/england/leeds/forum/1218.aspx/england/leeds/forum/1218.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Cellino's citat
2014-08-25 14:26
Thom// Håller.med dig om bates (notera gemen ;-) ) och allt. Vädrar också morgonluft iom Cellinos intåg. Det jag tror gör folk kritiska(inkl. mig själv) är att vi är inte en FIAT, vi är en Ferrari som C uttryckte sig. Därför gör det ont i hjärtat på många när vi ser att vi är ett brunkargäng utan kreativitet som dessutom torskar. Det svider och därför har man åsikter, även negativa. Cheers
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-08-25 14:14
Det är okey att vara kritisk men det är tydligen inte okey att vara kritisk mot dom som är kritiska. Komiskt.
2014-08-25 13:56
Cellinos citat// Nej, jag bestämmer inte om man får vara kritisk eller inte. Tack för ditt bidrag till diskussionen. Vad jag anser är att vissa här inne har väldigt snabbt till dramatik. "Cellino OUT" "Hockaday OUT" "McDermott OUT", spelare är värdelösa, tränarna gör konstiga byten etc etc etc. Jag blir trött på att läsa allt negativt. För mig är allt bättre än under de mörka åren under Ken Bates där hela klubben var i gungning och där man inte hade en aning om någonting. Vi sålde spelare för noll och ingenting och värvade in föredettingar till höger och vänster som vi FORTFARANDE lider av. Jag tycker det finns en tanke nu, spelarna som kommer in är utvecklingsbara men det tar tid. Ingen har sagt att vi ska gå upp i år. Cellino sa ju själv; "I will make Leeds great again, we will be back in the Premiership 2016". Det betyder att denna säsongen är ett mellan år. Om det blir med Hockaday eller inte rör mig inte i ryggen. Han kommer få sparken om resultaten fortsätter så här. Själv hoppas jag att han blir kvar då det betyder att vi går åt rätt håll.
Leeds United Kristoffer
2014-08-25 13:55
U21 spelar idag (?) och startelvan är:

Cairns
Booker Killock Skelton Denton
Thompson
Mowatt Phillips
Dawson
Stokes Parkin
Leeds United Norman Hunter
2014-08-25 13:01
Intressant statistik på vårt mittfält. Från förra och denna säsong.
Leeds United Tommy...
2014-08-25 12:50
Ett forum är väl till för att man ska vädra olika åsikter, vi är ju alla olika individer med olika temperament osv. Bättre att folk skriver här vad de tycker, det tyder ju på ett stort engagemang. Tänk om vi hade lika lite inlägg och åsikter som vissa lagforum här på SF? Det hade varit riktigt trist. Jag tycker det är trevligt att läsa inläggen här, även de som skriver avvikande från min åsikt.
Leeds United terry cooper
2014-08-25 12:49
Cellino fick grönt ljus i början av april , för övertagandet av Leeds o vi är snart framme vid tränare nr 3.
Stabilitet , vad är det ??
Kontinuitet , vad är det ??
Jag säger inget mera .....
2014-08-25 12:33
[QUOTE=¤Thom Mattsson¤]Under alla år (över 10 år) är jag en av dom som säkerligen varit mest kritisk här inne. Jag tycker dock inte att det finns abledning till det just nu. Det känns som att folk nästan vill att det ska gå åt helvete bara för att vi är Leeds United och då SKA allt gå åt helvete. Se det positivt istället. Vi värvar spelare, vi släpper gammalt skit, vi har en ägare som vill göra oss till en storklubb igen och vill bygga klubben långsiktigt, vi säljer spelare enbart om priset är rätt (läs Ross för £11m men inte Byram för £5-6m). Ha tålamod! [/QUOTE] Ursäkta Thom, men det låter som du bestämmer när det finns anledning att vara kritisk. Det är klart att inte nån vill att det ska gå åt helvete. Alla här inne älskar klubben.
Leeds United Glad
2014-08-25 12:33
En dålig start är inte alltid till ondo. Hur många gånger har vi inte legar hyggligt till fram till jul. Sedan har spelt eller poängen rillat in glesare och vi har sjunkit lite i tabellen. Just nu är vi långt ner men skall man va orolig nej inte ännu håller med Thom ge laget tid. mne nuförtiden skall man sparka tränare hit och dit allt öser sig då men ärligt gör det det. Vilka lag ligger i toppen av PL år efter år. Jo de som ha kontinutet. de som vågar att det bilan kommer grus i maskineriet. Stötta laget istället för att hugg huvudet av spelare tränare ägare mm.

MOT
Leeds United Kristoffer
2014-08-25 12:29
Frågan är dock vem det är som skulle ha tagit över om Hockaday sparkats. Gibbs är ju inte kvar. Inte heller Naylor eller Carbone. Redfearn har ju hand om U21.

Cellino ger nog Hockaday en vecka till så han har tid att hitta en ersättare.
2014-08-25 12:27
Under alla år (över 10 år) är jag en av dom som säkerligen varit mest kritisk här inne. Jag tycker dock inte att det finns abledning till det just nu. Det känns som att folk nästan vill att det ska gå åt helvete bara för att vi är Leeds United och då SKA allt gå åt helvete. Se det positivt istället. Vi värvar spelare, vi släpper gammalt skit, vi har en ägare som vill göra oss till en storklubb igen och vill bygga klubben långsiktigt, vi säljer spelare enbart om priset är rätt (läs Ross för £11m men inte Byram för £5-6m). Ha tålamod!
2014-08-25 12:20
[QUOTE=stonefree]Du måste väl ha förståelse för om några börjar tappa tålemodet, man har tagit in ett 10 tal "kvalitets" spelare, som inte har fått till ett enda skott på mål de 2 senaste matcherna. Vi pratar proffs, det är inte juniorer som ska lotsas in i ett lag. Alla 10 vet vad som gäller, jag kan till del hålla med dig om att det kanske tar ett tag att få ihop altihopa, men har man kvaliterer som spelare så syns det även om det inte går så bra för laget, vi har inte sett specieltt mycket av den varan ännu! Några matcher till får vi ge dom, sedan finns det inga ursäkter, att sedan Cellino börjar känna av hettan runt Leeds är bara bra. Att jämnföra oss med Scums supporter är inte rätt, det hålls en väldigt lugn stämning här inne, Kolla på andra media där Engelska Leeds supporter skriver, vi skulle bli avstängda här om vi yttrade oss som dom gör! Folk är ju frustreda bara och då är det ju skönt att få avreagera sig och få prata ut, alla kan ju inte tycka likadant! [/QUOTE] Håller med dig. Det jag inte förstår är att om man är kritisk till vissa saker (spel, mittfält t.ex) här inne så betraktas man som illojal. Visste inte att illojalitet var synonymt med kritisk. Att vi har olika åsikter gör väl bara forumet mer levande i mina ögon. Men vi kan ju testa det, fr.o.m nu skrivs BARA positiva saker här på forumet, no matter what. Att det tar tid att bygga ett lag förstår nig alla, vad man tittar på är tendenser. Och dom ser inte så bra ut... MOT
2014-08-25 11:48
Linus// Jag kollar inte tabellplacering efter 3-4 matcher! Det ska spelas 46 matcher allt som allt i ligan och när vi börjar komma upp i 15 matcher kan man börja skapa sig en uppfattning. Fulham, som åkte ur Premier League och som värvade Ross för £11m ligger sist. Hur går tankarna där? Mega, ultra kris? Att vi inte skapat så mycket anser jag återigen gå hand i hand med att spelarna försöker lära känna varandra. Skiter fullständigt i om Hockaday får sparken, men så länge Cellino anser att det är han själv folk ska skylla på så stöttar jag vår tränare till 100 % och vägrar agera på samma sätt som vissa här inne.
Leeds United Linus.M
2014-08-25 10:50
Thom// En fråga. Har du koll på vilka byten Hockaday gjorde och vad han sa efter matchen mot Watford?
Leeds United footboll
2014-08-25 10:28
@Linus.M:

Precis Linus, och Stonefree ,som jag sa igår vi ligger fyra från jumbo.
Man kan inte bli religiös av att byta ägare enbart som vissa alltid trott var enda lösningen. MEN, tiden framöver visar om Cellino kan vända på Leeds otursvånda . eller inte.
2014-08-25 10:16
Thom //

Av de 7000 som tillkommit tycker jag några skulle ge klubben ett lyft. De har ju knappt platsat.
Vi har ju spelat med i stort sett samma spelare som i våras.
Varför har vi värvat spelare som inte går direkt in i startelvan ?
Det är pinsamt.
Jag drömmer inte om några jätte värvningar men jag hoppades att vi skulle värva bättre spelare än de som hittills kommit.
Är inte inne på scums forum.
Så jag vet inte hur det är där.
Leeds United PutteBJ
2014-08-25 09:29
Håller med Thom fullständigt!
Leeds United Emil.R
2014-08-25 09:26
håller helt med dig Thom!
Leeds United Tommy...
2014-08-25 08:53
@PhilHayYEP: Bellusci will serve one-match ban at Bradford. Leeds are thinking about appealing Byram's red card. He's looking at a three-match ban. Det var ju bra.
Leeds United Linus.M
2014-08-25 08:52
Thom// Så skulle man kunna säga om man inte kollar vår tabellplacering, hur vi spelar och hur många mål/skott vi gjort. Vi har gjort ett mål själva på fyra matcher. Vårt mittfält är uruselt o de är ingen skillnad på det från förra året förutom Bianchi. Som stonefree sa, man ser om en spelare kommer in o kommer att förändra laget på grund av individuell skicklighet. Hittills har vi inte sett det.
Leeds United Glad
2014-08-25 08:40
Thom Mattsson

Håller med dig fullständigt.
Leeds United stonefree
2014-08-25 07:53
@¤Thom Mattsson¤:

Du måste väl ha förståelse för om några börjar tappa tålemodet, man har tagit in ett 10 tal "kvalitets" spelare, som inte har fått till ett enda skott på mål de 2 senaste matcherna. Vi pratar proffs, det är inte juniorer som ska lotsas in i ett lag. Alla 10 vet vad som gäller, jag kan till del hålla med dig om att det kanske tar ett tag att få ihop altihopa, men har man kvaliterer som spelare så syns det även om det inte går så bra för laget, vi har inte sett specieltt mycket av den varan ännu!
Några matcher till får vi ge dom, sedan finns det inga ursäkter, att sedan Cellino börjar känna av hettan runt Leeds är bara bra.
Att jämnföra oss med Scums supporter är inte rätt, det hålls en väldigt lugn stämning här inne, Kolla på andra media där Engelska Leeds supporter skriver, vi skulle bli avstängda här om vi yttrade oss som dom gör!
Folk är ju frustreda bara och då är det ju skönt att få avreagera sig och få prata ut, alla kan ju inte tycka likadant!
2014-08-25 01:32
Herregud.. jag trodde jag höll på en klubb med lojala supportrar. När man läser här ser det ut som scums forum. Pinsamt! Ha tålamod för fan. 1786 spelare har lämnat och 7000 har tillkommit. Spelarna vi har värvat hade vi bara kunnat drömma om för ett år sedan! Hur orkar ni och hur tror ni ett helt nytt lag kan byggas på några veckor?
2014-08-24 22:03
När tog Cellino officiellt över Leeds ?
Leeds United Duke
2014-08-24 21:25
Är ingen skräll att Hockaday får fortsätta det var ju tydligt redan igårkväll. Gårdagens match var knappast Hockadays fel.
Leeds United lufc4ever
2014-08-24 21:22
Jag kan hålla med i stort om att managers och tränare gör bäst i att hålla sina spelare om ryggen när det kommer till sånt som Belluscis utvisning igår. Men sen samtidigt så tycker jag att vi fans överreagerar enormt när det väl kommer en groda som nu MC har kräkt upp. Jag menar blir någon egentligen överraskad av att att det kommer från just honom ?
Han är inte politiskt korrekt och om jag tvingas välja så tar jag hellre en sån som säger vad han tycker och tänker, än en som slingrar sig och får en situation som den igår till att kanske vara domarens fel. Jag vet iaf en rödnäst gubbe som till 100% hade försökt få det till det.

Sen är det världens dramaten när nu alla verkar tro att Bellusci ska ta in på mentalsjukhus för MC sagt offentligt att han fuckat upp. Jisses Bellusci själv var ute redan igår och twattrade om att det var kanske inte så smart och bad om ursäkt för sitt "tilltag". Så jag tror inte han tar åt sig särskilt mycket av vad MC säger. Alla kan inte ha Lees mentala skörhet.

MC har mycket större problem än en egentligen vanlig hederlig åsikt om en spelares ingripande att ta hand om. Och det är va fan hans hjärna tänkte när han anställde The Hock.
Leeds United Tommy...
2014-08-24 20:58
Med Cellino vid rodret är jag inte sådär jätteöverraskad, det är ju bara att kolla upp hans historia i Cagliari. Trots alla tokerier så tror jag att han kommer få skutan på rätt köl igen. The Hock är givetvis "Dead man walking".
Leeds United Kristoffer
2014-08-24 20:40
8 skott på mål har vi lyckats med den här säsongen hittills. Millwall: 3 Middlesbrough: 4 Brighton: 1 Watford: 0 Mot Accrington Stanley i ligacupen lyckades vi träffa målet 3 gånger (enligt BBC).
Leeds United Linus.M
2014-08-24 20:36
Kolla mina inlägg längre ner Cellinos citat. Kristoffer// Jo.....
2014-08-24 20:29
[QUOTE=Linus.M]Cellino säger ju i princip att Hockaday är en levande död som snart kommer kickas. Att han sedan snackar skit om Bellusci öppet när det var hans första match är också en underbar sak att göra. Nä, nu har du tappat mitt förtroende Cellino. Får vi inte in mittfältare av klass så är detta kört. [/QUOTE] Var sågar han Bellusci? Ser inte.
Annons: