/england/leeds/forum/1223.aspx/england/leeds/forum/1223.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United terry cooper
2014-12-05 09:22
Thom //

Angående Cellino o rättvisan , så är det väl mer än båten som det gäller.
MC visste ju att han kunde hamna inför rätta mm när han köpte klubben.
En man av folket.
Visst men som sagt hade han köpte West Ham , så hade han suttit på pubarna runt Upton Park o druckit öl o varit en man av folket.
Vet inte om det är så lyckat av TL att tala om hur mycket eller lite pengar de har att investera med. Som läget är o har varit.
De trodde nog att de kunde få klubben billigt. När GFH var i den sitsen de var förra vintern. Hade de sagt att de har x hundra mille på banken , så hade det ju på verkat GFH handlande.
Läget är väl något liknande nu.
Om TL är bra ägare ?? Bättre ägare ??
Man kan ju hoppas.
Sedan håller jag med dej om att man tycker att Leeds som klubb , skulle vara mer lockande för någon " riktig " ägare ..
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-12-05 09:22
Linus// Tycker inte det spelar någon roll då absolut ingenting pekar på att Cellino vill sälja. Han ska överklaga beslutet, får tillbaka kontrollen i mars om han skulle förlora överklagandet och han har själv gjort "the Leeds salute" inför kamera och sagt "no worries guys, dont worry.. im not going anywhere- Marching on together". Jag är rätt säker på att han inte försvinner vilket gör åtminstone mig jävligt glad. Det borde göra dig glad också med tanke på dina kommentarer under de senaste månaderna där du ofta har hyllat honom? Förstår inte riktigt vad det är som förändrats så mycket nu? Är det hans obetalda skatt på en yacht eller?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2014-12-05 09:13
@¤Thom Mattsson¤:

Det är så jag tror kan ske, ja. Dock kommer det aldrig bli ett bud på £2m när det handlar om en fotbollsklubb. Då kommer flera personer (sheikar, malaysier, Bates inte vet jag) ta chansen och buda högre för att de ser en möjlighet att få en fotbollsklubb för en billig peng.

Så han ska nog klara sig utan personlig konkurs.

Ska försöka leta upp svaret så vi vet :)
2014-12-05 09:11
Linus// Okey, så två konsortium bjuder £2m var vilket gör att Cellino möjligtvis kan gå i personlig konkurs. Det skulle kunna hända menar du då?
Leeds United Linus.M
2014-12-05 09:09
Thom//

Fast chansen att han får det är inte så stor. Någon kommer alltid vilja köpa en klubb för lite pengar, men jo, jag är nästan helt säker på att han får ta det högstbjudande. Konstigt nog....

Stonefree//

Då åker väl det fast i "shadow director" lagen som FL har. Bannar de Cellino så har jag svårt att tro att Cellino får sälja till sin dotter då han med all säkerhet styr klubben indirekt då. Men jag är inte helt säker på det heller.
Leeds United stonefree
2014-12-05 08:28
Om det går helt åt skogen, så överlåter han nog hela flagskeppet (Leeds United) till sin dotter, vilket han är i sin fulla rätt att göra. för det står väl inte skriven någonstans att man ska besida forbollskunskaper för att äga en klubb i England. Det är väl hur mycket pengar man har och hur man har sköt sin ekonomi och sedan det dolda, hur mycket mutor man är beredd att punga ut med.
2014-12-05 08:11
Linus// Men om Cellino investerat massa av sina egna pengar och får två skambud så finns det väl ingen som kan tvinga honom att sälja med flera miljoner pund i förlust? Det låter ju helt sjukt.
Leeds United Linus.M
2014-12-05 07:26
Thom// Är jag inte helt fel ute så kan FL tvinga honom att sälja för högstbjudande, OM de tvingar honom att sälja.
2014-12-04 23:49
terry cooper//

Om du tycker att en obetald skatt på en båt i Miami, som är ett brott begånget i Italien, rättfärdigar att Leeds United ska bli av med sin ägare som satsat pengar och sitt familjeföretag för klubben - ja, då är det ju så. Jag kan inte argumentera mot det i så fall.

Sen är det ju så att just EFTERSOM Cellino äger Leeds United så är han ju en av oss lite grann kan jag tycka, eller? Kanske inte en av oss supportrar men jag tycker i alla fall att han känns som "en man av folket", på sitt lite galna sätt.

Vad vet vi om TL egentligen som gör att vi ska dra upp rötterna ur klubben ytterligare en gång?

Sen undrar jag lite; måste inte Cellino få ett bud som han tycker är rimligt för att han i så fall skulle sälja? Vad händer om han sätter £100m som värde för sina 75 %. Detta kanske har ett enkelt svar men FL kan väl inte tvinga honom att sälja för noll och ingenting? Han måste ju redan nu ha satsat en hel del i klubben som måste läggas till en eventuell försäljning och det tror jag inte många är speciellt villiga att lägga.
Leeds United footboll
2014-12-04 23:05
Nä-nu går det FÖR långt-inte ska ALLA- VARA 100 %-ENIGA:)))
men börjar gilla det nya klimatet här-men varar nog bara till lördag efter nästa förlust mot Ipswich.
2014-12-04 22:57
@¤Thom Mattsson¤:
För mej är MC en clown med pengar som tror han kan göra som han vill. Bara för att han har pengar. Han tycker inte att han behöver bry sig om andra. Vill vi verkligen ha en ägare som har o har haft problem med rättvisan men det är väl inte MCs fel ? Han har väl bara otur eller något annat passande..... Det klagas här på än den ena o än den andra ägaren som har problem o fifflar o gör diverse konstiga saker men heter man MC o äger Leeds så spelar det tydligen ingen roll. Jag vill inte ha någon som har problem med rättvisan som ägare till Leeds. Jag vill inte ha RB eller någon från Malaysia som ägare heller. Undrar ändå om inte TL är vettigast åndå. TL är kanske minst sämst. Hur många år hade inte MC på sig att köpa Leeds ??
Leeds United sportcarl
2014-12-04 22:14
igår10000 som skrivit under uppropet mot FL och för Cellino, idag drygt 15500, han har fansens stöd, och jag var en av de som skrev under idag,känns helt galet sjukt detta när man vet att det finns styrelseledamöter i andra klubbar som sitter i fängelse men som inte FLbry r sig det minsta om,jag försvarar inte Cellino om han har missat betalat skatt på en lyxyacht han har i USA, kollar FL upp indiska,malayisiska, ryska och arabiska ägare i ligasystemet lika mycket som Cellino? svar nej, kan FL jobba att till varje pris få bort Cellino till priset att klubben går under, svar ja, kan Farnan och andra brittiska ägare/spekulanter känna påverka FL och känner de Harvey? den som är smart han vet, FL är ett skämt de jagar hajar men fångar sill, cellino skall jaas till dödagar men att acceptera en ägare som Bates som är skattskriven i Monaco för att slippa skatt det är ok,man tar sig för pannan
Leeds United Norman Hunter
2014-12-04 20:54
[QUOTE=¤Thom Mattsson¤]Men folk får gärna fortsätta skriva om malaysiska rykten (som jag inte tror någonting på) och andra såkallade "intressenter". För mig så har vi äntligen fått lite stabilitet i en klubb som haft en total avsaknad av just det i över 10 års tid. Vi kan gärna harva omkring lite i denna serien 1-2 säsonger till om det innebär att vi bygger ihop ett slagkraftigt lag, med rätt spelare, rätt organisation, inte säljer spelare för skitsummor och att man ser en tydlig rö.. förlåt vit tråd genom hela klubben. För mig är det inte miljontals pund som räknas utan viljan att bygga något. Jag kan ärligt säga att jag hellre har Cellino som ägare än någon idiot i Malaysia. Kolla bara Cardiff. Vem vill se Leeds i ett rött matchställ bara för att färgen röd betyder styrka (eller vad det är) i deras religion? Vem vill se Leeds döpas om till Red Bull Leeds eller vara ägda av nån Farnan som haft chansen i 8 års tid att köpa denna klubben men inte haft kapital eller varit kapabel att övertyga klubben om att han är rätt man? IN CELLINO WE TRUST [/QUOTE] skulle kunna fortsätta skriva ett par sidor på samma tema men nöjer mig med att säga att jag håller med till 100%
Leeds United Linus.M
2014-12-04 19:23
Thomas Hurst ?@thomashurst 5 minför 5 minuter sedan Under "old" SPA there were debts to GFH that were to be paid by MC. MC originally agreed a reduction with GFH of those debts. GFH reneged.. Thomas Hurst ?@thomashurst 3 minför 3 minuter sedan I suspect this cash injection is just a renewed agreement between MC and GFH. Taking some debt of the books that wont need to be paid back. Thomas Hurst ?@thomashurst 2 minför 2 minuter sedan Wiping debt = less cash out on repaying debt = more case for lufc = cash injection. Ignores the fact the debt to GFH was never real cash!
Leeds United Linus.M
2014-12-04 19:18
Thomas Hurst ?@thomashurst 2 minför 2 minuter sedan
I believe it is reduction of gfh "debt" meant to be paid under SPA not actual cash injection.
Leeds United Linus.M
2014-12-04 19:11
Från en Leedssupporter som kan väldigt mycket om rättsystemet till exempel.

Thomas Hurst ?@thomashurst 58 sför 59 sekunder sedan
Cash investment & new terms. It's slate cleaning for a sale. Last SPA made sale practically impossible. Lets hope it doesn't have wings.
Leeds United stonefree
2014-12-04 19:10
@¤Thom Mattsson¤:
Thom och jag har varit oeniga i många, kanske de flesta duster vi har haft härinne på forumet. Men i det som händer runt Leeds just nu, kan jag bara hålla med till 100%. Har själv sagt det med Red Bull och Cardiff, just Cardiff kallas visst The Blue, tror jag, stämmer ju jävligt bra och sedan spela i rött. Som jag skrev för några dagar sedan, Cellino är kung i Leeds just nu, alla är nöjda med honom och jag tror att de förlåter att inte allt som han lovat har blivit uppfyllt ännu, det är ju lite som politiker, man lovar kanske många gånger mer än man kan hålla, men vet att det är ju det folk vill höra. Även om det har tagit lite längre tid än mitt tålamod klara av att få ordning på laget, så ser det ju faktiskt riktigt lovande ut just nu och vi ska komma ihåg att det är till en rimlig summa, som gör att vi inte sitter med skulder uppöver öronen. Att sedan de flesta inte platsar i PL, det måste vi ju vara medvetna om, hur många lag i våran serie har PL spelare? Inte många, för höll de den klass, så spelade de nog i PL, där deras lön nog skulle vara närapå den dubbla. Vi får hålla tummarna att vi fortsätter att prestera mot Ipswich på lördag och börja klättra lite uppåt i serien. MOT till er allihopa.
Leeds United Linus.M
2014-12-04 19:07
Så när GFH ägde 100% så la de knappt in några pengar alls och nu när de bara har 25% så hjälper de till med £5m?

Det köper jag inte. Mycket möjlgt att de faktiskt lagt in de pengarna nu, men isåfall bara för att få ekonomin o se bättre ut. (Balancing the books).
Leeds United kattan_luss
2014-12-04 18:10
http://pbs.twimg.com/media/B3rXqCRCEAAQAOl.jpg Hur kan den här mannen inte vara "fit and proper"?
Leeds United Linus.M
2014-12-04 16:49
Vill förövrigt bara nämna att Cellino har två eller tre rättegångar i januari som kan bli ett problem för honom gällande FL. Blir han fälld i någon av dessa rättegångar också så blir det ett stort problem för honom att komma tillbaka.
Leeds United Linus.M
2014-12-04 16:48
Hyfsat viktig match på lördag... Ipswich borta. Hade suttit så skönt med tre poäng efter all rabalder denna vecka.
Leeds United Kristoffer
2014-12-04 16:22
@¤Thom Mattsson¤:

Lördag menade jag. Har fått för mig att det är fredag idag.
2014-12-04 16:11
Men folk får gärna fortsätta skriva om malaysiska rykten (som jag inte tror någonting på) och andra såkallade "intressenter". För mig så har vi äntligen fått lite stabilitet i en klubb som haft en total avsaknad av just det i över 10 års tid. Vi kan gärna harva omkring lite i denna serien 1-2 säsonger till om det innebär att vi bygger ihop ett slagkraftigt lag, med rätt spelare, rätt organisation, inte säljer spelare för skitsummor och att man ser en tydlig rö.. förlåt vit tråd genom hela klubben. För mig är det inte miljontals pund som räknas utan viljan att bygga något. Jag kan ärligt säga att jag hellre har Cellino som ägare än någon idiot i Malaysia. Kolla bara Cardiff. Vem vill se Leeds i ett rött matchställ bara för att färgen röd betyder styrka (eller vad det är) i deras religion? Vem vill se Leeds döpas om till Red Bull Leeds eller vara ägda av nån Farnan som haft chansen i 8 års tid att köpa denna klubben men inte haft kapital eller varit kapabel att övertyga klubben om att han är rätt man? IN CELLINO WE TRUST
2014-12-04 15:14
Kristoffer//

Vi spelar väl inte imorgon eller?
Leeds United Kristoffer
2014-12-04 15:01
Några spelare som startade senast kan komma att missa matchen på lördag på grund skada. De testas sent.
2014-12-04 12:09
Däremot kan man bedöma Cellino utifrån det som varit och då är det som natt och dag enligt mig.
2014-12-04 11:58
terry cooper//

Det känns helt meningslöst om jag ska vara ärlig, att bedöma en ägare som inte finns. Förstår inte varför du vill att jag ska jämföra Cellino med någon annan ägare. För mig är det omöjligt.

Jag bedömer arbetet som Cellino har gjort och det har han gjort bra så här långt.

Ska vi börja säga att Redfearn har gjort ett dåligt jobb i jämförelse med vad José Mourinho hade gjort, eller att Sam Byram är värdelös om vi haft Philippe Lahm istället. Antenucci suger för där hade vi kunnat ha Christiano Ronaldo och för att inte tala om Adryan där Messi hade passat bra in.

Vi har det vi har enligt mig och det är det enda som är värt att bedöma.
Leeds United Kristoffer
2014-12-04 09:32
Man får ta det Cellino säger med en nypa salt. Säger han att någonting är helt klart betyder det med största sannolikhet att parterna har kommit överens muntligt men att ingenting är påskrivet. Det såg vi ju med GFH och under sommaren med flera spelare (de var klara ena dagen för att nästa inte vara det). Men köpet av Elland Road kunde inte genomföras då GFH inte ville vara med och bidra. Det tyckte Cellino att de skulle göra då de ändå äger 25% av klubben och borde således vara med och betala en fjärdedel av priset. Cellino ville inte köpa ER själv då det skulle innebära att GFH skulle få mer för sin del av klubben vid en framtida försäljning utan att ha lyft ett finger för att hjälpa till.
2014-12-04 09:11
Thom // Kan ni tala om vad han har gjort som är så bra o som ingen annan ägare hade klarat av ?? Så löd frågan. Tror du glömde andra halvan på den. Men innan vi för djupar oss på den igen. Så undrar jag. När tror du vi är i PL ? Så vi pratar samma språk. Ska svar mera senare.
Leeds United lufc4ever
2014-12-03 23:18
Underbar debatt detta och det menar jag med hela mitt hjärta.

Terry //

Nu ska jag bli så där messersmith som jag tenderar att bli ibland men man gör ju det man är bäst på så.... :)

Jag lyssnar just nu på den senaste boken (tror jag) av Dan Brown. Om du har läst den så kommer du klart känna igen det jag nu ska försöka låta duktig över men om inte så är det så att den handlar om överbefolkningen på jorden och hur nån rik galning drar igång en jäkla cirkus bla bla bla.
Iaf....i boken nämner en av huvudrollerna hur det finns forskning som visar hur vi människor eller väl snarare vår hjärna väljer att se bort när jobbiga situationer i livet blir för mycket. Tror hon ger nåt exempel typ att om vi tittar nyheter och det handlar om säg barn som far illa, så tenderar vi gärna till att byta kanal eller surfa efter typ häftiga sporthändelser eller roliga katt klipp.

Vad vill jag ha sagt med det flamset ? Jo jag försöker nog beskriva eller måla en blid av min syn på det hela, typ att du är inte den som bytar kanal medans jag är det. Iaf kring Massimo.
Nog bara jag som förstår vad jag snackar om men.... :))
Hursom jag menar absolut inget illa med det, snarare tvärtom. Jag har full respekt för människor som orkar stå emot massan och stå fast i sin åsikt.No matter what. Jag håller naturligtvis inte alltid med men...

Som du säger är vi nog alla på rätt så lika spår och ditt 1000 lapp exempel är en klockren fråga. Framförallt när vi nu kretsar kring gråzonen Massimo.

Vad svarar jag då ?

Satans så svår fråga :)))

Om du rent ordagrant säger och gör som i ditt exempel mot mej så blir du en lögnare och pajas på väldigt kort tid.

Om du heter Massimo Cellino, och fram till dags datum med allt vad det inneburit i uttalande och agerande kring köpet av ER så är jag trots allt det ännu inte beredd att börja kalla dej lögnare av den simpla anledningen att jag smålog redan första gången du sa nåt om det och tänkte "Jaja lycka till"
Jag är beredd att ge dej hela säsongen ut och kanske även hela sommarn innan jag tröttnar på ditt snack om det. Men sen så....

Sorry kan inte svara rakare :))
Annons: