/england/leeds/forum/117.aspx/england/leeds/forum/117.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Bowsucks
2018-08-12 12:06
Underbar start på säsongen!
Gillar inte Bielsa Pontus???
Leeds United stonefree
2018-08-12 11:58
Just den bänken som vi har i matcherna kommer att göra stor skillnad från förra säsongen. För då satta man ju nästan alltid in en sämre spelare än den man tog ut. Nu, om inte tvärtom så en likvärdig spelare. Alla kommer nog att få sina chanser vartefter. Men det vore vansinnigt att börja rotera i laget om inte det är skador som spökar, får just nu kan det ju bara bli sämre, sant att om vi byter och får stryk, blir det ett jävla liv. Inte minst från min sida, om jag känner mig själv!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Bobby Eagle
2018-08-12 11:47
sportcarl// ja vi började bra förra säsongen men jag var på ER dom två första hemmamatcherna, 0 - 0 i båda och ett spel som inte ens kommer i närheten av Stoke och Derby.. Ser oxå nu - om än tidigt naturligtvis - en mycket bättre disciplin från bl a Berra, Cooper och Saiz. Det kan ju hända grejer i motgången, men även här tror jag Bielsa har en helt annan påverkan än TC och Heck hade.
Leeds United Peking White
2018-08-12 11:41
Bielsa revolution...för första gången på 15 år som jag kunnat se Leeds spela utan att lida eller ha hjärtat i halsgropen...nu kan man rent av njuta t o m...men det är en krävande spelstil och en lång säsong...hoppas vi får in några nya på lån där mittback och defensiv mittfältare som backup är prio 1
Leeds United sportcarl
2018-08-12 11:35
stonefree 11:16, bra matchrapport! överlag en riktigt bra match förutom kanske 20 minuter i första halvlek, då mittfältet inte orkade stå emot och iom det blev det hönsgård i försvaret, men vi redde ut det. Lite synd om Pontus men man skall inte ändra ett vinnande lag sägs det, hans tid kommer, instämmer med dig att med i princip samma lag som förra säsongen så måste det vara en Bielsaeffekt, dock skall man ha i åtanke att vi gick riktigt bra i augusti setember förra året med, och i mitten på september var iaf jag anska säker på att vi skulle ta oss till play off, men vi föll ihop som ett korthus, tror inte det skall hända under Bielsa plus att vi har en betydligt bättre bänk, idag är det bara att suga på karamellen
Leeds United Bobby Eagle
2018-08-12 11:29
hartey och supersumpen/ min text försvann så jag får börja om... Gillar Peacock men som du säger Hartey var där tidigt.. med dagens publiksiffror blir det snabbt knökfullt, men härlig stämning, speciellt vid fint väder. Vill man starta lite lugnare brukar jag börja på Duck and Drake på gatan Kirkgate och sedan gå ut till ER, med något till pubstopp på vägen!
Leeds United stonefree
2018-08-12 11:19
Sorry 25.000 Derby fans inte 30.000, men det går ju inte att redigerar på mobilen!
Leeds United Bobby Eagle
2018-08-12 11:18
hartey
Leeds United stonefree
2018-08-12 11:16
Godmorning Vilken dag igår. När man tror man har upplevt det bästa på många år mot Stoke och ett Elland Road som kokte, då åker man till Pride park ihop 1999 andra och tänker bara vi hörs lite hemma i tv apparaterna. Vad hände? Aldrig har 2000 Leeds supportrar låtit så mycket under en hel match, det var magiskt! Drygt 30.000 Derby supportar hade inte en chans! Matchen påminde mycket om Stoke med väldigt högt press. Alla sköta sig igen. Derby pressade vårt försvar något mer än Stoke och visst kom både Cooper och Berardi lite mer på mellanhand och det var några situationer där det kunde ha blivit farligt, men det var ju inget skitlag vi möte och de skapar ju sina chanser! Tycker att Roofe trots han springer som fan hela tiden, ändå kom bättre till bollen igår, men det är ju bara andra matchen och ändå går det som på räls. Hans nickmål, det var så tiden stannade allt bara gick i slowmotion han hängde där en evighet innan han nickade in bollen. De fyra smågrabbar i Saiz, Alioski, Hernandez och Roofe kommer att göra livet surt för många denna säsong. Sjukt är att 10 utav 11 på plan spelade förra året. Så i dagsläget kan man lugnt prata Bielsa effekt, för jag vet inte när jag såg ett mer vältränat Leeds lag. Kul att Derby satte in Bradley Jonson i halvtid för att få stopp på Saiz, det gick väl sådär får man säga. Peacocks miss vid målet, var ju inte så bra, nen sånt händer, det är bara att glömma och gå vidare, annars har han inte blivit satt på några svåra uppgifter än, vilket ju är en extra eloge till spelarna, som ser till att motståndarna inte kommer till bra avslut Trots att Pontus inte spelade ska ha ha en stor eloge, när han efter matchen ändå kom fram till Leeds läktaren och körde sin ”Hej hej” med publiken och kastade upp sin matchtröja! Han får ju spela på tisdag, men annars får han nog kämpa som fan för att slå sig in i laget just nu, vilket ju är bra. Ingen ska var säker på sin plats i laget! Nu är det vara till att vänta några dagar till cupmatcher mot Bolton. Jag hoppas att Bielsa spar hela startelvan från de 2 första matcherna och kör med resten av truppen plus några ungdomar. I väntan på det blir det Rugby i eftermiddag och handla i shoppen i morgon! MOT
Leeds United Hartey
2018-08-12 08:58
Supersumpen/ Åk ut till Elland Road tidigt kanske 3-4 timmar innan match och drick på Billys Bar och Old Peacock ! Taxin är billig kostar cirka £ 7
Leeds United Pontus Hatt
2018-08-12 00:38
[QUOTE=terry cooper]När möter vi Millwall ??? [/QUOTE] Klassiskt och stökigt får man förmoda
Leeds United sportcarl
2018-08-12 00:16
Och första bortaseger sedan annandag jul mot Burton
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-08-11 23:24
Tippade 1-3, blev 1-4 - jag borde skämmas! FAN SÅ JÄVLA GOTT!
Leeds United sportcarl
2018-08-11 23:10
Tycker Bamford gjorde ett helt ok inhopp
Leeds United sportcarl
2018-08-11 23:05
YEP betyg och inom parentes snitt på säsongen( dvs efter 2 matcher)
BPF 6 (6,5)
Ayling 8 (8)
Berardi 6 (6,5)
Cooper 8 (8,5)
Douglas 8 (8)
Phillips 8 (8,5)
Klich 9 (8,5)
Alioski 8 (7,5)
Saiz 9 (8,5)
Pablo 9 (8,5)
Roofe 9 (8,5)
Leeds United sportcarl
2018-08-11 22:55
Derby klarade inte av att pressa oss mer än lite i början, i andra halvlek vek de ner sig, Bielsa försäsongsträning verkar fungera även utan jättetufft motstånd, nu närmast cupmatch för att därefter ha en lätt" match i Rotherham hemma,
Leeds United Linus.M
2018-08-11 22:54
Vi har släppt in mål på en tveksamt dömd straff samt från en frispark där BPF ska ta den. Vem behöver värvningar när man har Bielsa? ;)
Leeds United Sumpen1973
2018-08-11 22:01
Hallå!
Ska se matchen mot Rotherham på plats på lördag. Har aldrig sett Leeds på hemmaplan förut. Nån som kan tipsa om var man bäst laddar upp?
/Tommie
Leeds United Ritchie
2018-08-11 21:55
El Loco har lösningen på allt.....
Leeds United WhitesMOT
2018-08-11 21:42
@terry cooper:

Match 7 borta 15:e September.
Wld, MS Pilsudski
2018-08-11 21:39
15 ssept borta
Terry//
Leeds United Duke
2018-08-11 21:38
Whitesmot// Ja men Berardi är backup och lånar vi in en mittback till så gör han inte över 7-8 ligamatcher. Phillips behöver hålla denna nivån, han har en viktig roll och gör det fantastiskt just nu.
Leeds United terry cooper
2018-08-11 21:37
@WhitesMOT:

När möter vi Millwall ???
Leeds United WhitesMOT
2018-08-11 21:26
Blunda nu SC.....

Duke //

Det är just den delen i spelet som kommer bli intressant och se vad som händer om vi hamnar under press. Berardi gör det bra men han är långt ifrån bäst vän med bollen. Samma sak med Cooper och sen får Phillips inte bli för kaxig med lädret.

Leeds United terry cooper
2018-08-11 21:14
För en gångs skulle är vi vältränade.
Tänk vad det gör ;)
Leeds United Duke
2018-08-11 21:11
Mkt bra och detta är inte den starkaste elvan. Berardi gjorde det bra idag igen ska sluta gnälla på honom men Bailey inte helt stabil. Nu kör vi U23 i cupen och fokuserar på Rotherham i ligan.
Leeds United WhitesMOT
2018-08-11 21:11
Ska bli mycket intressant och se när vi möter första laget som vågar gå på oss och också spela fysiskt. Eller nån som parkerar bussen.
Leeds United sportcarl
2018-08-11 20:57
BenhaMLeeds 20:42.dock hoppas jag på 2 lån in förslagsvis en innerback och en defensiv mittfältare. Lär komma tider med skador och avstängningar. Annars ser laget bra ut. De offensiva mittfältare är grymma och i Klich har vi en ny spelare
Leeds United Pontus Hatt
2018-08-11 20:50
Skål för Leeds United! MOT
Leeds United BehnamLeeds
2018-08-11 20:42
Att vi stod och skrek efter nyförvärv hela transferfönstret men i verkliga fallet VISSTE bielsa vad han hade att jobba med. Och vad hans spelare kan uträtta. Med rätt manager. Snacka om väl investerade pengar. Det är tidigt på säsongen. Men att sätta dit stoke på hemmaplan och fullständigt demolera derby på borta plan. Då tror jag att den absolut största fienden är oss själva. men jag tror inte att vi tappar det det här året. Med en manager som Bielsa vid rodret tror jag inte att spelarna tappar fokus. Under TC ja, under PH JA! inte under Bielsa!!!
Annons: