/england/leeds/forum/1198.aspx/england/leeds/forum/1198.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-02-04 10:36
Linus// Du svarar inte på min fråga. Vart var de när vi verkligen behövde dom? Förstår att du inte kan svara exakt vart de var men förstå vad jag menar. De kommer nu, när ekonomin är bättre tack vare Cellino och vissa ser dom som några frälsare. Jag ser inte som det utan mer vart fasen de var när klubben blödde och distanserade sig från sina fans likt en diktatur.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United lufc4ever
2015-02-04 10:35
@Linus.M:

Möjligen har det funnits och uppenbarligen finns det fortfarande folk som vill men aldrig kommer till skott. Mycket snack och ingen verkstad. Svaret på varför det aldrig kommit längre än snack stavas Bates.

2008 köpte Mansour Man City. Ryktet säger att vi var på hans radar men det blev City istället. Varför kan shejken såklart bara svara på själv men man kan ju tycka Leeds United, the one city club, i englands mest framgångsrika städer ekonomisk med en fanatisk fanbase borde locka ännu mer än att konkurrera i en stad som redan har den såkallat största klubben i världen. Trots detta valde en av världens rikaste män att inte köpa oss. Jag vet att t.o.m en del City fans tycker det är lite märkligt.

Bates.....
Leeds United Linus.M
2015-02-04 10:31
Thom// Ja, vad är problemet med att de vill ge fansen en del av klubben? Vad är felet med att de hjälper till med detta?
Leeds United lufc4ever
2015-02-04 10:18
Thom //

£25-30 får du nog räkna med att det kostar men jag förstår hur du tänker. Kruxet är att klubben bär på så mycket dynga från Bates åren att det är nog tyvärr inte bara att tycka att folk ska dra sitt strå till stacken.

Du har 10års misär och lögner som ska övervinnas och det är inte gjort i en handvändning. Många tycker att dom gett och gett under 10 år och att det nu är dax att få nåt tillbaka. Detta är berget Cellino ska övervinna.

Nog för att de flesta håller med om att balanserad ekonomi och föryngrad spelartrupp är bra men jag misstänker att det är lite för osexigt för att folk ska börja känna fullt förtroende och öppna plånboken helt igen. Saker som köp av ER och riktiga spelarköp är nog det som kommer öppna porten till pengarna igen.

En annan sak som man lätt glömmer är att vi har många out-of-towners och dom har valt bort att föda Bates och istället lägga sina surt förvärvade på bortamatcher. Det är inte bara £30 som gäller en matchdag för många. Snarare £100 och att slösa det på möget vi haft och veta att du får inget tillbaka på det sätter sig nog djupt hos många.

Sen har vi tappat minst en generation fans till plastlagen i PL. Dessa pengar blir otroligt svåra att vinna tillbaka.
2015-02-04 10:15
Linus// 10 år med Bates och vart har alla "miljardärer" från Leeds med alla sina pengar varit under de åren när vi hade kunnat mörda för någon som ville det bästa för klubben? Lätt att komma nu när ekonomin är sanerad med italienska pengar från en försäljning av Cagliari. Det har varit mycket snack och förbannat liten verkstad tidigare och nu helt plötsligt ska man med hjälp av fansen samla in pengar för att köpa 25 % av klubben.
Leeds United Kristoffer
2015-02-04 10:08
@Danne K:

Ja.
Leeds United Linus.M
2015-02-04 10:01
Och att du säger att ingen ville ta över klubben förutom Cellino... Menade du allvar med den meningen? Ärlig fråga.
Leeds United Linus.M
2015-02-04 10:00
Sportcarl// Hahah nä men nu måste du väl ändå skämta? Vad Terry gjort för klubben? Vad spelar det för roll??? Ska han inte få ifrågasätta Cellino för att han själv inte lagt in miljoner pund i klubben? Var det sjukaste jag läst på länge.
Leeds United lufc4ever
2015-02-04 09:59
@Ballsmash:

Ups ! :)))
Leeds United Ballsmash
2015-02-04 08:24
@lufc4ever:

Hade föredragit en målvakt också.. ;)
Leeds United Rodell
2015-02-04 07:53
Danne K//

Japp det har han :)
Leeds United terry cooper
2015-02-04 07:01
Sportcarl//

Du är underbar ......
2015-02-04 03:40
Sen kanske det är dags för fansen att komma tillbaka till Elland Road och dra sitt strå till stacken? Nu vet inte jag exakt hur mycket biljetterna till Elland Road kostar men om man räknar lågt på £20 och att vi missar i genomsnitt på våra 23 hemma matcher 15 000 varje match så är det £6.9m. Sen har vi mage att klaga. Förstår att folk är trötta på att framgångarna aldrig kommer men man kanske ska tänka både en och två gånger innan man klagar.
2015-02-04 03:30
Lättare sagt än gjort att värva in en spelare för ca £5m. Först och främst ska denna "stjärnan" vilja komma, eventuellt då lämna en klubb i en högre rankad liga och sen kommer den spelaren kräva en enorm lön som vi till 99 % inte haft eller har råd att slänga ut. Framförallt inte när Cellino tog över klubben och inte nu heller. Vi har gått igenom ett stålbad efter GFH och Bates misshandel av klubben. Vem trodde att det skulle bli lätt? Kanske Cellino då som nyanländ ägare i ett nytt land, ny liga och ny klubb men kan man kräva att allt ska flyta på till 1000 % direkt? Det viktigaste har alltid varit att fixa vår ekonomi, att stoppa blödningen. Först då kan vi blicka framåt. Ekonomin är bevisligen mycket bättre just nu, truppen har blivit trimmad men ändå kommer folk på nya saker att klaga på. Nu pratas det om att spelare som del Fabro, Benedicic, Sloth och Montenegro som överflödiga spelare. Vill folk att vi ska ha en trupp med 12 spelare och hoppas att alla nyförvärv lyckas till 100 % och att alla spelare vi har spelar lika mycket eller vad är det frågan om? En trupp består av startspelare, bänkspelare, spelare precis utanför truppen och spelare som kämpar för att ta plats i truppen. Alla är jävligt viktiga för att kvalitén på träningar osv är hög och att spelarna i truppen känner trycket bakom. Vid samma tid förra året hade vi spelare INGEN ville se i klubben. Nu har vi i alla fall unga hungriga spelare som vill något med sin fotboll. Tänk alla spelare vi skickat ut istället. Tonge, Norris, Kenny, Brown, Ashdown, Warnock, Varney, Pugh, Hunt och Green för att nämna några. Hur mycket dött kött finns det i den högen? Höga löner och noll ambitioner. Orkar inte diskutera detta längre. Kommer aldrig förstå allt detta klagandet och att Bates ens nämns i samma mening som Cellino är ett skämt.
Leeds United sportcarl
2015-02-04 02:15
cellino har redan gjort vad man kan kräva av honom, att sälja Cagliari för att ta över denna fina klubb som ingen annan verkade vilja vara intresserade av att ta över, förutom möjigtvis nu i efterhand, att flytta från Miami visar för mig vad klubben betyder för honom, sedan är jag självklart medveten om att allt han sagt inte är uppfyllt, personligen fattar jag inte varför folk störs av att han sagt att säsongen 16/17 och jag har hört även 15/16 för mig skit samma, viktigt att ha mål, och det kan uppfyllas och det kan misslyckas, är ju samma sak som att spela i PL och 3-4 lag varje säsong säger att de skall vinna ligan, alla kan inte få rätt men man måste ju få ha den önskan den viljan sedan får gärna folk i efterhand böla och prata och spekulera och tro om andra spekulanter, sedan när man läser vissa inlägg här och hör klagan på cellino så personlligen baxnar jag hur de kan klaga, jag vet ju vad cellino gjort, bättre de rannsakar sig själva de har kanske kanske själva inte gjort ett skit för klubben finns ju t o m personer här som aldrig varit över och sett klubben, berätta terry vad du gjort för klubben,
2015-02-03 22:40
Något som är ännu mer intressant är ju att vi haft ett transferembargo över hos pga GFH vilket gjort det ännu svårare att hysta ut med £15m på nyförvärv.
2015-02-03 22:29
terry cooper// Säg nu inte att du börjar jämföra Cellino med Bates? Sen snackar du om säsong 2016/2017 vilket menas att det alltså inte är nästa säsong vi ska gå upp då? Cellino sa, har jag för mig, att vi skulle ligga i Premier League till år 2016 vilket är efter nästa säsong. Förstår inte vad det är som du velat skulle hända? Vi gick minus flera miljoner varje månad och du hade alltså velat att Cellino skulle öst in £15m på spelare i det läget? Han valde en annan mycket säkrare väg och det är iaf jag tacksam över.
2015-02-03 22:14
Thom // Ber om ursäkt men det som gör att jag inte gillar Cellino något vidare är att han har sagt att Leeds ska spela i PL 16/17. Och om det inte skulle inträffa så skulle det vara ett misslyckande sa Cellino. Cellino nämde åxå att det fanns 15m att använda till spelarköp i somras. ER historien vet ju alla vad som hänt o inte hänt. Har fortfarande inte fattat varför Cellino sa som han sa. Gör man sådan uttalanden , så måste man kunna backa upp dem. Var tänkt att nämna Mr Bates men honom har vi väl slutat skriva om......
Leeds United Danne K
2015-02-03 21:27
Tom Elliott anfallare i Cambridge har väl spelat för oss en gång i tiden?
Leeds United Danne K
2015-02-03 21:27
Tom Elliott anfallare i Cambridge har väl spelat för oss en gång i tiden?
Leeds United Åby.Krona
2015-02-03 19:10
Har inga problem att vänta med pl tills vi är mogna bättre att gå upp o vara kvar.Vi har ett ungt lag satsa på dom o de menar jag sälj inte.Man får säga att det händer allt möjligt med Cellino vi får väl se hur det går men bättre än soppan b .
2015-02-03 16:42
Hur länge ska vi tjata om att Leeds inte kommer gå up i Premier League 2015/2016? Den säsongen har inte ens börjat än och vi har en hel sommar på oss att spika truppen som ska göra det möjligt. Lev i nutid istället och fokusera på det som är bra just nu. Att vi är obesegrade i fyra matcher är väl exempelvis något bra att lägga energin på istället för att tjafsa om löften som inte infriats? Att Leeds skulle köpa spelare för £15m är att begära alldeles för mycket med tanke på den ekonomiska situation som Leeds var i när Cellino kom. Samma sak gällde med Elland Road där GFH satte käppar i hjulet!

Vi kanske ska glädja oss med att vårt lag är ungt och utvecklingsbart och säkerligen kommer vara ännu bättre till nästa säsong och med 3-4 "icing on the cake" så tror i alla fall jag att vi kan ha chans att pusha för en play-off plats.

Men fortsätt gärna fokusera på det som har varit och vissa uttalanden som kanske inte infriades. Själv är jag glad över att ekonomin ser bättre ut än vad den gjort de senaste 10 åren och att vi tycks bygga för framtiden.
Leeds United BullenKarlsson
2015-02-03 16:21
Förstår vad du menar Terry. Det har blivit många missuppfattningar gällande utsatt tid på uppflyttning. 2016 var ett mål och det borde väl se bättre ut om det ska hålla, men samtidigt tror jag inte att det är omöjligt. Vi håller väl med varann om att satsningen som görs nu på unga är bra men motsägelsefull mot vad Cellino har sagt. Jag tar dock 2016 med en nypa salt. Ser hellre att vi bygger långsamt och har ett lag för PL istället för att komma upp och köpa massor rutinerade föredettingar som QPR gjorde. Samtidigt vore det konstigt att gå ut och säga att vi inte kommer nå PL 2016. För jag tror inte det är omöjligt med detta lag.
Leeds United lufc4ever
2015-02-03 15:20
--Berardi-Bamba-Cooper-Taylor---
-----------Ngoyi-Cook---------------
------Byram-Murphy-Adryan----------
----------------Sharp------------------

Den hade jag tagit ut om livet var som FM2015.

Fast iofs hade livet varit som FM2015 så hade klubben haft transferkista på över en miljard efter diverse fusk och möjligtvis hade Byram varit den enda spelaren som fått plats ;)
2015-02-03 14:54
Sportcarl //

Felet jag har gjort är väl att jag lyssnade på Cellino.
Cellino sade att Leeds ska var i PL 16/17 o att spelartruppen skulle bantas o att det fanns 15m att köps spelare för i somras.
Hur tycker du det verkar ?? Något som inte stämmer ,va ???
Inte har vi bantat spelartruppen o av de 15m så handlade vi för 4-5m.
Är ytterst tveksam till att Leeds kommer att spela i PL 16/17.
Tycker det är helt okay att satsa på ungdomar o ge dem tid.
Bygga ett lag på sikt men är Redfearn rätt man för det ??
Leeds United sportcarl
2015-02-03 13:30
terry Cooper 12:16, jag skulle självklart vilJA att man köpte in spelare för 5-6 miljoner st men vi borde kanske vara visa av historien och isf blir det med lånade pengar för inga banker lär vilja låna ut då får cellino låna ut ännu mer och det är väl frågan om det är rätt väg och då lär FL s'kert hitta någon ny sanktion. och även om vi släckt den värsta branden ekonomiskt så går vi forfarande med förlust. Min önskan är väl att vi skall fortsätta bygga på den stommen vi har med 5-6 riktigt bra egna produkter hopas de utvecklas ytterligare ge dem speltid och tillit och hands off för försäljning, förhoppningsvis kan vi kanske lägga mer på spelare framöver men tycker vi började i rätt ände och gjorde oss av med typ 10-15 överflödiga spelare som kostat miljontals pund för ingenting, haft dessa kvar och direkt slängt in en massa lånade pengar på stjärnspelare nej tack, ha tålamod vi är på rätt väg
Leeds United sportcarl
2015-02-03 13:22
rodell 13:17, detta laget är nog nära startlaget i nästa match mot brentford, redfearn verkar ha låst in sig på morison så tippar att han startar, verkar ha gått lite prestige i det, spelar man på hemmaplan tycker jag man skall satsa på adryan på austins plats med, austin kan man ha på bortamatcherna,
Leeds United Rodell
2015-02-03 13:17
Alltså, tänker man lite såhär.. tycker iaf ja...
Silvestri
--Wootton-Bamba-Cooper-Taylor---
-----------Murphy-Cook---------------
------Byram-Austin-Mowatt----------
----------------Sharp------------------
Nu blir det ju lite svårt efter morison brukar spela där och nu har vi Cani också samt antenucci men en bänk med
Taylor, Bellusci, Berardi, Ngoyi, Sloth/adryan Antenucii, Morison/cani
Svårt att veta vem som ska sitta på bänk samt starta men vi har ju ganska många olika forwards alternativ i sharp, antenucci och morison/cani

Fortsätter vi spela detta spel och ge kanske adryan eller sloth chanser på austins plats testa antenucci på mowatts kant lite mer kanske få in en montenegro och börja spela där alltså vi har många alternativ och vi har fan inte ett dåligt lag... vi har ett skulle jag säga bättre lag än många andra och kan saker o ting lugna ner sig runt klubben och redfearn få sköta sitt så är ju nedflyttning inga somhelst problem och jag tror potentialen i laget är grymt bra, liksom Adryan har inte levt upp till förväntningarna... nahe! no shit... helt annan liga i ett helt annat land... Thierry Henry va värdelös i barca första säsongen och säsongen efter va han riktigt bra! låt killarna komma in i ligan, landet och laget! Det formar sig bättre o bättre och nu måste jag säga att jag är nyfiken på att se fortsättningen sen har jag självklart synpunkter på värvningar osv att saker o ting kan göras bättre men det är ju inte jag som har en bakgrund inom fotboll eller får betalt för att sköta något inom en fotbollsklubb!

Nu jävlar tar vi oss till övre halvan! MOT!!!!
Leeds United Kristoffer
2015-02-03 13:07
Frågan är om det är bra om klubben lönemässigt klarar av att ha över 30 spelare i A-laget. Det kanske visar på kvalitén på spelarna.
2015-02-03 12:16
Sportcarl//

Är stjärnspelare lika med kvalitet , så har vi ingen kvalitet i laget.
Har inga problem med att det satsas på unga utvecklingsbara spelare men då är vi inte PL så snart o det var väl tänkt att vi skulle vara där 2016 eller.
Och om vi har dålig ekonomi , ska vi då chansa på att köpa in 10 st o hoppas att 3 st blir bra eller köpa in 5 st med kvalitet. Inte stjärnspelare , de köper vi när vi är i PL.
Annons: