/england/leeds/forum/1187.aspx/england/leeds/forum/1187.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Lejon
2014-11-19 11:54
Vælkommen lasse c

Ja det går tåg från Manchester Airport till Leeds. Tar ungefær en timme.
Hotellmæssigt kan jag rekommendera Bewleys, Park Plaza, DoubleTree by Hilton, Jurys Inn m m. Næra tågstationen. Om du har 2 barn med dig så kanske East Stand ær att føredra.
Leeds United Plyma
2014-11-19 11:08
Varmt Välkommen, lasse c.

WALLAMOT
Leeds United Linus.M
2014-11-19 09:29
Varmt välkommen till Revie Stand, Lasse C!

Jag har tyvärr inga tips när det gäller din fråga men det finns nog många som kan och kommer svara på det :)
Leeds United lasse c
2014-11-19 09:21
Hej Alla Leedsare!
Jag heter Lasse, Hållt på Leeds i över 40 år
Nu äntligen ska jag tillsammans med mina 2 barn
åka till Leeds o titta på hemma matchen mot
Bournemouth 24/1 Vi flyger Arlanda - Manchester
Skulle vara tacksam för tips på det mesta , är det tåg mellan
Manchester o Leeds? , Bra hotell, Biljetter till matchen, var sitter man bäst på
Elland road mm, mm . Tack till ni som skriver på denna sida, roligt att följa som gammal Leeds fan / Lasse
Leeds United stonefree
2014-11-18 17:03
Hur blir det? Kommer det in några lånespelare i truppen eller hoppas vi att dom vi har är varma i kläderna nu och redar ut det här!
Leeds United Ballsmash
2014-11-18 13:48
Tio skönaste resultaten sedan comebacken i The Championship: (Bortser från cuper):

Scunthorpe 1 - 4 Leeds (Howson gjorde hattrick, jag vann pengar på matchen och vi var på väg mot en formtopp)
Burnley 2 - 3 Leeds (Underläge 2-0 i halvtid, sedan en grym vändning mot ett bra Burnley. Hade vunnit runt 8000 om Leeds nöjt sig med 2-2, men där lärde man sig att aldrig satsa emot Leeds, Eller så är det precis det man ska göra...)
Leeds 4 - 1 Nottingham Forest (Efter det såg ut som att vi slarvat bort chansen till playoff så kommer hoppet tillbaka efter ett fint resultat hemma mot närmaste konkurrent. Mycket tack vare ett mordförsök av en Forestspelare i första halvlek)
Leeds 2 - 1 Bristol City (Rätt säker på att det var denna match i början av säsongen 2011-12 som vi ligger under med ett mål, vi får en spelare utvisad och dom får straff. Lonergan räddar straffen och vi vänder till seger 2-1)
Leicester City 0 - 1 Leeds (Matchen efter Blackpool (0-5), Kändes riktigt skönt med en grisseger borta mot ett bra lag)
Nottingham Forest 0 - 4 Leeds (Strax efter Gary Speeds bortgång, bla ett ruggigt fint mål av Howson)
Huddersfield 2 - 4 Leeds (Tredje raka vinsten efter en formsvacka, livet började leka igen)
Leeds 2 - 1 Brighton (Premiär, nya ägare och nya killen (Murphy) avgör i sista sekund. Här verkade säsongen bli så vacker)
Leeds 4 - 0 Birmingham (Här visade vi plötsligt tecken på att spela bra fotboll, vilket kändes ovanligt för en tv-match)
Leeds 3 - 1 Blackpool (Så galet förlösande, nu kör vi!)

Tio störigaste resultaten sedan comebacken i The Championship: (Bortser från cuper):

Leeds 4 - 6 Preston (Ingen glömmer väl denna..)
Sheffield United 2 - 0 Leeds (Slutet av första säsongen tillbaka, hade chansen att stabilisera oss i topp sex, och vi skapar inte ett skit på hela matchen)
Barnsley 4 - 1 Leeds (Vid nyår 2011-12, Bara värdelöst mot ett av seriens sämsta lag)
Leeds 0 - 1 Southampton (Året Saints åkte upp, Fanns en bild från denna match där dom har alla sina 11 spelare innanför målområdet. Aldrig sett oss skapa så mycket utan att göra mål, och dom hade väl ca 1 skott på mål)
Leeds 3 - 7 Nottingham Forest (Kul att snubben på aftonbladet valde att gå på just denna match för att göra minidokumentären om Leeds)
Leeds 1 - 6 Watford (Visst, avslutade matchen med 8 man.. Men för helvete, 1-6. Hemma. Mot Watford)
Hull 2 - 0 Leeds (Nyår mellan 2012-13, Vi kunde ha förlorat med tvåsiffrigt. Mot Hull.)
Sheffield Wednesday 6 - 0 Leeds (Var här grabbarna skulle ta sin revansch sedan pinsamma uttåget mot Rochdale i FA-Cupen)
Leeds 1 - 5 Bolton (Fyfan vad denna match fick mig att må dåligt. Under våran kanske sämsta period i klubbens historia)
Leeds 0 - 2 Brighton (Från i år, så jävla onödigt. Brighton som verkligen är helt ur slag i år, dessa tre bortkastade poäng kommer säkerligen att kosta oss)
Leeds United Leeds så klart!
2014-11-17 18:44
Hartey,

Det är skönt att du bara retar du på en match fortfarande.
Själv har jag samlat på mig ett 30-tal matcher senaste åren i Championship som jag fortfarande retar mig på ; )
Hartey
2014-11-17 16:39
Irriterar mig fortfarande på Charltonmatchen. Den skulle vi definitivt ha vunnit.
Leeds United Linus.M
2014-11-17 14:40
Ska bli väldigt intressant att få se hur Redfearn ställer upp och hur det går i matchen mot Blackburn. Nu har han haft ett helt landslagsuppehåll på sig, och alla nyckelspelare är friska och krya.

MOT
Leeds United victoryman
2014-11-17 10:03
Hartey//

Här är länken till The Legends (Football Factory). Ska kolla upp datumen i mars. :-)
Hartey
2014-11-17 09:16
Norman// då får det bli ett besök dit trots att Leeds inte spelar. Tack för tipset!!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Norman Hunter
2014-11-17 07:34
Hartey///

New York Whites brukar träffas på The Football Factory (6 W 33rd St, New York, New York 10001) men kolla in deras facebooksida, se länk, då det ändras ibland. Ibland har de annat kul när det inte är tv-sänd match
Hartey
2014-11-15 18:32
CHRISTER// Du och Bosse måste ju vara bäst!! Tänkte åka över till New York Whites i jan/feb och kolla på Leeds och hockey eller nåt sånt. Åker vi tillsammans??? Planerar stenhårt för det. Har lite kontakt med NYC Whites... M O T[/QUOTE] Tomas/ Vi har redan bokat NY-resan den 23/3-30/3 och som jag sa är det fyra hemmamatcher för Islanders då.Ingen Leedsmatch tyvärr då, något tråkigt landslagsuppehåll måste det vara. Hade varit riktigt kul att se en match med NY Whites.Vilken pub ser dom matcherna på? Haka gärna på i mars om du kan :-) Thom// Ha en kanonresa men antagligen så skall du väl jobba det mesta :-)
Leeds United Norman Hunter
2014-11-15 12:28
victoryman// jag har kollat några matcher med ny whites. Mkt trevligt så passa på att möta upp med dem om du har chansen
Leeds United Åby.Krona
2014-11-14 23:51
Lite godis från Tyskland typ samma konc som Bråvalla Norrköping bra kvalite på den ni som gillar Iron Maiden Medan vi väntar på något bätre.
Leeds United Plyma
2014-11-14 23:47
¤Thom mattsson¤ // Hade riktigt gott

M O T
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-11-14 21:58
Boys, ta hand om Sverige medans jag är borta.

2 månader i Mexiko, USA, Kuba, Jamaica, lite kryssning och en och annan öl på vägen.

Vi hörs framöver!

MOT
Leeds United victoryman
2014-11-14 20:43
@Hartey:

CHRISTER// Du och Bosse måste ju vara bäst!!
Tänkte åka över till New York Whites i jan/feb och kolla på Leeds och hockey eller nåt sånt. Åker vi tillsammans??? Planerar stenhårt för det. Har lite kontakt med NYC Whites... M O T
Hartey
2014-11-14 19:23
@victoryman:

TOMAS// Sett tre Leeds preseason matcher med Bosse Johansson och även några träningar.Han har alltid en Leedsmugg i fikarummet på Borås Arena.Han var också medlem i LUSS för några år sedan.Undrar bara om han hinner att följa Leeds lika mycket som förut. Han jobbar ju på Swedbank, Elfsborg och han var ju även ordförande i Svensk Elitfotboll.Tror det blir lite mindre Leeds för Bosse nu för tiden...
Leeds United Kristoffer
2014-11-14 17:47
Spelare som Wootton, Hunt, Ajose och Murphy kan vara på väg att lånas ut för att de ska få speltid.
Leeds United Kristoffer
2014-11-14 17:46
Chelsea-ytter på väg?
Leeds United victoryman
2014-11-14 08:29
Vet inte om ni såg Euro Talk för en vecka sedan. Det var lite drygt 10 minuter om Leeds. Elfsborgs ordförande Bosse Johansson var inbjuden och det han inte vet om Leeds är inte värt att veta. Tung Leedssupporter.Heja Hartey!!
Hartey
2014-11-13 16:38
Ha det så kul på årets bortamatch Viktor!!Ytterst sällan som LUFC får chansen att ta med riktigt många fans.

Själv var jag en gång på Selhurst tillsammans med ett gäng LUSS-are där Leeds hade 6500 fans i bortaklacken + alla vi som satt på bortaläktarna.Tror det var upp mot 9000 Leedsfansen den matchen
Leeds United Vieriksson
2014-11-13 15:06
Åker över nästa helg och drar på Blackburn borta med delar av SS5-gänget. Över 5,700 sålda på bortasektionen, så det landar säkert på strax under 7,000. Magiskt!

Dom börjar verkligen få fart på SS nu. SS5 har spridit sig till SS4, FA5 och FA4. Det är många som flyttat sina säsongskort till South och stämning blir bättre för varje match.

Ni som åker på Derby-matchen kommer ha det riktigt kul!
2014-11-13 13:58
lufc4ever// Jag sa ju till dig att du skulle göra så ;)
Leeds United lufc4ever
2014-11-13 09:40
Thom //

Nä, att jag betalar vad jag betala är upp till mej. Det är mitt bekymmer. Jag tycker det är för mycket pengar för att få se en jäka massa reklam men ska jag lagligt kunna se framförallt fotboll och motorsport så får jag snällt betala. Den kan jag svälja. Det har jag gjort i snart 10 år :)

Sen var jag fullt beredd på att jag skulle tvingas till att binda upp mej på minst 12 nya månader för att få en ny box. Det hade jag inte klagat över. Det får man också stå ut med om man ger sig in i leken med dessa aktörer. Jag har liksom inga som helst planer på att hoppa av. Själva utbudet eller det paket jag har är jag helt nöjd med och jag kan inte få det nån annanstans vad jag vet.

Det jag hänger upp mej på är hur man kan vara så jävla girig att man försöker lura av en nöjd kund ytterligare 495kr. Och då på något som kunden verkligen behöver för att kunna fortsätta nyttja deras huvudprodukt. I min enkla lilla värld skulle grabben i andra ändan sagt att jag skickar en ny box gratis mot att vi binder dej till 12 nya månader. Det hade varit ärligt i min värld. Nu blev det bara patetiskt. Framförallt eftersom han försökte få det att låta som att han fixa ner priset från 2600kr till 495kr bara för att det var jag, den gamla goda fina kunden.

Men det har löst sig. Jag ringde precis till uppsägningsavdelning och fick 1 inspelningsbar och 1 ny tvillingbox ( den vi har klabbar ibland) mot att jag band på 24 månader. Inga bekymmer med det. Jag hade som sagt inte tänkt att hoppa av ändå.
2014-11-12 23:26
lufc4ever//

Jag kan svara på allt det du skrivit då jag jobbat exakt som han som du snackade med men på konkurrenterna Canal Digital.

Grejen är så här (ett tips till dig):

Först och främst handlar det om hur lång bindningstid du har kvar. Säg att du har 6 månader kvar, och du ringer in imorgon och säger att du är skit förbannad över att din box gått sönder och att du är besviken och vill säga upp ditt abonnemang. Då kan jag garanterna dig att dom på "avbeställning" kommer ge dig boxen gratis om du tecknar upp dig på ytterligare 1 år. Sen är det ju det där med inspelningsbar hd-box kontra hd-box. Den inspelningsbara är rätt dyr och om jag ska vara ärlig så är kanske inte 495 kr speciellt mycket mot ett nytt tecknande av ett 12 månaders kontrakt om du nu ändå vill vara kvar som kund? Hur ska du annars kunna utnyttja din inspelningsbara box om du inte har några kanaler.

Som med alla företag så handlar det i slutändan om vinst kontra förlust. Det är klart att det är viktigt att de får behålla dig som kund men de kommer aldrig ge dig en gratis box och att du ligger kvar som kund med 3-4 månader kvar på ditt kontrakt. Det spelar egentligen ingen roll om du så har över 12 månader kvar, du måste teckna upp dig på nytt. Vad du betalar i månaden spelar heller ingen roll egentligen eftersom det är ditt eget val och om jag kommer ihåg rätt så kan man ju betala allt ifrån nån hundring till upp till hundratals kronor men det är ju upp till var och en och inte direkt "deras fel" att din räkning är så hög?
Leeds United terry cooper
2014-11-12 23:12
Vissat har blivit jävligt giriga...
Leeds United lufc4ever
2014-11-12 22:47
Lite off topic men jag måste få kräka av mej och se om jag är helt fel på det med detta....

För drygt en timme sedan så upptäckte jag att min Viasat HD box lagt av. Testade den på flera uttag mest för att se så det inte var dosan den satt i som strula, men nix den är slut.

Tog och lyfte luren och ringde kundtjänst för att få en ny. Tänkte när jag satt där i den mysiga telefonkön att nu ska här minsann spelas på att man varit kund i 10 år och se till att man får en inspelningsbar ;)

Kommer fram och får till svar att "jaja du har en sån box, ja dom brukar lägga av efter ett tag men det löser vi se du...."

" Våra nya fina boxar kostar enbart 2600kr men eftersom du har varit lång och trogen kund så kan jag fixa så du får den för 495kr mot att du binder dej i ytterligare 12 månader ! "

VAAA !!!!

Skämtar han tänkte jag. Är detta skälet till att dom brukar tala om för dej med den där inspelade rösten att "detta samtal kan komma att spelas in p.g.a bla bla bla...." ??? Gör dom det när dom får såna här samtal för att sen på julfesten spela upp det och se vem i växeln som kunnat luras mest ?!?!

Jag sa stopp och belägg du kan inte mena allvar. Du kan inte mena att någon som är kund hos er, som betalar i runda slängar 700kr i månaden för HD paket och tvillingabonnemang ( Ja jag vet.....) och har gjort så i många år , ska behöva betala för en ny box för att kunna titta på kanalerna som redan kostar skjortan ?!?! Det måste väl ändå vara så att ni står för utrustning för att jag ska kunna titta på ert utbud. Och går den utrustningen sönder så får jag ju ha en ny för annars kan jag helt enkelt inte titta på det jag betalar 700kr för.

Svaret blev " Vi bjuder bara på första boxen och när den sen går sönder så får man helt enkelt köpa en ny av oss"

Jag försökte en gång till förklara för honom hur jävla snett på det han var och att jag samtidigt förstod att han är bara en bricka i spelet, att han bara gör som han är tillsagd men han måste ju själv kunna se hur jävla snett det är. Ja det höll han med om men fortsatte försöka sälja sin 495kr box till mej (för jag är ju lång och trogen kund.....)

Nu kokade det i topplocket på mej. Jag sa till honom att med en sådan policy så tvingar ni ju kunder att säga upp sitt abonnemang och vad tror han högsta ledningen tycker om kunder som hoppar av ? Svaret var helt underbart....

" Men det är ju dom som satt upp dessa reglerna "

Jisses !!! Nog för att man har sprungit på dumma kommentarer under livet men detta tar nog nästan priset !

Så det han i princip säger till mej är att högsta ledningen för Viasat har gått ut till sina anställda och sagt att " När våra kunders utrustning som behövs för att titta på våra kanaler går sönder, så får dom fanimej betala för för ny utrustning och passar inte det så är det bara att säga upp abonnemanget "

Eeee, nää. Många knepiga chefer har man sprungit på genom åren men aldrig att jag har hört dom säga vi skiter väl i våra kunder. Vi behöver inte dom. Det finns säkert nya .

Alltså.....ger han mej en ny box, som kostar Viasat nån hundring gissar jag att köpa in,så kan jag i lugn och ro några dagar senare fortsätta titta på mitt fina utbud till den ansenliga summan av 700kr i månaden.

Väg det mot att jag nu istället blir rent skogstokig, vilket jag är, och istället säger upp mitt abonnemang. Ett abonnemang som jag betalar över 8000kr om året till. Jag vet vad jag hade röstat för om jag var hövding för Viasat iaf. Framförallt när jag vet att det finns nåt så jobbigt som dreamboxar där ute...

Såå.....andas.....

Fråga : Är jag helt jävlas ute och cyklar ???? Är det jag som är fel på det ????
Leeds United Kristoffer
2014-11-12 16:41
Leeds har kommit överens med Melvyn Levi.
Annons: