att få bort rasismen på Leeds läktare, varför vi inget åt det. I dag består den av 70% alla alla som står på South Stand. Många är familjer med barn, som redan kan alla ramsor och könsord mm. Det är dem som håller uppe stämningen på hemmamatcherna men också dem som kör med grövsta övertrampen. Leeds försökte en säsong för några år sedan att ta bort ölen på nästkommande match på South varje gång det hade ropats rasistiska eller sjungits rasistiska budskap under matcherna. Med det resultat att folk redan var knökfulla bör det klev in på Elland Road. Så det la de på is. Det är samma folk som åker på bortamatcherna och får så mycket beröm, att vi har Englands bästa bortaklack. Till antalet, ja, men uppförandet??, Ingen av alla som jag har sett Leeds matcher ihop ned har någonsin nämnd något om det som försiggår på läktaren under matcherna, trots man vet att det är helt åt helvete, för låtsas man att man inte hör och inte ser, då behöver man inte reagera. Jag jobbar jättegärna med att få bort rasismen i Leeds, men hur gör jag det? Ingen annan verkar ju bry sig!
Leeds United sportcarl
2018-06-25 08:24
Jag har väl fel favoritlag med. Men kommer aldrig vika ner mig för den lilla klacken som förstör för klubben.
Leeds United krelleg
2018-06-25 08:17
@stonefree:

Fel favoritlag? Då är vi nog fler som har det.
Leeds United sportcarl
2018-06-25 08:04
Det här är ingen storm i ett vattenglas.Och varför skall folk negliera och förminska de klara övertrampen . Och det är inte ok skylla på att man var full, Mordhot och rasism får vi inte acceptera och det kan förhoppningsvis komma något positivt ur detta likt metoo. Är ju så enkelt att säga klart och tydligt att det här är inte ok vi står bakom dig till hundra procent Durmaz. Klara övertramp skall beivras och förövare skall bestraffas. Och skulle det vara leedsfans som missköter sig slänger in saker på plan springer in på plan, huöiganer som är inblandade i slagsmål isamband med matcher, hotar spelare och skriker rasistiska ramsor på matcherna och klubben kan peka ut dem så stäng av dem 1 år till livstid. Är fel när vanliga fans som älskar klubben över allt annat inte vågar ta med sina barn på matcherna.
Leeds United stonefree
2018-06-25 04:46
Jag skrev visst fan är det gränser för övertramp. Självklart är det inte okej. Men det blev storm i ett vattenglas. Hade vi varit ett Syd Amerikanskt lag skulle man tag det alvarligt. Nu rör det sig om över förfriskade medelålders män som inte kunde hantera allt som hände på slutet. 99,9% är säkert ångerfulla efteråt. Det var inte okej att dr tyska ledarna applåderade efter matchen tycker folk. Varför? Tror fan de var glada. Men ingen reagerade över att en Svensk ledare använde fysiskt våld mot en tysk ledare. Sånt är okej eller ??? Du har fel favorit lag Linus. Leeds supportrar tillhör de absolut mest rasistiska i hela England! Det som sjöngs på många matcher är så grovt. Ska man komma det till livs, finns det två saker antingen förbjuda all alkohol (alkolås på grinderna till arenorna eller spela utan publik) Jag har en historia med Derby - Leeds med Tom Ince. Leeds supportrarna sjöng allt ifrån att hans mamma var en h... till att han borde inte leva, hans pappa var den största idioten, de sjöng om hans hudfärg och massa av andra konstiga saker! Vart Ince knäckt? Nej han applåderade och gjorde tummen upp., mot Leeds fansen. Vem vann den matchen? Leeds supportrarna eller Ince? Vem tror ni gick bort och bockade och tackade Leeds klacken efter matchen som Derby vann? Jo Ince. Är det okej att Leeds fansen beter sig så? Självklart inte, men Ince är tränat i att hantera sånt och vända det till sin fördel! Jag har säkert 50 likadana episoder till med Leeds supportrar inblandade. Det enda man kan göra är att inte sjunga med eller jubla, applådera åt galen skaparna som de håller på med
2018-06-25 04:16
Med risk för att bli kallad nazist/rasist/främlingsfientlig/fascist/mördare så tycker jag att en spelare som Sacko har fått nog med chanser att ”visa upp sig”. Två säsonger och typ värdelös i varenda match borde vara tillräckligt för klubben att säga ”hej då, och tack för ingenting” till honom. Även O’Kane, Cibicki, Lonergan, De Bock, Denton, Berardi, Dallas och Anita borde ligga i farozonen.
Leeds United sportcarl
2018-06-24 23:00
Hoppas verkligen alla får chansen att visa upp sig innan ratningen börjar
Leeds United Kristoffer
2018-06-24 21:46
@sportcarl:

Tänkte på de spelarna som skulle flyttas ned till U23-laget, Grot borde väl vara en av dem.
Leeds United sportcarl
2018-06-24 21:39
Falcaos yttersida är pure class, ger lite Vidukavibbar
Leeds United sportcarl
2018-06-24 21:05
känns lite lyx med 2 anfallare in och tror inte det kommer hända då vi har en uppsjö i Roberts,Grot,Ekuban och en uppsjö ungdomar, dock gärna 2 innerbackar.
Leeds United Linus.M
2018-06-24 20:55
@Danne K:

Enligt Alan Nixon (som är lite 50/50 när det gäller sådant här) så är vi ute efter både Vydra och Grabban. Hade varit trevligt med dessa två som anfallsvapen.
Leeds United sportcarl
2018-06-24 20:54
Kristoffer 20:41. Pontus lär vi inte se:), dock hoppas jag på ett nyförvärv
Leeds United Danne K
2018-06-24 20:46
Ska bli intressant att se ifall vi får in nått nyförvärv i veckan
Leeds United Kristoffer
2018-06-24 20:41
Ska bli intressant i morgon och se om alla spelare är på plats.
Leeds United sportcarl
2018-06-24 20:14
härlig intensiv match mellan Columbia och Polen, både på plan och på läktaren, här finn många intressanta spelare för Bielsa att titta på
Leeds United sportcarl
2018-06-24 19:20
Mordhot mot ens barn. Då är det väl inte så svårt att stå upp för Durmaz. Fotboll är viktigt men inte så viktigt ändå att ett eventuellt misstag på plan leder till personliga hot.
Leeds United Linus.M
2018-06-24 19:11
Durmaz får utstå hot, hat och ren rasism. Och här inne gnäller vissa för att han ”gråter ut”. Då ska han istället försvinna från sociala medier.

Det är hyfsat magstarkt faktiskt.
Annons: