/england/leeds/forum/123.aspx/england/leeds/forum/123.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2018-02-03 23:11
och vi har inlett vår vanliga sluttapp på vårsäsongen, mycket man känner igen
Leeds United Kristoffer
2018-02-03 23:10
Fulham har börjat sin sedvanliga slutspurt på säsongen för på de åtta senaste har de sju vinster och en oavgjord.
Leeds United sportcarl
2018-02-03 23:08
man känner ju sig ganska tom ikväll och undrar om spelarna fattar vad det innebär att spela för Leeds United, tyckte Whelan summerade det ganska bra med att Cardiffspelarna såg mer heta och hungriga ut.Och nu kan vi ju inte skylla på Cellino heller längre, imorgon är dock en annan dag och man får ta nya tag, är i motgångens stund man skiljer agnarna från vetet
Leeds United WhitesMOT
2018-02-03 23:02
En sista tanke innan jag däckar i soffan...

10 minuter in i matchen idag tänkte jag att det är väl faaan vad mycket energi vi som lag lägger på att klaga på domaren i varje match !! Fan så mycket mer en motståndarna vecka ut och vecka in. Ännu ett tecken på hur ur balans denna grupp är.
Leeds United sportcarl
2018-02-03 22:53
Brardi får väl 2 matchers avstängning för adra röda kortet denna säsongen, lite tunnt minst sagt på försvarslinjen, men Coyle behövdes ju inte och innerbackar verkar klubben vara nöjd med, Kinnear skrev i programbladet att laget är tillräckligt bra för play off
Leeds United sportcarl
2018-02-03 22:44
jag tycker personligen det ser sjukt ut att de sitter där och kollar i sina mobiler, vet inte om en annan är gammalmodig men man skäms nästan över att se det efter den miserabla performancen
Leeds United WhitesMOT
2018-02-03 22:37
Kanske en desperat förenkling av läget men det är verkligen en målande bild av hur mysigt vi har det just nu.

Jag et vet vad min första tanke är iaf....
Leeds United WhitesMOT
2018-02-03 22:28
@qcn:

Min åsikt...

Jo det hjälper att sparka honom nu eftersom det ger nästa utrymme att utvärdera INNAN sommaren. Något vi inte haft på år och dar.

Sen om det blir rätt gubbe till utvärderingen vet man ju aldrig tyvärr. Men vad har vi att förlora ?
Leeds United WhitesMOT
2018-02-03 22:23
@Norman Hunter:
Eftersom man inte är där kan man bara göra en TV bedömning. Den första är sekunden innan det smäller " För helvete den är NAJS men nu får du gult minst ! " Den andra erkänner jag såg jag inte TV live för då var jag upptagen med att gnälla och skälla här och på Waccoe men när jag ser den efteråt så tycker jag det är ett patetiskt kort och taget klassiskt av en domare som verkar behöva visa sig viktig i en just då laddad match.
Leeds United qcn
2018-02-03 22:04
Leeds = Murphys lag. När man tror att vi nått botten så får vi 0-1 i arslet, PJ skadad och Berardi utvisad. Dessutom två bollar (väl?) i trävirket vid 0-1.

Men vi har i alla fall dubbelt så många poäng ner till nedflyttning (det är väl däråt vi får titta nu) som vi har upp till Play Off (Vad vi nu skulle ha där att göra?).

Vet inte om det hjälper att sparka TC, det verkar inte spela någon roll vem som är manager i den här klubben för närvarade.....

Forshaw ser i alla fall bra ut om det nu är nån tröst i bedrövelsen....
Leeds United Norman Hunter
2018-02-03 22:00
[QUOTE=sportcarl]Folk ser väldigt olika om vad som skall ge gult och rött. Tyvärr är det väl så med domarna med. Kommentatorn tyckte Berardi första kunde ge rött om inte domarna släppt några tidigare incidenter ter utan att ens ge gult. Fulaste spelare en var Cardiff spelare. Kunde han heta Curijic något? [/QUOTE] fotboll är verkligen en bedömningssport. så här skriver Phil Hay om situationerna. Gaetano Berardi - His first yellow card was debatable but the second was blatant and exactly what Leeds didn’t need. A nightmare of a game for him.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United WhitesMOT
2018-02-03 21:26
@sportcarl:

Great save....

Vad tycker du efter att ha sett klippet ??
Leeds United sportcarl
2018-02-03 21:02
Folk ser väldigt olika om vad som skall ge gult och rött. Tyvärr är det väl så med domarna med. Kommentatorn tyckte Berardi första kunde ge rött om inte domarna släppt några tidigare incidenter ter utan att ens ge gult. Fulaste spelare en var Cardiff spelare. Kunde han heta Curijic något?
Leeds United Norman Hunter
2018-02-03 20:48
[QUOTE=WhitesMOT]Och från det ena till det andra.... Berardis andra gula är aldrig ett kort. Det är ett horribelt beslut av ett mongo till domare. [/QUOTE] Håller med, tyckte inte ens det var frispark då jag han tar boll först. Nu har jag iofs inte kollat reprisen så kan ha fel, men tacklingen är varken våldsam eller vårdslös. Inte heller spelförstörande då han försöker sig på en brytning som han möjligtvis missar med en centimeter. Finns inget som motiverar det kortet, Bambas brytning i straffområdet är värre men jag tyckte då att domaren gjorde rätt som friade. Även Berardis första kort är diskutabelt. Han tar boll klockrent och tacklingen är bredvid spelaren. Däremot kommer han in med sträckt ben och dobbarna upp så jag köpdet kortet men många domare i CS släpper den situationen
Leeds United WhitesMOT
2018-02-03 20:30
@sportcarl:

Det är bara att titta.

Smart är det inte men om det är kort då är 90% av alla försök till brytningar i denna ligan det också. Lite som Walmot försöker påpeka i sin översta video.

Det är mer en filmning i mina ögon. Men sen må jag vara färgad av att faktiskt ha spelat själv...

Leeds United WhitesMOT
2018-02-03 20:22
Alex Neil är en annan jag hade gått för om vi nu ska hålla oss till "billigt" skit. Han har ett Preston med intetsägande spelare spelar en stabil fotboll i denna ligan.Rätt ålder och är ingen dinosaur.
Leeds United sportcarl
2018-02-03 20:17
Jag tyckte det var ganska klart. Han träffade ju motståndarens fot. Någon som kan lägga ut sekvensen?
Leeds United WhitesMOT
2018-02-03 20:11
Och från det ena till det andra....

Berardis andra gula är aldrig ett kort. Det är ett horribelt beslut av ett mongo till domare.
Leeds United Lindholm
2018-02-03 20:09
WhitesMOT 17.8 // Huvudet på spiken.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-03 20:04
Karanka, som är skriven till Forest och har förlorat 4 av 5 sedan han tog över där ? Ja låt oss ta den vinnaren....
Leeds United sportcarl
2018-02-03 19:52
Säsongen körd känns det som. Kan tänka mig att TC sitter löst. Men osäker om vi kan få in "rätt" manager i februari. Borde vara mer tillgängliga i sommar. Gäller verkligen göra rätt. Och den som kommer in måste få välja spelare. Karanka och Strachan är mina val likt i somras. Men långt ifrån säker att det garanterar play off
Leeds United WhitesMOT
2018-02-03 19:20
Jag har skrattat åt det många gånger och jag har druckit en virre för mycket just nu men fan vet om inte Nigel Pearson är rätt man för jobbet här och nu.

Leeds United WhitesMOT
2018-02-03 19:08
Tror jag sett Cardiff 4-5 gånger i år och dom har långt ifrån imponerat på mej.

Men så fort vi kommer in i bilden så ser dom ut som Man City. Dom som många andra.

Fy fan vilket skämt vi är återigen !!
Leeds United stonefree
2018-02-03 19:04
Kan endast hålla med Thom Mattsson i det han skriver
Leeds United WhitesMOT
2018-02-03 19:04
Inte ens beta emot oss funkar längre.
Leeds United WhitesMOT
2018-02-03 19:01
Det är så enkelt allting. Allt Radz behöver säga är " Sorry Thomas. This is not working. "
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-02-03 18:58
7 poäng till play-off och nästa match borta mot Sheffield Utd. Troligtvis med TC vid sidlinjen.
Svensson,s
2018-02-03 18:53
@Gary Kelly:

Försöker förstå vad Du menar, men håller med dig??:))
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-02-03 18:52
Duke// Och? Vad fan har det med saken att göra? Jag skriver ett långt inlägg om Lasogga om jag anser att Lasogga bär ansvar i att vårt spel ser ut som det gör i match efter match. Jag skriver det inte för att jag tycker det är roligt eller påhittat. Det är så jag känner. Kom med något annat, något som motsäger att han inte har något ansvar eller att han är precis den spelaren vi behöver på topp istället för att bara sväva över frågan. Jag anser att Lasogga är oduglig och inte ska spela som ensam spjutspets i Leeds United. Jag anser dock inte att han ensam bär ansvaret av att Leeds förlorar matcher. Där har vi många goda kålsupare, vilket jag nämnt ett par gånger redan idag men även flertalet gånger tidigare (läs gärna Alioski, Roofe, Berardi, Vieira, Hernandez med flera). Okey? Jag anser inte heller att det är tillfälligheter att vi nästan aldrig vinner med Lasogga från start. Jag tycker heller inte att det är tillfälligheter att vi åker på röda kort i match efter match som säkert en person som sportcarl tror. Jag kan mycket väl tänka mig att det handlar om frustration, ilska, tappad motivation och tappad tro på tränaren för att nämna ett par anledningar.
Leeds United Rodell
2018-02-03 18:45
Ingen idé att ge TC mer tid, ska han ha det till att bygga ett lag? Det gör ju orta... han hakar ju på laget till omklädningsrum och grejer tönten
Annons: