/england/leeds/forum/1200.aspx/england/leeds/forum/1200.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hartey
2014-09-03 17:30
Stommen just nu skulle kunna vara

Silvestri-Bellusci-Bianchi-Adryan

Silvestri med i veckans lag
Bellusci andas klass och är en erfaren Serie A-spelare
Biancchi kan slå den avgörande passen
Adryan Supertalang som om han gör det han är kapabel att göra kommer bli Elland Roads stora kelgris

Och Pearce är alltid Pearce

M O T

Detta kommer att bli bra men det kommer att bli ups and downs

Viktigt nu att hitta en coach som kan styra upp detta rätt, nu har Massimo gjort sitt
Leeds United Glad
2014-09-03 17:24
Negativa Leedsare Tidigare Ägaren var en in utsugare Investerar i det vi inte äger För mycket inlånade spelare Vi köpet inget Bara äldre spelare Spelarna har träben tex Bradly mm Släpp fram de unga :-) Nu Ägaren är en galen Italienare Vi köper för mycket eller för billigt Vi säljer för billigt Smith ( hur mycket pengar är 750 000 pund?) Vi köper inga etablerade spelare bara unga ( på uppgång ? istället för gamla på nedgång) Många här lever i tron att man kommer långt med spenderar byxor undra hur det gick förra gången ? Man bedriver troligen inte välgörenhet när man köper en klubb man vill ju och är man proffs så driver man det affärsmässigt. Tycket vår italienska ägare ändå har lite sinne för ekonomi ( till skillnad från många här ) har har även 100 gånger mer insyn än någon av oss. Så varför inte ge det 6 månader vi bygger ju för framtiden istället för att gå kort och äventyra klubben ekonomiskt. Om C kan köpa tillbaka ER för pengarna han sålt spelare för så kommer våra kostnader att minska radikalt och vi kommer i längden kunna få en bättre budget för köp och löner. Men hacka på nu får jag troligen skit för det men som Leeds supporter sedan 1969 kan jag ta det.
Hartey
2014-09-03 17:20
Mitt barnbarn spelar FIFA-14 som dom flesta andra i hans ålder. Han berättade igår att han under dom senaste 6 månader alltid köpte in Adryan till sitt lag som ung lovande spelare.
Han såg Adryan som en av världens mest lovande spelare på FIFA

Bara FIFA dock...
Leeds United terry cooper
2014-09-03 17:09
2014-09-03 17:09
Var är ryggraden , stommen i Leeds idag ? Var är ledaren ? Har vi råd med ett mellan år om vi ska vara i PL 16/17 ? Hur många spelare kommer vi att ha nästa säsong , om det är då vi ska satsa ? Varför inte satsa på 5-6 PL spelare i år ? Cellino pratade på en Ferrari men går inte den bäst på Autobahn ? Känns som Cellino är kvar i Italien. På alpvägarna o där passar det inte med Ferrari ....
Leeds United Linus.M
2014-09-03 16:35
@stonefree:

Adryan skiljer sig från mängden. Det kan jag nästintill lova.
Leeds United stonefree
2014-09-03 16:33
TobbeO
Jag fötstår precis vad du menar. Att vi har värvat många spelare till de olika positionerna i laget, som kan täcka upp för varandra. Men det som jag anser vara det största problemmet, är att vi har inte sett någon av de nyförvärv som har anlänt har skilljt sig ut från mängden, med att visa upp lite av den talang de sägs besidda och det är det som urorar mig kraftigt. Det är ju inte precis så att det har varit huggsexa kring köpet av våra nyförvärv. Ta en sådan som Sloth, vi köper honom för en spottstuva, även för Dansk superliga klubb, men ingen var intresserade av honom, vilket jag tycker är skumt. Men självklart hoppas jag han är ett fynd precis som alla de andra. Men av det jag personligen har sett till dags datum, av de nyanlända måste jag säga jag tvivlar. Men låt mig gärna ha fel. Gärna mycket fel!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United Tobbe O
2014-09-03 16:14
Jag är inte heller så säker på att det varit bättre att lägga pengarna på ett fåtal spelare. Om vi tar just Forest som exempel så har de redan en stomme att bygga på, de kan då spetsa denna med en sexmiljonersspelare som "icing on the cake". Om vi hade gjort det hade det förmodligen inte hjälpt om han bara haft skit omkring sig. Vad hade dessutom hänt om han blivit skadad? Nu har vi, förhoppningsvis, back up på olika positioner.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Tommy...
2014-09-03 16:08
Tobbe O// Klockrent.!!
Leeds United Tobbe O
2014-09-03 15:57
750k för en bänkspelare tycker jag är ok. För det är vad Smith hade varit, i bästa fall. Hade säkert hellre gjort oss av med Hunt eller Morison men de ville nog ingen ha. Får försöka köpa ut dem eller se om någon vill låna dem. Att vi köper huvudsakligen utländska spelare beror ju på två saker. Dels kontakterna som Cellino och Salerno har men också på att engelska spelare är övervärderade. Det kommer så klart ta längre tid att spela ihop detta laget men då får det göra det. Gäller att ha realistiska förväntningar på denna säsongen. Vi var många som önskade byta ut hela laget förra säsongen. Det har vi nu i princip gjort och för första gången på många år tror jag vi har en bra bänk och ett lag som kan utvecklas. Alla vi köpt kommer inte lyckas men säsongslånen kan ju avslutas annars. De vi köpt är ju i de flesta fall unga och förhoppningsvis mer attraktiva för andra klubbr än de föredettingar med höga löner vi värvade under framförallt Warnocks tid.
Leeds United Gary Kelly
2014-09-03 15:17
//stonefree

Klockrent !
Leeds United stonefree
2014-09-03 14:55
Hej och hå var det går.

Vi verkar vara en klubb, där det antigen händer ingenting på spelarfronten eller så händer allting på en gång. Bra eller dåligt, det får var och en själva bestämma. Jag personligen tycker det blir fel, rätt mycket fel. Visst var vi tvungna att förnya laget, göra oss av med många av de gamla kameler som ändå bara gick och drog lön till ingen nytta. Men att splittra hela laget, det gör man inte i en handvändning. Det här kan komma att kosta oss jävligt dyrt. Man måste behålla en stomme av spelare som kan vara förebild för de nya, av dom som är kvar just nu, är det inte många så borde ta en plats i laget. Att sedan bara köpa in utlänningar i ett lag som Leeds, tror inte jag är en så väldig bra och genomtänkt. Om Cellino säger att 2014/15 är ett mellan år, så säger jag att om man tycker att om man ligger i botten hela säsongen är ett mellanår, då är det okej, för utan att vara för pessimistiskt, så tror jag det här projektet kommer att bli som att bestiga Mount Everest i kortbyxor och joggingskor.
Jag ska försöka ge min syn på saken. Att man säljer McCormack tycker jag är helt okej, han ville ju inte spela vidare i Leeds under Cellino. Att sälja Matt Smith, tycker jag är ett skämt, av en ägare som precis har skrivit ett 3 års kontrakt med grabben ena veckan för sedan sälja honom ”vecken” efter. Att sedan sälja honom för 750.00 pund är ett skämt. Jag förstod det skulle hända, när det efter att han var den enda som försökte mot Bradford ändå fick sitta på bänken mot Bolton, att det var fråga om tid innan han var borta. Jag säger det med en gång Cellino, du är en man som saknar respekt för mänskligheten, du tror att dina spelare är din egna toyboys.
Jag säger inte, att Cellino inte kommer att lyckas med alla sina spelarinköp, men det är väldigt många av dom som precis som våran egen White, verkar ha stannat i sin utveckling, för sedan lånas ut till klubbar i lägre divisioner. Av dom som har kommit in än så länge är det inte någon som kan platsa i PL, om inte det är så att de blommar ut rejält under sin tid i Leeds. Vilket också syns på de summer pengar vi har betalt för dom. Vi har spenderat ungefär hälften av det vi fick får McCormack, på alla spelarna sammanlagt och då förstår ju vilket geni som helst att man kan inte köpa in 12 nya spelare för en sammanlagt summa runt 5 miljoner pund. Det är inte så att jag tror att Cellino gör detta på jävelskap. Han har nog en utroligt stor tro på sig själv, som ägare, talangscout, coach, materialförvaltare, you name it. Vad Han borde göra för sitt eget och klubbens bästa, är att hålla i pengarna och fördela ut dom, till det som är viktigt. Låt andra sköta inköp av spelare och coacha laget, vill han vara med och leka på matchdagarna, så tror jag ingen har något emot om han får leka matrialförvaltare.
Kolla ett lag som Nottingham som har köpt Britt Assombalonga från Petersborough för en summa runt 6 miljoner Pund, grabben har aldrig varit i närheten av att spela i någon högre serie, då förstår ju alla att det räcker inte med att vara ett geni, utan ett super genialiskt utöver allt, när det gäller att hitta talanger, om man hittar 12 spelare för en summa mindre än vad en leauge 1 spelar kostar.
Om jag hade fått bestämma (tur att jag inte får det kanske) så hade jag sålt, precis dom som Cellino har gjort sig av med, minus Smith, Tom Lees samt sparat Brown det här året, som en sorts mentor för de unga spelarna och kastat ut och Noel Hunt istället. Truppen på 32 spelare är för stor. Jag hade satsat på 3-4 unga riktigt lovande talanger, som jag hoppas Sloth och Benedicic är. Sedan vil jag ha in 2 kanske 3 riktigt tongivande spelare med mycket erfarenhet, det tror jag är melodin som kommer att föra oss upp i seriesystemet.
Sedan hade jag gärna sett att vi hade satsat som Derby t.ex. Som verkligen satsar Britiskt, dom har hur många bra spelare som helst, som verkligen håller hög klass i de flesta matcherna, och inte är deras trupp speciell dyr i inköp.
Jag vet att jag har sagt att jag skiter i hur dåligt Leeds spelar bara de vinner, det kan jag kanske hålla med fortfarande om till viss del, men om vi tittar lite i bakspegeln och inte ger Hockaday skulden för det mesta av det som har gått fel, så måste man ju med handen på hjärtat tillstå att det är ju inget spel för någon högre placering som vi prestera ute på plan, vi var i periodvis utspelat mot Bolton trots vi vann. Statistiken för den matchen talar ju om att Leeds nog trots allt hade tur. Bollinnehav Leeds 42% - Bolton 58%. Avslut Leeds 8- 2 på mål. Bolton 22 varav 9 på mål, sånt håller i någon eller några matcher, aldrig i längden. Mot Bradford var det bedrövligt, Watford och Brighton går inte ens att analysera, för vi bidrog inte med något positivt i de matcherna.
Nu är det som det är, vi har satsat på en drös unga Italienare, då är det nog trots allt så att om vi ska lyckas få till någon form av kontinuitet i laget framöver, så måste vi nog satsa på en Italiensk coach , som vet hur man tacklar allt runt dessa. Många av dom visste nog inte ens att det fanns ett lag som hette Leeds för något år sedan. Hörde att Oscar Carcia verkar på ingång. Det kan kanske bli helt okej!
Det är nu bara till att invänta nystarten av serien igen nästa helg och se vad som har kommit ut av allt detta. För inte kan vi väll börja låna in fler spelare nu.
Om 2- 3 månader vet vi vilka av nyförvärven som floppade och vilka som lyckades, för så blir det, för så har det ju alltid varit. Tror man inte minnas Leeds någonsin har satsat på så många nyförvärv på en gång, som har skett i år. Dom som gnuggar sig mest i händerna är ju dom i shopen, som får lära sig nya namn att trycka upp varje vecka på tröjorna. Det bästa just nu är nog att skaffa sig den klasikska tröjan med ”Leeds 4 ever”, den blir aldrig för gammal. Sedan är det så också, att jag älskar när man har kvar spelare med stort hjärta som stannar länge i klubben, i dag ser man inte mycket utav det, men kolla spelare som Gerrard i Pool och Giggs i Scum, dom är och var så mycket mer än bara en spelare i sin klubb. Själva har vi inte haft någon riktig sedan Kelly slutade. Jag tycker sånt är tråkigt som fan. Men det är väl så fotbollen ska var i dag. Synd!!!
Till sist, är det bara jag som tycker Pearce börja se mer och mer trög ute på plan, han blev frånsprunget ett antal gånger mot Bolton, det kanske bara är tillfälligt, för det är jävligt viktigt att sista man ute på plan är på hugget.

A Marciare Insieme
Leeds United strachan
2014-09-03 09:19
@terry cooper:

Skillnaden nu är att det finns spelare i truppen som man kan se spela i PL
Leeds United Leeds så klart!
2014-09-03 07:48
@terry cooper:

Det är en svår fråga att svara på. Hur en spelare utvecklas går inte alltid att förutspå. Inte heller skador,

Min gissning:
Silvestri , Byram, Cooper , Cook , Dawson, Mowatt, Sloth, Adryan, Sharp, Ajose , samt Doukara.
2014-09-03 07:40
@Linus "Kebe" M:
Jag ska skicka en stor poster på "Kebaben" till dig : ) Tro det eller ej, men han har fortfarande ett kontrakt (Chrystal Palace).
2014-09-03 06:49
Undrar hur många av de spelare vi har idag som är med till PL ???
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-09-03 00:29
Så nu har vi värvat för många spelare alltså? Vissa blir aldrig nöjda...
Leeds United Kristoffer
2014-09-02 22:01
Emanuele Giulianelli @EmaGiulianelli · 1 tim

Target number one is Steve Clarke #lufc
2014-09-02 21:42
@Åshöjden Fc:

Kunde inte sagt det bättre själv.....
Säger en del om Cellino....
Hartey
2014-09-02 19:13
FÖLJ MED PÅ LILLA LUSS-RESAN. 18 klara nu och många som frågar om resan på LUSS-mailet
Leeds United Duke
2014-09-02 17:16
Vilket reapris för Matt Smith. Undrar vad som hände där med tanke på att han gick nytt kontrakt precis. Morison får fylla hans plats som powerforward. Cellino har värvat många, framförallt yngre spelare. Blir hälften av dom en succé så är han nöjd. Han vet att alla inte kommer att lyckas och dom kommer då lämna nästa sommar. Nu måste det in en manager som tänker satsa på dom yngre och en offensiv fotboll. Jag tror det hade fungerat bäst med en sydeuropé. Tar man in en Britt som vill spela brittisk fotboll har man köpt fel spelare i sommar.
Leeds United Åshöjden Fc
2014-09-02 15:58
Vi får 11 m för Ross...och vad har vi gjort...jo..läste någonstans att vi hittills spenderat 4.5-5 m på typ 15 spelare...????? ...men visst..alla pusselbitar kanske trillar på plats..jag hoppas verkligen det, bättre om vi sökt oss efter 4-6 totalt...en stabil första keeper..2 rejäla till backlinjen..2 på mittfältet som KAN hålla i bollen och en riktig meriterad striker ... MOT
Leeds United Linus.M
2014-09-02 14:08
Leeds så klart// Tack för det nya nicknamet ;)
2014-09-02 12:55
@Linus."´Kebe" M:

...eller Grayson....eller "Svennis"....eller Prandelli....eller Di Matteo...eller Ravanelli.
Det finns några stycken som säkert är villiga att sälja sin själ till Il Duce.
2014-09-02 12:50
Jag tycker att vi har ett helt OK lag nu.
Får vi in en vettig coach/manager så blir det play-off denna säsong.

Synd bara att vi inte blev av med även Morison, Hunt, och Tonge,
Nåväl, det går att skicka dessa till nödslakt under juluppehållet.
Leeds United Kristoffer
2014-09-02 12:43
Vi har många spelare som även kan spela på kanten: Antenucci, Bianchi, Montenegro, Ajose, Adryan, Doukara etc
Hartey
2014-09-02 12:42
@Vieriksson:

Flaggan är här men vi skall bara trycka på ett LUSS-märke och Helene skall göra det i veckan så skickar vi den
Leeds United Danne K
2014-09-02 12:30
Mr Clarke nr 8// tack. Är ganska sugen att se den elvan spela. Antenucci har fått beröm för att han tar löpningar på kanter och visar sig så det hade kanske gjort sug på en kant för honom. Adryan centralt i banan. Gillar vad jag sett av cooper så ja jag kan hålla med dig där. Pearce kom med som kapten. När doukara är hel så tar han montenegros plats. Helt perfekt med uppehåll att spela ihop laget.
Leeds United Vieriksson
2014-09-02 12:06
Hartey Inte varit inne här på ett par dagar. Hur går det med flaggan? Ligger den under symaskinen? :)
Hartey
2014-09-02 12:02
@Linus.M:

Alla spelare utom Morison vi vill bli av med har kontrakt som går ut nästa sommar. Bra om vi måste lösa bort dom men helst låna ut dom
Annons: