/england/leeds/forum/1167.aspx/england/leeds/forum/1167.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Leeds så klart!
2015-04-01 22:00
@Linus.M:
LinusM, Detta är ingen personlig vendetta mot dig. Jag bara verifierar information/påståenden. Källkritik kallas det för. Kan vara bra dessa tider. Gå till GFH:s hemsida och ladda ned deras kvartalsrapporter. GFH gick med förlust på US$ 17,6 miljoner år 2013. GFH gick med vinst på US$ 17,0 miljoner år 2014. (Verifiera gärna så jag inte har missat något) Vad är det som styrker vad du skriver om att "GFH snart inte har ett bolag kvar"?
Leeds United lufc4ever
2015-04-01 21:55
Linus//

Det sa jag inte. Jag sa OM.

Jag tror på detta. Men eftersom det handlar om människor och pengar så lämnar jag alltid rum för en uns skepsis om man kan kalla det de så. Svart på vit innan jag köper det till 100%. I detta fallet att klubben annonserar att LLP har investerat.
2015-04-01 21:51
@lufc4ever:

Exakt.
Ser man det som ett spel, och anser sig ha råd med det så "go for it".
Jag opponerade mig mot LinusM.s påstående att "man självklart får pengarna tillbaka."
Det finns ingen garanti när det kommer till spel.
2015-04-01 21:48
@Linus.M:

Minus alla tänkbara "fees". Läs vad som står.
Leeds United Linus.M
2015-04-01 21:45
---
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2015-04-01 21:42
Leeds så klart// Du kommer få tillbaka dina pengar om köpet inte händer.
Leeds United lufc4ever
2015-04-01 21:42
£100 bränner jag på 2 månaders uselt oddsande så om detta nu mot förmodan skulle vara en bluff i slutändan så överlever jag.

Ett litet pris för att iaf ha försökt bidra till en hedrande idé.
2015-04-01 21:35
@Linus.M:

En sanning med modifikation.
"Should we be unsuccessful after a period of trying, the membership of the LLP can vote to wind-up the partnership and all available funds (original stakes, interest received, dividends received, donations received, monies left to us in wills, grants, etc. less any operating costs such as insurance, data protection, brochures, etc.) will be distributed back to the members."

Det finns inget som säger att du får pengarna tillbaka.
Ingen står bakom som garant för din insats.
Har du tur i oturen så får du i bästa fall kanske en större del tillbaka.
I sämsta fall inget.

Lite spel och dobbel över det här.
Är det värt det? Kanske för vissa.

2015-04-01 21:20
@sportcarl:

Precis...

LinusM,
Önskar LLP pengar från fansen innan köpet?
Om så är fallet blir svaret på din fråga "vad kan gå fel?" kristallklart: Allt!
Leeds United Linus.M
2015-04-01 21:19
Sportcarl// De har inte varit i kontakt med GFH ännu. Men GFH har snart inget bolag kvar längre om detta fortsätter. De vet att de inte är välkomna så får Leeds Fans LLP in tillräckligt med pengar så hoppas jag/dem på att GFH säljer. Det är värt ett eller flera försök enligt mig iallafall! Hellre försöka och misslyckas än att aldrig ha försökt! Kolla länktipset... Där är svar på de flesta frågor!
Leeds United sportcarl
2015-04-01 21:15
Har LLP kollat med gfh om de är intresserade att sälja
Leeds United Linus.M
2015-04-01 21:13
Här är all info ni behöver. Se nu till o hjälp till att Leeds blir en del av fansen :)
Leeds United Linus.M
2015-04-01 21:09
Imorgon kommer Leeds Fans LLP visa ett förslag om hur vi ska försöka samla pengar för att köpa 25% av klubben. Jag kommer personligen stödja detta då jag tycker fansen ska ha en del av klubben. Minsta belopp man kan bidra med är £100 och högsta är £10 000. Blir det så att detta inte lyckas så får man självklart pengarna tillbaka, men jag tycker det är otroligt roligt att detta kanske kan hända. GFH som bolag är i fritt fall och kommer behöva pengar snart. Detta kan vara tillfället som fansen väntat på i åratal. Det är värt ett försök i varje fall, vad kan gå fel? MOT!
2015-04-01 20:51
Åby, Nu blandar du och ger friskt. Var någonstans skrev jag bara "egna" talanger? Om du nu försöker vara käck och trycka på "egna" talanger (hur du nu vill definiera "egna") så kan jag berätta att halva A-lagstruppen på 22 spelare har MFF som moderklubb denna säsong. Ännu fler än halva truppen har skånska som modersmål. Fast du kanske inte vill inkludera närområdet? Jag vet att livet måste var surt som Pekingsupporter, och att du söker efter halmstrå. Ännu surare att ni inte lyckades med Thelin och missade 40 miljoner papp. Fast ni hade väl ändå bara sålt honom till Malaysia för en spottstyver? ;) Ha de gott. God kväll. EDIT: Jag kolla upp IFK Norrköping också för dig. A-lagstruppen har 23 spelare inför 2015. Enbart fyra stycken har IFK Norrköping som moderklubb... KÖPELAG! :D
Leeds United Åby.Krona
2015-04-01 20:00
@Leeds så klart!:

Vet inte om jag har hört talas om det hur många egna prod har MFF i A laget?
Leeds United Kristoffer
2015-04-01 16:58
Tyst minut för Speight och Loftus på lördag. 15 år sedan redan.
2015-04-01 15:23
@Åby.Krona:

Thelin i IFK var inte värd mycket.
Det handlar inte bara om talangen utan hur klubben tar hand om och utvecklar talangen.
MFF är proffs på talangutveckling.
Leeds United Kristoffer
2015-04-01 13:41
Bolton har skulder på hela 173 miljoner pund. Inte illa.
Hartey
2015-03-31 22:19
Blackburn säljer skapligt i nuläget ser det ut som 23-24.000
Leeds United Kristoffer
2015-03-31 21:46
I torsdags fick han bara sitta på bänken mot Danmark, men i lördags fick Cook spela 79 minuter när U19 mötte Azerbajdzjan. England vann med 1-0. Cook skadade dock vristen och har återvänt till Leeds. Mowatt fick även han spela en av två matcher för U20. Han spelade 79 minuter när England besegrade USA med 2-1.
Leeds United Åby.Krona
2015-03-31 20:38
Peking hade väl tror det var mot Estland 4st res tror jag 1-1 trots ö spel U19 kan det vart.
Leeds United kjelldan
2015-03-31 20:19
Vi har väl haft några av våra kids på landslagsuppdrag i veckan, nån som vet hur det gick?
Leeds United Åby.Krona
2015-03-31 20:15
Tyvärr blir det ingen LUSSresa för mig i vår april kan bli shorts väder.Såg att HUNSLET HAWKS spelar åk dit även om man inte kan not om rugby sug in atmotsfären Fin liten pub där spelare kommer in efter match o förklarar varför de van eller förlorade till en paint
Leeds United Åby.Krona
2015-03-31 19:31
Man vet aldrig med spelare se Thelin såg honom i IFK NORRKÖPING rätt ofta lång o klumpig tålde inte en tackling rätt kass .Mff fick 40mile för gossen man vet inte med unga spelare
Leeds United sportcarl
2015-03-31 18:58
Har för mig att han dessutom har utgående kontrakt,ingen man kommer sakna då vi har yngre och bättre talanger, för mig att han kom från Evertons akademi
Leeds United Kristoffer
2015-03-31 17:06
Zac Thompson tycks ha lämnat klubben. Provspelar med Scunthorpe.
Leeds United sportcarl
2015-03-29 19:33
jo verkligen, nu är det ju iofs sig några dar ill nästa match, man hoppas ju med vårt spel i år att publiken kommer, som i sista matchen mot Nottingham, snittet på hela säsongen är ju (bara) på 23799 så det måste ju upp och det är ju lägre än förra säsongens, men med 4 hemmamatcher kvar Blackburn, Cardiff, Norwich, och säsongsavslutningen mot Rotherham kan man kanske hoppas på ett snitt på uppåt 28000 på återstående matcher och ett snitt på uppåt 25000 på hela säsongen
Leeds United Linus.M
2015-03-29 18:56
@sportcarl:

Hartey brukar vara en fena på att uppskatta antalet som kommer!
Leeds United sportcarl
2015-03-29 16:32
någon som har koll på biljett försäljningen inför Blackburn-matchen?
Leeds United BosseBe
2015-03-29 00:58
Vi ses i Leeds grabbar
// M O T
Annons: