/england/leeds/forum/1215.aspx/england/leeds/forum/1215.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hartey
2015-03-26 16:43
Thom// situationen var närmast omöjlig efter att Cellino sparkat mcDermott 2 gånger plus milanovic o Huckaby. Det var inte mycket val Cellino hade än att anställa Redfearn.Det Cellino gjorde bra var att då att han sänkte målet att stanna kvar i Championsship.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2015-03-26 16:42
cellino har gjort och kommer göra misstag likt alla tidigare ägare vi haft och det har han medgivit, men han har tagit många intressanta nya och vågade grepp, och när säsongen är slut så får man göra en utvärdering på alla plan vad som blivit sämre och bättre, om man tar hittills så tycker jag spelmässigt poängmässigt men framförallt ekonomiskt så går det så mycket bättre, och att få det att gå bättre ekonomiskt är lättare sagt än gjort med en spelartrupp med långa kontrakt, men han har lyckats bättre än förväntat med utrensningarna och vi är på rätt väg med våra ungdommar och överlag bra nyförvärv, klubbens största problem är väl FL jakt på cellino och man skall inte underskatta FL och Harvey, några uttalanden som han gjort kunde han säkert ha låtit bli och även tillsättningen av hockeday men gjort är gjort, att han skjutit till egna pengar är väl ganska säkert och säkert gått i borgen med då vi blödde oerhört för ett år sedan, några nyförvärv till sommar så kan vi aspirera på topp 6 och kanske ännu mer men man måste vara medveten om att det är en sjukt tuff liga det förstår man ju när lag med fallskärm och helt andra ekonomiska förutsättningar än vi ligger bakom oss i serien som tex Cardiff och Fulham, vi är inte igenom tunneln än men vi ser ljuset,
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-03-26 16:14
Och ni säger alltså att med andra ord så finns det tränare som riskerar sitt jobb genom att inte spela de bästa spelarna? Vem tillsatte Redfearn? Inte ens det får väl Cellino cred för antar jag? Hur många år har Redfearn varit i klubben och hur lång tid tog det för Cellino innan han såg potentialen i honom? Ett par månader..
2015-03-26 15:59
Linus och Hartey// Det sades att det var Cellinos fel när det gick dåligt. Dåliga nyförvärv osv.. och nu när det går bra, ja då är det Redfearns förtjänst. Ja jag säger då det...
Leeds United Linus.M
2015-03-26 15:33
Hade inte Redfearn varit här så hade inte de unga spelarna spelats...
Hartey
2015-03-26 15:31
Cellino sitter med fotboja och har ev nya rattegangar framfor sig.Harvey och FL gor allt for att fa bort Cellino. Haigh var f.d chairman sitter haktad sedan ett knappt ar. Klart att detta drar till intresserade ev nya agare.Dom tar kontakt med Eleanora och GFH om vad som kravs for att kopa klubben. Nar dessa kontakter gors sa lacker en del av dessa kontakter och det skapas rykten som journalister bra eller daliga snappar upp.Klart av manga av dessa rykten at skitsnack men allt ar inte det.OM vi skulle fa en forsaljning av klubben sa har det sakert foregotts av 3-6 manaders kontakter innan.En sak att Bates var djavulen sjalv det ar inte Cellino men jag skiter i om han maste salja for det finns inga bra agare nufortiden. Thom// Helt klart har vi nagot pa gang men det ar till stor del Redders fortjanst.
Leeds United lufc4ever
2015-03-26 15:15
Tja,Thom det var du som började med att önska att MC får fortsätta behålla kontrollen och sen drygade jag mej med "kruxet är" hit och dit ;)

Själv så tycker jag att det är bra och viktigt att vi kan vädra åsikter och tankar kring saker som detta. Och att vi gör det på en lagom vuxen nivå. Jag brukar smygtitta på andras forum när jag har långtråkigt och hade en diskussion likt denna startats där så brukar det bara ta en halv sida innan trollen börjar kalla varandra allt mellan himmel och jord.

Så även inom detta område är vi överlägsna andra ;))
2015-03-26 14:59
terry cooper//

Jag säger bara att jag tycker det är en enorm skillnad mellan tiden med Bates och Cellino. Det känns som man andas optimism för första gången på länge. Ska vi inte betänka lite att han inte varit här speciellt länge och om någon nu trodde att han skulle hysta ut med £50m på nyförvärv, ta oss upp i Premier League på en säsong och sen satsa mot ligaguldet så tycker jag man tagit sig vatten över huvudet. Folk skriker att de inte vill ha oljeshejkar eller miljardärer, men en hyfsat rik italienare med över 20 år i branschen - det är inte okey?

En italienare som dessutom gjort att vi gått framåt, fått ordning på ekonomin och som i mina ögon känns genuin i sin vilja att göra oss framgångsrika.

Du säger att du inte gillar Cellino, fine - okey. Men då undrar jag lite vad han i dina ögon skulle ha gjort för att du skulle ha gillat honom? Köpt ER? TA? Värvat spelare för hundratals miljoner? Inte blivit indragen i rättegångar som inte har någonting med Leeds att göra och som dessutom skett i ett annat land och som han betalat för? Vad exakt är det ni som inte gillar Cellino hade velat se istället, eller sett att han skulle gjort bättre?

Om du säger att det räcker med att säga att du inte gillar honom så säger jag att jag gör det. Slutar diskussionen där i så fall? Tveksamt va?
Leeds United terry cooper
2015-03-26 14:50
Thom /:

" nämnas i samma mening som Bates o GFH "
Allt har ju blivit så mycket bättre nu o det vi jämför med är ju just hur det var när Bates o GFH styrde.
Är det de kraven vi har? Då har vi inte höga krav.

Jag kan vara insöad inbland. Visst men varför jag inte gillar Cellino har inte bara att göra med hans skattefiffel.
Vet inte varför jag måste tala om varför jag inte gillar Cellino.
Räcker väl med att säga att jag inte gillar han.
2015-03-26 13:52
Nu snackar vi väldigt märkligt här. Jag tror inte Cellino varken kommer ändra vårt namn eller flytta på klubben. Jag tycker heller inte att han ska ens nämnas i samma mening som Bates och GFH då jag anser att han fått mer ut av sin lilla tid i klubben än vad Bates fick under alla hans år.

Vi har ju någonting på gång. Den som inte kan se det tycker i alla fall jag är rätt insnöad på någon sorts fantiserad avsky för Cellino över något skattebrott som han inte ens är helt dömd för och som inte heller har skett i England.

Men oavsett det, och oavsett om han i slutändan skulle bli dömd och inte får äga Leeds United längre, så tycker jag fortfarande att han ska ha all cred för den tiden han har varit i Leeds. Fansen har fått tron tillbaka, klubbens ekonomi är i bättre skick efter flertalet tuffa beslut av Cellino. Så i ärlighetens namn förstår jag inte riktigt varför vi diskuterar hans vara eller icke vara. Han har själv sagt att han inte vill sälja. Om han ljuger om det så är det väl så i så fall men själv är jag väldigt rädd för att vår (i så fall) nästa ägare är och vad som kommer hända med många av spelarna som kom just för Cellino. Albin Ekdal hade ju inget annat än gott att säga om Cellino. Bamba, Bellusci, Berardi och många andra har ju sagt att de tyckt att Cellinos visioner legat helt i linje med deras.
Leeds United Linus.M
2015-03-26 12:32
lufc4ever//

PM
Leeds United lufc4ever
2015-03-26 12:22
@Leeds så klart!:
Jag utgår från att det inte är riktigt så svart eller vit. Framförallt inte i ett så pass konservativt land som England. Men visst, Wimbledon har ju råkat ut för nåt som liknar det du beskriver. Cellino slutar betala löner och räkningar för att han inte får som han vill. Ja, då är han ju inte ett dugg bättre än Farbror Bates var. Enda tillgångarna han har är spelarna och här skulle han helt klart kunna göra skada om han vill. Finns inget som hindrar honom att sälja av alla utom Morison. För att få flytta på klubben så skulle jag gissa att han behöver tillåtelse från förbunden och även i viss mån staten. Och förbunden är han ju jättebra vän med. Massimo Cellino är en väldigt udda och spännade person. Förmodligen helt omöjlig att någonsin lita på till 100% men att han skulle få för sig att göra nåt av det du beskriver ser jag som näranog helt otänkbart. Inte ens Bates tog det så långt och han och MC spelar inte ens i samma liga vad det gäller elakheter. MC är guds bästa barn i jämförelse.
Leeds United Kristoffer
2015-03-26 12:19
Ska man vara petig så är det ju Eleonora Sport Ltd som äger Leeds.
Leeds United Silvestri , the King...
2015-03-26 11:13
@lufc4ever:

Du är rolig Du! Och det bästa med Ikea,s möbler är, att har man öppen spis så
passar de bra som ,tänneve, till BRASAN ;))
Leeds United Leeds så klart!
2015-03-26 10:57
@lufc4ever:

Känslomässigt har du rätt, men ponera att klubbägaren ( i detta fall antar vi Cellino) blir sur, lägger ned klubben och säljer tillgångarna, eller alternativt flyttar kluben till Millwall och döper om den till Millwall Reserves FC.
Vad ska du göra åt det?
2015-03-26 10:50
Tror att Faran visst att GFH hade tagit sig vatten över huvudet o att GFH var väldigt pressade över läget i klubben förra vintern. GFH hade inte kontroll för fem öre o hade varit tvingade att sälja. Faran trodde nog att tiden talade för han o att han kunde få klubben billigt pga läget. Räknade inte med att få någon konkurans.
2015-03-26 10:35
Kan tolka det som att Cellino var rätt desperat .....
Leeds United lufc4ever
2015-03-26 10:02
Farnan kanske har pengar. Han kanske kan köpa oss 5 gånger om. Men han verkar inte ha några balls. MC däremot har uppenbarligen rejäla balls. Annars hade han inte kastat sig huvud före rakt in i skeppsvraket Leeds United. Sen vem som är smartast kan bara tiden utvisa.

MC har vi ett par tillfälle "erkänt" att det vara värre än vad han trodde med klubbens finanser. Men som du påpekar Thom så får man verkligen ge MC att han bara slängde upp dörren och skrek "jag köper" för annars hade vi nog suttit här med betydligt värre saker att bekymra oss över än nya MC avstängningar.

Detta är som att välja mellan pest eller kolera. Men va fan det är ju Leeds United. Enkelt och smidigt ingår liksom inte vårt DNA :)
2015-03-26 08:56
Fattar fortfarande inte, och kommer aldrig förstå, jargongen om att Cellino var dum i skallen som tog över klubben utan due diligence medans Farnan aldrig hade gjort det för att han är en bättre affärsman. Summan av dessa uttalanden är ju att tack vare Cellino och hans vilja att ta över klubben så köpte han oss lite som grisen i säcken och jag har aldrig hört honom ångra det medans Farnan då, tydligen, ALDRIG hade köpt Leeds utan due diligence vilket i sin tur lett till att han aldrig köpt klubben. Så med detta kan man väl konstatera att om det inte varit för Cellino hade vi till väldigt stor säkerhet suttit med GFH nu och säkerligen varit där Blackpool ligger nu. Så jag anser att Cellino ska ha jävligt mycket cred för att han vågade när denna fantastiska Farnan ballade ur (om han nu någonsin varit nära att köpa oss).
Leeds United BullenKarlsson
2015-03-26 02:37
Det är möjligen rykten och ibland rent nonsens, men personligen uppskattar jag att Linus länkar det han vet och tror händer inom klubben. Hoppas inte han blir avskräckt från att skriva ut rykten när han får mycket skit. Tror man inte på det så är det väl bara att ignorera eller skriva vad man själv tror. Sen har vi väl alla olika åsikter om Cellino. Det enda jag kan säga är i alla fall att om han skulle sälja klubben så skulle jag minnas hans tid positivt. Han har gjort en del snedsteg, men helt klart så mår både klubben bättre och spelartruppen är starkare. Möjligt att han har en del att säga till om när det gäller spelartruppen, men samtidigt lyssnade han när folk ville ha Redders, och det verkar ju inte ha varit något problem att vi satsade på våra unga spelare. Tror nog inte många managers och ägare hade vågat kasta in våra talanger i det läget, när klubben var på brinken till nedflyttning. Skulle han sälja klubben hoppas jag verkligen att han visar lojalitet och inte säljer till vem som helst. Men ärligt talat, att Cellino struntade i due diligence och körde sitt race, det kommer jag nog alltid vara tacksam över som det känns nu.
Leeds United Silvestri , the King...
2015-03-25 22:19
Killar ??
Nu har ni gjort mer än, luktat på korkarna:))
Varför så uppskruvade ??
Leeds United sportcarl
2015-03-25 21:28
ja nu vet vi att om en säljare och en köpare kategoriskt förnekar att de skall göra en affär, så har de fel för att en skvallertidning och en person här påstår det så är det sant, och nu kan man skriva vad som helst tex att om en månad kommer vi ha en ny ägare som kommer pytsa in 100 milj pund, frågar någon mig vem det är så kommer jag svara ah det är bara en åsikt en tanke
Leeds United lufc4ever
2015-03-25 20:53
Ups...missade att du skrev att han inte var rik :((( CRAP !

:)
Leeds United lufc4ever
2015-03-25 20:51
Se där. Jag visste inte att Kamprad varit så pass duktig i fotboll.

Najs ! Hoppas han smäller upp ett IKEA vägg i vägg med ER.

Pint Peacock, En snabb runda in på varuhuset och följa pilarna till Billys bokhylla, upp och tugga stora tallriken köttbullar, in på Billy´s för mer pint, match och sen snabbt in på IKEA igen och däcka på sängavdelningen.

Drömresa !
2015-03-25 20:47
Hoppas ingen tar illa vid sig över min dåliga humor.
2015-03-25 20:34
Ryktas nu att en svensk föredetta elit/halv elitfotbollsspelare ska ta över Leeds. Jag är 100 % säker på att det ligger något i detta för jag VET att han älskar Leeds, har varit i Leeds 5 gånger (senast var iofs för 3 år sedan men i alla fall) och han har Cellinos dotter på instagram (tillfällighet?). Jag vet också att hans förra mobilräkning var överdrivet hög (tillfällighet?) då jag antar att han ringt många samtal till Cellino i USA. Han är inte speciellt rik dock men väldigt rik på erfarenhet är han iofs. Han har rest mycket i världen och sett många olika kulturer och stött på alla sorters människor, mött många duktiga spelare under sin karriär och har nog kunskapen som krävs att styra klubben i rätt riktning. Är dock rädd för att han, om detta sprider sig, kommer dra sig ur affären vilket ju hade vart tråkigt då personen ifråga ligger mig varmt om hjärtat. Han andas samma luft och det rinner samma blod i hans ådror liksom i mina (tillfällighet?) Inga namn nämnda men säg inte detta till någon nu vad ni än gör!
Leeds United lufc4ever
2015-03-25 20:29
Såklart att han jobbar för att hans investering ska öka i värde. Han är först och främst en affärsman. Detta är inget han försöker dölja heller för det har han varit tydlig med. Han är här för att tjäna pengar. Varsågod säger jag. Det har jag absolut inget emot så länge det gynna oss.

Jag hävdar inte att MC och Bates är precis likadana. Jag menar bara att charmoffensiven som MC är väldigt bra på är definitivt inte olik den Bates körde innan han avslöja sig själv och kallade oss alla morons. Det ska väldigt mycket till innan jag blint börjar avdyrka MC. Orättvist mot honom ? Ja kanske men Bates lärde mej att vem som än tar över stolen efter honom ska synas i alla sömmar. Det räcker liksom inte bara att hävda ER ska köpas nästa torsdag och att ställa sig i Leeds klacken en match.

MC äger Leeds United, ja. Men för den skulle ser jag inte att det är HANS klubb. Det är VÅR klubb. Jag tycker vi är väldigt farligt ute om vi bara lägger oss ner och köper att det är hans pengar och han får väl göra som han vill. En mycket stor del i pengarna kommer faktiskt från oss och då har vi all rätt i världen att kräva och vara kritiska. MC är i grund och botten en vårdare av klubben. Den dagen han lämnar så är vi fortfarande kvar. Så det är vår klubb.

Jag ska försöka vara så tydlig som jag bara kan :

Jag vill INTE att MC ska bort. Jag har aldrig hävdat det heller. Men han har långt kvar innan han har mitt fulla förtroende.
Han ska ha full cred för vad han försöker göra med laget. Att dumpa gammalt skit och satsa ungt känns helt rätt. Tack och lov så insåg han till slut att Redders var rätt man efter fjantet med Hockaday och Darko.
Jag vill att han ska få en riktig chans att få visa att det är inte bara snack om köp av ER, flytt av träningsanläggning och satsning mot PL. Men jag är väldigt skeptisk till att han kommer få den chansen av FL. Han har väldigt mycket skit i bagaget och FL kommer göra allt i deras makt för att stoppa honom. Det har dom klart och tydligt visat.
2015-03-25 19:38
Här har ni Genting Group. (att Genting har dementerat spelar ingen roll) Enligt fortsatta fantastiska Twitter-rykten vår nye malaysiske snorrike ägare ;)
2015-03-25 19:12
Så vår ägare, som har investerat miljonstals pund av sina egna pengar, arbetar alltså INTE för att hans pengar ska öka i värde och att hans klubb ska bli framgångsrik? Bara för att Bates våldtog oss i många år ska vi inte tro att alla är likadana. Jag ser att Cellino är en av oss. Finns många ägare runt om i världen som nog ses som "en i gänget" för deras passion och vilja att bli framgångsrika.
2015-03-25 19:04
Yada yada yada.
Har vi inte haft denna diskussion tidigare?
Att skapa rykten om Leeds är bevisligen busenkelt.
Allt som behövs är obekräftade påstående, eller en person med livlig fantasi/konspiratorisk läggning.
Dementeras sedan påståendena av klubben/Cellino/den utpekade köparen så ignoreras det eftersom någon känner någon som vet att någon vet mer än klubben/Cellino/den utpekade köparen.

ingen utanför Cellinos närmaste krets vet vad Cellino kommer att göra. Punkt.
Ingen annan än Cellino har något mandat att påverka den saken. Punkt.
Ogillas Cellino till den grad attt det behöver uttryckas frekvent så byt klubb (Millwall behöver support...) eller acceptera faktum.

Cellino har gjort betydligt mer än Bates för Leeds under sitt korta ägandeskap. Det räcker för mig.
Om han mot förmodan väljer den enkla vägen och säljer klubben så hoppas jag att han hittar någon lämplig spekulant. Dessa står inte i kö....
Fattiga araber, en fantasiprodukt som TL, och FC Redbull Leeds får gärna ignoreras.

Tills dess i regn eller solsken: MOT och forza Il Duce.
Annons: