/england/leeds/forum/1203.aspx/england/leeds/forum/1203.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Tobbe O
2014-10-25 20:32
Leeds så klart// grattis :) kanske var det rätt, ingen aning. Men det känns som ett skämt, först karusellen kring BMD, sedan Hockaday och nu Milanic. Ingen långsiktighet alls. Tjatar ju om att vi fans måste ha tålamod denna säsongen, hur fan hänger det ihop med att vår galne italienare sparkar tränare var femte-sjätte match. Jaja, hoppas Redders är vår man!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Leeds så klart!
2014-10-25 20:31
Aftonblaskan har läst på Revie Stand.
S.Wall
2014-10-25 20:28
För fan Leeds!
Kom igen nu!
Nu vill jag se ett uppryck, att ni avancerar i tabellen och upp i Premier League!
2014-10-25 20:22
Jag visste att du skulle bli glad Tobbe ; )
Leeds United Tobbe O
2014-10-25 20:19
Herregud...
Leeds United Umeå BEN
2014-10-25 20:16
Det här är precis vad som behövs för Leeds United. Jag har tjatat om Neil Redfearn ända sen Juggen anställdes som headcoach. Det är fullständigt obegripligt att förstå hur Mister Cellino tänker. Snälla Cellino behåll Redfearn och behåll honom för resten av säsongen. Han inger trygghet och stabilitet i truppen.
MOT ALLA DAGAR PÅ ÅRET
Leeds United Rob.
2014-10-25 19:59
@¤Thom Mattsson¤:

Exakt. Pinsamt att vi håller på som vi gör och hämtar in en massa billiga KalleAnka-tränare till höger och vänster. Leeds United FC blir till åtlöje.
Leeds United Linus.M
2014-10-25 19:52
Det blir inte som att börja om från början eftersom Redfearn tar över. Han känner ju laget.
2014-10-25 19:47
Det här ska firas.

Skål ta mig f-n!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-10-25 19:47
Herregud var pinsamma vi är. Vad fan håller vi på med?

Men, klagar inte över Redfearn som tränare på något sätt bara det att vi i så fall borde tagit in honom direkt efter hans fina facit.
2014-10-25 19:43
Gött!
Låt Redfearn återuppbygga vad Darko raserade så tar vi oss till play-off 2014/15.

...och Redfearn kommer jag att ge chansen under fler än sex matcher :)
Leeds United Linus.M
2014-10-25 19:35
YES!!!

Adam Pope ?@APOPEY 6 sför 7 sekunder sedan Leeds, Yorkshire and The Humber
#lufc Breaking : Cellino has just messaged to say "Neil Redfearn will be the new head coach. I have called him back to the bench for good."
2014-10-25 19:34
@Kristoffer:

Japp, och det fick man sk-t för ; )
2014-10-25 19:32
0-3-3 That's how a Slovenian champion does it. Köp kvalité nästa gång Il Duce i stället för att försöka fynda i europeiska blåbärsligor.
Leeds United Simo LUFC
2014-10-25 19:31
@Leeds så klart!:

:)))
Leeds United Kristoffer
2014-10-25 19:30
Phil Hay @PhilHayYEP · 6m6 minutes ago

Cellino: "I made a mistake with this guy. He is negative, he has a losing mentality." #lufc

Det diskuterades ju här på forumet för inte så länge sedan. Den mentala biten när det gäller Redfearn och Milanic.
2014-10-25 19:29
@Leeds så klart!:

...and the fat lady has sung :)
2014-10-25 19:27
Vilken fuling Simo ; )
Leeds United Simo LUFC
2014-10-25 19:24
@Simo LUFC:

Eller 6 matcher ;)
2014-10-25 19:24
Som Gert Fylking uttryckte det så bra:

ÄNTLIGEN!!!
Leeds United Linus.M
2014-10-25 19:23
Artikel coming up
Leeds United Kristoffer
2014-10-25 19:22
Redfearn tar hand om träningen på måndag.
2014-10-25 19:21
Phil Hay @PhilHayYEP · 9 s för 9 sekunder sedan Cellino: "I made a mistake with this guy. He is negative, he has a losing mentality." #lufc Phil Hay @PhilHayYEP · 1 min för 1 minut sedan Cellino says Neil Redfearn will take over as head coach and will take training on Monday morning. #lufc Phil Hay @PhilHayYEP · 1 min för 1 minut sedan BREAKING: Massimo Cellino says he has sacked Leeds United head coach Darko Milanic tonight. #lufc
Leeds United Linus.M
2014-10-25 19:18
BOOM! @PhilHayYEP: BREAKING: Massimo Cellino says he has sacked Leeds United head coach Darko Milanic tonight. #lufc
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Kristoffer
2014-10-25 19:13
Formtabellen är ingen rolig läsning.
Leeds United North Monkey
2014-10-25 19:12
Vi var större delen av matchen bättre,eller iaf fan inte sämre än Wolves. Dem tryckte på sista 10. Återigen var vår utomordentligt dåliga vänsterback syndabock. Det som saknas är att, gör allt vi redan gör, något snabbare. Tycker ändå vi har intentioner på att få ett eget bra spel. Redfearn hade hittat nyckeln, som de övriga försöker öppna med vad fan somhelst..
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-10-25 19:11
Tänkte nämna några saker som gör att lag blir uppflyttade från denna divisionen. Betyget 10 så är man en potential promotion kandidat. För att kunna bli uppflyttade känns det som att man behöver ha minst 7/9 väldigt väldig nära 10.

Rå styrka: 6/10
Snabbhet: 4/10
Tekniskt kunnande: 6.5/10
Taktiskt kunnande: 5.5/10
Vilja: 7/10
Rutin: 7/10
Potential: 8/10
Flyt/tur: 4/10
Rätt tränare: 5/10

Tur får man inte, det förtjänar man. Så är det ju men idag hade vi ingen tur. Tycker inte vi borde förlorat men nu är det ju så. Inte mycket att snacka om. Resten då? Ja vad ska man säga? Har vi rätt tränare för denna spelartruppen? Tveksamt känner jag just nu men jag är alltid sen med att såga tränaren. Dock så tror jag vi behöver en galen manager som kan få spelarna att fatta att vi är Leeds United, att vi inte behöver eller ska vara rädda för något lag oavsett namn. Det har vi nog inte idag, även om jag fortfarande hoppas...

Snabbhet i laget är det vi saknar mest. Vi skapar inte tilräckligt med målchanser för att vinna matcher av just denna anledningen enligt mig. Vi saknar snabbheten från yttrar som kan utmana, skapa ytor och spela fram. Detta har vi saknat enda sedan vi sålde Gradel och Snoddy och otroligt nog har vi fortfarande inte ersatt någon av dom. Helt sjukt enligt mig egentligen då vi på den tiden gjorde näst flest mål i hela the Championship. Varför försöker vi inte återgå till detta?

Okey, taktiskt kunnande då. Varför saknar vi det? Anledningen stavas orutin. Dels har vi en hel del unga spelare i laget och dels har vi spelare samt tränare från andra länder. Att ta sig ur från denna ligan (åt rätt håll) kräver ett enormt taktiskt kunnande. Hålla ytorna, minska ytorna, aggressivitet, vilja.... rutin helt enkelt och det saknar vi som sagt. Detta lär väl komma med tiden men just nu lyser detta igenom. Var taktiken verkligen att backa hem i andra halvlek eller var det bara något som skedde på automatik från spelarna där ju många kommer från det defensiva landet Italien?

Okey, om man leker med tanken att typ 6/10 är ett mittenlag i denna ligan så känns det ändå som att vi väl kanske är lite på väg ändå då vår potential ändå får ses som god. Flertalet unga spelare är och knackar på men det är också lite moment 22. Ska vi ge ungdomarna chansen i fortsättningen också när det är tydligt att det inte riktigt funkar? Bli inte förvånade om vårt mittfält snart ser ut så här:

----Austin-Bianchi--------
Doukara-Tonge-Norris

Nya tag i nästa match.
Leeds United Kristoffer
2014-10-25 19:07
Hockaday: 6 matcher, 2 vinster, 0 oavgjorda, 4 förluster Redfearn: 4 matcher, 3 vinster, 1 oavgjord, 0 förluster Milanic: 6 matcher, 0 vinster, 3 oavgjorda, 3 förluster Hockaday fick ju sparken efter 6 matcher. Milanic har nu lett laget i lika många matcher. Ska sägas att två av Hockadays matcher var mot Accrington Stanley (vinst) och Bradford (förlust) i ligacupen.
Leeds United footboll
2014-10-25 18:42
Bästa lag vann. Leeds spelare har samma symptom som utslitna förtidspensionärer. Saktfärdiga reflexer, tar en minut innan de kan bestämma på vilket håll de ska skicka bollen.Wolves gubbar däremot reagerade snabbt som-fan- man kan verkligen se hur Leeds gubbar på läktarna har låtit- speciellt en
mr stoonefree:). Tur att man kan se på andra lag som t.ex. Atletico Madrid-de
gör en upprymd , mellan varven. Vad är fel med Leeds- inte bara tränaren- spelarna har väl också att -dra sitt strå till stacken !!
Leeds United Simo LUFC
2014-10-25 18:42
Det går inte bra nu (understatement) men av någon konstig anledning känner jag mig inte så stressad över situationen. Vi kommer vända på den här negativa trenden. Alla förutsättningar finns där nu för att bli ett erkänt jobbigt lag att möta i ligan. Tror och hoppas att Darko ser vad som gick felidag och ser till att få ordning på det. Hade ex Mowatt satt sitt läge i första då hade matchen troligtvis slutat med en seger idag. Små marginaler ibland. Sen finns det inga ursäkter för vad som hände i andra halvleken men so sagt, tror att Darko löser detta framöver. Tycker definitivt han ska få minst 10 matcher att bevisa vad han går för. MOT
Annons: