/england/leeds/forum/1227.aspx/england/leeds/forum/1227.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2014-08-23 10:42
Emanuele Giulianelli ?@EmaGiulianelli 12 min
Leeds paid € 2 mln to Catania for Bellusci (about £ 1.6 mln) #lufc
Leeds United MagnusD
2014-08-23 10:14
Glenn Strömberg tipsar idag om odds 1.60 på Watford som ett av helgens bästa spel i Europa. Uppförsbacke nu...
Leeds United Kristoffer
2014-08-23 06:55
Tydligen uttalar man danskens namn "Slott".
Leeds United lufc4ever
2014-08-22 22:32
Vi är rena främlingslegionen. Hade smakat med en svensk åsså. Kacaniklic hade passat som handen i handsken och han är ute i kylan i Fulham. Synd bara att hans lön väl är för hög och att han verkar vilja bort från England.
Leeds United lufc4ever
2014-08-22 22:29

Phil Hay @PhilHayYEP · 23 min

BREAKING: Understand that Leeds have agreed the terms of a three-year deal with Casper Sloth. Transfer is very much on. #lufc
Leeds United MR Clarke Nr8
2014-08-22 20:26
Jag vet att det svårt att köpa ihop ett lag o prestera på topp med en gång,men vad ska Cellino göra?av dom han har sålt så kan jag sakna kåmark o Zaliukas innan Sheffield W matchen då han va grym,dom som har underpresterat mest är ju dom gamla spelarna! ifrån förra året.En del säger att värvingarna kom försent så tror jag att det till stor del beror på alla ekonomiska problem som dök upp efter köpet+ problem med Bates oxå.Sanna mina ord alla neggare.Cellino är vår räddning hur fan hade det sett ut annars???
MOT i alla väder
Leeds United Kristoffer
2014-08-22 17:51
Adam Pope @APOPEY · 9 min

#lufc The @football_league say they will not comment on why its chief executive Shaun Harvey was meeting with Bates & Cellino in Leeds.

Tydligen var även FL-bossen Harvey med på mötet.
Hartey
2014-08-22 16:50
Det är mittfältet som är LUFC problem, och vi har haft det i många år nu...
Hartey
2014-08-22 16:43
@Kristoffer:

Krossa Bates Massimo!!!!!!!!!!!!!!!
Leeds United Tobbe O
2014-08-22 14:11
En 22-årig dansk som redan gjort 7 a-landskamper låter som en bra värvning i mina öron. Låter också som han borde intressera större lag än Barnsley och Peterborough. Han kan säkert behöva lite tid, om han kommer, precis som många av våra andra nyförvärv. Men vi håller på att bygga något nytt här med mestadels unga och utvecklingsbara spelare. Så tålamod alla gamlingar som huserar här inne :)
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Gary Kelly
2014-08-22 12:45
Hoppas det värvas kvalité !?, Spelare som typ går direkt in i alla championship startelvor.
Leeds United lufc4ever
2014-08-22 11:55
Lite Sloth input från en engelsk vän som bor i närheten av Århus :

Danish press reprting the clubs have agreed a transfer fee of around £600K. He was a wonderkid, made his debut for AGF at 17. I've seen him play 20 times or so, can't really say he has developed into the potential he showed as a junior. He works hard and has quick feet & good technique, but last season AGF got 3 points from their last 15 games and got catastrophically relegated, during this period, imo, he went missing on the pitch. He'll have trouble adjusting to the pace of the game here after starting his season in the Danish second division (about Conference level) He'd be a decent(ish) signing for a low expectations club - Barnsley, Rotherham, Peterborough for example. Don't think he really adds much quality to the squad.
On the positive side, this move is his dream, he will be bursting with ambition and enthusiasm, he's fit and young and strong. Hopefully this move is what he needs to make the step up after 5 years at AGF.
The jury's out.
Leeds United Becks#9
2014-08-22 11:01
Kieran Agard blev klar för Bristol City igår...vad tänker han med?!
Leeds United Kristoffer
2014-08-22 10:18
Simon Austins inlägg om det hela. Bates stämmer GFH och Leeds ägare som nu är Cellino.
Leeds United Kristoffer
2014-08-22 09:41
Det var därför som Cellino och Bates har träffats. Det handlade inte om Elland Road utan om att Bates inte gillade sättet han blev sparkad på.
Leeds United Kristoffer
2014-08-22 09:40

Phil Hay@PhilHayYEP · 59 min

Re Bates/Cellino meetings - this (from November) was an overview of the legal case over Bates' sacking as president:
http://m.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/phil-hay-battle-lines-well-and-truly-drawn-between-leeds-united-and-bates-1-6287192 …

Phil Hay@PhilHayYEP · 58 min

Legal case between Bates/LUFC is (or was) due to be heard in High Court in October. Likely that he and Cellino are trying to settle it early
Leeds United Tonny
2014-08-22 07:41
Den aktuella dansken har ett efternamn som får en lustig översättning till engelska - Sloth = sengångare
Leeds United krelleg
2014-08-21 22:27
Känns som att Adryan-värvningen är spännande, känns som att det verkar ligga fokus på mer offensiv fotboll i år, iaf i teorin. Dock lite orolig för mowatts framtid, han känns inte prioriterad just nu, synd då han säkert har en fin framtid. Någon som vet vad som gick åt skogen med Sörensen?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United lufc4ever
2014-08-21 22:12
Vad är det man säger ? Första intrycket är för det mesta det rätta ? Eller nåt sånt...

Jag förstår att man säger ge honom tid. Det är det sunda sättet att tänka och yes Rom byggdes inte på en dag men som jag sagt flera gånger om, tålamodet är slut. Jag är så pass ego att jag anser att man har råd att säga det efter alla dessa år i misär. Sen att MC och Hockaday har varit här en kvart väljer jag att strunta i. Hockaday kommer icke ta vår klubb framåt. Förhoppningsvis inser MC det innan han har dragit oss längre bak än förrra säsongens hjälte.

Man kan och kommer förlora i fotboll. Det är bara att acceptera. Men när man gör det som vi gjort mot Milwall och Brighton och Hockaday efter båda matcherna erkänner att han inte begriper hur vi kan låta det gå till på det viset då räcker det för mej. Jag hör samma skiva spelas som med BMD, enda skillnaden är att Hockaday faktiskt verkat inse att det är inte ens lönt att försöka bortförklara sättet vi förlorar på.

Vi har fått ännu en som inte kan få spelarna att glöda för Leeds United ! Hade han kunnat det så hade detta synts redan efter 3 seriematcher. Han har haft en iaf en halv sommar på sig att övertyga merparten av truppen om att han är vägen framåt. Man förlorar inte så som vi gjort i dessa matcher om spelarna känner en övertygelse att allt som präntats in under sommaren är rätt.

Jag sitter inte och kräver att vi ska upp i år. Jag fattar också att det tar tid att vända skutan så pass att den tar sig igenom uppflyttningskanalen. Men det jag tycker vi har all rätt att kräva efter alla dessa år är att vi som första tecken på frammarch börjar se att när vi förlorar så har vi iaf gjort allt som står i vår makt att försöka undvika det. Efter en förlust ska man känna att "det var väl själve fan vilken otur vi hade där då ! " Som det är nu så är det bara " Jaha det kunde man ge sig fan på....igen..."
Leeds United BullenKarlsson
2014-08-21 21:26
Håller med, det är proffs vi talar om och de tränar varje dag och ska kunna spela fotboll. Men att få ihop alla spelare till ett vinnande lag är inte lika enkelt. Manchester United har samma problem som oss, trots en oändlig pengakassa.

Kan garantera dig att även om du är målare och byter jobb till en annan ort, en mil bort. Så kommer det fortfarande ta dig en stund att lära känna dina arbetskamrater. Det kvittar om du är målare, men det betyder allt om du spelar fotboll. Det är ju trots allt en lagsport.

När vi klev upp från League 1 var vi ett lag, med en offensiv attityd. Vi hade vunnit mycket matcher. Det tar tid att hitta den mentaliteten hos ett lag. Det går inte att förvänta sig att vi ska bli det på 7 matcher. Hur stor klubben än är. Oavsett motstånd just nu, så är jag säker på att ingen här tror stensäkert på att vi går ut och kör över motståndaren. Kan lova att spelarna inte tror det heller. Men får vi vinna lite matcher, få igång maskineriet, då är jag säker på att den här truppen är starkare och kan hålla i det. Det kunde inte förra årets upplaga.

Hockaday kanske är fel. Jag tycker väl egentligen aldrig att han borde ha fått chansen. Men innan årets slut tycker jag det är för tidigt att prata om sparken och att spelarna vi har köpt in är för dåliga.
Leeds United lufc4ever
2014-08-21 20:07
Går man på namn från league one och nu så är det till viss del väldigt enkelt vad man hade valt. Sen är det omöjligt med vissa nya för man har inte fått jämnföra tillräckligt än. Grejen är att jag tror inte att det är så stor skillnad kunskapsmässigt från då till nu. Den jättestora skillnaden är ,iaf i mina ögon, att sedan Grayson har vi inte haft nån på sidlinjen som gett dom friheten att misslyckas bara dom ger allt. Om det nu är en begriplig förklaring?? Sedan Warnock har det varit så satans resultatfokuserat att hela truppen verkar ha blivit skiträdda för att gå bort sig vilket bara har haft dubbel negativ effekt på spelet. Leeds United är inte parkera bussen och rulla runt. Leeds United är stenhårt jobb i en jävla fart på gränsen till det förbjudna. Framåt framåt framåt. När vi gjort det genom historien så har vi varit som bäst. Och det för mej handlar inte först och främst om vilka man har på pappret utan den som ger direktiven. Detta är fullblodsproffs. Kräv av dom att tugga taggtråd och försöka slå sin motståndare. Då behövs inte 11 övertekniska gubbar på plan. Framförallt inte i championship.
Leeds United stonefree
2014-08-21 19:53

Trott eller ej, jag håller med Thom Mattsson, att det kanske är lite för tidigt att såga laget och kasta coachen till vargarna. Jag tror och hoppas enda in i mitt innersta av hjärtat att vi har rätt ägare, rätt coach och rätta spelarna, om vi sedan lyckas ta oss upp, är jag nog tveksam till, det är otroligt många bra lag i Championship i år, ska vi upp måste vi bli bland de 2 bästa för kval är inte våran grej och har aldrig varit det.
Men och jag säger det igen, men, hur länge ska man ha tålamod? Alltid svårt att säga, men visst hade vi allihopa trott att det skulle börja lite bättre och då det inte har gjort så, har vi vänt det, självklart med all rätt sagt att de nya spelarna kanske behöver lite tid att komma in i laget.
Jag säger 6 - 7 matcher, ligger vi då fortfarande runt 18-20 plats, då anser jag att vi börjar misslyckas med de inköp vi har gjort och då är Hockday, nog redan förflyttat ner till tränare för P04 eller något.
Varför har jag inte mer tålamod än så då?
Jo, för enligt mitt sätt att se på alltihopa, så pratar vi professionella fotbollsspelare, som lämnar en klubb för att gå till en annan, alltså, detta är deras yrke, det är ju inte ett gäng simmare eller handbollsspelare vi ska göra till fotbollsspelare. De har inte gjort annat i hela deras liv än spelat fotboll.
Några av er har kanske yrke som murare, slaktare eller målare. Om ni flyttar till ett annat land och börjar utföra era yrken där, så är ju grunden den samma, så det kommer endast att ta er några veckor i nya landet och med nya arbetskamrater, så är ni ju inne i gänget och utför jobbet lika bra som de.
Alltså en bra fotbollsspelare är ju alltid eller för det mesta en bra fotbollsspelare även om han spelar i ett dåligt lag, då syns det ju bara ännu mer att han är så mycket bättre än de andra. Samtidigt är det ju deras yrke, de måste ju har spelat på många olika sätt under sina karriärer, 442, 32122, 2341,433, jag kan inte nämna alla varianter, så det är ju inget nytt, sedan finns det ju självklart dom som tjurar till om de inte får spela på en viss plats och dom som spelar där de blir tillsagt utan problem, vilket man oftast vet om innan man köper spelaren i fråga. Så får man 6-7 veckors träning i ett nytt lag, borde man ha tagit chansen på träningen och visat att man är värt att satsa på och sedan på matcherna blomma ut ännu mer, inför fans och ägare samt media. För alla har väl sköt sin sommarträning innan de kommer till klubben.
För som murare eller målare, så tror jag inte att tålamodet räcker i 6-7 veckor på en ny arbetsplats.
Det jag har sett än så länge av nyförvärven, har ju inte fått mig att höja på ögonbrynen, det häftigaste hittills är ju Sharps dribblings rajd mot Middlesbrough. Men den var snygg! Sedan målet självklart, mest för att man blev så jävla glad, hela stadion exploderade, faktum var att jag fick tårar i ögonen av glädje, likadant minuterna senare, när slutsignalen gick, man glömde helt bort att det kanske inte var någon vidare match, mig gör det inget om vi fortsätter spela skit bara vi vinner, men jag kan aldrig acceptera att vi hemma möter ett lag utan poäng och inte ett enda gjort mål och åker på dangel med 2-0 och vi har inte ett enda skott på mål på 96 minuter. Det är ta mig fan inte okej, oavsett om man så har 30 nya i truppen. Att vi inte gör mål, måste man accepter, det finns ju alltid en målvakt i andra laget, även om Brighton lika gärna kunna ha varit utan i matchen mot oss.
Vilket kanske leder os till att dagens fotbollsspelare många gånger egentligen är bortskämda som fan. Det daltas helt enkelt för mycket med dom.

MOT?
Leeds United BullenKarlsson
2014-08-21 19:01
Man får ju också tänka att många av de spelarna som räknas upp i League 1 inte var ordinarie då. Howson var väl bänkad rätt mycket. Snodgrass var absolut inte så bra innan Championship, samma med Max Gradel. Becchio tycker jag alltid var bra, men det var inte han som var målskytt då. Bradley Johnsson fick alltid mycket skit av oss på grund av dålig teknik och passningsspel. Han hade väl bara kämparglöd och ett tungt skott.

Så med andra ord. Ge de nya spelarna en chans att bli ett lag, om något år kanske vi har en helt annan syn på situationen när Bradley Johnsson och Howson är kvar i Championship och Tonge och Austin är Premier League spelare.
Leeds United terry cooper
2014-08-21 18:50
När vi ändå jämför o spekulerar.

Tror ni dagens Leeds skulle vinna League One ?
Leeds United terry cooper
2014-08-21 18:47
Stonefree //

Dagens försvar o resten från League one laget.
Leeds United Kristoffer
2014-08-21 18:45
Intressant efternamn på dansken.
Leeds United Linus.M
2014-08-21 18:36
@PhilHayYEP: Transfer update: understand that Leeds United are looking to sign Denmark international midfielder Casper Sloth. He's 22, plays for Aarhus. @PhilHayYEP: Club are still in for Adryan but expect talks with him/Cagliari/Flamengo to run into next week. #lufc
Leeds United Danne K
2014-08-21 18:07
Bellusci lån deal är off. Han köps med kontrakt till 2018. Låter bra
Leeds United stonefree
2014-08-21 17:52
Såg i går att någon/några jämförde laget i dag med laget som gick upp 2010, självklart är det inte många som i dag skulle peta någon i dagens Leeds, ELLER!!!!
Men en sak är säkert att det lag Leeds hade då, kan inte jämföras med dagens, men jag skulle inte tveka en sekund att byta direkt. I det laget fanns det ju hur många bra spelare som helst, några få finns kvar. Men ingen tvekan om att det laget var bättre på nästan varenda plats än dagens lag.
Vilket man lite krasst kan säga då, vi hade ett bättre och spelande lag i Leauge 1 år 2010, än vad vi har i dag i Championship!
Här är någr av dom Max Gradel, Snoddgrass, Bradley Jonson, Howson, Becchio, Beckford, Kilkenny, Kisnorbo och Ankergren och White en supertalang då! Rätt hyfsat lag, eller vad tycker ni?
Leeds United Tonny
2014-08-21 12:32
Finns många övergångar att jämföra med o här är några .... Ross McCormack to Fulham - £11M Shane Long to Southampton - £12M Mario Balotelli to Liverpool - £16M
Annons: