/england/leeds/forum/121.aspx/england/leeds/forum/121.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Rodell
2018-07-18 21:04
Linus/ Va ingen kritik eller ifrågasättande utan med att jag börjar starkt tvivla.. det som tas upp är ju sant att uttalanden har blivit sämre och sämre först lovade dom tok satsning till att sen börja tycka truppen är bra.. agerandet på transfermarknaden talar just nu sitt tydliga språk osv.. det ser i dagsläget verkligen inte bra ut så har du källor och vet något som ingen annan vet säg det eller försöker du bara köra positivitet rakt ut till fönstret stänger?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Rodell
2018-07-18 20:52
Linus.m // Om pengar finns som t.ex till Vydra varför har dom inte jobbat in andra positioner som också behövs? Varför bara sitta och bråka med Vydra i flera veckor utan att egentligen jobba sig vidare med andra namn för om det finns pengar så borde dom ju kunnat jobba fram dom andra positionerna dom velat förstärka
Leeds United Linus.M
2018-07-18 20:41
Kristoffer//

Fast det var ju långt gångna med Vydra till exempel? Återigen, han ville ha mer än £30k i veckan.
Leeds United Kristoffer
2018-07-18 20:36
Kinnear sa väl i början av juni att förhandlingar med spelare var långt gångna. Sedan hände det inte något på flera veckor och efter det började han istället prata om att Bielsa kunde göra de spelare som redan fanns i klubben bättre. Om det skulle komma in nyförvärv så skulle med största sannolikhet vara på lån etc

Det gick alltså från att satsa och köpa spelare för flera miljoner till att möjligen kunna låna in några till att vi får försöka göra de spelare vi har bättre.
Leeds United Linus.M
2018-07-18 20:18
Bielsa har väl sagt att 4-5 spelare ska komma in. LB/RB, ST, Winger och en mittfältare verkar vi ju vara ute efter. Förhoppningsvis kommer en MB in också...
Leeds United Linus.M
2018-07-18 20:16
Thom//

Andas. Skrev ”skämt åt sido” för att det var just, ett skämt. Att det skulle vara ”så jävla patetiskt” håller jag inte med om, men det kanske bara är jag :)
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-07-18 20:01
Och det säger inte mycket ska sägas då många av spelarna som Cellino tog in bevisligen inte håller heller men de är nu ”nyckelspelare” i Radz Leeds United.
2018-07-18 20:00
Och vad har Cellino med detta att göra och att nämna McKay bröderna som exempel är så jävla patetiskt Linus. Dels för att Cellino gjorde en hel del bra saker i klubben men också för att McKay bröderna inte på något sätt togs in för a-laget. Hur många i vårt a-lag är Cellinos värvningar? Tycker han gjorde fler bra värvningar än vad Orta och Radz har gjort i alla fall.
2018-07-18 19:58
Linus// Saiz var oduglig hela andra halvan av förra säsongen och har en horribel karaktär, Hernandez är 33 år gammal och kommer inte kunna spela varje match troligen, Forshaw tror jag mycket på och Jansson kan förhoppningsvis bli den ledare i försvaret vi både tror och hoppas på. Jag räknar Forshaw och Jansson som de enda två stöttepelarna i vårt a-lag med Hernandez som en viktig offensiv kraft med sina kvalitéer. Saiz för mig har väldigt mycket att visa för att han på något sätt ska kunna beskrivas som en nyckelspelare. Alioski, Dallas, Cooper, Berardi, i viss mån Phillips samt Roofe är inte tillräckligt bra för en klubb som vill utmana om PO platser.
Leeds United sportcarl
2018-07-18 18:38
Linus M 18:18.mckay bröderna togs väl in för U21 och kostade i princip ingenting.
Leeds United sportcarl
2018-07-18 18:35
Tippar minst 5-6 spelare från igår startar mot Stoke
Leeds United Linus.M
2018-07-18 18:08
Whites// Eeeeeey! Cellino tog ju in bröderna McKay, superförvärv den sommaren ju. Inte klaga nu. Skämt åt sido, jag håller med om farhågorna. Men känns lite väl domedagstankar när vad som helst kan hända på två veckor.
Leeds United Linus.M
2018-07-18 18:05
Thom//

Vår ryggrad är Pontus, Forshaw, Saiz och Hernandez. Inte de spelarna du nämnde.
Leeds United WhitesMOT
2018-07-18 18:02
Sten //

Alltså, jag förstår din oro och så men detta måste väl ändå vara en tanke i stridens hetta så att säga :

"För hamnar vi på placeringar på runt 10-12 med Bielsa vid rodret till den lönen, är det nog det största skämtet i Leeds sedan Ridsdale hyrde sina guldfiskar på kontoret."

Bates, GFH ,Cellino ??
2018-07-18 16:45
Det karaktärslösa spel vi visade upp förra säsongen kommer bli fullständigt överkört även i år. Vi saknar ledare, spelare med erfarenhet och den rätta åldern. Tyvärr består vår ”ryggrad” av spelare som Berardi, Dallas, Cooper, Phillips och Roofe. Det håller inte, inte på långa vägar. Visst, vi har Jansson och Forshaw exempelvis men det saknas spets.
Leeds United stonefree
2018-07-18 16:27
Bulken / Linus Om man får höra av klubban varje säsong inte minst de senaste, att de fortsättar att säga att i år ska vi upp, i år ska vi var minst var bland de 6 första allt annat är inte godkänt, sedan händer det inte, lag som som Milvall kommer förra oss, då har man inte mycket koll, det är samma människor i kulisserna som förra säsongen. Ingen absolut ingen kommer att få mig att tro att Bielsa hade någon dom helst aning om CS innan han fick ett bud från Leeds, de flesta av klubbarna har han inte ens hört talas om. Ska den mannen plötsligt veta exakt vad som krävs ensam för få Leeds till ett topplag med 2 lån av spelare som aldrig kommer att se dagens ljus i Chelsea, plus det som är kvar från förra säsongen. Varför försökte vi då överhuvud taget att få in spelare som Hernandez, Vydra, Grabben m fl. det måste ju kännas helt onödigt arbete, varför gick man inte ut med att truppen ska bantas, men vi har kvar så mycket kvalitet i dem som är kvar i truppen. För man fick ju den känslan i början av silly season, att nu skulle vi satsa stort. För nu finns det ju inte så många av de bästa spelarna kvar på marknaden, ifall att man plötsligt kommer på att truppen inte håller till topplacering i CS. För hamnar vi på placeringar på runt 10-12 med Bielsa vid rodret till den lönen, är det nog det största skämtet i Leeds sedan Ridsdale hyrde sina guldfiskar på kontoret. Men det finns ju någon vecka kvar att hitta några hyfsade bra spelare, men de blir färre och färre.
Leeds United sportcarl
2018-07-18 16:12
värva Madisson/Mariott lär kosta en del men inte oöverkomligt, och där ser jag en potential att i framtiden kunna ev sälja vidare och tjäna en hacka,
2018-07-18 15:53
sportcarl// Jag menar mer att om man värvar en spelare som är säg 32 år för £3m så är ju de pengarna inte nödvändigtvis bortkastade för att man kanske inte kan sälja spelaren igen.
Leeds United Linus.M
2018-07-18 15:47
@BullenKarlsson:

Jag tycker det är härligt att folk här inne äntligen ifrågasätter och granskar ägare av klubben, sådant behövs. Jag väntar dock tills fönstret stänger innan jag sätter igång.. så får vi se om Radrizzani får tummen ur. :)
Leeds United BullenKarlsson
2018-07-18 15:44
Linus min kära vapendragare, jag kan alltid lita på dig =)

Leeds United sportcarl
2018-07-18 15:38
jag tror också det kommer in en del värvningar, men vi behöver inte för en sekund "oroa" oss att vi kommer gå in i FFP taket,
Leeds United Linus.M
2018-07-18 15:36
@BullenKarlsson:

Nejdå.. du är inte ensam :)
Leeds United BullenKarlsson
2018-07-18 15:22
Stonefree //

Det är bara jag som tror =)
Leeds United sportcarl
2018-07-18 15:17
stonefree 14:10 sedan är det väl så att motståndarklubbarna dvs alla klubbarna i championship är bättre än många tror, och de tar in spelare på lån från storklubbarna och PL, och att många av klubbarna har minst lika lovande spelare som vi, som förra säsongen tog vi in en ytterback från MU, katastrofdålig, Anita från Newcastle var inte mycket bättre, Fulham tex tog in Mitrovic från Newcastle som var hur bra som helst i championship, gäller värva/låna rätt,
Leeds United Kristoffer
2018-07-18 15:06
Sägs att det är Derby som har fått ett bud på Jozefzoon accepterat. De tycks handla på väldigt bra.
Leeds United stonefree
2018-07-18 14:10
Även om många tycker Leeds har bra koll i kulisserna, så får man ju inte glömma att det finns 23 lag till som tycker likadant. Än har vi inte haft bättre koll än till 2 stycken 7:e platser sedan återkomsten till CS. Vi måste ju köpa in 2-3 klass spelare, vi gick ju efter Hernandez och Vydra till plötsligt inte behöva någon. I isåfall har några visat takter på träningen som ingen trodde fans. Det slutet väl med nån Alban som har gjort 16 mål på 14 matcher i albanska cupen mot div 7 motstånd samt någon ny Japan eller nån kompis son till kompisen i Burma Mest konstigt är ju om vi har lagt ett bud på £11-12 mille för Vydra, då måste det ju finnas pengar att köpa ett par hyfsade spelare som Mariott och Maddison för, nu när inte det blev av med de två stjärnorna! Bielsa kan var hur mycket kung han vill, med den trupp vi har nu, blir det inget bättre än en 10:e plats på sin höjd
Leeds United sportcarl
2018-07-18 13:43
Vi har inte satsat netto ett pund på spelarförstärkningar om vi räknar in vad vi har frigjort på alla spelare vi släppt. Än är det inte för sent men det närmar sig och utbudet man vill ha in minskar
Leeds United Rodell
2018-07-18 13:26
Vi har gått från att jaga våra första alternativ till att gå ner på tredje, fjärde, femte om ens det.. uppenbarligen har klubben svårt att hantera mer än en sak i taget.. Hur kan vi jaga Hernandez och Vydra sen inte få in något annat samtidigt.. Problem med Gunn och Stockdale osv osv...

Denna sommar är än så länge jävligt dåligt hanterad av Leeds milt sagt.. går fortfarande att rädda upp men att ha 2.5v kvar till premiär och inte gjort mer/bättre affärer är inte godkänt ifall man uttalar sig om att man ska slåss om uppflyttning och göra en satsning.
Leeds United sportcarl
2018-07-18 13:24
Thom Mattsson 13:18. Att få tillbaka tiofalt handlar väl ändå om pengar:)
Leeds United sportcarl
2018-07-18 13:21
Rodell 13:16.Det vet man aldrig. Sista ryktet är väl Josefzzon från Brentford. Även ryktena har gått från övre hyllorna till de lägre(:.
Annons: