/england/leeds/forum/1211.aspx/england/leeds/forum/1211.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Kristoffer
2015-01-30 09:40
Enligt Umbers så kommer klubben troligen gå med förlust den här säsongen också, £7 eller £8 miljoner. Det är dock en rejäl sänkning från GFH:s tid då vi gick minus över £22 miljoner. Nästa säsong är planen att gå +- 0. Så: 2013/14: £23 miljoner 2014/15: £8 miljoner 2015/16: £0 Från YEP: “The situation has dramatically improved,” he says. So much so that Umbers expects Leeds to be FFP compliant and out of embargo by the time the summer transfer window opens. Definitely? “Yes. We’ve submitted our FFP analysis. We’re already planning for what we need to do squad-wise for the 2015-16 season.”
Leeds United Danne K
2015-01-29 23:35
Ingen Pavoletti. Tydligen klar för Genoa
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United BullenKarlsson
2015-01-29 22:44
Pearce skeppar jag gärna. Helt okej spelare precis som Alex Bruce och Tom Lees, men skapliga träben. Austin är ju lite personlig favorit. Tycker han är riktigt bra Box to Box spelare. Men som folk säger, med en bra defensiv mittfältare så kan vi ha in en kreativare mittfältare på nr 10 positionen, som Cook/Mowatt/Adryan. Tycker dock Austin är en bra inhoppare, kan bidra med power och vågar ta avslut, ibland kan han ju faktiskt träffa rätt. Kan även gå in och ta defensivt ansvar när vi leder. Som sagt, en riktigt snabb och målfarlig ytter tar jag gärna och en tung striker. Men ärligt talat. Vi har Morison och Sharp. Kan vi hitta bättre? Får vi igång den offensiva trion bakom kommer målen från vår anfallare också. Känns sådär härligt positivt nu som det brukar göra precis innan vi åker på stryk mot nåt skitlag. We are Leeds!
Leeds United Duke
2015-01-29 19:31
Pearce tycker jag blivit sämre denna säsong och förstår den försäljningen nu när vi fått in Bamba. En anfallare och en ytter är kvar på önskelistan.
Leeds United Duke
2015-01-29 19:29
Rodell// Håller med om Austin jag behåller honom gärna, även nästa säsong. Sportcarl// Morison har kontrakt nästa säsong med.
Leeds United Linus.M
2015-01-29 19:04
Möjligt att Berardi lugnat sig men det är inte mycket. Bellusci är dirty, och kanske är det de som vi behöver?
Leeds United sportcarl
2015-01-29 16:26
Berardi otroligt övertänd de första månaderna och man satt med andan i halsen när man såg honom spela och han dragit på sig ett gult kort, men även likt Byram har han skärpt till sig de sista månaderna, ser potential och framtid för berardi dom ytterback på bägge sidorna, bellusci fortsätter sitt fulspel och sedan tycker jag han är för begränsad i luftrummet
Leeds United Linus.M
2015-01-29 16:03
sportcarl//

Du gillar inte Bellusci men gillar Berardi? Lite samma humör och spelstil på dem två om du frågar mig.
Leeds United Rodell
2015-01-29 16:01
Sportcarl//

håller med hellre skicka iväg Bellusci och behålla pearce
Leeds United sportcarl
2015-01-29 15:48
tråkigt att släppa Pearce men kanske rätt om han inte tar en startplats, tror han kan blomma ut i en annan klubb likt Lees, personligen hade jag hellre släppt iväg bellusci vars attityd jag aldrig gillat, tjafs med domare, filmningar dra i tröjan fult spel och en rasismmål väntande, jag tycker Pearce har skött sig godkänt i höst de matcher jag sett, Cooper tycker jag är givet att satsa på men om man tar krasst vem som får ta på sig mest baklängesmål problem med silvestri självmål etc så är Cooper mer skyldig, är kluven när det gäller austin, sista matcherna har han skött sig om man läster referat, men i TV-matchen mot Derby var han urusel, viktigast spelare och hands off är Mowatt, Cook, Taylor, Silvestri Byram, Cooper,Berardi, Antenucci. en spelare som Sharp borde fått betydligt mer chanser, Morison är det väl bara att att låta hans kontrakt gå ut i sommar och finns ingen anledning att förlänga trots att han spelat godkännt på slutet han är för begränsad, highearner och dessutom talar hans ålder emot honom, är väl dessutom typ 20 månader sedan han "målade" för Leeds United
Leeds United Linus.M
2015-01-29 15:29
Kristoffer// Är du säker? Cook var väl nummer 10 förra matchen, eller har jag helt fel nu? Edit: Jag hade fel :) Byta plats på Austin och Cook!
Leeds United Kristoffer
2015-01-29 15:28
@Linus.M:

Austin och Cook ska nog byta plats.
Leeds United Kristoffer
2015-01-29 15:28
Tanken är väl att Bamba och N'Goyi ska ta över det fysiska spelet och då kan man istället spela en mer kreativ spelare offensivt istället för Austin.
Leeds United Linus.M
2015-01-29 15:02
Då lär väl startelvan bli: Silvestri Wootton, Bamba, Cooper, Taylor Austin, Murphy Byram, Cook, Mowatt Morison
Leeds United Rodell
2015-01-29 14:59
Det är ju bra att Bamba gett ett positivt intryck iaf! Han är väl lagom taggad att komma igång o spela matcher igen....
Leeds United Linus.M
2015-01-29 14:54
Från dagens presskonferens:

Adam Pope @APOPEY · 26 min för 26 minuter sedan
#lufc Sol Bamba says he wants to settle in Leeds and earn a permanent contract when loan ends in summer.

Adam Pope @APOPEY · 23 min för 23 minuter sedan
#lufc Bamba says he is prepared to play on Saturday at #htafc but lacks match fitness.

Adam Pope @APOPEY · 22 min för 22 minuter sedan
#lufc Redfearn says Bamba and N'Goyi will add competition and experience. Talks of Bamba as a fatherly figure in dressing room.

Adam Pope @APOPEY · 20 min för 20 minuter sedan
#lufc NR considering his options as to who will replace suspended Bellusci & style against #Htafc.

Adam Pope @APOPEY · 18 min för 18 minuter sedan
#lufc NR: " It's important we rise to the occasion of a derby and play with composure. "

Adam Pope @APOPEY · 18 min för 18 minuter sedan
#lufc Steve Morison is fit after hip injury.

Adam Pope @APOPEY · 17 min för 17 minuter sedan
#lufc NR :"We're trying to be fair with people. You play well and you stay in the team."

Adam Pope @APOPEY · 15 min för 15 minuter sedan
#lufc NR :'There's more to come from Luke Murphy. There's a leader in him I think. Great touch, passing & finishing."

Adam Pope @APOPEY · 14 min för 14 minuter sedan
#lufc NR played down any worries of Lewis Cook leaving. " He's an immense talent who loves playing for Leeds United."

Adam Pope @APOPEY · 10 min för 10 minuter sedan
#lufc NR:"Rudi is not for sale.... You want to keep your better players."

Adam Pope @APOPEY · 10 min för 10 minuter sedan
#lufc NR says Pearce will probably go to Wigan. Pearce not trained at Leeds today. Wants to keep Austin.

Adam Pope @APOPEY · 9 min för 9 minuter sedan
#lufc NR says Bamba "has pace, can deal with the ball and can impress in both penalty areas. He is a real presence. "

Adam Pope @APOPEY · 9 min för 9 minuter sedan
#lufc Have to say Bamba is a very impressive bloke to speak to. Articulate, intelligent, experienced & imposing.

Phil Hay ?@PhilHayYEP 4 minför 4 minuter sedan
No other new injuries. Redfearn says Bamba is fit enough to start Saturday. Spoken to Bamba who says the same. #lufc
Leeds United Linus.M
2015-01-29 13:09
@sport_capital: £33 million breach of contract claim filed by Sport Capital in English High Court against GFH Capital. #lufc #British_Justice @sport_capital: Huge thanks to our amazing legal team at @shlegal, Rovine, Shiraz, Keshav & to our leading counsel Zafar Ali QC & Ryan Hawthorne. #lufc
Leeds United Linus.M
2015-01-29 12:59
@APOPEY: Sport Capital say the Special Purchase Agreement was breached by GFH who its claimed pursued the sale of #lufc to Mr Khaled Al-Baltan.... @APOPEY: #lufc ... then the president of the Al Shabab Football Club in Saudi Arabia and separately with Massimo Cellino and Eleanora Sport Ltd.
Leeds United Linus.M
2015-01-29 12:54
Ännu mer: @APOPEY: #lufc Minority shareholders GFH Capital face a £33 million claim from Sport Capital over its sale of Leeds United.
Leeds United Linus.M
2015-01-29 12:36
Här har ni allting. GFH är ett dåligt skämt.
Leeds United Linus.M
2015-01-29 12:23
Haha, snacka om att Hisham Alrayes är ett pucko. Han ville få £400k för Aidy White och EN(!!!) £1m för McCormack.
Leeds United terry cooper
2015-01-29 12:16
@Rodell:
Har ju lite pengar i transferkistan kvar sen i somras ...
Leeds United Linus.M
2015-01-29 12:08
Vi kan nog räkna med att ha en transfer embargo i sommar också. Men det är så mycket kryphål och mycket som är oklart så det är inte 100% någonting.

Angående Pearce... Han är förlorad om Leeds och Wigan kan komma överens om en summa. Vilket de förmodligen kommer göra.

Austin skulle jag inte se förlorad ännu! Phil Hay tror inte han drar och det har inte rapporterats om något konkret förutom några ryktesspridar konton på Twitter typ. Så jag tror Pearce drar men att Austin är kvar.

Får jag välja mellan Austin och Bianchi tar jag Austin alla dagar. Han är inte bra, men han är duglig. Austin verkar även ha gjort det hyfsat de senaste matcherna, även om han fortfarande skjuter 30 meter upp i luften istället för på mål. Han och Murphy kanske har en kemi tillsammans?
Leeds United Rodell
2015-01-29 11:46
Det pratades ju om 1.5 år, och att cellino värvade för att att kunna klara av ett embargo för sån period.. Aldrig vart med om att man bara inte får värva i ett januari fönster men helt hundra är jag inte saker och ting kan ju ändras. Vi kunde ju kört Bianchi istället för Austin ni kanske hade tyckt det skulle gett oss vinster och kryss... med en spelare som inte kan slå en fem meterspass och springa vad är det liksom... Ngoyi och Bamba har som sagt inte spelat på en bra period och Bamba är den enda utav dom med någolunda championship erfarenhet. Man kan inte heller kasta in och ut folk hur somhelst utan att det förstör balansen i laget.. Hur länge tror vi egentligen Murphy, Mowatt, Byram Cook osv vill stanna i leeds om ratade och odugliga spelare från serie b kommer in hela tiden med sin attityd och blossar cigg som kvarnar och har en helt annan syn på fotbollen Ngoyi är en serie b spelare för det är senast han fick spela ordentligt när palermo va just i serie b. Jag tror helt seriöst att den trupp vi hade förra säsongen plus minus några spelare (inte 15) hade varit i en mycket bättre sits idag.. Så som det ser ut nu kommer vi inte ens ha 10 spelare med ett seniorkontrakt i leeds varenda jäkel kommer vara en inlånad urusel serie b spelare..... Cooper har gjort det bra, Steve Morison har gjort det bra, Wootton när han spelat nu som högerback har gjort det bra. Murphy har kommit igång ordentligt nu och spelar bra fotboll. Dessa är britter som kan engelsk fotboll inte.. Tror till och med Ajose om han fått spela på en kant hade gjort det riktigt bra han med.. Austin har till och med gjort det bra när han spelat nu sista tiden förutom att hans beslutsfattande är obefintligt. spelare som gjort det mindre bra, Doukara, Berardi, Bianchi, Bellusci, Adryan, Sloth. Benedici, del fabro och montenegro kan jag inte uttrycka mig om sett för lite. Antenucci och Silvestri är väl godkända. Tycker att mycket av det som gjorts med spelarmaterialet är riktigt dåligt och försvinner Pearce och Austin försvagar vi bara laget ännu mer när vi ersätter dom med spelare som kan vara likvärdiga eller sämre.... För mycket chansningar i fel lägen...
Leeds United lufc4ever
2015-01-29 11:11
Austin är i samma sits som Warnock med sitt kontrakt. Fördelen han har är att han är yngre och ha väl lite mer spelrum. Austin är säkert inte korkad och har insett att nytt kontrakt till sommaren blir det inte och speltid fram tills dess är osäkert med Ngoyi på plats så det är bara att flytta på sig om nu tillfälle ges.

Visst har det funkat med Austin på plan de senaste matcherna men här tror jag val av formation har betydligt större betydelse än att Austin har spelat. Men vi får väl se. Än har har inte lämnat skeppet.

Leeds United PutteBJ
2015-01-29 10:53
Rodell//

Tänker lite på samma sätt, farligt att släppa Austin när vi inte ens vet om Ngoyi är bättre.. Kan kanske inte pallar med tempot alls.. Austin löser ändå samma roll som Ngoyi bra. Hade hellre släppt Austin i sommar då vi vet hur bra/dålig Ngoyi är..

Vet du säkert att vi har Embargo i sommar också?
Leeds United Rodell
2015-01-29 09:51
Känns lite kul hur Warnock inte skulle hjälpa oss att va kvar och nu austin och pearce osv... Bara jag som sett att matchbilden har förändrats sen austin o några andra för den delen klev in i laget, Austin har spelat senaste 3 i ligan ingen förlust än sålänge... Självklart så är austin och pearce tråkiga förluster så länge man inte ersätter dom på ett bra sätt och 2 spelare som knappt spelat denna säsong är väl inte direkt några kort att satsa på i ett tight läge... Cellino verkar också tycka att det är okej att göra av med alla spelare på kontrakt för att bara ta in låne spelare.... kommer nog kännas bra i sommar sen när alla dom försvinner för spelar väl ingen roll om vi har köpoption vi får inte värva i sommar.....
Leeds United Emil.R
2015-01-29 09:20
pearce och Austin känns ju inte som några stora förluster. pearce har förlorat sin plats och Austin har vi väl alla undrat över vad han håller på med i många matcher visst han kan kämpa och vara bra men är alldeles för ojämn
Leeds United lufc4ever
2015-01-29 09:08
Han kan inte träffa en lada inifrån när han skjuter och hans första touch på bollen är div 7. Visst kan han springa och tackla men det blir mycket frispark emot för det är så klumpigt. Inga problems för min del om han blir såld nu. Han kommer inte få nytt till sommaren ändå och det kommer inte hänga på Austin om vi hänger kvar eller inte.
Leeds United PutteBJ
2015-01-29 08:35
Pearce tapp känns inte som det kommer kännas så mkt, men Austins däremot.. Tror vi kommer få sota för det..
Annons: