/england/leeds/forum/1226.aspx/england/leeds/forum/1226.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United terry cooper
2014-12-01 18:42
Thom //

Hoppas att tiden för idioter är förbi o att vi får en normal ägare.
Tänker långsiktigt o satsar på kvalitésspelare isf kvantitet mm
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-12-01 18:04
Sen säger jag bara att FL och Shaun Harvey må brinna i helvetet för deras hat mot Leeds och deras till-varje-pris strategi att försöka få klubben att tappa andan eller helt förlora den. Exakt vad är det ur FL's synvinkel i klubbens bästa intresse som gör att en ägare, som äntligen vet hur man sköter en klubb ur en ekonomisk synvinkel, inte är fit and proper pågrund av en yacht? Vad har det med fotbollen att göra? Ta bort Cellino och Eleonora Sport och man kapar stora kroppspulsådern på klubben! Vem ska sköta klubbens alla utgifter? GFH? Tillåt mig skratta... Jävla parasiter och hycklare hela jävla bunten och tycker någon att det hade vart bra om Cellino försvunnit så är den personen nästan lika dum.
Postat via SvenskaFans-appen
2014-12-01 17:51
Linus// Han har väl rätt att överklaga som vilken annan människa som helst antar jag? Om han gör det så spelar det väl ingen roll när han vinner/förlorar den överklagan? Du är aldrig skyldig förens du blivit dömd.
Leeds United Kristoffer
2014-12-01 16:29
Phil Hay:

I've spoken to Cellino this afternoon. Says he won't be selling his stake in Leeds regardless of his disqualification by the Football League

Cellino says his family own Leeds (through Eleonora Sport) and not him. Claims he will step back from the club for four months if needs be.

Cellino is in Bahrain at the moment. Due back in England and Leeds tomorrow so will start considering whether to appeal then. #lufc

On a separate note, he said he's still planning a capital injection of £20m in Leeds to "sort out the problems I was left behind." #lufc

Cellino says £15m of that investment will come from Eleanora Sport. Surprisingly, he says GFH is going to contibute the other £5m. #lufc

Cellino and GFH have been meeting in Bahrain today. He wouldn't comment on how the club would operate with him detached from it. #lufc

Leeds United Linus.M
2014-12-01 15:51
Thom// Nej. Men han har ingen chans att vinna den överklagan. Inte innan mars 2015 iallafall.
2014-12-01 15:45
Han är väl inte bannad om han överklagar?
Leeds United Linus.M
2014-12-01 15:44
@PhilHayYEP: Cellino is currently in Bahrain and in discussions with GFH about the bank's shareholding and involvement at Leeds. Due back tomorrow. Nu tror jag ännu mer på att han säljer. Vad skulle han annars göra där än att på något sätt tillsammans sälja klubben? Han skulle ju kunna försöka köpa ut GFH men varför nu när han är bannad?
Leeds United Kristoffer
2014-12-01 15:41
Phil Hay @PhilHayYEP · 3 min för 3 minuter sedan

Cellino is currently in Bahrain and in discussions with GFH about the bank's shareholding and involvement at Leeds. Due back tomorrow.

Phil Hay @PhilHayYEP · 3 min för 3 minuter sedan

Cellino will meet with his legal reps tomorrow to analyse the League's ruling and decide whether to appeal. #lufc
2014-12-01 15:41
terry cooper// Med tanke på de idioter som tidigare ägt Leeds så hoppas iaf jag att Cellino stannar.
Leeds United terry cooper
2014-12-01 15:39
Hoppas Cellino säljer.....
2014-12-01 15:39
Linus// Han får vara hur trött som helst. Han ägde Cagliari i över 20 år och han är inte här för att stanna i 1 år.
Leeds United Linus.M
2014-12-01 15:35
Thom// Engelsk lag säger att han avtjänat sitt straff i mars 2015. För han är trött på detta. Han har fler rättegångar framför sig med skattebrott, och blir han fälld för det så är han verkligen körd. Se på hans kommentarer som jag skrev innan, han verkar uppgiven.
2014-12-01 15:31
Är det engelsk lag som säger att han inte är fit and proper i 3 månader? Jag tror inte Cellino säljer. Varför skulle han?
Leeds United Linus.M
2014-12-01 15:12
@¤Thom Mattsson¤:

Fast det är engelsk lag som säger det, inte The Football League.

Jag tror fortfarande att Cellino kommer sälja klubben.
2014-12-01 15:11
Alltså, kan man annat än skratta åt detta? Så Cellino är inte fit and proper att äga oss i 3 månader men sedan är det okey? Vilka jävla idioter!
Leeds United Kristoffer
2014-12-01 14:47
Är det möjligen så att Terry George tar över i tre månader innan Cellino är tillbaka? George är ju vän med Cellino och har synts på bilder med Cellino de senaste veckorna.
Leeds United Kristoffer
2014-12-01 14:41
Så Cellino får ta över klubben igen i mars. Adam Pope ?: #lufc statement shortly which will say they're being asked to remove Cellino from his role until March 18 2015 before reappointing him.
Hartey
2014-12-01 14:18
Så fruktansvärt trött på all runt Leeds som inte handlar om fotboll.

Väljer att fokusera på Mowatts suveräna insats mot Derby.

M O T
Leeds United Linus.M
2014-12-01 14:08
Leeds Uniteds uttalande
Leeds United Linus.M
2014-12-01 13:57
Cellino säger att han vill prata med sina advokater innan han säger något mer. Det tyder på att han inte kommer att överklaga beslutet från The Football League tror jag.
Leeds United Linus.M
2014-12-01 13:40
@¤Thom Mattsson¤:

Ska fråga personer som vet bättre än mig men jag tror det handlar om att han har betalat av alla lån som GFH dragit på sig genom åren för att göra klubben mer lättsäljlig (om det är ett ord...).

Men vi får se.
Leeds United Linus.M
2014-12-01 13:39
Viktig mening: "His conviction will also be spent by 18 March 2015, when he would be allowed to own the club again."

Dock så tror jag personligen inte Cellino kommer orka med detta längre då han har flera rättegångar att se fram emot som då kan ge samma utväg, tyvärr.

Kommentarer från Cellino vilket även visar att han verkar trött på alltihopa:

"Cellino: “I am very disappointed.I am spending night and day trying to turn this club around.This is just wasting a lot of time and energy."

"says he doesn't want to say any more until he's spoken to his lawyers…"
2014-12-01 13:31
Jag säger bara gäsp... Antar Cellino kommer överklaga? Om Cellino vetat om detta, varför då pumpa in £20m i klubben alldeles nyligen som rykterna säger?
Leeds United Linus.M
2014-12-01 13:16
Rykten säger att Cellino vetat om detta en bra stund och att FL tog detta beslutet för två månader sedan.

Säljprocessen är redan igång enligt några alltså. Men vi får se.
Leeds United Linus.M
2014-12-01 13:09
Uttalande från The Football League.
Leeds United Linus.M
2014-12-01 13:05
BREAKING! Cellino är bannad. @RobHarris: Breaking: Football League Board has decided Cellino is disqualified from owning Leeds under owners' & directors' test.
Leeds United lufc4ever
2014-11-30 21:15
Hartey //

Då ska det sägas att Seaman var lika bra som Isaksson på crack.
Hartey
2014-11-30 19:21
@Kristoffer:
Brukar sällan tro på målvakter från akademin men Grimes har jag en känsla kan bli riktigt bra. Leeds hade förresten en av Englands bästa målvakter genom tiderna i sin akademi. David Seaman. Leeds släppte honom när han var 19
Leeds United Åby.Krona
2014-11-30 18:46
@lufc4ever:

Ge honom bindeln punkt.
Leeds United lufc4ever
2014-11-30 18:18
@Hartey:

Grym kommentator :)
Annons: