/england/leeds/forum/1168.aspx/england/leeds/forum/1168.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2015-03-31 18:58
Har för mig att han dessutom har utgående kontrakt,ingen man kommer sakna då vi har yngre och bättre talanger, för mig att han kom från Evertons akademi
Leeds United Kristoffer
2015-03-31 17:06
Zac Thompson tycks ha lämnat klubben. Provspelar med Scunthorpe.
Leeds United sportcarl
2015-03-29 19:33
jo verkligen, nu är det ju iofs sig några dar ill nästa match, man hoppas ju med vårt spel i år att publiken kommer, som i sista matchen mot Nottingham, snittet på hela säsongen är ju (bara) på 23799 så det måste ju upp och det är ju lägre än förra säsongens, men med 4 hemmamatcher kvar Blackburn, Cardiff, Norwich, och säsongsavslutningen mot Rotherham kan man kanske hoppas på ett snitt på uppåt 28000 på återstående matcher och ett snitt på uppåt 25000 på hela säsongen
Leeds United Linus.M
2015-03-29 18:56
@sportcarl:

Hartey brukar vara en fena på att uppskatta antalet som kommer!
Leeds United sportcarl
2015-03-29 16:32
någon som har koll på biljett försäljningen inför Blackburn-matchen?
Leeds United BosseBe
2015-03-29 00:58
Vi ses i Leeds grabbar
// M O T
Leeds United sportcarl
2015-03-28 17:17
terry 17:06, är kanske inte heller konstigt om några eller kanske ännu mer är nöjda med utvecklingen, för ett år sedan katastrof, hösten inte bra, detta året riktigt bra, laget börjar bli riktigt samspelt, nyförvärven och ungdomarna visar vad de kan.Spelartruppen, Salerno, cellino och redfearn är inte jag det minsta orolig för, enda jag är orolig för är FL de skall inte underskattas och de bryr sig inte för fem öre om denna klubben Nu stänger jag butiken för idag
Leeds United terry cooper
2015-03-28 17:06
Sportcarl //

Är väl ofint att citera sig själv men som jag skrev igår så tycker jag att
efter vi haft Ridsdale o Bates o GFH mm så är det väl inte så konstigt att några av oss här på RS vill ha något stabilt.
Tycker inte det första året med Cellino varit stabilt. Andra kanske tycker det men inte jag.
Hoppas dock att vi går mot ett stabilare läge men det visar sig väl när MC kommer tillbaka.
Leeds United sportcarl
2015-03-28 16:53
terry Cooper 16:30. alltså jag orkar inte en gång till dra upp vad jag tycker blivit bättre, egentligen på alla områden,du vet det om du läst mina inlägg, jag får det till att truppen är mindre vad får du det till? orkar inte men finns sidor med statistik för tidigare säsonger, vi lever i ett demokratiskt samhälle och det är bra du har rätt att kritisera cellino och tycka han är en kriminell clown, jag har rätt att försvara honom och tycka han är en skön lirare som gjort mycket bra för klubben(dock kanske inte allt och som jag skrivit tidigare någon gång kan det vara bra att vara tyst), cellino redfearn Salerno gillar jag och hoppas få behålla, och verkar ju som redfearn tycker detsamma, vad säger du terry om att vi kan vara överens om att vi är oense i alla fall?
Leeds United lufc4ever
2015-03-28 16:51
Rooney och Van Persie står i mittcirkeln och pustar ut efter en 20 meters jogg på Scums träningsanläggning. Rooney frågar : Öööh du Robin, vad betyder intelligens egentligen ??? Van Persie tänker att vad fan svarar jag på det ? Hur jag än försöker förklara så kommer ufot aldrig förstå. Bara titta på honom.... " Jaaa du hur fasen ska man beskriva det ? Det är nog bättre du frågar Gaffern för han ska ju vara nåt slags geni. Rooney " Näää det vågar jag inte ! Du vet ju hur sur han blir om man frågar om man får ta en drickapaus. Kommer ju bli 10 gånger värre om jag frågar om nåt sånt här" Robin " Äääh sluta ! Spring bort till honom och fråga nu. Jag är också nyfiken." Rooney samlar mod och lubbar ner till ena målet där Van Gaal står och mumlar över en av sina många pärmar med geniala spelsätt. Rooney " Eeeeh ursäkta Gaffer, kan jag bara få ställa en snabb fråga ? " Van Gaal " Hrrm, öööh va ! Va fan håller du på med ? Vi är mitt uppe i en viktigt övning ??! Rooney " Joo, flåt jag vet men jag har en sak jag länge funderat över...." Van Gaal " Ja men så ut med det då ! " Rooney " Jooo, jag undrar bara om du vet vad intelligens egentligen betyder ?? Van Gaal tänker att hur i helvete förklarar man det för en mupp som Rooney ? Han håller upp ena handen framför stolpen och säger " Slå så hårt du kan" Rooney " VA !? Näää det går inte. Om jag slår på dej så får jag ju inte spela en match till ! " Van Gaal " Nädå, ingen fara, slå nu " Rooney " Nä, jag vågar inte...." Van Gaal " NU SLÅR DU SÅ HÅRT DU KAN ANNARS KAN DU FAN SITTA PÅ BÄNKEN RESTEN AV SÄSONGEN !!! " Jaha tänker Rooney då är det väl ingen återvändo och drar på allt han kan. Men precis innan han når fram så drar Van Gaal undan handen och Rooney drar med full kraft in i stolpen. KLONK ! Rooney " Ajajajajaja !!!!" Van Gaal " DET min gode Wayne, DET är intelligens ! " Rooney " Jaha....aj....jaja...aj.....tack tack...." Och så lubbar Rooney tillbaka till Van Persie som sett allt och nu är extremt nyfiken på svaret. Robin " Jaaa ?? Vad sa han då ???" Rooney tittar sig försiktigt omkring. Han ser ingen stolpe utan han sätter upp ena handen framför sitt ansikte. " Slå så hårt du kan !! " Mohaha me sooo funny !!?!?! :))))))))))) Kanske inte........ ;))
2015-03-28 16:30
Sportcarl //

Jag har skrivit det förut o kan skriva det igen.
Jag kan leva med långsiktighet.Tycker det är bra att skynda långsamt. Har inga problem med det men som sagt det är inte jag som satt ribban o det är det som jag o några andra här haft synpunkter på.
Fakta är väl ändå att ekonomin inte blev fixad förrän i november. Fast man sade att man tagit hand om den i somras.Hoppas att det stämmer.
Spelartruppen är föryngrad men inte direkt mindre.
Var väl åxå en målsättning att den skulle minskas.
Uppflyttningen Kan bli vilken säsong som helst. Får väl se vad som sker.
ER Cellino får köpa ER när han vill för mej. Tycker dock inte det är så smart att säga att man ska köpa o inte göra det.
TA o ev ny anläggning. Är det inte bättre att lägga krutet på ovanstående punkter?
Har säkert glömt någon mer men det är väl de stora sakerna som skulle tas tag i
Vad tycker du?
Ekonomin fixad som det ser ut , resten hänger väl lite i luften ?
Leeds United lufc4ever
2015-03-28 16:11
Supporter av klubben är du om du säger att du är det. Hur många år du har varit supporter spelar för häcklafjläll ingen roll. Det är lite svårt för en 18 åring att trumfa en 60 åring eller hur ?

Jag kan inte tala för Terry och ska väl egentligen inte heller göra det men som jag förstår på honom så är det Cellinos tala innan jag tänker som han hänger upp sig på. Och det kan iaf jag ha full förståelse för. Om man springer och gapar om att man ska göra saker innan man ens vet om det är genomförbart så blir det till sist en aning pajas över det.

Det snackas mycket om att MC har pumpat eller snarare lånat som är mer rätt ,in sina egna pengar i klubben. Jag tror honom och jag är jävligt tacksam för att han har gjort det för annars hade vi varit in deep shit.

Men även om jag tror honom så lämnar jag en liten dörr öppen som jag hoppas stängs för evigt när vi får se bokslutet. För med tanke på Cellinos snabba och smidiga trut som visat sig flera gånger bara vara charm så reserverar jag mej för HUR han har stoppat in sina pengar. Jag hoppas inte han har valt att samma upplägg som herrarna före honom körde. Med räntor som tuggar djupa hål i klubbens skattkista.
Leeds United sportcarl
2015-03-28 16:10
Thom 15:46 instämmer i vad du skriver, och självklart vet jag att cellino inte sitter i styrelsen och gör allt själv, ordet delegera har jag för övrigt inte nämnt en gång, utan det kommer från andra, har inte nämnt heller om cellino skall göra mer eller mindre i sin roll,om man skall hårdra det riktigt krasst är det inte han som äger klubben utan gfh 25 % och Eleonora sport 75%, rent praktiskt skulle han kunna dra sig tilbaka och låta systern som driver huvudfirman i Miami ta över eller hans söner i styrelsen i LU och låta dom invetsera kapital i klubben, och hålla sig mer i bakgrunden så blir det kanske mer lugnt i detta forumet och hos FL med, inte vad jag vill men kanske bra sätt att få slut på tjafset
Leeds United sportcarl
2015-03-28 15:56
terry 15:40, han har gjort mycket men inte allt, tillbakaköpet av ER kan jag leva med att det inte uppfyllts, men det har inte sopats under bordet utan umbers har nämnt det så det ligger kvar i planeringen, prio ett måste väl ändå vara denna säsongen att se över varenda utgift stoppa blödningen att gå med 1 miljon pund i månaden är ohållbart och spelarna och skattemyndigheterna inte får pengarna i tid, sportsligt och ekonomiskt oroar jag mig inte så mycket för framtiden som man gjorde för ett år sedan, som jag ser det har inget blivit sämre jämfört med för ett år sedan förutom möjligtvis någre ej uppfyllda löften, men kan säker nämna 5-10 punkter som blivit bättre
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-03-28 15:46
terry cooper//

Ja men nu pratar du ju om saker som har skett igen. Jag vet fortfarande inte om det var Cellino som krävde att vi skulle spela diamant. Vad jag vet är att Redfearn själv gick ut och sa att det var han som tog ut laget och bestämde uppställning men det är möjligt att laget från högsta topp skulle spela på ett visst sätt. Mycket möjligt... men ingen aning. Sen kan man väl säga att det är lätt att vara efterklok också? Hade vi haft facit i hand då om att vi kommer bli framgångsrika utan diamant så har jag svårt för att tänka mig att vi inte hade spelat så och jag är ganska säker att det var matcher under hösten som vi spelade utan diamant också liksom nu under våren som vi inte spelat utan diamant i varje match.

Att Cellino inte sitter själv i styrelsen och gör allt själv är jag säker på att sportcarl vet om och jag har ingen aning om varför vi ens diskuterar att delegera ansvar. Det är ju ett faktum att det är flertalet människor som hjälper till med allt i en klubb.

Ja, Cellino har satt ribban och vi ligger bra till i hans målsättning. Punkt slut. Vi har alla möjligheter att bli uppflyttade till 2016 som han har sagt.
2015-03-28 15:43
Börjar det inte bli lite rörigt här just nu ????
2015-03-28 15:40
@sportcarl:

Till att börja med så kan han väl göra det som han lovat.
2015-03-28 15:39
Thom //

Hittade faktafel på dina inlägg igår typ. när jag skrev "Vem har bestämt att laget skulle spela diamanten ?? " o du svarade " Vi spelar INTE diamant. Vi spelar som vi ska göra, oavsett vad du säger om diamant och annat. "
Jag sade inte att vi spelar diamanten. Det var en fråga , därav frågetecknet.
Jag vet att vi inte spelar diamanten nu , så frågan gällde , vem bestämde att vi skulle spela diamanten när vi gjorde det. Hela hösten typ.

Angående delegera , så var det ett svar på Sportcarl inlägg. Där han påstod att "andemeningen är att cellino inte kan gör allt själv " o då svarade jag att då får väl han delegera.
Om Cellino delegerar så fine. Tala om det för sportcarl då.

Sedan om ER spelartruppen mm , så är det inte jag som satt ribban det är väl mr Cellino själv.Genom sina uttalanden.
Tycker Cellino ska försöka att hålla sig från rättssalarna oavsett var brottet begåtts.

Vi hade ett jättebra samtal för ett antal veckor sedan o du vet lika väl som jag att våra synpunkter inte är så olika.
Jag har inte klagat på att vi föryngrat laget , att vi börjar få ordning på ekonomin ( hoppas bara att det är sant ) , att spelet blir bättre o bättre.

Leeds United sportcarl
2015-03-28 15:33
jag har heller aldrig påstått att man inte får klaga, men när det blir som en följetong hur dåligt allt är med celino så tröttnar iaf jag lite, terry vill att cellino skall göra mer, ibland får man till mns gå till sig själv och rannsaka sig lite innn man klagr på andra, vad kan jag göra för klubben inte bara vad han eller han skall göra.
2015-03-28 15:29
lufc4ever//

Jag har aldrig sagt någonting om att man måste ha varit över i Leeds för att kunna klassas som Leeds supporter eller får kritisera.

Det lite roliga i detta är en sak som jag kom att tänka på. En person som satsat miljoner av sina egna pengar, är på varenda match, lägger ner timtals varje dag på att försöka få klubben framgångsrik, försöker fixa ekonomin etc etc är INTE "en av oss". En CEO, president, VD, ägare, delägare osv kommer alltså aldrig bli "en av oss"? Eller?

Måste man ha hållit på klubben ett visst antal år? Du kanske kan svara på din egen fråga själv lufc4ever?
Leeds United sportcarl
2015-03-28 15:27
lufc 15:10, nu lägger du till ord som jag aldrig sagt, allt som jag skrev 13:08 står jag för, är lätt att vara fans och kräva att cellino skall göra allt och lägga ut pengar hela tden på spelare, men han kan ju inte göra allt själv, fans måste gå ur huse för att heja stödja sitt lag så pengar kommer in, är ju vad som krävs för att driva klubben framåt mer inkomster, vissa fans klagar hela tiden på dit och datt och varför spenderas det inte mer på det och det, obs nu talar jag inte om alla, är som när det är matchdag och det skall länkas till gratisradio, en annan tänker i sitt stilla sinne har de inte ens råd att stödja klubben med 1 pund i veckan för LUTV
Leeds United lufc4ever
2015-03-28 15:15
Nä, humor var de ja.

En oldie but goldie :)))
Leeds United lufc4ever
2015-03-28 15:10
Mama mia så bara för att man aldrig har varit över så har man inte rätt att var kritisk ?? Det var nåt av det sämsta argument jag någonsin har hört.

Hur många gånger måste man ha varit över för full rätt till att gnälla ? Börjar bli rädd att mina 3 inte räcker....
Leeds United sportcarl
2015-03-28 14:48
målsättningen att gå upp nästa säsong säger ju en del spelare med, byram nu i YEP, inget fel i det, och skulle det inte gå så finns det ingen anledning att klaga på varken byram eller cellino för det, och skulle mot förmodan cellino avgå sälja så ser jag inget fel om ägarna efter har den målsättningen också
2015-03-28 14:35
terry cooper//

Som svar på ditt senaste inlägg där det finns rena faktafel.

"Typ köpa ER"
Återigen detta Elland Road. Tanken var att köpa det men det visade ju sig vara svårare när inte GFH ville gå in med pengar till att hjälpa honom och det var många andra svårigheter dom kom upp med Elland Road. Skyll inte allt på Cellino i den affären.

"Banta spelartruppen"
Hur många år har vi snackat om att vi har haft en stor spelartrupp där hur många spelare som helst ALDRIG haft en chans att få spela? David Norris, Michael Tonge, Adam Drury, Danny Pugh, Diouf, Ashdown, Peltier, Varney, Brown, Green, Warnock och Pearce för att nämna några. Räkna ihop medelåldern på alla dessa föredettingar och säg mig om detta är en utrensning av dödkött eller inte. Spelartruppen är både yngre, smalare och betydligt bättre.
Inför kommande säsong så går en del kontrakt ut och lån på vissa spelare går också ut så vi är definitivt i en betydligt bättre situation nu än vi var när Cellino tog över.

"Målsättningen"
Målsättningen är att vi ska ligga i Premier League 2016. Den var det åtminstone. Sååååå, vad är problemet med målsättningen? Är du 100 % säker på att det inte finns någonting i klubben nu som talar för att vi skulle kunna ha chans att bli uppflyttade efter nästa säsong? I så fall helt i linje med Cellinos uttalade målsättning.

"Höll sig inom lagarna"
Mig veterligen har han inte begått några brott när han varit i Leeds? Så de han står anklagad för skedde alltså innan han kom till Leeds, något han fortfarande inte är helt dömd för i alla instanser i Italien.

"Om han inte kan göra allt själv, så får han se till att få hjälp. Delegera"
Salerno, Umbers, Redfearn, Sullivan, Thompson etc etc... vem har sagt att han gör allt själv? Delegera är väl precis det han gjort?
Leeds United sportcarl
2015-03-28 14:28
framtiden ser ljus ut, vi har den näst yngsta spelartruppen i ccc (24,4 år), squad 14/15, mer kvalité föryngrad och betydligt lägre lönekostnader och mer införtjänta poäng hittills Nuvarande Silvestri Taylor Cairns, Bellusci Bamba Del Fabio Cooper Wooton White Taylor Byram Berardi Cook Austin Murphy N´Goyi Bianchi Mowatt ThomsonDawson Adryan Sloth Benedicic Doukara Antenucci Sharp Morison Cani och Montenegro. Föregående säsong Butland Kenny Ashdown Cairns Zaliukas Lees Pearce Wotton Warnock White Drury Byram Peltier Austin Green Murphy Tonge Norris Brown Thomson Mowatt Pugh Stewart Kebe Airybi Wickham Mccormack Smith Blackstock Poleon Hunt Varney Diouf
2015-03-28 13:23
Sportcarl //

Det jag har synpunkter på är det Cellino säger han ska göra o som det blir si o så med.
Typ köpa ER , banta spelartruppen , målsättningen mm
Tycker åxå om det inte framgått att det gjorde inte något om vi fick en ägare som höll sig inom lagarna.
Om han inte kan göra allt själv , så får han se till att han får hjälp. Delegera.
Men tror inte det är Cellinos stil.

Visst det är lätt att sitta hemma o kritisera men det är här jag bor :)
Leeds United sportcarl
2015-03-28 13:08
Terry Cooper 12:38, jag har aldrig påstått att du inte stött klubben, däremot att du aldrig varit över och sett leeds i ditt 60åriga liv, och sitter och klagar på cellino dag ut och dag in, andemeningen är att cellino inte kan gör allt själv och det är mycket lättare sitta jämte titta på och klaga istället för att göra mycket själv, är väl mycket lätttare sitta i soffan och klaga på att banta spelartruppen mer, in med mer kvalitestsspelare inte tillräckligt bra matcher, varför gjorde han inte cagliari till en storklubb, varför köpte han inte klubben tidigare om han var intresserad osv, jag vet vad cellino gjort under det året han ägt klubben och för mig är det mer för klubben och viktigare än att sitta hemma och klaga på att det och det är dåligt men det är min personliga åsikt,
Leeds United Leeds så klart!
2015-03-28 12:38
@lufc4ever:

Kul att det är textat på engelska för alla ovan Hallandsåsen ;)
2015-03-28 12:34
Sportcarl //

Kan ta det där med att du tycker att jag inte stöttat klubben , för att jag inte varit över o sett Leeds på plats.
När jag i augusti/september 1968 som trettonåring stod utan för realskolan o ÅMÅL o tog beslutet att Leeds skulle bli mitt lag i England.
Så visste jag inte att man var tvungen att se laget på plats för att få hålla på det.
Hade glömt att kolla det.
Tar på mej allt ansvar. Hur kunde jag glömma att kolla det ??
Att jag sedan bara sett dem i Sverige o Norge o nara i träningsmatcher , kan ju inte räknas förstår jag.
Kan väl kasta mina 10-12 matchtröjor åxå tillsammans med alla videos , dvder , cds , halsdukar mm
Annons: