/england/leeds/forum/1210.aspx/england/leeds/forum/1210.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-04-02 14:18
Linus// "Är och kommer förbli bannad". Vad är det du vet som ingen annan vet Linus? Är det 100 % klart att han inte kommer tillbaka alltså? Vart står det att läsa? Cellino försvinner - Laget börjar vinna säger folket. Thompson blir avstängd/kickad - Cellinos fel! Hur ska ni ha det?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Kristoffer
2015-04-02 14:17
Först lämnar Child och nu Thompson. Redfearn härnäst? Cook och Byram får väl inga nya kontrakt och lämnar väl till sommaren.
Leeds United Linus.M
2015-04-02 14:14
Varför skulle Cellino köpa ännu mer % när han är och kommer förbli bannad som det ser ut just nu förövrigt?
Leeds United Kristoffer
2015-04-02 14:13
Thompson har bliviit avstängd. Verkar inte komma tillbaka till klubben. Det var ju han som pratade med Murphy och sedan blev ju Murphy en av våra bättre spelare.
Leeds United Linus.M
2015-04-02 14:04
Haha... Thompson har blivit sparkad. Ingen förklaring ännu för någon. Snart ryker väl Redfearn också :) Heja Cellino!
Leeds United Leeds så klart!
2015-04-02 14:00
Nu är det dags att måla ett ägg, svepa en påsköl, och tigga godis av grannarna.

Gör som Il Duce - ta en paus.

Glad Påsk!

Leeds United sportcarl
2015-04-02 13:47
ja det blir nog som bullen skriver, blir det något till salu så går det nog via Eleonora sport (cellino) att han köper de 25 % där lär det inte vara några problem att hosta upp säg 10miljoner pund(128miljoner skr),kanske han låter fansen köpa in sig i klubben, låter dom annars köpa in sig i eleonoras del om inte gfh vill sälja han har ju visat sig bry sig om fansen kanske gör han det för att vara snäll, sedan är det väl upp till varje fans att avgöra om det är realistiskt att tro om summan är realistiskt att uppnå, blir det någon deal så är jag tämligen säker på att det blir något annan deal, rent matematiskt om bara fansen skulle köpa gfh för ett pris som ligger i närheten i mina gissningar säg 10 miljoner pund så krävs 10 000fans som hostar upp 1000pund(12800skr) var, hur många medlemmar har LU? kanske 10 000-20 000 och då kostar det bara typ 30-40 pund att bli medlem
2015-04-02 13:45
lufc4ever// GERMANY In Germany a majority control by a single entity (person, or company) is not permitted by the league,[32] and is the German law for clubs. The law suggests a registered club should have minimum 7 members. The league requires that either a club, or a limited company which is controlled by a club with 50% 1 vote can get a license to participate in the German first or second league. In the lower leagues, it is required to be a club.[ Jag ställer om frågan då; hur många klubbar har tagits över delvis av fans i England? Är det överhuvudtaget någon klubb som ägs till 25 % av fansen? Vad är det som säger att det är garanterad succé bara för att det är fans som äger klubben? Vi här på Revie Stand kan ju inte ens komma överens och då är vi inte speciellt många. Ska tiotusentals fans gå ihop i en röst så ser jag väldigt många problem som kan dyka upp.
Leeds United lufc4ever
2015-04-02 13:34
@¤Thom Mattsson¤:

Thom detta handlar inte om att ta över. Det handlar om att vara med och ha insyn. Plan B är kanske att ta över men inte just nu.

Snackar vi storlek i fan base och historia eller snackar vi ekonomiska muskler ?

Swansea tror jag klarar av 10% spärren. Annars är det som sagt i Tyskland man får titta.
Leeds United BullenKarlsson
2015-04-02 13:26
Tanken är ju inte att ta över klubben, utan att vara med i styrelsen och åtminstone ha chansen att påverka beslut. GFH kanske inte vill sälja. Men det är ju inte det viktiga. Det är ju att visa att vi har kapital genom fans för att sedan starta en konversation med ägaren. Det verkar ju redan som att steg har tagits då LPP representant satt bredvid Umbers på nån match. Säg att Cellino köper 25 % av GFH, så kan väl fortfarande fansen köpa en andel, just för att ha möjligheten att genom eget kapital kunna vara med och påverka vad som händer i klubben. Tror inte att en ägare hade haft problem med det heller.
Leeds United lufc4ever
2015-04-02 13:26
Kristoffer//

Det skulle innebära att GFH värderar klubben till £140m. Känns inte troligt men visst med GFH vet man aldrig. Undrar om inte £35m kommer från det GFH ville ha för 75% när dom var till salu.

Aston Villa sägs vara till salu för £150m och storleksmässigt kan man kanske jämför dom med oss. Men dom kan erbjuda nåt som vi bara drömmer om. PL-status. Och egen arena gissar jag.

Nä, £10m är nog en skapligt rimlig värdering för 25% av oss just nu.

2015-04-02 13:10
Sen skulle jag gärna vilja att någon kan nämna EN klubb i England som framgångsrikt tagits över att supportrar. Nämn EN klubb som kommer upp i 10 % av Leeds storlek.
2015-04-02 12:55
Kristoffer// Det verkar enligt Linus som att GFH glädjeligen säljer sina 25 % för £10m eftersom köparna är fans... Detta kommer också från personer som säger att ägare endast bryr sig om en sak och det är att tjäna pengar, men på andra hållet - ja då kan man tänka att sälja till rena reapriset för det är ju fansen som ska köpa så då kan man ju nästan ge bort saker gratis.
Leeds United Kristoffer
2015-04-02 12:07
Ville inte GFH tidigare ha närmare £35 miljoner för sin del?
2015-04-02 11:55
Linus//

Du "trodde det var allmänt känt" att GFH är fattiga? Bara för att de kanske inte vill investera miljontals pund i Leeds betyder väl inte det att de är fattiga? Det enda jag kan se som visar hur det går för GFH är den rapport som finns på deras hemsida som visar en vinst på 17 miljoner dollar för 2014. Det är väl inget tecken på att dom är utblottade och vara tvungna att sälja?

Sen skriver du att £10m är ett mål och sedan se hur långt det går? OM GFH är i "behov av pengar" så är £10m "lagom".

Jag hoppas för LeedsFansLLP skull att man inte resonerar som dig Linus och att man har lite mer vatten på sin kvarn är så.
Om nu 25 % av Leeds United är värt £10m, varför har inte Eleonora Sport köpt dom 25 % redan och jag stället fortfarande frågan varför inte dessa rika investerare som står bakom LeedsFansLLP går in och köper upp procenten och sedan säljer ut dom till fansen? Det borde väl vara exakt samma sak?
Leeds United Linus.M
2015-04-02 11:41
Thom// The Times har en del. Sedan ska du få mer. Men trodde det var allmänt känt här inne att GFH är fattiga? Hade väl fel. Det är ett mål. Sedan får vi se hur långt det går. Men är GFH i behov av pengar så är £10m lagom :)
2015-04-02 11:31
Linus// Jag väntar fortfarande på bevis som visar att GFH är utblottade. Vem har kommit fram till att GFH's andel på 25 % är värt £10m just? Vem har kommit fram till den siffran?
Leeds United Linus.M
2015-04-02 11:19
Frågor kvarstår... Men det kan kosta er som mest en hundring om ni går in med £100. Det tycker iallafall jag är värt chansen.
Leeds United Linus.M
2015-04-02 11:16
GFH kommer inte ha mycket att säga till om snart... De kommer vädja om pengar. Tänk på hur många Leeds fans som finns. Som lufc4ever skrev, det gäller att få fart på det.
Leeds United lufc4ever
2015-04-02 11:14
Nu har jag inte orkat grotta ner mej i det men som jag förstått det så är flera av dom tyska Bundesliga klubbarna delägda av fansen. Bl.a Dortmund. Nu har jag för mej att tyskarnas upplägg har en del med förbundsregler och annat att göra men om själva idéen funkar i Tyskland så borde det inte vara omöjligt i England. Målet med LLP är £10m som jag förstått det. Det är uppskattat värde på GFH´s andel. Svårt att få ihopa ? Ja men vad skadar det att försöka ? Under åtminstone 10år har vi som är klubbens största tillgång hållts utanför vad som händer med vår klubb. Vi har varit/är skogtokiga över att vi inte har en aning vad som händer bakom kullisserna i den klubb som vi lägger så mycket av våra pengar och tid på. Nu har en liten skara fans på kort tid och förmodligen väldigt små resurser kommit fram med en idé som skulle kunna sluta med att vi får representanter i klubbens styrelse. Långsökt och fjantig dröm ? Ja det är mycket möjligt men det är iaf ett försök till förändring istället för bara gnäll på läktare och i TV-soffa. Det sägs att vi är en storklubb och med det kommer en enorm fan base. Låt säga att vi är 250000 skadade Leeds själar över hela klotet. Om 10% av dessa är så pass "hard core" att dom är villiga att snitta in £400 var så har LLP sina £10m. Svårt men inte omöjligt. Det handlar om att få fart i projektet. Kan man visa på positiv trend i starten så kan detta sluta var som helst. Det jag absolut gillar är att detta handlar om oss och vad vi vill. Här har vi chansen att stå enade och visa att vi är vi och inte du eller jag. Sen blir det såklart svårt att ta nästa steg. Att verkligen få tag i andelen. Men innan man ens försöker det så är det ju rätt bra att veta om vi ens har kapital till att försöka och nu har man valt att göra så här. Säg att vi får ihopa pengarna och knackar på dörren till ER. Och MC och GFH öppnar dörren och säger till oss att dra åt helvete. Hur kommer det att se ut ? Du säger till dom du livnär dej på att dom är inte vatten värda ? Svårt att se att ens MC eller GFH är så pass korkade. Tror snarare dom kommer känna sig tvingade att åtminstone lyssna på vad vi har att säga. Denna drömmen köper jag hur knasig den än kan vara rent logiskt.
Leeds United Linus.M
2015-04-02 11:06
Ursäktar redan nu för många inlägg. Kommer något intressant så skriver jag! Som jag sa igår angående GFH... @Radebe_Leeds: A court case on 7 April for GFH which will be for alleged fraud. Article in The Times today about it.
Leeds United Linus.M
2015-04-02 11:05
Lucas Radebe är med :) @PhilHayYEP: .@LeedsFansLLP received a video message from Lucas Radebe last night backing their scheme. #lufc
Leeds United Linus.M
2015-04-02 10:54
Vem har sagt att målet är £25m?
2015-04-02 02:28
Om 50 000 människor går in med 500 pund var så kommer man upp i £25m. Är det någon som på allvar tror att detta kan gå? Att ens kunna samla in 50 000 människor att betala in pengar för något som de inte vet är till salu och till vilket pris hade varit otroligt och sen att få dessa att betala 500 pund i genomsnitt hade varit än mer otroligt. Säg att snittet skulle ligga på 250 pund så kräva det genast 100 000 människor. Säg att priset för dessa 25 % är mer än £25m ja då ökar genast antalet människor som krävs. Vad händer om de "rika investerarna" går in med det vi inte får ihop som jag hört det snackats om nån gång? Säg att det saknas £8m och dom lägger den summan. Tror folk att de bara kommer säga att "nej men grabbar, fan det är okey att jag har lika mycket att säga till om som någon som investerat 1000 pund.. skitsamma, jag är så jävla rik ändå så det spelar ingen roll för mig.. alla ska ha lika mycket att säga till om." Jag skulle inte tro det. Då kan det genast bli liv, oroligheter, ilska, vänner blir fiender, interna stridigheter, maktspel och kaos. Ska jag vara ärlig så tror jag inte alls på detta. Jag tycker knappt det är en bra idé. Jag kan tycka att det är en fin tanke men i längden har jag svårt att tro att en sådan här lösning är rätt väg för en storklubb som Leeds United. Det kan mycket väl funka i en betydligt mindre klubb där kraven inte är lika stora men Leeds United känns som några nummer för stort för att detta skulle göra oss slagkraftiga i längden.
2015-04-02 02:14
Man vill alltså samla ihop pengar för någonting som man inte vet priset på och inte heller om det man vill köpa är till salu? Ja men det låter ju kanon. Hade jag vart GFH hade jag aldrig sålt. Varför? Här kommer två anledningar som jag kom att tänka pä direkt: 1) Så Cellino är bannad. Okey, vad kan hända? Han blir tvingad att sälja. Vem kommer in? Tänk om vi blir sålda till nån rik oljemiljardär. Hur mycket kan han tänkas vilja erbjuda GFH för deras 25 % i det läget? Eller varför inte detta scenariot; han vill inte köpa deras 25 % utan investerar som fan i spelartruppen, får upp oss i Premier League och då kan man ju fundera på vad dessa 25 % är värda istället. 2) Cellino tvingas inte sälja och kommer tillbaka. Vem kan erbjuda mest för dessa 25 % i det läget och vem har förtur? Majoritetsägaren eller ett gäng supportrar som samlat in pengar som säkerligen är ett underpris mot vad Cellino kan erbjuda i vilket fall. Det är ingen välgörenhetsorganisation vi snackar om här. GFH kommer vilja ha bra betalt och Cellino vill äga hela klubben. Bara för att 20 000 fans vill vara med och äga klubben betyder inte det att klubben och andra intressenter kommer lägga sig ner och smöra för dom. Det handlar i slutändan om pengar. Vad händer om man lyckas köpa 25 % av klubben? Man samlar in sig £25m och BANG, såld till dessa tusentals fans. Men sen då? Vad jag inte riktigt förstår är hur det nu ska fortgå. Jag vet att folk säger att det finns investerare bakom men ska de då gå in och täcka utgifter utan att äga någonting av klubben eller är tanken att fansen ska satsa ännu mer pengar? Tänk om det börjar gå dåligt, publiksiffrorna dalar osv och man måste skjuta till pengar? Hur villig är då Cellino att med sina 75 % äga en klubb bara till 75 % medans 25 % inte har några som helst pengar att täcka för några utgifter såsom skulder, räkningar, nyförvärv, renoveringar osv? Och varför, om det nu finns rika investerare, börjar man i så fall inte åt andra hållet? Dessa rika investerare köper 25 % ftån GFH och säljer sedan andelar till fansen? Allt från 100£ till 1000£ som det snackas om. Är inte det ett bättre alternativ? Svaret på allt detta måste ju vara att det inte finns tillräckligt med pengar varken från fansens håll eller från investerarna och då ser jag ingen anledning till varför vi vill ha detta förslag till Leeds ändå. Då ser jag mycket hellre att Cellino äger hela klubben eller alternativt då om han nu inte får äga oss längre, att någon annan kommer in och köpet loss 100 %. Vi kommer säkerligen kunna locka till oss fler och bättre alternativ om man kan få hela klubben i så fall.
Leeds United sportcarl
2015-04-02 00:28
Bullen 00:11, jag tycker handlingen är beundransvärd och det skall de ha al creds för, men personligen tycker jag de börjar fel ände, och lyckas de samla ihop till de 25 % så är jag den första att bocka, men det handlar ju om så helt sjuka summor och det är summor som skall undvaras
Leeds United BullenKarlsson
2015-04-02 00:11
Amatörmässigt är väl lite hårt. Det är ju fans som vill samla pengar för att köpa klubben. Det är ju inget bolag som köper % i klubben som du sen kan hoppa in i. Det är ju vi fans som är bidragande till pengakistan så innan några mer åtgärder tas så måste det ju finnas en summa. När den summan finns genom oss fans, så ska vi försöka köpa GFH:s andel. När den andelen är köpt så ska det förhandlas med Cellino och då är det upp till bevis om han är en orm eller en av oss som vi brukar uttrycka det.

Efter vad jag har läst i YEP så har det verkligen inte varit på amatörmässiga grunder, utan väldigt professionellt. Ingen får bidra med för mycket pengar för att få makt och om det inte går så får de satsande pengarna tillbaka.

Har alltid beundrat Green Bay Packers för att det är "fansens klubb". Mer inflytande för fansen kan enligt mig aldrig vara dåligt och om några fans är driftiga nog att sköta allt det administrativa så ger jag bara en applåd och bidrar till ett gott försök.
Leeds United sportcarl
2015-04-02 00:04
jag är väl dum och lättlurad men jag går inte på detta med LLP, för mycket om och men och jag tro här också, vet de priset? och var har de fått att gfh har dålig ekonomi, var väl inte mer än ett år sedan de fick sjukt mycket betalt för de 75% de sålde till Eleonora sports, och hur vet de att gfh skulle sälja till LLP om de ev säljer , ven tar han dom de 10% som inte är garanterade tbx? jag är väl gammalmodig men min värld, gör man upp med köparen först, vill han sälja och vad är priset? när priset är klart då kan man börja skramla ihop, jag personligen har sagt det innan och jag säger det igen, jag gillar inte gfh och tycker inte de har gjort någon nytta sedan de tagit över utan bara lämnat en massa skulder som cellino har fått rensa bort, däremot från att önska bort till att få dem bort är en lång väg, sedan får man ta allt som skrivs på Twitter och av journalister och fans med en nypa salt, vem som helst kan säga att den och den skall köpa klubben, gfh skall sälja, cellino skall sälja osv, men då vill det till att man källgranskar ordentligt
silverfisk
2015-04-01 23:03

OBS!!! det är 1 April i dag!!
Leeds United Linus.M
2015-04-01 22:49
Sportcarl// GFH vill sälja... Men ingen idé vi två diskuterar det, vi vet bara vart det slutar :)
Annons: