/england/leeds/forum/1207.aspx/england/leeds/forum/1207.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Rodell
2014-10-23 18:29
Leeds så klart// Alltså t.ex Mourinho gick ut och sa att Chelsea inte har någon anfallare förra säsongen när dom hade Eto'o, Torres och Demba ba är han en dålig tränare för att han gick ut o sa så han trodde ju verkligen inte på dom eftersom han gör det uttalandet. Darko har tränat leeds i 5 matcher det är ganska kort tid för att alla i hela laget ska kunnat visa sin bästa sida. Redfearn har varit bakom kulisserna i leeds en väldigt lång tid självklart kan han utan press på sig göra andra uttalanden och ha en annan filosofi. Men att säga att man ska sparka darko för att han får en funderare pga av lite folk borta är för mig fjantigt. Han har ju försökt spela ihop ett lag men få förändringar för att troligtvis hitta sin stomme som han har i ett tänk och blir det då öppningar så får man ju sig en funderare över vilket som blir bäst för laget för han vill ju vinna! Jag tar iaf orden med en nypa salt. Man kan ju tolka det han säger på många sätt också men tror inte spelarna heller direkt bryr sig om att han inte vet vilket lag som ska spela på lördag...
Leeds United Leeds så klart!
2014-10-23 18:14
Rodell, det ska inte finnas några frågetecken alls från Darkos sida. Det ska finnas en trupp där även avbytarna har sin coachs fulla förtroende. So what om vi har två-tre skador? Det fixar vi ändå med resterande spelare i truppen. Att pratat i media om att han är osäker vilket lag han ska spela bara för att vi har några skador på ordinarie spelare ingjuter knappast något förtroende i spelartruppen. Jämför detta med Redfearn som bygger upp alla spelares förtroende, och har attityden att laget aldrig ska förlora. Vem hade du velat ha som coach om du var i spelartruppen? Vem hade du krigat för?
Leeds United Rodell
2014-10-23 18:03
Leeds så klart// Vart får du ut det? han är osäker på vilket lag han ska spela på lördag inte att han inte tror på sitt lag. Skulle också fundera efter avstängningar och skador vilket det bästa laget man kan ställa ut är.
2014-10-23 17:33
Darkos strategi. Att inte tro på sitt lag.
Jämför med Redfearns att vägra tro på annat än vinst. Alltid.

Sparka Darko.
Leeds United Kristoffer
2014-10-23 17:33
Tydligen är Austin och Sharp småskadade. Ingen av dem tränade idag. Doukara är avstängd på lördag. 5 gula kort har han dragit på sig.
2014-10-23 17:28
Redfearns hemlighet.

Enkelt och genialiskt samtidigt.
2014-10-23 17:26
Hybris i italienska massmedia när det kommer till Leeds.
Illicic till Leeds?

Nej tack.
2014-10-23 17:25
Gjorde Leeds ett misstag när Lees släpptes?

Nix.
2014-10-23 17:18
...tänk på detta nästa gång ni gnäller över oss glada skåningar och halvskåningar (danskar) här på Revie Stand :D

Hallänningar däremot är det alltid öppen säsong för....
2014-10-23 17:11
Enligt Il Duce så har Bellusci. lovat att inget rasistiskt skällsord uttalats i matchen mot Leeds Reservlag och Cameron.

Om FA finner det annorlunda så kommer Il Duce att sparka Bellusci på stående fot.
Inga rasister är tillåtna i Leeds enligt Il Duce.
2014-10-23 00:16
Nästan rätt vinner du inget på Bo$$e.

Matchen kändes högst ordinär för ett Leeds-fan:
Först byggs hoppet upp, men sedan rasar allt ned i källaren.
Skillnaden var bara att motståndaren nu var A.Madrid - inte Rutten Skinka.
Att förlora mot Rutten Skinka hade varit en skandal...
Leeds United Bo$$e V
2014-10-22 22:22
4 bollar kvar... Missade med 2 mål men diff var rätt!
Leeds United Bo$$e V
2014-10-22 21:49
@Leeds så klart!:

6 bollar kvar "leeds så klart"
2014-10-22 21:35
Bo$$e,

2-1 har du ju skrivit. Hur ska du ha det? ; )

(Nu är det inte HBK som spelar så du kommer att bli besviken)
Leeds United Bo$$e V
2014-10-22 19:37
Övrigt// Sorry Pidde och ni andra MFF:are så tror jag smekmånaden tar slut ikväll för jag har tippat 6-1:-( Men lycka till ändå! Ni vet var ni läste det först!
Leeds United Duke
2014-10-22 19:14
Jag tror vi kan vara med och kriga om topp 6 redan denna säsongen. Bitvis i matcherna ser det bra ut och det borde bli bättre och bättre med alla nya spelare framöver. Mot Wednesday tyckte jag det såg väldigt bra ut där borde vi vunnit. Serien är så jämn att det räcker med en liten nivåökning så vinner man många av de jämna matcherna.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United stonefree
2014-10-22 18:56
Leeds så klart! //

Kan bara instämma till 100%
2014-10-22 18:20
Även om jag önskar att Leeds spelar i PL redan i går så är fördelen med Championship den att det fortfarande finns ett uns av "gammal hederlig" klubbfotboll där fortfarande.

PL har blivit en lekstuga för personer/konstellationer med alldeles för mycket pengar. Att bränna några hundratals miljoner på misslyckade spelarvärvningar känns inte i plånboken längre.
Flertalet av klubbarna i Championship har en årsbudget som understiger värdet av enbart en av dessa "chansvärvningar" som görs utan en blinkning.

Leeds United stonefree
2014-10-22 17:35
Jag tror också att det kommer att ta mycket lång tid innan vi får se Leeds uppe i högsta divisionen. Tyvärr!
Jag hade faktiskt lite tro och hopp om att få se bättre fotboll utav Leeds med de intressanta nyförvärven som vi ändå har knutit till oss under sommaren. Visst säger många att man måste ha tålamod, det är många utlänningar inklusive tränaren, som måste acklimatisera sig och sånt tar tid. Vi ska ju inte omvända handbollsspelare till fotbollsspelare eller målvakter till forwards eller tvärtom. Det är proffs, som lever på fotbollen, visst finns det kanske kvalitet i spelarna, men vi har inte sett mycket av det än. 2 matcher efter det så fantastiska uppehållet, där de sista pusselbitarna skulle på plats har inneburit ,en liten förlust och en oavgjort i en match där vi var fullständigt utspelade. Tror det kommer att bli jävligt svettigt på lördag med, är lite orolig för vad som händer efter matchen om vi får stryk.
Men om man backar bandet en gång och tittar på det laget vi hade 31/12 förra året, på pappret ett rätt mediokert lag, som ändå stod upp för varann och låg på en fin, fin 6:e plats.
Vi tar in spelare på lån, därför vi har inga pengar att spendera, alla är spelare som på pappret borde platsa i Leeds lag. (Stewart - Kebe´- Wiggham och Butland för en skadad Kenny, vad hände, jo de har grabbarna tog en plats för någon av dom som hade fixat oss en 6.e plats, så i det här fallet, blev allting bara sämre och sämre, trots på pappret bättre spelare. Varför blev det så? Harmonin försvann i laget. Sedan underpresterade allihopa utom Butland.
Om jag ska vara ärlig är det lite a samma melodi igen med alla nyförvärven, även om många av dom var okända för mig, så blev man ju lite imponerat när man såg deras CV, de kom ändå hit för att spela Championship. Ta Sharp t.ex, han har i det närmaste varit osynlig de matcher han har spelat, har han gjort nått mål sedan hemmapremiären mot Middlesbrough? Våra Italienska grabbar, blandar och ger i matcherna, från att precis odugliga, till att vara bästa Leeds spelaren på plan inom 5 minuter, för sedan att försvinna igen.
Tror vi får nöja oss med att få tillbaka Ellen Road och våran tränings anläggning och sedan få ordning på ekonomin. Sedan om några år kanske vi kan börja bygga ett lag för framtiden. Så realistiska planer är nog PL om sådär 5-6 år. Hoppas bara Cellino har tålamodet. Ibland så tror jag att många tror man kan köpa sig en plats ditt, det är nog världens svåraste andra divison och det räcker inte med att ha ett bra lag, man måste ha tur också om man ska upp härifrån och jag tror att det kommer att bli ännu svårare, för varje år som går. Intresset för att visa matcherna från Championship blir ju bara större och större.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-10-22 15:17
Att vi fortfarande är kvar i de "lower leagues" stavas K-E-N B-A-T-E-S.

Han fick hela klubben att gå bakåt. Vi sålde våra bästa spelare för noll och ingenting, köpte in gamla föredettingar, sparkade tränare på löpande band, var inblandade i rättegångar, massa konstiga uttalanden, avstängningar av supportrar, en total avsaknad av empati för lokala företag och privatpersoner, en totalt bortkastad generation supportrar och aldrig har väl klubben och dess supportrar varit lika långt ifrån varandra som under hans tid?

Att ta sig tillbaka efter den tiden tar nog sitt lilla tag men något jag är säker på är att Massimo Cellino har Leeds bästa i sitt intresse. Så kändes det inte under Bates tid då man mer eller mindre ifrågasatte allt som hände i klubben och vad meningen med allt var. Exempelvis "investeringarna" i Elland Road som kostade oss enorma summor istället för att satsa pengarna på en spelartrupp som då hade kunnat utmana rejält i toppen av the Championship. Och, det konstiga med allt det var ju att vi inte ens ägde arenan liksom....

Nya tider, men det kommer ta tid känns det som...
Leeds United terry cooper
2014-10-22 14:51
Rodell //

Visst finns det bevis för att det går att spela bra fotboll med mindre bra spelare. Typ Costa Rica i VM. Bara man är ett lag. Tyvärr gäller det väl inte en hel lång säsong.
Då måste du ha klass spelare för att få stabilitet under en hel säsong.
Leeds United Rodell
2014-10-22 14:08
terry cooper //

finns många bevis på att det inte alltid krävs bra spelare för att spela bra fotboll och vinna matcher. då är det tränaren i dom fallen som får laget åt rätt håll.
Tror dok inte det är att vi har för dåliga fotbollspelare i laget.. Kolla Tom Lees han har inte varit dålig hos sheffield men han spela skit hos oss ganska många matcher. En tränare ska kunna plocka fram det hos spelarna, anpassa en taktik för spelarna att tillgå osv.Tror det är något klubben leeds organisation osv allt bakom kulisserna som gör att leeds inte går så fort framåt som vi vill
2014-10-22 13:00
Rodell// För att spela bra fotboll behövs bra spelare.....
Leeds United Rodell
2014-10-22 11:23
Milanic har ju ändå gjort det bra med tidigare lag han har haft, lyckats hyffsat så hoppas han får igång leeds med snart men är väl inte heller det lättaste kan jag tänka mig... 3e tränaren truppen har haft under kort tid samt väldigt många nya spelare och förändringar i ledarstabben. Det som oroar mig är inte att vi kryssar och förlorar utan är nog mer att spelet inte finns där... man brukar ju säga att spelar man bra fotboll så är det bara en tidsfråga innan det släpper... När ska vi få spela bra fotboll :(
Leeds United Kristoffer
2014-10-22 10:03
Hockaday: 6 matcher, 2 vinster, 0 oavgjorda, 4 förluster = 6 poäng Redfearn: 4 matcher, 3 vinster, 1 oavgjord, 0 förluster = 10 poäng Milanic: 5 matcher, 0 vinster, 3 oavgjorda, 2 förluster = 3 poäng En av de matcher som Hockaday vann var ju cupmatchen mot Accrington. En match som nog även Milanic hade vunnit, så enligt statisiken är Milanic och Hockaday jämnbördiga. Redfearn kunde satsa allt på ett kort då han visste att han kunde återgå till att jobba med akademin om han misslyckades. Milanic kan inte göra det utan måste planera mer långsiktigt. Men som sagt. Om inte vinsterna kommer snart så...
Leeds United Rodell
2014-10-22 09:59
det snackades ju lite förr om att Cellino värva mycket i somras för att han trodde vi inte skulle få värva i januari och kanske till och med nästa sommar. Vet någon hur det blir med det?

Sen så behöver vi verkligen värva i januari... alltså vi har inte material för att spela så som vi gör det ser han väl själv... det inser väl alla att det här spelet inta tar oss någonstans vi står ju bara o stampar på samma ställa som för ett år sedan även fast det finns mer optimism och bättre fotbollspelare i klubben..... Att det inte finns någon ytter mittfältare i klubben är ju sjukt... Det funkar att spela 433 om man heter PSG och Barcelona då man har så pass bra spelar material... men att spela 442 med smal diamant innebär ju t.ex att när man möter lag med yttrar att det blir 2 mot 1 för våra ytterbackar vilket kräver att det ska hjälpas från mittfältet... alltså till och med jag vet det och kan se vart taktiken fallerar i sitt stora hela av att ha spelat låg divisions fotboll i sverige... .
Våga förändra säger jag bara! kör inte samma skit som alla andra tränare har försökt sig på som bevisats tidigare inte funkar!
Leeds United Linus.M
2014-10-22 09:14
Vet inte om det nämnts tidigare men Doukara plockade på sig ett gult kort i matchen och har nu fem gula kort. Det gör att han missar matchen mot Wolves på lördag.

Öppnar det upp för Sharp eller Montenegro kanske?
Leeds United Duke
2014-10-22 08:56
Alla lag är nöjda med en pinne borta mot seriens bästa lag Norwich. På lördag är det dock tre poäng som gäller.
Postat via SvenskaFans-appen
2014-10-22 08:27
@¤Thom Mattsson¤:

Har alldeles för få spelare som hotar i motståndarnas straffområde.
Ska vi vara ett topp 10 lag , behöver vi ca 3 anfallare som gör minst 15 mål eller mer o att mittfältet producerar någonstans 25-30 mål.
Leeds United kjelldan
2014-10-22 06:41
@¤Thom Mattsson¤:
Bänken.
Annons: