/england/leeds/forum/1199.aspx/england/leeds/forum/1199.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Bo$$e V
2014-09-05 18:01
@Rodell:

Nej det är du ju för bra för.......skulle inte tro det:-)
Leeds United lufc4ever
2014-09-05 18:00
@Kristoffer:

Dominera vi eller vi blev utspelade ?
Leeds United Kristoffer
2014-09-05 17:46
Idag är det för övrigt exakt 20 år sedan Radebe värvades till Leeds. Han och Masinga kostade Leeds £250.000.
Leeds United Kristoffer
2014-09-05 17:43
Phil Hay: Adryan has international clearance. Leeds waiting to receive it for Montenegro/Del Fabro and want all 3 to play for U21s v Ipswich on Mon Leeds had a 90-minute game amongst themselves yesterday. Berardi played for 90 minutes, Doukara played for 45 mins. #lufc Matchen mellan Leeds och Leeds slutade med vinst för Leeds, 3-2.
Leeds United Kristoffer
2014-09-05 17:32
15 spelare har anlänt och 17 har lämnat om jag räknat rätt. Sedan har ju även Cook blivit uppflyttad till A-laget.
Leeds United Micke!!!
2014-09-05 17:29
Orkar inte kolla runt. Men truppen var skulle ju bantas. HUR MÅNGA HAR GÅTT, OCH HUR MÅNGA HAR KOMMIT IN? Och, dom som har kommit in, är dom bättre än dom som har försvunnit? Själv har jag inte tappat hakan än av att se vad vi har värvat.
Leeds United Leeds så klart!
2014-09-05 16:27
Kors i taket. Aftonbladet skriver om Leeds.

WE ARE FAMOUS AGAIN!! : )
Leeds United Rodell
2014-09-05 16:02
lite kul läsning :) Albin Ekdal säger några ord om Cellino
Leeds United Leeds så klart!
2014-09-05 15:35
Äntligen på TV.

Att det finns folk som hellre lägger produktionspengar på sk-t som tex Paradis Hotell än en Leeds-match är otroligt i min värld.
Leeds United Linus.M
2014-09-05 14:45
Birmingham - Leeds (13 sep) visas på TV10 :)
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United lufc4ever
2014-09-05 12:58
Lite inside från min engelskdanske agentvän : had over 25 applications so far. So much for Cellino scaring them off. I think some managers like the idea of being able to caoch and manage and not have to put up with all the shit from agents and accountants. All I can say is, good job we're not famous any more.
Leeds United terry cooper
2014-09-05 11:51
Efter Ridsdale o Bates o GFH , så hade jag heller sett någon annan ägare än MC.
Någon som har en långsiktig plan för klubben. Att i skynda långsamt. Bygga upp klubben igen. Till något stabilt.
Leeds United Linus.M
2014-09-05 11:07
@lufc4ever:

Spot - On.
Leeds United BullenKarlsson
2014-09-05 11:05
Hughton har ju jobbat under Mike Ashley så cellino är väl inga problem för honom :)
Leeds United lufc4ever
2014-09-05 09:09
Hughton är på papper fullt respektabel. Sen om han är lösningen vet i fasen. Men av dom 3 Hay skriver om vinner han alla gånger.

Paul Hart är ju gammal Leedsare men...

Skit samma. Allt handlar om vem som orkar jobba under Il Duce.
Leeds United Kristoffer
2014-09-05 09:02
Enligt Poleon själv så trodde han i fredags att han skulle få ett nytt kontrakt (verkar som att han och Cellino i stort sett var överens om allt) och sedan lånas ut till Oldham. Men under helgen ångrade sig Cellino och det gjorde att Poleon lämnade in en transferbegäran på måndagen. Leeds godtog inte den men på kvällen sedan fick Poleon veta att Oldham hade lagt ett bud.
Leeds United Kristoffer
2014-09-05 07:37
Phil Hay @PhilHayYEP · 13 min

Tony Mowbray and Paul Hart are among the people who've applied for the #lufc job. Was told last night that Chris Hughton has too.
Leeds United lufc4ever
2014-09-04 22:14
Terry //

Fråga mej imorgon så kommer jag säga nåt helt omvänt. Så knäpp har man blivit av att följa detta lag. Finns inte många därute som gått igenom ett stålbad som vårt och vi är inte ur det än. Men vi ger aldrig upp. Det är att vara Leedsare. De flesta andra Kalle Anka supportrar hade lämnat in för länge sedan.

Massimo har hela alfabetet och just därför tror jag han passar oss som handen i handsken. Vi kommer bli fullständig vansinniga på honom tusen gånger över men aldrig på samma sätt som med Bates. MC är inte här för att förgöra, han är här för att bevisa världen. Han gör det inte för oss utan för sig själva men hans mål är samma som vårt. Iaf första delen av det. Att han skulle nå nummer 1 tvivlar jag på men han är galen nog att försöka och det tvivlar jag inte en sekund på.

Blind faith säger dom väl ? Det har iaf jag :)
2014-09-04 21:00
Lufc4ever//

Finns ett antal bokstäver för det Cellino har.

Tvivlar heller inte på att Cellino kommer att ta Leeds till PL men undra bara när. Hoppas vi spelat ihop ett stabilt lag till dess men är tveksam om det kommer att hända.
Kommer hur som helst att bli en intressant resa.
Leeds United lufc4ever
2014-09-04 20:38
Så här tror jag :

När Massimo snackar om att han vill bygga Rom på 12 timmar så tror jag honom. Han har en plan klar i huvudet vad han vill göra men han har tålamod som en 3åring så därför flippar han ut hela tiden. Det är nog bara att vänja sig för han kommer förmodligen aldrig ändra sig men en sak kan vi nog vara säkra på. Han kommer inte ge sig förrän han lyckats. Och det är länge sedan vi hade nån som tänkte så.

Stomme i laget säger ni. Ja det är aldrig fel och det tror jag MC siktar på att få fram. Den vi hade förra säsongen var rutten. Tror fasen att man måste börja om som det såg ut. Jag kan se en stomme i Silvestri, Bellusci, Cook/Bianchi och Sharp.

Jag har varit vad jag förmodar många menar negativ i mer än 10år. För mej är det inte att vara negativ utan kritisk till det jag älskar 1% mindre än min familj. Kritisk kommer jag alltid att vara. Den stora skillnaden jag känner nu är att det finns riktigt hopp. Under framförallt Bates var allt bara ett bottenlöst hål. Nu är känslan att vi är väldigt nära att explodera. Och det är så frustrerande att behöva vänta på. När vi väl säger ka-boom så kommer inget att stoppa oss i denna ligan.
2014-09-04 20:09
Bosse //

Om vi tagit den där slutspelsplatsen på graysons tid , så kanske vi spelat i PL nu.
2014-09-04 20:06
Norman hunter //

Då kan du ju tänka dej vilken tid det kommer att ta för oss.
Leicester hade ju en stomme att bygga på o har haft hyfsade managers.
Något som vi inte har o kommer att ta tid att bygga upp.

Har som jag sagt förut. Inga problem men den truppen vi har nu o har tålamod att vänta men det är inte jag som sagt att vi ska vara i PL om 3 år.
Och med det sätt Cellino har valt är jag tvivlande på.
Leeds United Danne K
2014-09-04 18:55
Cellino gav varje spelare i spelartunneln en high five innan Bolton matchen. Respekt! Gillar det.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Bo$$e V
2014-09-04 18:23
Vi måste ha tålamod och vi kanske inte har spelat bländande men byt bort en förlust mot en seger så skulle vi vara på plats 7 istället för plats 18. Skulle vi gnällt lika mycket då?
MOT
Leeds United stonefree
2014-09-04 18:03
Norman Hunter!

Det är rätt angående Leicester. Men varje klubb jobbar ju på sitt sätt, visa lyckades och andra misslyckas, nu ska inte jag gå i klinch med dig angående deras satsning. Men nog har de satsat de lite varje år, behållit en stomme, bytt ut några tills de hittade rätta laget.
Ta Southampton t.ex, som gick från League one till PL på 2 år, de började om från början i League 1 med att införa en spelstil och spelfilosofi som skulle spelas av alla från yngsta pojklaget till herr laget i League 1. Alla tränare utbildas på samma sätt, där fick nya tränare anpassa sig till Southampton stil och inte tvärtom. Och nog kan man säga att det har burit frukt. Tyvärr, för en så liten klubb som de är, så är det svårt att behålla sina talanger när lag som Liverpool börjar dra i trådarna.
Det som är problemet med Leeds är att man byter alldeles för många spelare på en gång.
Jag tycker också att vi skulle göra oss av med många av fjolårets trupp, men vi ska komma ihåg att innan lånekarusellen gick igång i Januari i år, så låg vi på kvalplats. Så av den gamla ordinarie truppen från i december i fjol så var det många som kämpade på riktigt bra. Det var BMD som plötsligt fick en lidens knäpp och tog in helt fel folk för Leeds.

Bullen Karlsson!
Hur många matcher ska man vänta innan det utkristallisera sig ett lag som kan börja klättra uppåt?
Titta en gång på tabellerna bakåt i tiden på lag som ligger från 18 -23 plats efter 10 omgångar och hur många av dom som är kvar där när serien är slut.
Finns det så mycket talang som ni säger, borde det också visa sig i lite fan och namma ute på plan, att man sen får stryk ibland, det köper jag, så är det och så kommer det alltid att förbli. Fråga Bolton som fick på nöten av oss i Lördags, de hade 9 avslut på mål, vet du, håll i dig, det är fler avslut än vad har haft i ligan sammanlagt i år på alla våra 5 matcher hittills.
Men det kanske lossnar nu när Adryan, Sloth och Montenegro har anlänt, faktum är att innan de tre anslöt sig, tycker jag att det endast är Benedicic som var intressant, de andra kan jag båda ha och mista.

MOT

Leeds United lufc4ever
2014-09-04 17:13
Förvänta er inget stort namn sa Massimo.

Skulle inte förvåna om det blir Queiroz för Massimo bytar tankar fortare än en höna skiter.
Leeds United Kristoffer
2014-09-04 15:34
Det ryktas att Carlos Queiroz kan vara på väg att ta över efter Hockaday. Queiroz har bland annat varit i Man Utd och Real Madrid.
Leeds United Norman Hunter
2014-09-04 15:33
@terry cooper:

Leicester har jobbat enligt denna filosofi. Investerat stora pengar i både spelare och managers. Det tog dem 4 säsonger att ta steget upp i PL från det att deras satsning startade.

Tyvärr finns det ingen mall som alltid funkar för att ta sig snabbt ur denna liga. Nedflyttade lag med massor med pengar från sina fallskärmsavtal med PL har bevisligen svårt att ta sig tillbaka direkt. Skulle man titta på statistiken skulle jag gissa på att nykomlingar från League 1 lika ofta tar en plats bland topp-6 som nyligen nedflyttade lag från PL.

Jag tror att de viktigaste ingredienserna för att lyckas är att ha en tro på sig själv på på det man gör samt ett STORT tålamod. Jag tror att det MC gör nu med att rensa upp och bygga nytt är nåt man kan göra en gång. I fortsättningen gäller det att ta små steg varje dag.

Leeds United Tobbe O
2014-09-04 15:07
När lånefönstret öppnas nästa vecka ryktas vi vara intresserade av Lewis Baker från Chelsea.

Det påstås även att Noel Hunt ska lånas ut till Sheffield U.
Leeds United BullenKarlsson
2014-09-04 14:12
Terry//

Absolut. Håller med dig. Men etablerade spelare som går in i pl lag är svåra att finna. Hade vi värvat de vi lånat som townsend, livermore, wickham, bultande, den unge i Everton osv så hade vi nog haft ett superlag. Men som jag ser det så får man bygga ett lag med talanger och underifrån eller göra som warnock och värva erfarenhet som Brown och kebe osv. Tycker då att cellino bör få en chans.

Det som är bra är att killen har bollarna att gå ut och säga att han har gjort fel. Så lyckas han inte kommer han göra allt för att lyckas. Kanske blir det då mer enligt din filosofi och då kanske vi har 3-4 unga riktigt bra spelare som en stomme redan.
Annons: