/england/leeds/forum/1212.aspx/england/leeds/forum/1212.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United lufc4ever
2014-10-20 17:12
Dålig förklaring från mej Linus. Jag menar att vi måste våga pressa med hela laget när vi inte har bollen. När lag som Roterham börjar stå högt och skicka långt på vår backlinje så är vi inte mycket värt. Vi har inte Chelskis bakre 6 som kan hantera sånt.
Leeds United Linus.M
2014-10-20 16:23
@lufc4ever:

Det kan vi få med Adryan, då han kan gå förbi en gubbe. Cook såg ut som han insåg att man måste framåt också...
Leeds United lufc4ever
2014-10-20 15:59
Ärligt talat kan Darko ställa upp med vilken uppställning han vill. Efter Rotherham så känns inte det som vårt största problem. Vårt största problem var att vi backade ifrån istället för att springa emot.

Våga sätta press är A och O i denna ligan. Allt annat kommer efter.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-10-20 14:23
2014-10-20 14:16
Linus.M//

Känns inte som vi har något styrkepaket där om vi ska köra lite mer defensivt.
Leeds United Linus.M
2014-10-20 13:53
Thom/ Austin som defensiv mittfältare är lika med förlust enligt mig :)
Postat via SvenskaFans-appen
2014-10-20 13:41
Tror dessvärre det kommer bli väldigt väldigt tufft imorgon mot Norwich och skulle gärna se denna startelvan:

--------------SIlvestri
Byram-Bellusci-Pearce-Cooper
---------Bianchi-Austin-------------
-----Mowatt-Sloth-Doukara
------------Antenucci---------------

Hade gärna kört på Billy Sharp på topp med hans styrka men om vi kan hålla hyfsat tätt och kanske ha oavgjort till en bit in i andra kan det vara aktuellt att byta ut exempelvis Doukara, ta ner Antenucci ett snäpp och sätta in Sharp att hålla i bollen lite. Cook får vila i denna matchen enligt mig. Adryan kan komma in och röra om lite i andra istället för Sloth.

Hade varit nice att tvåla dit Norwich imorgon men jag tror på en ny förlust tyvärr.
Leeds United Linus.M
2014-10-20 13:21
@¤Thom Mattsson¤:

Överdrev lite med grym, men du förstår vad jag menar. Istället för att få in Murphy, Tonge eller liknande, så får vi in en person som kan göra en gubbe på EGEN HAND. Det har vi nog ingen som kan. Det är precis vad vi behöver, någon som vågar lite. Adryan var ju nära två gånger på att göra mål.

Sätt han från start så kan han briljera i 90 min istället för sista 25.
Leeds United Leeds så klart!
2014-10-20 10:32
Det var i alla fall trevligare att få se Adryan som inhoppare än "klasspelare" som Morrison, Hunt mfl.
2014-10-20 00:02
Tycker Adryan var bra när han kom in men grym vet jag inte om jag kan säga att han var. Han kom dessutom in i slutet på matchen när alla var trötta. Men visst, man kunde se att han har mycket fotboll i sig. Om han förtjänar en startplats i nästa match vet jag inte.
Leeds United Kristoffer
2014-10-19 20:43
@Linus.M:

Tycker det är dags att frångå diamanten på mittfältet.
Leeds United Linus.M
2014-10-19 19:43
Adryan måste starta nästa match. Han hade kunnat vinna matchen åt oss på egen hand om han startat mot Rotherham.

Han MÅSTE få en startplats mot Norwich då han var grym, men då ser det ut som att Cook offras. Istället borde Austin offras.

Silvestri
Byram, Bellusci, Pearce, Warnock
Bianchi
Mowatt, Cook
Adryan
Sharp, Antenucci
2014-10-19 17:05
En usel match av Leeds senast, men det kunde alltid varit värre.
Sunderland 0-8 och QPR två självmål ( "skyttekungen" Dunne kan man lita på).
2014-10-19 12:30
Bo$$e, Gör så. Det finns ju inte mycket annat att fira såsom HBK:are ; ) Ett "olycksfall i arbetet" för MFF, men kul för Ellos.
Leeds United Duke
2014-10-18 23:20
Leeds United Bo$$e V
2014-10-18 18:07
@Leeds så klart!:
Matchen slutade 1-2 Måste bara gotta mig åt detta Leeds så klart!
Leeds United Bo$$e V
2014-10-18 15:12
Vilken tokmatch mellan Man city-Spurs domaren har blåst 4 straffar 3 till city (2 i mål) en utvisning (spurs) matchen står 3-1 till City och 20 minuter kvar!!
Leeds United Bo$$e V
2014-10-18 15:09
@Leeds så klart!:
Grattis Hartey! Okey....!?
Leeds United yorkshire_rose
2014-10-18 13:33
Klart man inte ska hitta ursäkter, men det finns ganska unika omständigheter som råder just nu i vår klubb som man måste ta i beakt, innan man sågar laget och tränaren totalt.

Om vi börjar med matchen igår borde den ha vunnits, inget snack om saken. Tyvärr så var det några spelare som underpresterade och det kostade oss.

doukara: borde satt 2-0 innan halvtid, var mer loj än vanligt och tog många felbeslut, även om han visserligen spelade fram till målet.

cook: Gillar jag skarpt som spelare men var tyvärr väldigt ojämn.

Bianchi: Brukar vara solid men var igår ganska blek.

En del andra kanske också ska nämnas, men det var det som stod ut för min del.

Om vi tar säsongen hittills som helhet så tycker jag ändå att man får ha visst överseende som sagt. Vi har i jämförelse med rotherham fått ett internationellt lag, där spelare inte bara ska anpassa sig till ett nytt lag utan även ny kultur. Vi har fått en ny tränare, där vi har vissa språkbarriärer för tillfället. Darko måste också lära sig hur ligan fungerar, sätta en startelva och få igenom sin taktik. Detta tar tid.

Av de intervjuer jag ändå sett med darko tycker jag han verkar smart och att det ändå känns som han har tydliga idéer. Han har ändå ett ok CV. Ge mannen en chans iaf, så får vi se hur det ser ut om någon månad.

Jag tycker som andra att det ändå finns en del positivt. Jag tycker vi äntligen har ett mittbackspar som är bra och som kompletterar varandra, vi har fått in en bra keeper och en del spelskickliga spelare bland annat adryan, som jag verkligen tyckte visade potential igår av det lilla man fick se. Nära mål två gånger bland annat. Vi har dessutom unga spelare som kan utvecklas (cook, mowatt+ dawson som tydligen gör det jävligt bra i utvecklingslaget)

Nog för att man vill att laget ska prestera bättre än såhär och det får man ju också ha krav på. Man kan dock inte ställa orimliga krav. Om vi fixar en övre halvan-placering och runt vår börjar visa upp en stabilitet och bra form är jag nöjd. Det kommer vara mycket upp och ner denna säsong, det har vi ju pratat om innan. Vi får ha tålamod och hoppas att laget utvecklas!

Ni får ha en skön helg kära Leedsvänner!
Leeds United Kristoffer
2014-10-18 13:23
En sådan spelare som Ben Pringle saknade vi förra säsongen. Ruskigt bra inläggsfot. Tänk hans inlägg med Matt Smith på topp.

Chris Burke på andra kanten.
2014-10-18 13:17
Darko sitter löst. Fast nu råkar detta vara ett fejkat konto....
2014-10-18 13:09
@Bo$$e V:

Det behövdes endast 21 sekunder för att avgöra detta : )
Leeds United stonefree
2014-10-18 11:59
@Cellino's citat:
Tyvärr. Kan inte låta bli! Rotherham med 14 nya namn inför den här säsongen, verkar inte ha några problem med att få sitt lag att hänga ihop. trots att de har fått handla på Outlet. Visst finns det några ungdomar i laget som har möjligheter att utvecklas, men om alla fortsätter att dansa olika, så blir det inget och vid det här laget, borde alla ha lärt sig hålla takten, även om vi inte dansar samma dans. Det vi såg i går håller inte. Har hållit på med fotboll i 40 år på olika nivåer, jag såg ingen diamant på mittfältet, utan ett lag med grus i maskineriet. Man måste väl också få ställa krav på laget, de gick ju själva ut med hur bra uppehållet hade varit, att de nu var på rätt väg, alla var sugna som fan att visa vad de gick för.Har inte läst tidningarna i dag, men det är väl som vanligt, att alla skäms och tyckte att domaren, fan och hans moster var emot dom. Går man själva ut med info om hur nära, man är nu med laget och sedan faller pladask till marken, då får man stå sitt kast. Så det där köper jag inte. Jag kan säga med ett ord, vad som är problemet med dagens Leeds. "blicken" Den finns där inte, den där berömda blicken, som säger, kom an bara, vi ska nog visa er vem som är bäst. Så fort Rotherham gjorde 1-1. Viste alla vad som skulle hända, det syntes i just "blicken" Vad vi behöver just nu är ett par Vinnie Jones, David Batty typer, som kan leda laget. Vi har ingen just nu.
Leeds United Bo$$e V
2014-10-18 11:31
Vem går segrande ur matchen Pidde-Hartey kl 13 idag? MFF-Ellos
Leeds United Tobbe O
2014-10-18 10:56
Tror vi kommer bli bättre ju längre säsongen går, att vi första gången på hur länge som helst kommer göra en bättre vår än höstsäsong. Fast för mig är det framförallt nästa säsong vi ska vara redo.
Leeds United lufc4ever
2014-10-18 10:45
@Cellino's citat:

När kan man anse att ett lag har spelat ihopa sig då ? Finns det nån gräns för när prövotiden går ut ? Detta gänget har nu fått vad är de 8 matcher ihopa ? Några av dom var med under Hockaday men merparten har inte spelat mer än typ 8 ihopa.

Så är det 10 matcher ? 20 ? Efter Jul ? Hela säsongen ?

Jag frågar inte för att bråka utan jag frågar för att jag är intresserad vad folk anser.
Leeds United Kristoffer
2014-10-18 09:37
Igår fyllde klubben för övrigt 95 år.
Leeds United Kristoffer
2014-10-18 08:48
I den första halvleken spelade vi väldigt bra. Dock var det mycket spel fram och tillbaka i backlinjen men när Cook eller Mowatt sedan fick bollen hände det mycket offensivt. De hotade med sina löpningar.

I den andra halvleken pressade Rotherham högre upp i planen och vi började slå mycket långbollar istället för att våga hålla bollen efter marken. Det plus att Cook blev utbytt gjorde att offensiven kom av sig helt.
2014-10-18 03:00
Nedflytting nu? Så vinner vi mot Norwich och då är vi i Premier Leauge igen :)

Älskar detta forumet :)

3
Leeds United Cellino's citat
2014-10-18 01:15
Tycker många är jävligt negativa här inne. Ge laget en chans att spela ihop sig för guds skull.
Annons: