/england/leeds/forum/1194.aspx/england/leeds/forum/1194.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United kjelldan
2015-03-04 21:03
lufc4ever -- Tack!
Leeds United Duke
2015-03-04 20:26
Fyra mittbackar i backlinjen idag. Sex backar i startelvan. Borde kunna utnyttja styrkan i huvudspelet på fasta situationer.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-03-04 20:23
Hartey// Så du tycker det är mer okey att Bates och GFH Capital sålde med vinst än att Cellino skulle göra det? Alright....
Hartey
2015-03-04 20:17
Thom! Hörde en lång intervju med en italiensk journalist som känner Massimo sedan tidigare och han hade pratat med Cellino och sa att han var deprimerad över situationen och hans känsla var att Cellino kommer att sälja då han inte ser någon annan utväg med fler rättegångar i Italien på gång. Har inget emot att Cellino får ta en ekonomisk smäll då han köpt utan att ha koll. Vad har Bates och GFH gemensamt dom har misskött klubben och ändå kunnat tjäna stora pengar på det. GFH aktier på Bahrainbörsen har stigit på grund av vår klubb utan att dom knappt visar sig i Leeds. Är bara trött på att ägare tjänar pengar på fansens bekostnad. Är Cellino så korkad att han köper en klubb utan att ha koll så får han ta en förlust. Om en ny ägare får klubben till reapris har han pengar att utveckla spelartruppen. Leeds United är först och främst fansens klubb än mer eller mindre galna ägare! MOT
Leeds United Kristoffer
2015-03-04 20:17
Chris Wood startar för Ipswich tillsammans med Luke Varney. Wood skulle vara ett bra tillskott till oss i sommar.
Leeds United lufc4ever
2015-03-04 20:00
Ska kanske säga att jag la upp den "artikeln" för att Kjelldan inte hittade den så jag tänkte man kunde vara en ängel och hjälpa till :) Gissa att det var den Linus ville visa.

Jag håller med dej Thom i vad du skriver. Framförallt Waccoe är fullsketet med såna här sagor som snabbt blir till sanningar. Kruxet är att kunna sortera i all skit som flyger där ute. Just denna artikeln har jag ännu inte sett nån djupare tråd kring på Waccoe så än så länge får den arkiveras i "bullshit" foldern. Har iofs inte varit så mycket på Waccoe den senaste tiden så det kanske finns nåt där.

Man kan fråga sig tusen gånger varför sånt här skrivs. Jag tro det är 90% hjärta och 10% stå i centrum som driver dessa människor. Och allt grundar sig i desperation och en känsla av hopplöshet. Som den där Keir Taylor skriver " Man vill men kan inte hjälpa till " Alla vi utomengelska fans är på ett sätt otroligt lyckligt lottade. Vi har inte och kommer aldrig få samma djupa relation till klubben som många engelsmän har. Framförallt den lite äldre generationen.
Leeds United Kristoffer
2015-03-04 19:55
Startelvan: Silvestri Wootton Bamba Bellusci Cooper Cook Murphy Byram Mowatt Taylor Sharp Vi får se hur Taylor sköter sig som yttermittfältare.
Leeds United Rikard
2015-03-04 18:59
Tjena. Va över och kollade leeds mot watford i lördags. Synd att deras anfallare är vindsnabba jämfört med bamba och cooper. Austin gjorde en bra match och vilken balja!! Drog sedan till liverpool och såg liverpool vs man city. Kan säga att stämningen va minst lika bra på reviestand som på the kop.
2015-03-04 18:56
Nu fattar jag ingenting. Vaddå hoppas att Cellino säljer och gör en förlust Hartey? Vad är det nu Cellino gjort som är så hemskt? Sen den där artikeln som någon postade precis; låter ju... oroväckande. Eller? Vem är snubben som postat det? Har exempelvis läst mycket skit på WACCOE genom åren från folk "itk" (in the know) som visat sig vara långt från sanningen och jag är sjukligt trött på att höra på skiten. Men visst, man måste väl se på det också. Förstår inte vad det är som gör att spekulationer blir sanningar och sanningar blir lag. Linus skrev tidigare en lite rolig sak. Något i stil med; "jag postar bara twitter inlägg från journalister", och jag kan ha fel men det lät nästan som att bara för att de är journalister så ska man ta dom seriöst. Om deras namn är Adam Pope eller Phil Hay eller vad fasen det nu må heta så kommer jag aldrig lita på ett ord vad de säger. Journalister skriver för att sälja tidningar, inget annat och all den skit som skrivs från dessa skrivbords kungar rör mig inte i ryggen. Jag läser och tycker mycket är intressant men vi ska veta att väldigt mycket av det som händer i klubbar sker bakom stängda dörrar och kommer aldrig ut. Sen får gärna folk spekulera om dom vill men det är en annan sak.
Hartey
2015-03-04 18:18
N´goyi är tillbaka i full träning nästa vecka Annars jag tror Cellino säljer klubben... hoppas han gör en förlust.
Leeds United lufc4ever
2015-03-04 18:14
@Linus.M:

Our Leeds United
Posted on March 4, 2015 by Keir Taylor

I've decided to write this article to get people talking about the current state of affairs at Leeds United, because it isn't looking great. Especially with Andrew Umbers as chairman.

Since Cellino decided to step down as chairman of Leeds United, things have, shall we say, taken a turn.

Cellino stepped down as chairman of Leeds United under the advice from Andrew Umbers (we all know who he is), and Matt Childs was put into place. However, Umbers convinced Cellino that if Umbers himself was put in charge, saying that then the Football League would be lenient with him over his potential banning. So, having said this, Cellino dropped Childs as his stand-in chairman and replaced him with Umbers. Leaving Childs feeling massively let down, as you can imagine.

I can guess at one of things you're wanting to ask me already, but what would Umbers get out of being Leeds United chairman? Okay, let me explain.
Usually, Umbers gets a finders fee of around 4% in the trade of ownership, (the Cellino deal from GFH could've got him around £700,000), however if he's acting as chairman he could pick and choose who would buy the club is there was to be a sale, meaning he could negotiate more money to fill his own pocket with, not the club. So, essentially, Umbers is in a position of power without spending a single penny of his own money to get there. Unfair, right?

As we all know, Cellino sees this as his club, and how do you think this man reacted once he found out that he was lied to by Umbers seeing as Cellino was still banned, and Umbers was sat firmly in the chairman spot? Furious enough to leave the club soon after & sell some of his shares in Leeds United as well as his own company. Hence why the statement before the Brighton game last Tuesday was so random, it wasn't planned.

Summarising it, Cellino was led to believe that if Umbers was in charge for the time being, he wouldn't get a ban from the Football League, and of course, this wasn't the case. Therefore, as you can imagine, Cellino was beyond furious after being lied to by a colleague he entrusted with a club he bought with his money. In retaliation to this, Cellino sold some shares in the club and vowed not to come back. For these reasons, it wouldn't surprise me if the club was sold very soon.

This is nothing new, however. In the GFH deal, Umbers gave Bates a £4,000,000 windfall before GFH signed. GFH were essentially 'chosen' to be the new owners of Leeds United due to the fact they paid £4,000,000 to Bates to have exclusivity. It was nothing to do with the club's interest being first priority, it was all about making quick and easy money. Yet again, we're lied to. It's also worth mentioning that Bates could still own a share in Leeds United, when we think he doesn't... LCH own 5% of Leeds United and it's very possible that he owns some of that. Why else does he have an interest in us? There's something in it, in my opinion.

These things are very irritating to know. It's the club I know and love, but I can't help them get better... However, these aren't even the worst of it.
Umbers tried to get the club to sign a loan, where the club would give "Peak6 Ludus Fund" 50% of all transfer revenue if relegated, or a £14,000,000 payment if promoted. These all include a 12% interest rate, plus clauses. This loan would've crippled the club for years. Essentially trapping Leeds United in the second tier of English football, however this was blocked by Hisham Alrayes, thankfully.

Now that the facts are out the way, here's exactly what I think;

This club has been taken advantage of for way too long. Over a decade of lies, dodgy business and under achievement. We're Leeds United, that's something to shout about, but look at where we are. Mediocre Championship team, that's not Leeds United. Leeds United is battling it out at Elland Road with Liverpool, Manchester United, Spurs, Chelsea for a European spot, being watched by 40,000 fans who'd follow this team anywhere in the world.

We aren't a money generating machine for businessmen like Ken Bates, like Andrew Umbers, like those idiots at GFH. This club belongs to the fans, and nobody else. Without us, this club is a mere memory. Without people travelling hundreds of miles each week this club would go under. We aren't just any other club, and it's not because of our legends like Billy Bremner or Allan Clarke that make us extraordinary, it's because of the fans. We are one of the greatest and most under rated fan bases in Britain, and every season we're taken for idiots by men in suits.

This isn't theirs, this is ours. We all owe it to ourselves, to Billy, and to Revie to be the best... And only we can do that.
Leeds United kjelldan
2015-03-04 14:20
@Linus.M:

"Oops! That page can’t be found."
Leeds United Linus.M
2015-03-04 12:59
Läs.
Leeds United sportcarl
2015-03-04 10:57
Linus 10:58, detta säger väl allt om dig Linus, när jag 08:50 skrev att jag varken gillar eller tycker illa om Umbers då jag vet alldeles för lite om honom, mig veterligen har jag aldrig skrivit något positivt eller negativt om honom, hur du kan ha mage att skriva direkt efter att jag verkar sympatisera med umbers övergår mitt förstånd, om GFH har jag sagt tidigare här att jag hoppas att deras 25% säljs till cellino iförsta hand annarsTL, men GFH är väl inga problem, du har ju själv sagt att TL skall köpa deras 25%, men jag har frågat dig om det är idag, imorgon, denna vecka, denna månad ,detta år då svarar du inte. Och du spekulerar ju som vanligt, umbers är här för att sälja klubben, Gläds för det då är det ju bara för Farnan att pytsa fram kulorna och allt är frid och fröjd iaf för dig, och Umbers förhoppningsvis borta
Leeds United sportcarl
2015-03-04 10:48
terry Cooper 10:47, svar på vad? och föresten har du svarat på allt jag frågat dig?
Leeds United terry cooper
2015-03-04 10:47
Sportcarl//

Vet inte vad länge jag har väntat på svar.
4-5 veckor ?
Leeds United Linus.M
2015-03-04 09:58
Eftersom du verkar sympatisera med mannen som hjälpte Bates att sälja klubben till GFH så känns det lönlöst att diskutera med dig sportcarl. Du har bestämt dig att ogilla att jag skriver och det är fine. Jag skriver mina åsikter och fakta från journalister på Twitter.
Leeds United sportcarl
2015-03-04 08:50
Linus 01:37,Nej jag varken gillar eller tycker illa om honom då jag känner han för lite, sedan att klubben måste ha en vd när FL lägger all kraft de har på att stoppa Cellino, löner och räkningar måste ju betalas,man kan väl säga att jag har samma relation till dig som du har till Umbers,, dvs du skriver en massa som inte stämmer eller är rykten eller förtal, sedan om man konfronterar dig ställer en fråga och vill ha svar så undviker du att svara
Leeds United Linus.M
2015-03-04 01:37
Sportcarl// Lägger ingen vikt i det Umbers säger. Han sa att vi skulle hamna på ruinens brant om Cellino blev bannad, några dagar senare sa han till Phil Hay att vi klarar oss ekonomiskt länge. T.ex. Du menar att du gillar den karln?
Leeds United sportcarl
2015-03-04 00:08
Linus 21:10, får man fråga varför du bara plockar vissa citat från Umbers, jag har en helt annan syn på intervjun när jag läst hela, att han började med att säga målet är undvika nedflyttning och försöka komma så högt upp som möjligt, förklarar ju en del av citaten du plockat ut, och en intressant citat du råkat (missa) och som kanske är medvetet när du spekulerar och tror, är detta som Umbers sa: "We have had no approaches, the club is not for sale"
2015-03-03 23:58
Truppen, med framförallt stommen (Mowatt, Cook, Byram, Cooper/Bellusci/Bamba, Taylor, Silvestri), känns helt okey. Vad vi saknar, och som jag tjatat om i snart 100 år känns det som är yttrar. Hur svårt kan det vara att förstå. Inte sedan vi sålde Gradel och Snodgrass har vi haft spelare som kan göra en eller två gubbar, ta sig förbi på kanterna och slå inlägg eller alternativt avsluta själv. Just nu har vi Mowatt och Byram. En innermittfältare och en omskolad högerback som fortfarande är ganska ung och valpig.

Vi kan spela 4-2-3-1 utan problem om våra yttrar verkligen är med i anfallen. Exempelvis om vår vänsterytter tar sig runt på kanten så är vår högerytter med inne i straffområdet tillsammans med anfallaren. På så sätt spelar vi 4-2-4 nästan i anfallsspelet. Det kanske kan bli något mål bakåt på kontringarna men där gäller det att ha starka slitvargar på mitten som kan täcka upp bakom alá Shaun Derry/David Batty/Olivier Dacourt. Då funkar det spelet...

I dagsläget så har vi absolut en lite sned trupp med alldeles för många anfallare och det är något som måste ändras till nästa säsong.
Leeds United Linus.M
2015-03-03 21:33
@Duke:

Håller på ett sätt med dig. Nedflyttning ser ju iofs inte så troligt ut...

Sen är det väldigt konstigt varför vi lånade in N'goyi. Han hade ingen läkarundersökning enligt Phil Hay och var skadad när han kom hit.
Leeds United Kristoffer
2015-03-03 21:32
Umbers har talat. Vi har en bra trupp tycker han. I och för sig tycker jag också att vi inte ska låna in någon spelare nu under våren. Bättre att spara de pengarna till sommaren. Dock håller jag inte med honom om att truppen är bra. Den är mycket snedfördelad. Vi har ju nästan lika många anfallare i truppen som vi har försvarare och då spelar vi ju ändå 4-2-3-1.
Leeds United Duke
2015-03-03 21:24
Inte omöjligt med försäljning. Samtidigt är det förståligt att det inte satsas några större pengar nu när topp-6 chansen är borta.
Leeds United Linus.M
2015-03-03 21:10
Alltså Umbers snackar så mycket skit. Wootton fick ett nytt kontrakt men nu säger han såhär, på vilket sätt går det ihop???

Adam Pope @APOPEY · 45 min för 45 minuter sedan
#lufc Umbers : "All Contracts are going to be dealt with at the end of the season so as to avoid any distraction or loss of focus..."

Adam Pope @APOPEY · 43 min för 43 minuter sedan
#lufc AU :"The players are in a good spirits at the moment. Any temporary, sometimes expensive, and new player entering in to the squad..."

Adam Pope @APOPEY · 43 min för 43 minuter sedan
#lufc AU "...could in theory upset the equilibrium of the spirit of the team."

Sedan fortsätter han med att totalt strunta i vad Redfearn tycker och tänker.

Adam Pope @APOPEY · 42 min för 42 minuter sedan
#lufc AU: "Neil Redfearn has a good and large squad of players that he can utilise. His choice ; he is the 1st team coach."

Adam Pope @APOPEY · 41 min för 41 minuter sedan
#lufc AU: "Any strengthening of the squad will be done in early Summer and for the benefit of the longer term."

Min slutsats som är högst personlig och inte har någon fakta bakom sig? Han är här för att sälja klubben.
Leeds United footboll
2015-03-03 19:49
Någon som kan svara på detta.
En gul bred-lång banderoll från sv fans, kommer upp överst på min dator ofta !
Sv fans påstås spara viss data , för att ge mig en bättre upplevelse. Det gäller cookies och persondata skriver de.
Bifogas en ruta, där det står-"jag förstår"", denna ska jag tydligen klicka på.? !
Har gjort ett klick där för ett bra tag sedan,och ytterligare för en v sen.
Men detta band ligger kvar på datorn allt som oftast. Någon som kan svara om det är spam eller annan skit........
Leeds United sportcarl
2015-03-03 16:46
Hoppas n'goyi är på gång
Leeds United lufc4ever
2015-03-03 15:04
Austin borta i 2-3 veckor.
Leeds United footboll
2015-03-03 12:40
Leeds United BullenKarlsson
2015-03-02 23:33
Tycker det är rätt kul att jämföra med Arsenal och Chelsea, för även om vi är långt ifrån så är vi väldigt lika i formation och spelartyper. Men när det finns oerhörd speed och riktigt bra yttrar i Arsenal och Chelsea + 2 stora tanks som också öser in mål, så saknar vi just det. Känns som att 4-2-3-1 formation är som uppbyggd för att ha 3 otroligt snabba, tekniska och målfarliga mittfältare. Ska vi vara helt ärliga så har vi ju inte riktigt det.

Sen saknade Arsenal länge en defensiv mitt. Chelsea har Matic. Jag kan inte se att Mowatt och Cook kan ta den rollen.

West Ham som också spelar nån typ av diamant utan yttrar har Song.

Har läst lite på engelska forum och många vill se en 3-5-2 formation. Jag hade gärna sett att vi testat det under slutet av säsongen. Taylor och Byram kommer funka som wingbacks. Vi kan ha 3 innermittfältare där vi kan gå runt en del. Tycker dock att Murphy eller Austin behövs som bollvinnare, annars kan vi rotera. Sen kan vi spela med Morison/Cani/Doukara och Sharp/Ante.

Det får återigen gärna motbevisas av Cook och Mowatt, men vi måste ju ha nån sorts fysik på mitten känns det som.

Vi vann över Mboro men helt ärligt, ingen kan väl vara imponerad av insatsen mer än av Silvestri och Bamba.. Vårt mittfält var ju obefintligt i defensiven trots att vi backade hem med hela laget.
Annons: