/england/leeds/forum/1224.aspx/england/leeds/forum/1224.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United PutteBJ
2015-01-14 18:19
Jag har lite negativa news för lite omväxling här...

När Palermos ledning fick se vilken klass Sol Bamba höll så valde de att ge Sportchefen sparken för att Sol var så ur form och alldeles för dålig för Serie A.

låter inte så lovande...
Leeds United lufc4ever
2015-01-14 17:53
Stonefree //

Jag tror vi fått för oss lite fel kring Warnock från det att ryktet var rykande het.

Att MC vill bli av med honom tvivlar jag inte på. Däremot tror jag inte MC rakt av bestämt att han ska bort utan jag tror att Warnock hade säkert fått stanna säsongen ut om det nu inte hade varit för det där med nytt 2 års kontrakt. Det blev helt enkelt ,iaf för MC´s del, lite passande moment 22 om man kan kalla det det.

Warnock vill ha 2 år och MC erbjuder bara 1år. Vilket jag tycker han gör rätt i.
Warnock går inte med på det, vilket jag fullt ut förstår. Hans jobb är fotboll och han vill som alla andra ha så bra deal som möjligt så länge han tänker hålla på.
Warnock skickar ut sin agent på marknaden med en till salu skylt och Derby nappar. Nu är bara frågan om doktorns ord kommer hjälpa eller stjälpa Warnock.

Som jag skrev tidigare :

Lek med tanken att MC sagt till Warnock inget nytt kontrakt men du blir där du är till sommaren. Hur många tror att det hade varit det bästa för Leeds United ?
Leeds United Rodell
2015-01-14 17:41
Leeds så klart! //

Kan du inte komma med sånna här summer varje eller varannan vecka :) kommer det in lite humor när vi andra gnäller o klagar :D
Leeds United Linus.M
2015-01-14 17:17
Tur vi har dig, Leeds så klart :)
Leeds United Leeds så klart!
2015-01-14 17:15
Så en summering av veckan på Revie Stand: - Becchio är en "has been". Inte aktuell. Bra. - Warnock har varit vår bäste spelare senaste två säongerna (efter Kåmark), men är till åren kommen. Inte aktuellt med förlängning av kontrakt. Bra. - Terry gillar inte Il Duce. "På västfronten intet nytt." - LinusM är konfunderad just nu, men påstås gilla Nordkorea. ....och enligt rykte även Twitter. - Kristoffer är flitig med sax och klister nere i det dammiga arkivet. Var är alla nyheter eller rykten? - Stonefree tycker att han har blivi gammal och gaggig. Age is just a number. - Thom håller numera med allt och alla. Revie Stand är i chocktillstånd. - Kjelldan tycker det är roligt att ha roligt. Kul! - Rodell och Bates är numera kompisar på Facebook. Ähh...Grattis?? EDIT: Något jag missat? :)
Leeds United Kristoffer
2015-01-14 16:49
U21 förlorade som sagt med 3-0 mot Birmingham i häromdagen. Startelvan var: Cairns Coyle Del Fabro Pearce Denton Thompson Berry Norris Dawson Montenegro Stokes
Leeds United terry cooper
2015-01-14 16:40
@sportcarl:

Det bästa vore väl om Cellino gjort något rätt , så vi slapp klaga.....
Leeds United Linus.M
2015-01-14 16:39
Förra gången Cellino stod inför rätta så fick vi reda på det fem dagar efter att mötet hade varit.

Blir det samma nu igen så får vi reda på det på tisdag nästa vecka. Så förhoppningarna om att vi får reda på det nästa vecka är ganska stora.
Leeds United Linus.M
2015-01-14 16:37
Bra skrivet stonefree. Dock, så kan Cooper bli en bra kapten. Men i övrigt så håller jag med dig fullt ut.

Men det är väl så när tränare och ägare inte är samspelta... Redfearn gjorde ju Warnock till kapten, men Cellino bryr sig inte.
Leeds United stonefree
2015-01-14 16:19
Jag är gammal och trött, fattar säkert inte ett skit längre när det gäller fotboll, det är nog högst troligt också därför jag gnällar för mycket. Men jag kan inte få ut ur mitt huvud, är det verkligen så att man vill göra sig av med Warnock, då är det något som inte är som det ska längre. Man gör inte en spelare till lagkapten för sitt lag för sedan en månad senare sätta upp honom på försäljning. En kapten, är den som är ett föredömme för de andra spelare i laget, det är han som tar upp problemmen med ledningen, han är mentor för de nya/yngre spelarna, så de känner en trygghet i att komma upp till representionslaget. Vad ger det för signaler, att ens prata om att sälja honom, fram till skadan var han helt klart bäst i laget, vem ska vara kapten istället? Austin den fega jäveln har ju redan provat utan framgång Pearce har inte det som krävs av en kapten, det har alla här inne själva set med egna ögon. Det är inget att säga till att vi ligger där vi gör, vi är ju ingen klubb som arbetar för sammanhållning och jobbar målmedveten. Leeds är nu för tiden en skammens klubb, där var och en skor sig själv och skitar i alla andra. Om Bremner skulle vända sig i sin grav, så undrar vad Don Revie skulle göra om han såg den här röran som hela Leeds utgör i dag. Tror han skulle gråta så mycket att han skulle drunkna i sin kista. Gäller verkligen det här mottot länge? MOT är inte det bara spil för galeriet? var och går sin egen väg! Jag vet att alla andra skratar åt oss mer än någonsin just nu. Ärligt så tror jag att vi spelar i leauge 1 nästa säsong, Det finns inte en enda Engelsk spelare med minsta lilla respekt för sig själv, som just nu skulle ta på sig Leeds tröjan, har det någonsin hänt för???
Leeds United Linus.M
2015-01-14 15:37
Vi kommer förmodligen kunna sluta prata om Massimo Cellino snart ändå. Imorgon så kommer The Football League bestämma om han får vara kvar eller inte, och enligt The Guardian (om jag inte missminner mig) så kommer vi få reda på utgången nästa vecka.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-01-14 15:34
lufc4er//

Håller fullständigt med dig.

sportcarl//

Håller även med dig fullständigt.
Leeds United Linus.M
2015-01-14 15:34
@sportcarl:
Vad är det du stör dig på? Att flera här kommer med argument varför Cellino inte borde äga Leeds United? Vad får man skriva på detta forum egentligen? Inte om laguppställningar, inte om saker som kommer från Twitter, inte om journalister, inte om Cellino. Är ju som Nordkorea här inne snart.
Leeds United sportcarl
2015-01-14 15:22
Har (fans) inget viktigare attskriva om och göra än förfölja Cellino så får de väl göra det, och lägga ut citat som passar deras syften, själv är jag så förståndig att jag förstår efter ett inlägg att den och den personen inte gillar Cellino, man behöver inte skriva det vareviga dag och jag fattar inte syftet med det, är det att övertyga andra att de har rätt och övriga fel?
Leeds United lufc4ever
2015-01-14 13:52
Allting är ju relativt. Att jämföra nedflyttning med svält eller dödlig sjukdom går ju inte så på så vis har han rätt. Fotboll betyder inget i det sammanhanget. Men jämförelsen är samtidigt skrattretande. Annars kan jag inte se mycket fel i intervjun egentligen. tycker han gör rätt både med Becchio och Warnock. Hade han sagt till Warnock att nej det blir inget nytt kontrakt OCH du ska spela ut ditt kontrakt så hade det inte gynnat någon. Warnock hade högst troligt inte varit samma spelare som tidigare på säsongen. Sen får man väl ge kred för att erkänna att han har haft fel/varit naiv kring ligan. Sen om det bara är fjäsk eller han verkligen står för det vet bara han själv tyvärr. Han må vara en pajas och inte särskilt pålitlig men jag tar fortfarande hellre honom än den som kallade oss Morons. Alla dagar i veckan.
2015-01-14 12:47
Har haft svårt för Cellino från första början men det har ni väl förstått vid det här laget.
Leeds United Linus.M
2015-01-14 11:11
Cellino visar vilket skämt han är i intervjun.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Kristoffer
2015-01-14 10:49
Om tränarna: "I am not afraid to sack managers - I do what I have to. I always say managers are like watermelons - you only know what you're getting when you open them up. And the managers I had here before were not right, so they had to go. Sometimes I wonder if i should sack myself as well." Om Redfearn: "I love Neil and think he is doing his best. He is not experienced and needs to make mistakes to learn. We are building a new culture, a new history and trying to help the players go in a better way. Neil is the best coach we could have at the moment."
Leeds United kjelldan
2015-01-14 10:45
Jag börjar känna att det skulle vara roligt att vinna ett par matcher. Roligast skulle det ju vara i PL, men realistiskt kanske det bara kan uppfyllas i League One.
Leeds United Rodell
2015-01-14 10:45
nästan så att man saknar Bates och Graysons tid oavsett träbenspelare och alla lån som kom till klubben... kändes stabilare då nästan... och då va det ändå tränaren som fick sköta laget och uttagningar och allt annat....
Leeds United Kristoffer
2015-01-14 10:37
Så Cellino erkänner att han har underskattat the Championship och han nu vet att den är mycket tuffare än Serie B. Ändå ryktas vi vara intresserade av fler Serie B-spelare. Från början skulle det ju bli uppflyttning inom två år. Nu är det tydligen inte så farligt med nedflyttning enligt Cellino.
Leeds United Kristoffer
2015-01-14 10:27
Simon Austin har intervjuat Cellino. Om Becchio: "We love Becchio and made a big mistake when we let him go. But now it's to late. He is not the same player he was three years ago and Leeds is not the same club. He is the past and we are concerned about the future." Om Warnock: "Warnock asked me on Saturday for two more years of contract. I said 'we will see at the end of the year'. When a player is 30, they will only get a year-by-year contract - that is my rule. He is older, lives in Liverpool and refused to move to Leeds - and is often complaining. So I am happy for him." Om risken för nedflyttning: "It would not be a disaster. It is a disaster when you are starving or have a terminal illness. I am not worried about it. We just need to work harder, learn humility and make more sacrifices." Om att han underskattade ligan: "The main thing I have learnt is that the Championship is a lot harder than the second division in Italy. It's a special division. We even have the former England coach in the Championship. It's certainly better than Serie B."
Leeds United Rodell
2015-01-14 09:51
Leta lån i england.... Alla klubbar i PL har nog ungdomar som behöver speltid... fan mer än hälften av alla lag i championship gör ju så och det går fan mycket bättre för dom Blackpool förstärker ju nu under januari så kommer nog inte ta lång tid innan dom är om oss... Nää vi siktar in oss på en alban i italien istället för att långa in spelare som har bevisligen gjort mål i denna liga förr... för ett år sen kom Wickham på lån där va ett bra lån på förhand.....
Leeds United PutteBJ
2015-01-14 09:04
Frykis!superleeds//

Cellino säger att han inte vill ha Becchio, återstår att se om det verkligen stämmer i verkligheten sen oxå.

Senaste och nästan enda heta ryktet nu är en Catania-anfallare vid namn Edgar Cani.. En Alban..
Leeds United frykis!superleeds
2015-01-14 08:44
Nån som hört nåt nytt ang Becchio? inga nya för övrigt in?
2015-01-13 22:02
@Kristoffer:

Samtidigt som allt var väldigt enkelt att lösa.
Ta sig till Premier League , köpa Elland Road , minska spelartruppen mm
Leeds United footboll
2015-01-13 20:04

Seeeeensation........3-1.......
Leeds United Kristoffer
2015-01-13 19:33
Citat av Cellino i april 2014:

"I don't understand much," Cellino added. "I don't know English football as well as I know Italian football.

"They are a lot different and so although it's still one ball and 22 players on the field, I have to learn.

"Before I tell you something I have to see, to watch more.

"I don't want to say stupid things. But I think I'll learn it very fast.
2015-01-13 19:12
@Kristoffer:
Är väl det enda som Cellino sagt som stämmer...... Cellino Out
2015-01-13 19:08
Annons: