/england/leeds/forum/1173.aspx/england/leeds/forum/1173.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Kristoffer
2014-12-06 14:59
Silvestri
Byram Pearce Cooper Warnock
Bianchi
Cook Mowatt
Adryan
Doukara Antenucci
Leeds United Kristoffer
2014-12-06 14:58
En förändring i startelvan. Bellusci ut - Pearce in.
Leeds United Kristoffer
2014-12-06 14:57
Att inte betala skatt på båtar i Italien tycks vara väldigt populärt.
Leeds United Linus.M
2014-12-06 14:41
Bellusci är skadad. Pearce ersätter. Startelvorna kommer 15:00.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-12-06 13:21
Signade både att Harvey ska försvinna (helst från jordens yta) samt att FL ska ge fan i Cellino. Stödet verkar verkligen vara enormt för Cellino alltså vilket är för jävla roligt att se, höra och läsa. Ett fåtal tycker det är bra att han försvinner vilket dom självklart får tycka men det ses som ett mycket märkligt tycke i de flestas ögon.
Leeds United PutteBJ
2014-12-06 11:42
Signera gärna denna namninsamling om ni vill / känner för det, och stöd Massimo i tvisten med FL. (om ni inte redan har gjort det) MOT 3p idag!!!
Hartey
2014-12-06 10:41
@Linus.M:
Du kan flyga från Göteborg många gör det på LUSS-resan men jag tror du får flyga över Köpenhamn med SAS eller Frankfurt.Vilken match skall du se? Undrar vilka spelare som är småskadade idag. Får vi samma lag som mot Derby har vi chansen idag.Sånt oflyt vi haft denna säsong. Slipper vi det idag så har vi chansen mot vilket lag i hela Championsship. M O T
Leeds United stonefree
2014-12-06 10:32
Jag kommer inte att gråta blod och fälla en massa tårar ifall vi skulle råka få stryk i dag, för mig är det viktigaste att vi fortsätter spela på den inslagna vägen, det börjar som sagt se väldigt bra ut ute på plan, vi möter ett formstarkt Ipswich på bortaplan, det är ingen lätt uppgift. Det är ju faktiskt det som ska bli det mest spännande i dag och se hur vi spelar, för som man säger en fluga gör ju ingen sommar.
Om inte annat så hoppas jag de spelar för Cellino i dag, han behöver lite uppmuntring i dessa dagar. Säger det igen, var själv lite skeptiskt till Cellino i början, men efter 4 resor till Leeds i höst, kan jag bara säga en sak, han är kung i Leeds, alla/ de flesta ställer upp bakom honom och det är väldigt viktigt, han man fansen med sig, då kan man riva många gamla murar som byggts upp genom åren tillsammans.
Vinner vi i dag lovar jag att det kommer över 30.000 på nästa hemmamatch
MOT
Leeds United stonefree
2014-12-06 10:18
Ett litet varningens finger angående SAS flyget Köpenhamn - Leeds ut fredag hem måndag. För det första tror jag inte det dröjer länge innan det läggs på hyllan igen, har bara varit öppet någon/några månader och har redan varit inställt på måndagar några gånger på grund att det inte är tillräckligt med folk som utnyttjar flyget till Leeds på just måndagar, så dom som redan är i Leeds kommer inte hem, då det inte kommer något plan från Köpenhamn. Det blir då väldigt krångligt att ta sig hem, man får helt enkelt ta sig till någon annan flygplats som SAS flyger ifrån i England, vilket innebär att man kommer hem långt senare än man tänkt sig. Så Linus satsa på flyg som har flygigt länge på sträckan till Scum City eller Leeds.
Leeds United MR Clarke Nr8
2014-12-06 10:01
Var o såg segern mot Derby.Den bästa match som jag har sett live på ER.Vi kanske skulle behöva en mittback som håller ihop försvarsspelet gärna en Pappa o kapten i samma person,annars så har vi bra gubbar på alla positioner+konkurrens.Tränare med känsla o en ägare med Passion,hoppas att allt går bra för MC.Dagens match känns som en helgardering men vi kan mycket väl få med oss 3p. MOT toppen ska vi gå.
Leeds United Dansken
2014-12-06 05:56
Linus// Med flyg :-) Göteborg - Scum City, grabbarna från Götet kan nog hjäpa dig, annars har du snabbtåg till Cph/Malmö för billig peng om du är ute i god tid. Sedan kan du välja o vraka på flygresor till Manchester el Leeds. Sas flyger till Leeds/Bradford ut fredag hem måndagar.
Leeds United Åby.Krona
2014-12-05 23:27
Linus titta lite snabbt Göteborg-Manchester finns linjer kollade inte flygtätheten.
Leeds United Linus.M
2014-12-05 22:38
Hehe... Göteborg hade varit käckt att flyga ifrån!
Hartey
2014-12-05 22:30
Kolla på trupperna dom senaste åren i Leeds jämfört med årets.

I mina ögon är det en enorm skillnad

Kolla spelet dom senaste säsongerna jämfört med årets

I mina ögon är det en enorm skillnad

M O T
Leeds United lufc4ever
2014-12-05 21:50
Hänger nog på var du bor i detta långa land Linus.

Jag kan bara svara för rivieran Skåne. Vi har ju Köpenhamn runt knuten och där får jag för mej att SAS har börjat flyga Leeds. Rätta mej gärna om jag har fel ärade skånepågar där ute.
Leeds United Linus.M
2014-12-05 21:31
Hur flyger man enklast till Leeds? Eller rättare sagt: Hur kommer man enklast till Leeds?
Leeds United Linus.M
2014-12-05 21:02
Fulhams förstamålvakt har precis blivit utvisad! Bra för oss som möter dem nästa vecka :)
Leeds United Kristoffer
2014-12-05 18:13
Daily Mail ber Leeds om ursäkt: "Articles last month suggested that Leeds United owner Massimo Cellino was in talks to sell the club to Red Bull. This was incorrect. Mr. Cellino has never held discussions with anyone authorised to act on behalf of Red Bull. We are happy to clarify the position and apologise for any misunderstanding".
Leeds United Linus.M
2014-12-05 14:20
Igår kväll så blev The Football League officiellt informerade om Cellinos överklagan. Nu ska de ge ett svar innan 29:e december. Phil Hay (reporter på YEP) har bekräftat.
Leeds United Linus.M
2014-12-05 12:05
Terry// Cellino försökte köpa West Ham för några år sedan. Då stoppades han av FL för hans dåvarande brott var inte avtjänat enligt engelsk lag.
Leeds United terry cooper
2014-12-05 11:07
Thom //

Var inte MC på påväg att köpa West Ham för han köpte Leeds ? Någon här skrev det.
MC försökte väl köpa flera engelska lag före han löpte Leeds ?

Om MC måste sälja så kan väl vem så helst köpa ?
Har ingen aning om hur TL tänker.
TL kunde säkert ha gjort saker annorlunda om de var intresserade av att ta över klubben eller så väntar de bara o ser vad som händer.
Leeds United Linus.M
2014-12-05 09:51
Thom//

Du får tro vad du vill angående om han vill/kommer sälja eller inte. Jag vet vad jag tror och det tänker jag fortsätta med att göra.
Leeds United Linus.M
2014-12-05 09:50
Denna länk summerar mina tankar ganska bra.

Cellino har gjort väldigt mycket bra, men med alla rättegångar som han har framför sig, samt många av hans lögner OCH att han inte äger 100% så funkar det helt enkelt inte.

Hade Cellino haft 100% och slutat upp med att ljuga och säga saker för tidigt innan de är klara så hade han varit guld tror jag.
2014-12-05 09:41
terry// Och vad är det som säger att just TL tar över klubben om Cellino mot all förmodan tvingas sälja? Då sitter vi kanske där med Red Bull Leeds och då är det så dags att sakna Cellino. Bara av den anledningen anser jag att vi alla bör hoppas på att han kommer fortsätta äga klubben. Osäkerheten är inget vi behöver nu när vi äntligen börjar se potential i hur laget spelar.
2014-12-05 09:30
terry cooper// Ja men vad har West Ham med detta att göra mate? Alltså, ärligt... det är ju oss han valde och han gjorde det som en jäkla chansning. På vilket sätt är chansningen dåligt gjort av han? Han ville ju verkligen ha oss. Jag bryr mig inte för fem öre om han suttit och druckit öl på pubarna i London OM han ägt en annan klubb. Han äger ju ingen annan klubb. Han äger ju oss och ser en enorm potential i VÅR klubb. Om TL nu har så mycket dolt kapital borde de väl ha kunnat locka med ett fetare bud på klubben än vad Cellino lade? Eller? De borde väl ha kunnat övertala GFH om att de var mer lämpade att äga Leeds än Cellino? Att Cellino har fler åtal mot sig må så vara. Om du, fortfarande, anser att obetald skatt (som nu är betald) rättfärdigar att vi ska behöva slita upp våra rötter igen och skicka iväg Cellino så kan jag som sagt inte fortsätta debatten med dig. Jag tycker inte det gör det medans du verkar tycka det. Jag står bakom Cellino, han styrde Cagliari i över 20 års tid utan att bli tvingad att sälja klubben vilket borde tyda på att han lite rent mjöl i påsen eller?
Leeds United Linus.M
2014-12-05 09:29
Fått svar nu. Citerar:

"Well, sort of. They can't force him, but they can remove our golden share if he refuses, so for all intents and purposes, yes."

"The golden share is our membership in the FL, and without it, there are no games to play, nor no competitions to take part in."
Leeds United terry cooper
2014-12-05 09:22
Thom //

Angående Cellino o rättvisan , så är det väl mer än båten som det gäller.
MC visste ju att han kunde hamna inför rätta mm när han köpte klubben.
En man av folket.
Visst men som sagt hade han köpte West Ham , så hade han suttit på pubarna runt Upton Park o druckit öl o varit en man av folket.
Vet inte om det är så lyckat av TL att tala om hur mycket eller lite pengar de har att investera med. Som läget är o har varit.
De trodde nog att de kunde få klubben billigt. När GFH var i den sitsen de var förra vintern. Hade de sagt att de har x hundra mille på banken , så hade det ju på verkat GFH handlande.
Läget är väl något liknande nu.
Om TL är bra ägare ?? Bättre ägare ??
Man kan ju hoppas.
Sedan håller jag med dej om att man tycker att Leeds som klubb , skulle vara mer lockande för någon " riktig " ägare ..
2014-12-05 09:22
Linus// Tycker inte det spelar någon roll då absolut ingenting pekar på att Cellino vill sälja. Han ska överklaga beslutet, får tillbaka kontrollen i mars om han skulle förlora överklagandet och han har själv gjort "the Leeds salute" inför kamera och sagt "no worries guys, dont worry.. im not going anywhere- Marching on together". Jag är rätt säker på att han inte försvinner vilket gör åtminstone mig jävligt glad. Det borde göra dig glad också med tanke på dina kommentarer under de senaste månaderna där du ofta har hyllat honom? Förstår inte riktigt vad det är som förändrats så mycket nu? Är det hans obetalda skatt på en yacht eller?
Leeds United Linus.M
2014-12-05 09:13
@¤Thom Mattsson¤:

Det är så jag tror kan ske, ja. Dock kommer det aldrig bli ett bud på £2m när det handlar om en fotbollsklubb. Då kommer flera personer (sheikar, malaysier, Bates inte vet jag) ta chansen och buda högre för att de ser en möjlighet att få en fotbollsklubb för en billig peng.

Så han ska nog klara sig utan personlig konkurs.

Ska försöka leta upp svaret så vi vet :)
2014-12-05 09:11
Linus// Okey, så två konsortium bjuder £2m var vilket gör att Cellino möjligtvis kan gå i personlig konkurs. Det skulle kunna hända menar du då?
Annons: