/england/leeds/forum/1197.aspx/england/leeds/forum/1197.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Emil.R
2014-09-08 08:54
kjelldan låter som en rolig idé!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Glad
2014-09-08 08:22
Terry Om jag själv ägt en fotbollsklubb och varit god för 600 miljo vilket motsvarar ca 50 miljoner pund samt ägt en annan fotbollsklubb som jag sedan säljer. En klubb som blöder samt att vi inte äger vår arena skulle ja då först året bränna hälsfen av mina privata pengar som det handlar om för att köpa etablerade PL spelare och vad skulle de kosta i veckan med lön mm . Om vi ger en spelare 30 000 pund i veckan motsvarar ju det 1,5 miljner pund om året. Köper man sedan 4-5 st blir det en tämligen stor kostnad för att sedan kanske betala 4-5 miljoner st. Nej tror allt du lever i en värld som vi just nu inte befinner oss i. Räkna kan jag ekonomi kan jag och realistisk är jag. Skall vi inte leasa en guldfisk igen också tycker du.
Leeds United kjelldan
2014-09-08 07:52
Hallå! Vad tror ni om att vi efter varje TV-sända match får möjlighet att skicka in våra egna betyg på varje spelare, 1 - 10, och nån får sammanställa till genomsnittsbetyg a'la Svenska Fans? Kanske till och med ganska lätt att bygga ett sånt webbaserat formulär?
Leeds United Lejon
2014-09-08 07:51
Se framåt inte bakåt! Gløm alla gamla spelare stød dom nya. I motgång och i framgång.MOT!
Leeds United terry cooper
2014-09-07 22:59
Leeds spelartrupp var inte den bästa i våras o behövdes rensas o förstärkas. Det tror jag Cellino fattade o han hade insyn i det ekonomiska i klubben. Samt att Cellino vill att vi rätt snart ska vara i PL. Jag tror att Cellino fattade att kommer att kosta några euro att få Leeds på rätt köl o i PL. Jag tror inte att Cellnio hade köpt Leeds om han inte haft pengarna till att investera med. Var han inte god för runt 600 mille o det var före han såld Cagliari.
Leeds United Glad
2014-09-07 19:42
Lätt för de som inte själva öppnar plånboken att tycka att vi skall köpa mer tiotals miljoner pund men stopp nu. Hur mycket pengar är det och vad är budgeten för spelarköp en pund är ju enkelt ca 11,50 att då tro att vi skall ha råd att köpa spelare för ca 200-300 miljoner kronor är ju en enorma summa. Vart har fartblindheten tagit vägen. Sen var det väl så att vi förlorade 11 miljoner i månaden eller har jag fel. Ett hål som vår nye ägare vill täppa till eller snarare 131 miljoner kronor. Finns det en sedelpress i närheten. Hur mycket pengar är det inte vi talar om och är det sunt. Lätt att tycka att man skall köpa när man inte bidrar själv till kalaset. Eller varför inte kräva 10 000 kr eller mer av alla medlemmar för spelarköp. Många pratar här som om det är små summor som vi talar om.
Leeds United Tobbe O
2014-09-07 19:04
Jag förstår verkligen inte hur man kan döma ut laget efter fem matcher, dessutom har åtta nyförvärv tillkommit efter premiären. Hur kan man då säga att det inte är ett realistiskt mål att gå upp i PL om en säsong och 41 omgångar? Finns absolut inga garantier men i mina ögon är denna satsning jäkligt mycket bättre än att plöjt ner massa miljoner på spelare som inte platsar I PL. För ingen här kan väl tro att en ordinarie PL-spelare självmant tar steget ner en division? Lönemässigt går det inte att konkurrera och så gott som alla vill väl spela på en så hög nivå som möjligt. Tycker också alldeles för många av våra tidigare spelare blivit profeter efter de lämnat. Gradel, snoddgrass och Delph skulle jag gärna tagit tillbaks. Bradley har varit bättre hos Norwich än hos oss men ingen av de övriga är några jag saknar eller vill ha tillbaks.
2014-09-07 18:42
Leeds United Leeds så klart!
2014-09-07 18:41
Vi stoppar in en Benny Hill paus i debatten.
2014-09-07 18:37
Thom //

"Vi har inte £25-30m att köpa in 4-5 etablerade spelare."

Hur vet du det ? Spekulation ??

"I värsta fall efter denna säsongen när flertalet kontrakt går ut."

13. Stuart Taylor (2015)
30. Alex Cairns (2015)
3. Stephen Warnock (2015)
xx. Dario Del Fabro (Lån säsongen ut)
4. Rodolph Austin (2015)
11. Aidan White (2015)
18. Michael Tonge (2015)
20. David Norris (2015)
22. Zac Thompson (2015)
31. Zan Benedicic (lån säsongen ut)
xx. Adryan (lån säsongen ut)
Är de spelare som kontraktet går ut på nästa sommar.
Del Fabro , Adryan o Benedicic vet jag inte så mycket men hoppas att de kan tillföra mycket o i så fall bli kvar.
Resten behöver vi väl inte förnya kontrakten med.

"Hur kan du säga att du inte sett något som tyder på att vi kommer vara ett PL lag till säsongen 2016/2017?
Hälften av spelarna vi fått in har ju knappt spelat än och så sjukt dåligt har det var inte gått?
Första halvlek mot Watford var vi grymma innan en utvisning (återigen) förstörde matchen för oss.
Det har gått 5 (!) matcher på säsongen och vi har tagit 6 poäng och folk dömer ut oss fullständigt? Varför?"

Du tror att vi kommer att var i till PL 2016/17 o jag tror att det kommer att ta längre tid.
Det är väl det som skilljer oss åt.
Hur har spelet varit ? Jag tycker inte det varit bra.
Vi hade en klar förlust i första matchen mot Millwall.
Slog efter lite besvär Accrington Stanley. WOW
Vann en kämpaseger mot Boro. Austin o Warnock var bäst.Var var de andra ??
Utspelade hemma mot Brighton.
En bra halvlek mot Watford.
Inte bra i förlusten mot Bradford
Vinst mot Bolton.
Lysande resultat efter att vi storsatsat så. Vi har ju haft så bra spel o skapat så många målchanser.
Är allt Hockadays fel ??
Nu går det ju att säga att om vi gjort så eller så eller haft de spelarna eller den taktiken så hade allt varit helt annorlunda i de här första matcherna.
Vem vet ? Troligen hade så varit fallet men nu bedömde Hockaday att vi skulle spela så här o då blev resultaten dom de blev o Hackaday ingick i Cellinos plan.
Jag dömer inte ut oss fullständigt. Vi behöver tid o en manager o mer kvalitet på spelarna.

"Finns det verkligen ingenting att glädjas åt just nu ?"

Bättre nu än när Ridsdale o Bates O GFH härjade men bara för att det blivit bättre behöver det inte vara bra...

"Om det kommer ta 6 år innan vi kommer upp i Premier League som du säger hade gjort mig förvånad för
Cellino vill göra Leeds till en stor klubb igen och kommer inte kräva annat än en snabb återkomst.

Det ska ta 2 säsonger om jag fattat dej rätt , så ska Leeds vara i PL. Okay hoppas att du får rätt.
Läste åxå att Cellino ville ha en snabb återkomst till PL. Det är därför jag är lite kritisk till den satsning vi gör nu o framför allt de spelarna vi tog under sommaren.
Inte så stor trupp o mer kvalitet hade varit bra tycker jag.

Du skrev förut om att "Vi har försökt i över 10 års tid att värva gamla avdankade föredettingar med enorm rutin, utan framgång."
De flesta har vi väl ändå lånat eller ?? Gamla avdankade föredettingar allså..
Beckford , Becchio , Gradel , Bradley , McCormack , Casper , Naylor , Kisnorbo o Snodgrass var väl rätt okay.

M O T
Leeds United stonefree
2014-09-07 17:31
[QUOTE=Glad]Håller helt med Thom.

Men oavsett vad som händer med Leeds är det alltid skit på denna sida. Hur mycket har inte spelare hånats här och sedan har klubben varit idioter när man sålt dem. Likaså hur himla bra de varit innan de kom och sedan efter 6-12 månader är de totalt odugliga. Tycker många här inne skulle gå och titta sig i spegeln och va lite självkritiska.

Det som skrivs här inne är som en mässa i katolska kyrkan en söndag förmiddag. Åk till Leeds, efeter ett nederlag och gå på puben, eller gå in på några av Leeds Engelska fans sidor deras fans sidor, då tog det lika lång tid som det tog Millvall att göra första målet i Premiären, innan de sågades jäms med fotknölarna. Skulle vi skriva så här inne, skulle vi bli portade för lång tid framöver.
Själv tycker jag det är kul när man har olika åsikter! Hur skulle det se ut med 100 inlägg där alla tycker likadant, Boring!
Leeds United Kristoffer
2014-09-07 17:30
Det ryktas lite smått att Clarke är med i racet igen.
Leeds United Kristoffer
2014-09-07 17:23
Cellino har ju redan förklarat varför truppen är så stor den är för närvarande. Det med att Leeds under GFH Capital gick med mer förlust än vad FFP reglerna godkänt och troligen har straff att vänta i december, möjligtvis ett köpförbud under januarifönstret. Det är även en lång säsong, vilket innebär en del skador och avstängningar. Nästa säsong när ekonomin är i sin ordning kommer nog truppen att se helt annorlunda ut storleksmässigt.
Leeds United Åby.Krona
2014-09-07 16:57
Ett ex på att eng spelare är för dyra.
Leeds United Glad
2014-09-07 15:48
Håller helt med Thom. Men oavsett vad som händer med Leeds är det alltid skit på denna sida. Hur mycket har inte spelare hånats här och sedan har klubben varit idioter när man sålt dem. Likaså hur himla bra de varit innan de kom och sedan efter 6-12 månader är de totalt odugliga. Tycker många här inne skulle gå och titta sig i spegeln och va lite självkritiska. Sedan tycks många tro att det finns sjöar att ösa ur när det gäller pengar sinne för ekonomi verkar inte finnas på denna sida.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-09-07 14:18
terry cooper// Vi har inte £25-30m att köpa in 4-5 etablerade spelare. Vet inte om Cellino sagt att det är sådana spelare vi letar efter heller? Jag ser ledare i vårt lag. Bianchi, Belluschi, Cooper och Sharp för att nämna några. Truppen är fortfarande för stor ja men är ganska säker på att spelare som är väldigt långt från en startplats kommer försvinna inom en rimlig framtid. I värsta fall efter denna säsongen när flertalet kontrakt går ut. Hur kan du säga att du inte sett något som tyder på att vi kommer vara ett PL lag till säsongen 2016/2017? Hälften av spelarna vi fått in har ju knappt spelat än och så sjukt dåligt har det var inte gått? Första halvlek mot Watford var vi grymma innan en utvisning (återigen) förstörde matchen för oss. Det har gått 5 (!) matcher på säsongen och vi har tagit 6 poäng och folk dömer ut oss fullständigt? Varför? Sist hade vårt mittfält en genomsnittsålder på 22 år om jag inte minns fel. Mowatt och Cook, två egna talanger som gjorde riktigt bra ifrån sig och vi tog tre poäng. Finns det verkligen ingenting att glädjas åt just nu? Jag känner att det finns mycket talang i vårt lag och spelet kommer bara bli bättre och bättre ju längre säsongen går tror jag. Om det kommer ta 6 år innan vi kommer upp i Premier League som du säger hade gjort mig förvånad för Cellino vill göra Leeds till en stor klubb igen och kommer inte kräva annat än en snabb återkomst. Jag har alltid sagt att jag hade älskat att se Leeds United gå upp i PL med ett ungt talangfullt lag med fart, tekning och hjärta. Jag ser potentialen i detta laget för första gången på väldigt väldigt länge. Borta är spelare som Diouf som knappt kunde springa när han byttes in förra säsongen. Gamla avdankade föredettingar har ersatts med yngre förmågor och jag tror det är helt rätt väg att gå. Hur många gånger har vi inte ställt oss frågan vad fan vi ska med en 33 åring till? Tveksama värvningar som känts som hasbeens redan innan de beträtt vår heliga hemmaborg. Vi har spelare i denna truppen som kan förändra matchbilder och kan vi nu bara få in ett erkänt namn i båset är jag övertygad om att denna spelartruppen har många ess i rockärmen. Förlåt för min optimism men jag ser verkligen ljust på framtiden för första gången på över 10 år. MOT
Leeds United Åby.Krona
2014-09-07 14:13
Terry Cooper// Ryggraden kommer att komma med dessa unga spelare det blir för dyrt med Eng spelare.
2014-09-07 13:52
Thom //

Jag går på det Cellino sagt o det måste väl vara det som gäller eller ??
Cellino sa att det skulle vara ett misslyckande om Leeds inte var i PL 2017/18.
Ska vi vara i PL 2017/18, så tror jag inte vi klara av det med de spelarna vi har nu.
Inte ens som en grund att stå på.
Ser ingenting som antyder till att vara en ryggrad som vi kan ta med oss till PL.
Ser inga ledartyper mm.
Då pratar man om att denna säsongen ska bli en mellan säsong.
Vi har en stor trupp nu , trots att vi rensat upp.
Hur kommer truppen att se ut de kommande åren ??
Gigantisk ??
För jag tror att vi måste förstärka truppen yttligare om vi vill komma till PL snart.
Gärna med spelare som har PL rutin.
Tror du på det Cellino sagt ??
Tror du att vi är i PL 2017/18 ??
Med den satsningen vi gör nu ??

Jag skrev "bättre spelare än de vi har nu" o du tolkar det som "riktigt etablerade PL spelare".
Viss skillnad tycker jag men du får tolka det som du vill.
Men vi kör på det du skrev.
Svaret på dina första frågor om varför PL spelare skulle gå till CS ??
Så är väl egentligen Cellinos problem att lösa.
Det är ju han som har lovat att Leeds ska vara i PL snart.
Och det skulle kanske gå att vara i PL 2017/18 om vi fick in ett antal etablerade PL spelare.
4-5 stycken till att börja med.
I alla fall hade det under lättat en hel del tror jag.
Det hänger ju på en massa andra saker åxå.
Manager eller bara en coach ??
Hur fungerar en helt ny spelartrupp tillsammans ??
Skador o av stängningar mm

Som jag skrev så har jag inga problem med den spelartruppen vi har nu om Leeds vara i PL runt 2020.
Ser inget fel i att satsa på ungdomar o bygga upp ett lag på lång sikt.
Hur många år det tar 5-8 år kanske men då ska vi inte prata om att vara i PL snart.
Leeds United Cellino's citat
2014-09-07 13:11
[QUOTE=Rikard]Cellinos citat// Det är lika för alla landslag.... [/QUOTE] Jo, det har du rätt i. Sorry, haltande jämförelse. Det jag menar är att det behöver inte ta 10-15 matcher att få ihop ett fungerande lag. Med det inte sagt att vi ska köra över allt direkt efter uppehållet. Tror på många av vävningarna och hoppas att det inte ska behöva ta så lång tid.
2014-09-07 12:55
Om vi skulle satsat på att värva in etablerade PL spelare hade vi fått punga ut med £5-6m per spelare om de ens hade velat komma enorma löner. Detta samtidigt som vi släppt 17 spelare. Då hade vi, istället för att ha värvat in 15 relativt okända spelare med potential stått och fallit med cirka två spelare. Jag tar dessa 15 nyförvärven alla dagar i veckan istället. Ungdomslandslagsspelare från Brasilien och Italien, spelare med Serie A rutin. Talanger såsom Zac Benedictini, Silvestri, Adriyan, Montenegro etc etc. Spelare vi knappt visste fanns tidigare och som aldrig upptäckt utan de som styr klubben just nu. Med en stark karaktär vid sidan så är jag säker på att detta kommer bli bra ju längre tiden går.
Leeds United Rikard
2014-09-07 09:09
Cellinos citat// Det är lika för alla landslag....
2014-09-07 03:39
terry cooper//

Vad är det för spelare du vill att vi skulle ha värvat då? Varför skulle riktigt etablerade PL spelare gå ner en division till The Championship på sämre betalt, kvalité och uppmärksamhet. Hur ofta händer det att en etablerad Premier League spelare lämnar ett lag i PL för att gå till en klubb i The Championship?

Mitt svar är aldrig. Så då kvarstår frågan; hur ska Leeds ta sig till Premier League utan att ha möjligheten att värva etablerade PL spelare? Kanske genom att värva utvecklingsbara spelare med fart, teknik och hjärta. Vi har försökt i över 10 års tid att värva gamla avdankade föredettingar med enorm rutin, utan framgång. Kanske dags att testa det som vi gör just nu bara för att se om det går bättre?
2014-09-07 00:25
Tror att MC vill att vi ska gilla klubben o spelarna o tränaren men han vill att vi ska älska han , för det är han som fixar allt....
2014-09-07 00:21
lufc4ever //

Ja tränare o MC brukar ju gå väldigt bra ihop....
Leeds United lufc4ever
2014-09-06 23:38
Hockaday var rökt från dag 1. Det hade krävt ett mirakel för att han skulle överleva.

Hockaday var MC´s misstag,yes. Det MC behöver lära sig är att det är inte bara snack att Leeds är en sovande jätte. Han har kommit över ett monster 10 eller kanske 100 gånger större än Cagliari. Och med det så får han lika många fler som granskar,analyserar,klagar och kräver. Vi är så stora att det där snacket om att fansen kan vara en 12:e spelare verkligen stämmer. Både på och utanför ER.

Nyckeln till att väcka detta monster är inte bara bra spelare. Det är lika mycket en tränare som vi fans kan enas bakom.
Leeds United Fredrik.
2014-09-06 23:24
Hartey, Poleon blev till och med tilldelad pris för matchens lirare!
Leeds United Cellino's citat
2014-09-06 22:22
Gud va trött jag är på "det tar tid att spela ihop ett lag". Dels förstår alla det, dels är det inte alltid sant. Tänk fotbolls-vm. Tre matcher på sig att gå vidare, tre matcher att få ihop ett samspelt lag som spelar ihop betydligt mer sällan än ett klubblag(jo jag vet att det är kval också). Därför är coachen av yttersta vikt. Sedan kvarstår ju frågan hur mycket MC är villig att släppa rodret... Nånstans tror jag ändå på vår "stallchef".
Hartey
2014-09-06 22:01
@Duke:

Vi hade fyra utvisningar i augusti. Omöjligt att få bra resultat då. Också ett totalt transferkaos.
Leeds United Åby.Krona
2014-09-06 21:03
Linus // Rutin från cc hur skulle du göra.
Leeds United Åby.Krona
2014-09-06 20:57
@Linus.M:
Han tänkte nog så
Annons: