/england/leeds/forum/1221.aspx/england/leeds/forum/1221.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-02-05 22:27
terry cooper// Om du inte velat värva in spelare för typ £3-4m utan spelare för kanske £500k-£2m så undrar jag i så fall följande; Du ville banta truppen men samtidigt vill du värva in spelare som kostar ganska lite vilket om man räknar på de siffror jag precis pratade om skulle röra sig om typ 15 spelare. Jag har ingen aning om vart det är du vill komma om jag ska vara ärlig. Det känns ibland bara som du försöker hitta något att klaga på. Sorry alltså men jag förstår inte alls den massiva kritik du tycks ha mot Cellino. När jag säger att Cellino är som natt och dag mot GFH och Bates så säger du att vem som helst hade varit det. När jag säger att ekonomin är bättre så säger du att någon annan kanske gjort det bättre. När jag säger att jag tycker laget ser väldigt intressant ut så talar du om £15m som Cellino uttalat sig om för ganska länge sedan i sammanhanget. När jag säger att Cellino tycks ha lärt sig av sina misstag när han valde fansens favorit Redfearn som manager talar du om hur många han sparkat tidigare. När jag försöker förklara för dig att det funnits hinder vad gäller Elland Road och enorma spelarköp så snackar du om lögner... jag förstår att det är omöjligt för mig att vinna mot dig. Mest av allt tycker jag det är synd om dig som inte ens nu kan känna att framtiden i alla fall känns något mer intressant och roligt än vad det gjort på väldigt länge. Sen vad gäller att Cellino får göra vad han vill; Om jag köper en bar och fastigheten som följer med så har jag all rätt att inreda den som jag vill. Om jag vill måla om den i regnbågens färger så gör jag det. Baren är min och jag kommer göra vad som krävs för att den ska gå i mitt mönster och bli ekonomiskt plus för mig. Jag kanske kommer lyssna på råd men i slutändan är det ändå min bar och jag kommer följa mitt hjärta, speciellt eftersom jag har haft en tidigare bar i över 20 år (Bar Cagliari). Den baren var betydligt mindre och vi hade stora problem med personalen som inte föll mig alls i smaken så jag sparkade typ 32 bartenders och servitörer under mina 20 år där. Varför? För jag tyckte inte dom förde MIN bar framåt. Nu har kag öppnat min nya bar Leeds och potentialen är enorm. Jag vet att om jag kan investera tillräckligt mycket så kan baren bli en av de mest populära och vara fullsatt väldigt ofta. Jag har dock provat mig fram lite med personalen och också avsatt en hel del av den tidigare personalen något jag har all rätt till. Baren har också många stammisar som följde med i köpet och de har jag velat värna om. Jag har bland annat stått och sjungit med dom, prisat dom och sagt hur viktiga dom är. De förtjänar, som jag sagt så många gånger, det bästa och jag vet att jag är kapabel att de dom det. För jag är ägaren och jag gör vad som krävs för att få mitt företag att gå med plus och bli vinstdrivande.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United terry cooper
2015-02-05 21:57
@Leeds så klart!:

Fatta piken. Ska göra allt för att bli positivare......
Leeds United Leeds så klart!
2015-02-05 21:54
Strachan,

Vad tusan är nu det här ? Positiva tankar????
Sådant passar inte på Revie Stand.

Seger på lördag och det är bara 17 segrar kvar till PL.

MOT
Leeds United strachan
2015-02-05 19:20
Flyger över imorgon för att se ett lag där vi har 5-6 spelare som kommer att duga i PL om vi lyckas ta oss upp, vilket jag tror är möjligt under förutsättning att våra talanger stannar.
Det är en enorm skillnad att se det här laget spela mot träbenen vi fått hålla tillgodo med de senaste åren
MOT
2015-02-05 16:41
@terry cooper:

Jag vill gärna sudda ut min nuvarande mentala bild på Redfearn...

2015-02-05 16:30
Thom // Ska försöka svara på lite frågor du ställt till mej. Förstår inte vad det är som du velat skulle hända? Vi gick minus flera miljoner varje månad och du hade alltså velat att Cellino skulle öst in £15m på spelare i det läget? Han valde en annan mycket säkrare väg och det är iaf jag tacksam över. Då tycker jag att Cellino inte är så smart.Vi går allså minus o Cellino säger att det finns 15m att satsa. Borde han inte sagt något annat ?? Borde han inte sagt något alls ?? Lättare sagt än gjort att värva in en spelare för ca £5m. Först och främst ska denna "stjärnan" vilja komma, eventuellt då lämna en klubb i en högre rankad liga och sen kommer den spelaren kräva en enorm lön som vi till 99 % inte haft eller har råd att slänga ut. Varför måste det vara en stjärna o varför från en högre rankad liga o varför måste denna stjärna ha en enorm lön ? Varför inte en bra spelare med kvalitet o med normal lön ?? Tycker att det är bra att ekonomin är bättre o att spelartruppen har föryngrats. Tycker dock inte att det märks att Cellino har varit klubbägare i över 20 år. Alldels för mycket uttalanden hit o dit om ditten o datten som inte stämmer. Jag tycker en lögn är en lögn men där har vi olika uppfattningar , du o jag. Tycker inte han har lärt sig av misstagen men intressant som du skrev att -Cellino som är president och ägare och han kan faktiskt göra vad han vill med sina tränare. Om han vill att tränaren ska vara utklädd till en striptease dansös så kommer tränaren komma utklädd till det om han accepterat att så är fallet i sitt kontrakt. Om jag har uppfattat dej rätt så tycker du att Cellino kan göra vad han vill för han äger klubben ?
2015-02-05 12:15
terry cooper// Vad är din poäng nu? Har ju förklarat vad jag menar..
2015-02-05 12:03
Thom// Du skrev först om stjärnor. Rättelse stjärnan skrev du.
2015-02-05 12:03
Thom//
Du skrev först om stjärnor.
Leeds United Rodell
2015-02-05 11:48
Sportcarl //

Fyfan... då ser vi ju redan där att vi är påväg åt rätt håll... att på över 1 år inte vinna 3 matcher irad är ju riktigt uruselt!.... Man skäms nästan lite... Ser vi väl till o kör en obesegrad februari månad av bara farten! :D
Leeds United sportcarl
2015-02-05 11:32
Rodell 11:05, kollade statistik bakåt, 3 raka vinster har vi inte haft sedan nov émber 2013,var denna januarimånaden fin var den dålig förra året då gick det så här
Blackpool hemma 1-2
Rochdale borta(FA-cup) 2-0
Sheffiel W borta 6-0
Leicester hemma 0-1
Ipswich hemma 1-1
Leeds United Rodell
2015-02-05 11:05
Redfearn nominerad till Manager of the Month och Luke Murphy till Player of the Month :)
Hoppas dom vinner! Fin Januari månad vi har haft börja med 2 kryss sen kom 2 vinster underbart! :) tar vi den tredje raka nu på lördag!!!
Leeds United sportcarl
2015-02-05 08:54
jaha nu väntar man på domen mot Bellusci som borde komma snart, sjukt lång tid har det tagit för FL, och ord står mot ord mellan Bellusci och Jerome, i en normal domstol hade Bellusci friats, men med tanke på FL och LU tippar jag på 7 matchers avstängnin
Leeds United Kristoffer
2015-02-05 08:33
Lewis Walters är nu tillbaka efter sin knäskada. Han är ju snabb och kan spela på kanten om det behövs enligt Redfearn.
2015-02-04 23:20
@Kristoffer:

Italienare kan dribbla.
Forza Il Duce.
Leeds United Duke
2015-02-04 23:02
Börjar bli hög tid att förlänga kontrakt med Byram och Cook. Skriver de inte på innan sommaren måste de säljas då. Båda har ett år kvar efter denna säsong.
Leeds United Plyma
2015-02-04 23:00
Kristoffer// De e mycke nu! Man försöker kika på YEP då o då, då smiskar du till med "TheGuardian" ;) Mkt bra artikel, vilket visar att det aldrig kommer sluta att hetsas o försöka få Leeds på fall- MEN! W A L L A M O T!!!!!!
2015-02-04 22:23
terry cooper//

Nej, vi hade inte transfer embargo i somras men likväl gick klubben miljontals minus varje månad. Hur ska vi då motivera att slänga ut miljontals efter miljoner på nyförvärv? Vi har redan gjort det misstaget en gång, inte igen tack!

Leeds United ÄR en one club city. Det är ingenting vi behöver diskutera. Att vi har en enorm potential och en gigantisk fanbase likaså. Att vi är en sleeping giant är ett understatement men det spelar liksom ingen roll för en spelare som blir erbjuden 1/5 av det han tjänar i sin tidigare klubb.

Man måste ta det step by step. Jag har sagt, och säger det igen; flera gånger under dessa år i the Championship så har det räckt med kanske £5-6m i nyförvärv för att steget mot Premier League ska bli verklighet. Istället har vi år efter år sålt våra bästa spelare för noll och ingenting (läs Howson, Becchio, Beckford, Gradel, Johnson). Vad är skillnaden nu? Att vi faktiskt får rejäla pengar om vi nu tvunget måste sälja (läs McCormack) och att vi behåller spelare som vi verkligen vill bygga laget runt (läs Cook, Mowatt, Byram exempelvis).

Du skriver att andra klubbar kan värva stjärnor. Vilka stjärnor pratar vi om och om det handlar om klubbar som åkt ur Premier League så har dom fallskärmar på fler miljontals pund att handla för. Det är inte riktigt samma villkor där.

Sen säger du att du har synpunkter på £5m, högre rankad liga och enorma löner också men inte vill hänga upp dig på småsaker. Fattar uppriktigt talat inte vad du menar med det uttalandet men chansar på att du menar att detta ofta inte stämmer eller? Vilka stjärnor är det då du menar som vi borde kunnat locka till oss från sämre ligor och med strunt löner?
Leeds United Kristoffer
2015-02-04 22:04
Cellino has stepped down as a Leeds director, but is understood to have told the league that he does not in fact own the 75% stake in the club. His lawyers are believed to have said the shares are held in a blind trust, of which Cellino and his family are beneficiaries. They say that means no shares need be sold to comply with Cellino’s ban, and his trust’s vehicle, Eleonora Sport, can retain the shares.

Cellino har planerat allt.
2015-02-04 20:24
Thom //

Något som är ännu mer intressant är ju att vi haft ett transferembargo över hos pga GFH vilket gjort det ännu svårare att hysta ut med £15m på nyförväv.

Hade vi transferembargo i somras ??
Det har jag missat.

Du Skrev -Lättare sagt än gjort att värva in en spelare för ca £5m. Först och främst ska denna "stjärnan" vilja komma, eventuellt då lämna en klubb i en högre rankad liga och sen kommer den spelaren kräva en enorm lön som vi till 99 % inte haft eller har råd att slänga ut.

Men du skrev , kommer inte ihåg exakt , men något i denna stilen -att Leeds United, the one city club, i englands mest framgångsrika städer ekonomisk med en fanatisk fanbase mm Jätte bra hyllning ( lånade lite av dej lufc4ever )

Sä frågan är - vilket är vi ?
En fantastisk klubb eller en som ingen vill till ??
De andra klubbarna fixar att värva " stjärnor ".
Kan ha synpunkter på 5m , ev högre rankad liga o enorm lön åxå men varför hänga upp sig på små detaljer.
2015-02-04 20:07
Thom // Orkar inte skriva et långt så det kommer flera korta inlägg i stället. Jag skrev Han , Cellino , har sagt att Leeds ska spela i PL 16/17. Du skrev Säg nu inte att du börjar jämföra Cellino med Bates? Sen snackar du om säsong 2016/2017 vilket menas att det alltså inte är nästa säsong vi ska gå upp då? Cellino sa, har jag för mig, att vi skulle ligga i Premier League till år 2016 vilket är efter nästa säsong. Efter nästa säsong är väl 16/17 eller ?? Nu är det säsong 14/15 o nästa säsong är 15/16. Att jag skrev om Bates var mer en grej om att du tycker det har tjatats om än det ena o än om det andra o att leva i nuet, Var nog många som tyckte det tjatades för mycket om Bates förr. Uttryckte mej lite hastigt där o en del ord försvann får kopian :)
Leeds United sportcarl
2015-02-04 18:59
Terry Cooper 1725, du har inget du behöver be om ursäkt för min del, och förresten var jag inte arg om du nu skulle tro det,möjligtvis lite trött vid 2tiden i natt
2015-02-04 17:25
Sportcarl //

Glömt det.
Istället ber jag dej om ursäkt.
Förlåt att jag gjorde dej arg. Var inte meningen.
Leeds United sportcarl
2015-02-04 16:35
Terry Cooper och vad är det jag skall be om ursäkt för det jag skrev 02:15,får man kritisera Cellino men inte dig?
2015-02-04 15:28
terry cooper//

Det köper jag.
2015-02-04 14:57
Thom //

Håller Peter Ridsdale som etta.
2015-02-04 14:56
@sportcarl:

Sportcarl//

Blir samma datum som du ber mej om ursäkt.
Efter att ha fått ett gott skratt i morse. Länge sedan jag skrattade så mycket så tidigt.
Trodde ditt inlägg i natt berodde på trötthet eller allmänt grinig men efter att ha läst dina inlägg i dag , om dåliga förlorare o allmänt obalanserades inlägg.
Så undrar jag hur mår du ??
2015-02-04 13:17
Jag lever hellre i nuet än att gå tillbaka till tidigt 2000-tal. Ridsdale var en bov som "was living the dream". Han gamblade med hela vår existens men vem vet vart vi hade varit om vi inte kommit femma bakom Newcastle året vi missade Champions League? Jag är ganska säker på att luftslottet hade raserat förr eller senare i vilket fall som helst men visst var det minnesvärda matcher och resultat från den tiden? Många spelare som kom fram ur de egna leden, lite som nu förutom att vi inte lägger miljoner och åter miljoner på dyra spelare med mega löner. Det är då det börjar bli farligt. Ska jag nämna mina absoluta hatobjekt under mina 17 år som jag följt Leeds på ganska fanatisk nivå så blir min lista; 1) Ken Bates 2) Ken Bates 3) Ken Bates 4) Shaun Harvey 5) Peter Ridsdale 6) Harry Kewell Jag har aldrig känt mig så liten och ovärd som Leeds supporter som under åren med Bates. Vi betydde ingenting för honom och alla lögner och ovisshet kring klubben gjorde att jag nästan tappade allt intresse för klubben.
Leeds United sportcarl
2015-02-04 13:06
terry Cooper 12:53, ja det undrar jag med många gånger för det som hände 2003 lever vi forfarande med,Ridsdale kommer alltid undan, 2003 gjorde vi en förlust på 50 miljoner pund och hade en sammanlagd skuld på 127 miljoner pund, sjuka pengar, allt blev sålt från spelare till Thorpe arch till elland road, detta har varken krasner bates gfh lyckats med att vända så att det blev som innan, och jag kan inte lova att cellino kommer lyckas heller men han kommer att försöka,
Leeds United lufc4ever
2015-02-04 13:04
@terry cooper:

Jo, så är det ju egentligen. Det hela började med Ridsdale. Han skapade skulderna. Skillnaden mellan honom och Bates var att Ridsdale försökte förverkliga en dröm som skulle göra oss störst,bäst och vackrast igen. Problemet var att han spelade korten på tok för högt och hade ingen aning hur man spelade spelet. Allt hängde på CL pengar och när vi missade CL så rasade korthuset.

Bates hade bara ett mål. Suga pengar ur oss. Filmsnutten jag bifogar får mej alltid att tänka på hur Bates talade om för Harvey vad han ville göra med oss morons.
Annons: