/england/leeds/forum/1172.aspx/england/leeds/forum/1172.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United lufc4ever
2015-03-25 20:51
Se där. Jag visste inte att Kamprad varit så pass duktig i fotboll.

Najs ! Hoppas han smäller upp ett IKEA vägg i vägg med ER.

Pint Peacock, En snabb runda in på varuhuset och följa pilarna till Billys bokhylla, upp och tugga stora tallriken köttbullar, in på Billy´s för mer pint, match och sen snabbt in på IKEA igen och däcka på sängavdelningen.

Drömresa !
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-03-25 20:47
Hoppas ingen tar illa vid sig över min dåliga humor.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-03-25 20:34
Ryktas nu att en svensk föredetta elit/halv elitfotbollsspelare ska ta över Leeds. Jag är 100 % säker på att det ligger något i detta för jag VET att han älskar Leeds, har varit i Leeds 5 gånger (senast var iofs för 3 år sedan men i alla fall) och han har Cellinos dotter på instagram (tillfällighet?). Jag vet också att hans förra mobilräkning var överdrivet hög (tillfällighet?) då jag antar att han ringt många samtal till Cellino i USA. Han är inte speciellt rik dock men väldigt rik på erfarenhet är han iofs. Han har rest mycket i världen och sett många olika kulturer och stött på alla sorters människor, mött många duktiga spelare under sin karriär och har nog kunskapen som krävs att styra klubben i rätt riktning. Är dock rädd för att han, om detta sprider sig, kommer dra sig ur affären vilket ju hade vart tråkigt då personen ifråga ligger mig varmt om hjärtat. Han andas samma luft och det rinner samma blod i hans ådror liksom i mina (tillfällighet?) Inga namn nämnda men säg inte detta till någon nu vad ni än gör!
Leeds United lufc4ever
2015-03-25 20:29
Såklart att han jobbar för att hans investering ska öka i värde. Han är först och främst en affärsman. Detta är inget han försöker dölja heller för det har han varit tydlig med. Han är här för att tjäna pengar. Varsågod säger jag. Det har jag absolut inget emot så länge det gynna oss.

Jag hävdar inte att MC och Bates är precis likadana. Jag menar bara att charmoffensiven som MC är väldigt bra på är definitivt inte olik den Bates körde innan han avslöja sig själv och kallade oss alla morons. Det ska väldigt mycket till innan jag blint börjar avdyrka MC. Orättvist mot honom ? Ja kanske men Bates lärde mej att vem som än tar över stolen efter honom ska synas i alla sömmar. Det räcker liksom inte bara att hävda ER ska köpas nästa torsdag och att ställa sig i Leeds klacken en match.

MC äger Leeds United, ja. Men för den skulle ser jag inte att det är HANS klubb. Det är VÅR klubb. Jag tycker vi är väldigt farligt ute om vi bara lägger oss ner och köper att det är hans pengar och han får väl göra som han vill. En mycket stor del i pengarna kommer faktiskt från oss och då har vi all rätt i världen att kräva och vara kritiska. MC är i grund och botten en vårdare av klubben. Den dagen han lämnar så är vi fortfarande kvar. Så det är vår klubb.

Jag ska försöka vara så tydlig som jag bara kan :

Jag vill INTE att MC ska bort. Jag har aldrig hävdat det heller. Men han har långt kvar innan han har mitt fulla förtroende.
Han ska ha full cred för vad han försöker göra med laget. Att dumpa gammalt skit och satsa ungt känns helt rätt. Tack och lov så insåg han till slut att Redders var rätt man efter fjantet med Hockaday och Darko.
Jag vill att han ska få en riktig chans att få visa att det är inte bara snack om köp av ER, flytt av träningsanläggning och satsning mot PL. Men jag är väldigt skeptisk till att han kommer få den chansen av FL. Han har väldigt mycket skit i bagaget och FL kommer göra allt i deras makt för att stoppa honom. Det har dom klart och tydligt visat.
Leeds United Leeds så klart!
2015-03-25 19:38
Här har ni Genting Group. (att Genting har dementerat spelar ingen roll) Enligt fortsatta fantastiska Twitter-rykten vår nye malaysiske snorrike ägare ;)
2015-03-25 19:12
Så vår ägare, som har investerat miljonstals pund av sina egna pengar, arbetar alltså INTE för att hans pengar ska öka i värde och att hans klubb ska bli framgångsrik? Bara för att Bates våldtog oss i många år ska vi inte tro att alla är likadana. Jag ser att Cellino är en av oss. Finns många ägare runt om i världen som nog ses som "en i gänget" för deras passion och vilja att bli framgångsrika.
Leeds United Leeds så klart!
2015-03-25 19:04
Yada yada yada.
Har vi inte haft denna diskussion tidigare?
Att skapa rykten om Leeds är bevisligen busenkelt.
Allt som behövs är obekräftade påstående, eller en person med livlig fantasi/konspiratorisk läggning.
Dementeras sedan påståendena av klubben/Cellino/den utpekade köparen så ignoreras det eftersom någon känner någon som vet att någon vet mer än klubben/Cellino/den utpekade köparen.

ingen utanför Cellinos närmaste krets vet vad Cellino kommer att göra. Punkt.
Ingen annan än Cellino har något mandat att påverka den saken. Punkt.
Ogillas Cellino till den grad attt det behöver uttryckas frekvent så byt klubb (Millwall behöver support...) eller acceptera faktum.

Cellino har gjort betydligt mer än Bates för Leeds under sitt korta ägandeskap. Det räcker för mig.
Om han mot förmodan väljer den enkla vägen och säljer klubben så hoppas jag att han hittar någon lämplig spekulant. Dessa står inte i kö....
Fattiga araber, en fantasiprodukt som TL, och FC Redbull Leeds får gärna ignoreras.

Tills dess i regn eller solsken: MOT och forza Il Duce.
Leeds United Linus.M
2015-03-25 17:58
@lufc4ever:

Håller fullständigt med dig där.
Leeds United lufc4ever
2015-03-25 17:46
Thom //

Mycket kan jag hålla med om att Cellino är men en av oss, där tappar du iaf mej. Nog för att han kan charma och kan verka vara på vår nivå men han kommer aldrig göra nåt som gynnar oss före det gynnar honom. Den finten gick många på med Bates. Inte en gång till.
Leeds United Linus.M
2015-03-25 17:34
@¤Thom Mattsson¤:
Det är mycket möjligt att det skulle kunna bli så, men jag vet faktiskt inte. Hur som helst så får han nog mer än marknadsvärdet om han säljer innan.
2015-03-25 17:09
Linus//

Finns väl ett marknadsvärde på klubben? Så vi säger att Cellino "måste sälja". Sen finns det endast en intressent som bjuder £3m för klubben, då tvingas han sälja klubben i så fall enligt dig?
Leeds United Linus.M
2015-03-25 16:51
Att vi gått fram under Cellino hade väl varit konstigt annars? Bates och GFH är ju inte direkt något att jämföra med.

Om folk får reda på att han måste sälja då han inte kan komma tillbaka som ägare så kommer självklart priset inte gå upp. Det kommer gå ner.
2015-03-25 16:44
Linus//

Säg nu att det du skriver där nere är sant då. Red Bull är väldigt intresserade av att köpa Leeds. Sen blir de plötsligt skit förbannade på att rykten gått ut att de sägs ligga i förhandling och "walks away". Hahaha, vad fan är det jag ser? Om en sådan liten händelse gör att våra "framtida riddare i vit rustning" ska tappa intresset för klubben tackar jag Gud för att den informationen i så fall läckte. Vem fan vill ha sådana ägare som sticker bara för att media fått information om att de är intresserade av klubben?!

Sen ser jag fortfarande ingenting som bevisar tesen om att Cellino legat i förhandling med Red Bull om en försäljning av Leeds United. Det är ju rena spekulationer?

Simon O'Rourke kan få skriva vad han vill. Vad jag har sett och hört är att Cellino sagt att han inte vill sälja. Får jag fråga dig då Linus vad han tjänar på att säga det om det nu skulle vara så att han hade velat sälja? Finns det ingen chans att fler får upp ögonen och att det kan bli en budgivning där Cellino i slutändan får MER pengar då priset har trissats upp med fler intressenter med i leken?
2015-03-25 16:38
Sen är det fortfarande så här boys. Om jag väljer att köpa en bil så bestämmer jag sedan vem som ska få köra den, hur mycket pengar jag ska satsa på att rusta upp den, vart den ska stå osv.

Detsamma gäller ju ägarna till vår klubb. Om Cellino tycker att vi ska köra på en linje som säger 4-1-2-1-2, alltså diamant så är det väl så? Att det inte fungerade är en annan sak och det är väl därför vi inte spelat så på ganska länge nu? Han har ändå ägt en fotbollskubb i över 20 år i Italien och borde ha mer kunskap än oss i hur det är att äga en klubb. Att vara president och ägare gör att man, oavsett hur vi ser på det, har vissa befogenheter.

Bortsett från vissa beslut som självklart kan och ska ifrågasättas, så måste man väl ändå säga att vi gått framåt under hans styre? Flertalet av hans nyförvärv har gjort oss bättre, vi sålde ingen av våra talanger och nyckelspelare i januari som vi gjort varenda transferfönster sedan Hedenhös och vi förstärkte istället laget med Bamba. Att ALLA nyförvärv inte varit lyckade är väl inget nytt i fotbollsvärlden? Till och med Bale är ifrågasatt liksom och han kostade 1 miljard(!). Vi har en tränare som vi har respekt för, fyra egna talanger i startelvan där de blivit uttagna till u19 samt u20 landslaget, nyförvärv (Silvestri, Bamba, Berardi, Bellusci, Sharp, Antenucci, Cooper bland annat) spelar och gör bra ifrån dig gång efter annan. Vad mer kan och ska vi begära? Att vi dessutom sålde Ross för runt £10m som i Fulham gjort 9 mål och ryktas iväg från klubben är en annan sak vi ska tacka Cellino för.

Inte förrens dagen då Cellino säger själv att han kommer sälja klubben och vi står med nya ägare kommer jag tro på något annat än att Cellino är och kommer vara vår ägare. Säljer han klubben är jag en av de första att lyfta på hatten och tacka honom för passionen, viljan, kunskapen och tron på Leeds United. Han är ju en av oss, vilket vissa verkar ha svårt att förstå.
Leeds United Linus.M
2015-03-25 16:32
Thom//

Har väl uttryckt mig ordentligt fel om jag skrivit att det är 100% klart och så vidare. Ursäktar för det. Dock är vi flera steg längre en försäljning än vad vi var för ett halvår sedan, med tanke på att det är personer som tagit kontakt med Cellino och vill köpa. Samt att Cellino (vad jag tror) gett upp och själv vill sälja.

Angående RedBull och Cellino... Läs artikeln jag länkat. Du ska även få ett stycke ur artikeln:

"We can exclusively reveal that prolonged talks, planned well in advance, took place between Massimo Cellino and two Red Bull executives throughout the day on Thursday (October 30th), with all parties agreeing on complete discretion.
Red Bull were in no way aware that the story had already been offered to The Yorkshire Evening Post, and it is suggested that they would have walked away immediately had they been aware."

I och för sig så chansar jag på att du inte tror ett dugg på den artikeln?

Italien är inte England... Det var därför han blev bannad i England för hans skattebrott. Allt tyder på att han kommer (om han skulle orka va kvar) bli bannad för hans andra skattebrott likväl som allt tydde på att han skulle bli bannad för sitt första skattebrott. Att överklaga till Rule K är väl mest för att vinna tid så personer som vill köpa klubben inte har övertaget på honom. TROR jag.

Vi kommer väl inte så mycket längre med denna diskussionen antar jag. Låt oss se i Augusti istället om vi står med Cellino eller någon annan.
Leeds United lufc4ever
2015-03-25 16:05
Denna har vi kanske haft här tidigare.

Intressant läsning tycker jag iaf.

100% sant eller inte så tycker jag nog att ingen rök utan eld verkligen är passande på vår kära ägare.
Leeds United lufc4ever
2015-03-25 15:59
Denna summerar stora delar kring det vi har pratat om. Iofs är den skriven innan MC fick förlängt sitt straff men den förklarar vad,hur och varför.

Så vill man få huvudvärk utan att vara bakis kan man ju roa sig med att läsa denna :)
Leeds United Rodell
2015-03-25 15:41
Thom Mattsson//

tummen upp! :)
2015-03-25 15:21
Linus//

Får jag fråga dig en sak? Du säger att Red Bull varit i kontakt med Cellino, att det är sant. Okey... det är möjligt att det är sant, men vad är det som gör att det är sant när både Red Bull och Cellino säger att det inte är sant?

Sen måste jag få säga en annan sak. Jag vet inte hur många gånger du skrivit att det är "100 % klart" att Cellino ska sälja, att det "inte finns en chans" att han ska kunna klara sig ur situationen, att du är "helt säker", "övertygad", etc etc....

Om jag skulle säga att jag är 100 % säker på sol imorgon, övertygad, sant, inte finns en chans på att det kommer va dåligt väder men det inte kommer någon sol - hur länge tror du folk orkar lyssna på mina "profetior"?

Du har ju, bevisligen, sagt att du varit säker på att TL ska ta över, Cellino ska sälja, Jesus och hans lärjungar ska komma ner med Leeds tröjor på sig från himlen mer eller mindre nu sedan minst ett halvår tillbaka. Det har ju fortfarande inte hänt någonting och Cellino säger fortfarande att han inte har någon direkt tanke på att sälja klubben. Vi är inte ett steg närmare försäljning idag än vi var för ett halvår sedan då du sa att det var 100 % klart (enligt dig) att Cellino skulle sälja. Man orkar inte se din övertygelse längre.

Sedan angående att Cellino har två rättegångar till;

Mig veterligen har han väl fortfarande ett par instanser kvar i Italien? Och han har dessutom överklagat till FA. OM han nu skulle frias/ eventuellt få ett lindrigare straff - vad är det då för mening att straffa honom igen för FL och gå igenom samma procedur som nu med exakt samma resultat, nämligen att han i slutändan blir friad/lindrigt straff?
¨
Jag lyssnar gärna på rykten om nya ägare. Inte mig emot om vi börjar höra att någon genuint intresserad människa/konsortium vill ta över och föra oss framåt men seriöst, det är ju mer eller mindre tyst. Sen får du Linus säga hur mycket som helst om att de kanske förhandlar i det tysta eller vad som helst. När du personligen tydligen vet att det är sant att Red Bull var i förhandling med Cellino så borde väl någon i Leeds få reda på om Leeds sitter i förhandling med Together Leeds eller någon annan.
Leeds United Kristoffer
2015-03-25 14:47
@PutteBJ:
Ja, det verkar vara början av maj (3:e) som gäller, dvs säsongen ut.
Leeds United PutteBJ
2015-03-25 14:17
Då var vi igång igen med ägardebatten :-).. Lite kul ändå att vi har någonting att diskutera på RS iaf.. Synd bara att det skall bli så tvådelat. Var lättare under Bates för då avskydde alla honom. Hehe. Fruktansvärt kul iaf att laget efter nyår visat att de kan spela förbaskad fin fotboll. Och ännu roligare att vi blivit lite av ett Top Killer team. Kommer minnas alla serieledare vi spöat denna säsong. Var inte MC avstängning förlängd till 10 maj? Relaterat till de tweetsen som Kristoffer posta från Austin?
Leeds United Linus.M
2015-03-25 13:32
Sportcarl// Angående de nya ägarna jag skrev om igår 18:57. Det var en åsikt, hört talas om det? Det var en TANKE som kom upp, ta det med en nypa salt.
Leeds United Linus.M
2015-03-25 13:16
Sportcarl// NÄR har jag skrivit att det är klart med TL och GFHs 25%? Har jag gjort det måste jag varit rejält seg i huvudet just då för det har jag inget minne av. Att Red Bull varit i kontakt med Massimo är sant. De blev dock otroligt arga när det läckte ut så de bestämde sig för att skita i allt. Sen vet jag att flera här inte tror på det, och det behöver ni inte göra. Kan någon förklara för mig hur Massimo Cellino ska klara sig undan två liknande skattebrott (som han blev bannad för av FL) samt ett bedrägerifall där han kan få fängelse? HUR ska han lyckas ta sig igenom alla tre utan att inte bli bannad? Visst, han kan säkert kämpa sig igenom flera månader till men till vilken nytta? Han vet ju att han är körd ändå? Därför tror jag att han istället säljer. Självklart säger han att allt säljsnack är bullshit. Det skulle väl alla göra om de vill ha ett så bra pris som möjligt? Men visst... Han lyckas säkert med att frias från båda skattebrottsfallen samt sitt bedrägerifall. Sen lyckas han nog med sin överklagan av FLs ban på honom. Lika troligt som att jag skulle sluta älska Ledds United :) Som jag skrev innan. Hade Massimo kunnat äga 100% och lyssna lite mer på Redfearn så hade det kunnat blivit HUR bra som helst. Så är inte fallet och kommer tyvärr aldrig bli heller. Han har ett för stort kontrollbehov för att lyssna på andra och låta andra bestämma. Det funkar inte i längden. Angående TL/Farnan... Varför de inte försöker köpa klubben är för mig ett mysterium. Jag vet att Farnan är positiv till Leeds Fans LLP och stöttar dem. Möjligen är det så att Red Bull eller någon annan helt enkelt har för mycket pengar för att Farnan/Verity ska kunna bråka med dem. Jag vet inte.
Leeds United lufc4ever
2015-03-24 21:38
@Rodell:
Ja det är den stora frågan. Med Cellino och så som det ser ut nu ser det väldigt svårt ut. Jag har svårt att se att det ska bli lugn och ro även utan alla hans rättsalsbesök. Men visst, kan han trolla sig ur allt han nu har framför sig den närmsta tiden och sen inte hitta på mer hys så är han nog mer än kapabel att att styra SS Leeds United. Inte utan att det kommer brinna i styrelserummen och i dugout ändå men så länge det är interna "bekymmer" så må så vara. Då är det iaf bara våra egna problem. Att FL inte ger sig på andra med betydligt mer skit på händerna tror jag bara har med en enda sak att gör. Vi är Leeds och inte Oldham. Vi är deras i särklass största tillgång och kan dom hålla oss ifrån FA´s lekstuga så kommer dom försöka det mesta.
Leeds United sportcarl
2015-03-24 21:02
är även viktigt för mig vilken ägare vi har, vad syftet är med att ha klubben, kunskapen, passionen, viljan, målen, att han har hjärta för klubben vill driva den framåt men även våga ta obekväma beslut, men att äga denna klubben verkar bli en vattendelare bland fansen
2015-03-24 20:57
Hartey//

Jag skiter INTE i vem som äger Leeds United. Jag vill att våran ägare ska vara passionerad, ha kunskap i hur man sköter en klubb och ett företag, erfarenhet, fotbollsintresserad och gärna ha långsiktiga samt kortsiktiga mål + hyfsat bra med pengar. Behöver alltså inte va en oljeshejk, vill inte att det ska vara någon oljeshejk heller.

Så där är vi inte överens.
Leeds United sportcarl
2015-03-24 20:30
Hartey 20:04 jag gogglade på red bull leeds United, och kom fram till detta, först red bull som förnekade det kategoriskt,"we can confirm that red bull has no plans to take over LU or take a state in the club", och vad Cellino sa: "100% not true" "we talked with a agent who said he was working for Red Bull, but I,d never met him Before and I don,t know what Red Bull want to do, I,m not Selling the club
Hartey
2015-03-24 20:04
Sportcarl: Cellino har själv sagt att han förhandlat med Red Bull i höstas. Personligen skiter jag i vem som äger klubben utom att jag inte vill att Red Bull tar över.
Leeds United sportcarl
2015-03-24 18:59
Rent logiskt är väl inte en klubb till försäljning förrän den dag ägaren vill sälja men verkar vara många här som verkar sitta med insidertips, dock är de väl till 99 %felaktiga är väl bara kolla historiskt det sista halvåret vad som skrivits här och vilka som skall ta över, mig veterligen jar väl aldrig tex red bull och Gent Group varit intresserade överhuvudtaget, att TL skall vara klara att ta över GFH.s 25% skulle ju vara klart har man ju läst här.men när man frågat den som påstått det så kommer det aldrig något svar när det sker, var ju som när jag frågade Linus igår vilka nya ägare han syftade på i sitt inlägg igår 18:57. inget svar utan prat om annat
2015-03-24 18:28
Förstår inte riktigt hur man ska kunna sälja hans klubb bakom hans rygg så fortfarande är inte klubben till salu alltså och ingen som vill köpa den heller vad det verkar?

Vart är alla dessa konsortium som det ryktats om? TL och dom som bara väntade på att det skulle gå åt skogen för Cellino.

Nu var det tyst som i graven tycker jag. Verkar som att när varje tillfälle ges att kunna ta över klubben så blir det tyst helt plötsligt.

Det är lätt att snacka.
Annons: