/england/leeds/forum/1196.aspx/england/leeds/forum/1196.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Plyma
2014-09-08 23:59
Hartey //
STORT !!
Leeds United terry cooper
2014-09-08 22:34
Hartey //

Gillar !!!
Leeds United Leeds så klart!
2014-09-08 22:14
Härligt Hartey!
Hartey
2014-09-08 22:01
Fabian Delph startar för England och Leeds skall ha pengar av Aston Villa :-)
Leeds United Bo$$e V
2014-09-08 21:57
Hartey// Respekt!!
Hartey
2014-09-08 21:50
Har nu skickat över LUSS-flaggan till England. Det skall sättas upp permanent säsongen ut på South Stand SS5. Ett stolt ögonblick i LUSS historia är det...
Leeds United Cellino's citat
2014-09-08 18:55
[QUOTE=strachan]Jag har stort förtroende för MC. De spelare vi har idag kan spela fotboll och inte bara vara i vägen. Med en riktig coach samt några bra nyförvärv nästa säsong ska vi kunna utmana i toppen Haha, inte bara vara i vägen, härligt formulerat! Cheers
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United strachan
2014-09-08 16:44
Jag har stort förtroende för MC. De spelare vi har idag kan spela fotboll och inte bara vara i vägen. Med en riktig coach samt några bra nyförvärv nästa säsong ska vi kunna utmana i toppen
2014-09-08 16:01
lufc4ever //

Tack.
Leeds United Kristoffer
2014-09-08 16:00
Adam Pope ?@APOPEY 29 s #lufc Grabbed a word with Adryan after Dev Squad appearance today. Says he is a "midfielder who can play right or left & as a forward too." Så yttermittfältare eller anfallare.
Leeds United Kristoffer
2014-09-08 15:59
Första förlusten för U21 den här säsongen. Ipswich vann med 3-2.
Leeds United lufc4ever
2014-09-08 15:53
Dagens fotboll handlar mer eller mindre om en sak. Pengar pengar och åter pengar. Alla drivs att försöka tjäna så mycket som möjligt först för att i andra hand tänka på vart man spelar och för vem.

Det jag verkligen kan gilla med Massimos låga lönenivå är inte bara får vi lägre utgifter. Vi borde framförallt få spelare som drivs att lyckas för att kunna tjäna ännu mer. Sen att det kanske inte blir hos oss det får vi bittert leva med så länge vi är där vi är. Men hellre ha det så än att vi har folk på kanske 25k i veckan som vet med sig att dom kommer aldrig få det bättre. Såna kommer aldrig bidra till att ta oss framåt.

Iofs skulle man ju helst vilja ha spelare som struntar i pengarna och bara spelar för att det är roligt men det är en La-la värld numera och kommer bara ske den dagen hela ekonomin totalkrashar. Om ens då.
Leeds United lufc4ever
2014-09-08 15:36
@terry cooper:

15-20 mille pund har jag för mej.
2014-09-08 14:18
Glad //

Får heller inte ihop det. Det är det som jag har reagerat på.
Cellino har köpt Leeds o styrt upp det ekonomiska i klubben o i ett led i detta så tänker han köpa ER. All väl så långt. Det har jag inga synpunkter på.
Det jag reagerat på är att jag tror inte vi är i PL om 3 år med den satsningen på spelartruppen som Cellino gör nu. Måste erkännas att det blivit bättre när de sista 3-4 spelarna kom in. Utan dem tror jag det blivit en jobbig höst. Hoppas att det kommer in någon som kan styra upp det hela nu bara. Fixa en riktigt bra defensiv.
Min kritik var mot upplägget att rensa truppen o sedan ta in lika många spelare igen. Jag hade heller sett färre spelare o mer kvalitet. Speciellt om vi ska till PL snart.
Leeds United Cellino's citat
2014-09-08 14:10
[QUOTE=lufc4ever]Det blir ett helt annat förhandlingsläge om man äger sin arena och tänker sälja klubben. Nu säger jag inte att MC tänker sälja men dock. [/QUOTE] Tror inte heller MC tänker sälja. Tror han helt enkelt gett sig fan på att göra Leeds till ett storlag igen. Det här är hans barn som han skall fostra till nåt stort.
Leeds United Kristoffer
2014-09-08 14:08
Montenegro och Del Fabro har tydligen inte fått sina "International Clearance" än.
Leeds United Kristoffer
2014-09-08 14:05
Startelvan för U21 mot Ipswich dito:

Grimes, Booker, Denton, Purver © Vann Skelton Thompson Adryan Parkin Dawson Phillips. Subs: Atkinson McDaid Coyle Crouz
2014-09-08 13:57
Thom //

Erkänner att jag kan för lite om FFP. Har för dålig koll där.
Håller med dej om punkt 1,3,4,5.
Tveksam till tvåan.
Kunskap o rutin.
Tror Cellino tycker han kan mer än han gör.
Känns som Cellino underskattade CS. Coach/manager frågan känns inte bra heller , tycker jag. Ser heller en manager än coach.

Punkt 6 är jag inte riktigt överens med dej om. Visst optimism smittar av sig men om man lyssnar på de som har koll på Twitter o waccoe så är det väl inte bara positiva tongångar där.
Iofs så har du väl rätt om det sista åxå. Tror alla att det ska gå åt helvete så gör det antagligen det.
Jag har aldrig önskat att det ska gå åt helvete. Ber att få citera mej själv.
"Du tror att vi kommer att var i till PL 2016/17 o jag tror att det kommer att ta längre tid.
Det är väl det som skilljer oss åt."
Leeds United Glad
2014-09-08 13:47
Jo jag läser det du skriver men då får jag inte ihop det hur vi både skall köpa det åter och sedan sattsa stora summer på att köpa etablerade spelare från PL. Tycker det är bra med unda förhoppningsvis hungreiga spelare som ännu inte kräver allt för mycket. Sedan finns det stor chans att göra en bra affär på dem med. Sedan skriver jag 5-10 år och det innebär att vi kan ta steget upp som C vill men i min tanke är att man skall satanna där och inte åka jojo mellan divisionerna, som många klubbar gör som förköper sig med förhoppning att klar sig kvar när de inte gör det blir det botteträsket i CC eller lägre.
2014-09-08 13:31
Glad //

Missade du det första jag skrev ?
Håller med dej att jag skulle stoppa det som blöder o köpa tillbaka ER.
Har för mej att köpa ER kommer att kosta betydligt mer än 15 miljoner.
Du skrev "Så lått oss bygga rätt och långsiktigt inte för 2 år utan för 5-10 år."
Håller med. Det är Cellino som sagt att Leeds ska var i PL om
3 år. Inte jag.
Leeds United BullenKarlsson
2014-09-08 13:22
Det finns ju också en anledning till värvningsstrategin. FPP räknas ju per år. Vi får väl inte överstiga en viss summa med tanke på intäkterna. PL-klubbarna vill gärna låna ut sina talanger men inte med köpoption. Optionen gör att vi kan få in många spelare och sedan köpa de som imponerar när vi har mer intäkter. Vi kan inte värva etablerade PL-spelare. De enda etablerade spelarna vi kan få är de utan kontrakt och då får vi oftast avdankade legoknektar.

Om vi kan nå PL inom 2 år. Jag ser inte varför det inte skulle gå? Nästa år kommer vi ha en klar trupp och coach inför säsongen och vi kan värva mer där det verkligen behövs.

Har full förståelse för de som är tveksamma men nog fan är denna strategi bättre än att ge warnock 1 år utan pengar och värva 30+ spelare på 2-3 års kontrakt. Det var glada miner här då? Jag är verkligen mer exalterad nu än jag var då.

2016 är ett preliminärt mål. Vi har hört att vi ska till PL i 10 år. Detta är första gången som både min hjärta och mitt hjärta känner lika. Jag tror på den här satsningen.
2014-09-08 13:21
Ni som har lite bättre koll.
Vad var priset på ER ?
Leeds United lufc4ever
2014-09-08 13:00
Det blir ett helt annat förhandlingsläge om man äger sin arena och tänker sälja klubben. Nu säger jag inte att MC tänker sälja men dock.
Leeds United Glad
2014-09-08 12:40
Terry Du skriver "Och kostar väl en slant. Att då samtidigt gå ut o säga att Leeds snart ska vara i PL tycker jag inte är så smart. Om man inte är redo att satsa många miljoner. Stoppa blödningen o köpa ER o köpa in ett lag som är redo för PL. Vad tror du det kommer att kosta ? Inte är det gratis." Troligen inte gratis nej men när vi såld MM för x antal mijoner pund så ger det ju oss möjligheten att köpa tillbaka ER. Vad jag såg så slkulle hyra va hutlös efter november i förhållande vad vi fick sälja den samma för. Att då lägga 12-15 miljoner pund och slippa en årlig kostnad på alla gånger 10-15 % "kommer inte riktigt ihåg siffrorna" Är en extremt bra investering. Det får satidigt påverkan på kassaflöde likväl som vinst /förlust. Pengar som vi kan investera i spelare istället för att lägga på dyra hyror. Att göra det stor missatager och göra en enorm investering och äventyra hela klubben om det misslyckas är ju ingen bra strategi vi har många gånger sett det. Köp billigt sälj dyrt, investera vid rätt tidpunk mm. Att tro att pengar löser alla problem är att va naiv att bygga på sikt är mer realistiskt. Om sambandet pengar lika med framgång funkar i fotbollsvärlden ? Händer ibland men då måste det till ofantliga pengar vilket inte vår ägarer har även som det är stora summer han har. Så lått oss bygga rätt och långsiktigt inte för 2 år utan för 5-10 år.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-09-08 12:02
fortsättning; Ser din ironi när du skriver "Lysande resultat när vi storsatsat så." Varför denna ironi och vem har sagt något om någon storsatsning? Det är skillnad på satsning och storsatsning. Scums köper spelare för över en miljard och har den dyraste spelartruppen i engelsk historia. Leeds köper spelare (i ett helt annat universum) för cirka £6,5m och får ses som en satsning i våra mått mätt och även en rimlig satsning i denna ligan. Jag gillar denna satsning som vi gör och jag tror den kan ta oss upp till PL efter denna och kanske nästa. Jag bygger det på följande; 1) Cellinos envishet. 2) Hans kunskap och rutin. 3) Många talanger som förhoppningsvis bara blir bättre och bättre. 4) Att vi inte behöver sälja våra bästa spelare längre om inte priset är sinnessjukt (läs Ross). 5) Att ekonomin nu är under kontroll. 6) Att människor andas optimism. Sånt smittar av sig... om alla inom Leeds familjen tycker och tror att allt går åt helvete så går det ju åt helvete.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-09-08 11:52
terry// Jag är tämligen säker på att Leeds varken kan eller får spendera £25-30m på nyförvärv. Vet inte om du vet om FFP men vad det i grund och botten bygger på är att du inte får spendera mer än du tjänar och jag har väldigt svårt att tro att vi skulle ha täckning för sådana summor. Så nej, det är inte spekulationer. Vad gäller Hockaday så stod jag bakom honom så länge han var här. Nu är han inte det längre och jag kan inte bry mig mindre. Vad jag dock bryr mig om är vem som kommer hit nu.
2014-09-08 11:26
Glad //

Håller med dej att jag skulle stoppa det som blöder o köpa tillbaka ER.
Och det verkar det ju som om det är Cellinos plan åxå. Han har väl stoppat det som blöder o jobbar ju på att köpa ER.
Och kostar väl en slant. Att då samtidigt gå ut o säga att Leeds snart ska vara i PL tycker jag inte är så smart. Om man inte är redo att satsa många miljoner. Stoppa blödningen o köpa ER o köpa in ett lag som är redo för PL.
Vad tror du det kommer att kosta ?
Inte är det gratis.
Leeds United Kristoffer
2014-09-08 11:22
Jag tycker det är kul att så många är med och diskuterar! Bra nivå på diskussionerna också.
2014-09-08 09:17
Glad //

Ber om ursäkt. Jag skulle haft bättre koll på de där 600 miljonerna.
Kommer inte ihåg om det var pund , euro eller dollar som gällde. Tror inte det var svenska kronor som gällde. Läst det på någon ställe vid övertagandet. Ska kolla upp det bättre.
2014-09-08 09:04
Kjelldan //

Kul ide. Tycker jag vi ska göra
Annons: