/england/leeds/forum/1165.aspx/england/leeds/forum/1165.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2014-10-03 21:06
Stonefree//

Men snälla nån....... Cellino är Cellino. Att han säger att han anställde tränaren för att han är snygg, tror du på det? På riktigt?

Har du redan glömt allt Cellino gjort? Minskat lönekostnaderna, betalat ALLA skulder vi hade, vi fick 110 miljoner för McCormack där 45 miljoner gick till spelarköp och resten kommer gå till återköpet av Elland Road i november.

Cellino är inte rumsren och kommer aldrig att bli, och jag har varit skeptisk mot Cellino innan han blev ägare av oss. Men jag tror att han är rätt man för Leeds, vi behöver någon galenpanna som gör konstiga beslut ibland. Visst, alla beslut är inte 100% kanonbra, men det behöver de inte alltid vara heller.

Vinner vi imorgon kommer tongångarna vara lugna och fina igen, för då är vi med o krigar på topplatserna redan.

MOT...
Leeds United stonefree
2014-10-03 20:42
Hej på er hemma i Svedala!

Sorry att jag har ställt till det igen. Men vad gör man inte för lite spänning här inne. Jag vet att det ibland blir för mycket, när vissa personer säger "hur kan man leva med sig själv." Viss t är det det lite lågt att man själv inte kan låta bli att kommentera det, men det är väl i människans natur. Men tackar ju självklart till er som stöttar mig, även om ni inte tycker som jag.
Jag vet att jag kan reta gallfeber på vissa här inne med min pessimism, det är nog så att man späder på lite extra, alltid retar det någon tänker man och så är det . Varför jag är som jag är? vet inte, i mitt liv utan för Leeds är jag väldigt positiv, är chef över 50 personer och då kräver det ju att man pusher på med en framåt anda, annars går ju företaget åt helvete.
Varför jag många gånger har svårt att se det positiva i alltihopa är på grund av följande! (Lång historia.)
Det var en gång en Stor stor fotbolls klubb i landet England som styrdes av Peter den store och hans coach O Leray, allt var frid och fröjd, vi dansade och sjöng, vi skålade med varann, det fanns inga svarta moln på himmelen. Så plötsligt en morgon slog en bomb ner från en klar himmel. Leeds hade levt lång, långt över sina tillgångar, vi borde ha annat ugglar i mossen, men vem tänker på sånt när livet leker. Det blev en tung tid, tills plötsligt jultomten som hade ägt Chelsea, plötsligt dök upp och ville köpa Leeds. Jag var lyrisk, tyckte han hade gjort det bra med Chelsea, hade sålt till ryssen och fått massor av cash, så nu var det bara en tidsfråga innan vi var uppe på topp igen. Tyvärr visade det sig att tomten, inte var någon tomte utan, det var Grinchen som hade köpt Leeds. Nu inföll sig den mörka tiden. Det gick så långt att man nästan inte orkade bry sig längre.
Gissa om man hoppade högt när man hörde att det var några oljemiljonärer från Dubai som var intresserade i att ta över Leeds, nu jävla, bort med "Skägget" och in med cash, till nya spelare, köpa tillbaka Ellend Road, Torp Arp. Nu finns det bara en väg och det är uppåt. Flytta på er Scum, Liverpool, City och Arsenal, för nu kommer vi med stormsteg och tar över igen. Hej, hallå, vad hände, det var ju inga oljemiljonärer, det visade sig vara någon bensinmacksägare i Dubai, som hade fått för sig att bara man äger en fotbollsklubb i England, så ramlar kullorna in på kontot. Nu var mitt tålamod slut, jag gav upp fullständigt. Då kastar man sig inte direkt i armarna på nästa ägare som kommer in på scenen, inte om man är Dansk och heter Stonefree i allafall.
Jag kan endast sträcka mig till att hoppas på att allting ordnar sig med Cellino. Visst har han rensat ut rejält i truppen. Men och nu blir det kanske lite pessimistiskt igen.
Han köper Leeds och säger att han och BMD ska satsa på Leeds tillsammans. Några månader senare sparkar han BMD, inte mig emot, men varför vänta så långt in på Silly season som han gjorde, detta är ju den viktigaste tiden för alla klubbar! Sedan anställer han en tränare som inte har några meriter alls och går ut i media och säger glatt att han har sagt "shut the fuck up " till honom. Sånt kanske kan ske innan för Leeds fyra väggar, det ska inte ut i media. Att Hockeday till sist fick sparken är ju förståeligt. Nu kommer det lite positivt. In kommer Readfern, en man som vet hur Leeds ska spela fotboll, vi var under press i några av de första matcherna han lede laget, men vilken moral de visade upp då, kämpade till sista sekunden i matcherna, vi började ösa in mål, hade hyfsat med avslut där ut över, allt kändes frid och fröjd. Vad händer då, jo in kliver en Jugge, som inte jag har hört tals om och ska ta över. Varför? Man frågar Cellino varför och han säger för att han är snygg!!!! Nu blir det lite tonårs stämpel över alltihopa från Cellinos sida, tycker jag, att han sedan ställer sig i fel klack på matchen mot Brentford och skapar rubriker i hela världen och inte de rubriker man vill läsa, då han blev gjort till åtlöje rejält. Här var rubriken i Florida "Playboyen som inte vet vilken klubb han äger" Men det är ju många som tycker att det är bättre med vilka rubriker som helst, än inga alls, så kanske det är. Men det är nog många sponsorer som inte gillar alla dessa uttalande, då blir det så att Cellino fixar sponsorer hos egna vänner och bekanta, kanske inte fel, men då blir vi mer och mer beroende av Cellino. (skägg varning) Men vi får hoppas vi inte bara är en tillfällig lekplats, att han verkligen menar vad han säger. Men jag kommer att vara avvaktande och se tiden an. Det är ju Leeds vi pratar om, klubben där inget och allt är möjligt, HELA tiden. Det börja tära på krafterna.
Men jag håller tummarna för att "Juggen" ska få till sin första 3 poänger i morgon, för ska han blidka Leeds fansen, är det en av de bästa matchen på året att göra detta.
Positivt igen! Det blir nästan för mycket av den varan nu, blir helt svimfärdig! 0-0 mot Reading är ju inte fy skam, för sist vi möttes, var ingen rolig tillställning, det vet hela gänget som var över då. Vet inte hur matchen var i onsdags, hoppas bara vi hade många avslut, för sånt gillar publiken, då kan även en 0-0 match vara kul!

MOT

Alla skrivfel och fakta fel är inte mitt fel, utan skyll på nya regeringen i Sverige!
Leeds United Åby.Krona
2014-10-03 20:09
Har för mig att onsdag har stora bifiga spelare så se upp i våran box hörnor frispark .Linus// skönt med info r igen vore kul med brassen från start det har vi längtat efter men tror det blir danskt i början.M.O.T 3p
Leeds United terry cooper
2014-10-03 19:27
Linus //

Hoppas att din elva startar ....
Leeds United Linus.M
2014-10-03 19:19
Kristoffer// Yes. Bittra minnen...
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Kristoffer
2014-10-03 18:43
@Linus.M:
När vi mötte Sheffield Wednesday förra gången valde McDermott att starta med något som liknade en 3-4-3 uppställning, på bortaplan. Smith blev dessutom utvisad i början av andra halvlek (han byttes in i halvtid och hann väl vara på planen i en halv minut eller liknande). Kebe, McCormack och Stewart var de tre anfallarna.
Leeds United Linus.M
2014-10-03 17:54
För att lätta upp stämningen här... Läs min införrapport så blir ni nog på bättre humör ;)

MOT!
Leeds United terry cooper
2014-10-03 16:01
Fick lära mej som liten att försöka att tänka till lite före jag öppnade käften men så gick jag med i RS.
Där fick jag lära mej att här säger vi vad vi tycker , utan att tänka på ev. följder. Fine.
Nu blir folk trötta på andra , som säger vad de tycker. Fattar ingenting.
Prata på dagis...
Leeds United Linus.M
2014-10-03 14:13
@APOPEY: #lufc Benedicic has a knee injury. Squad seems to be similar to Wednesday but with Adryan involved in what he says is a 19 man squad today.
Leeds United Linus.M
2014-10-03 14:05
ADRYAN! @Thomkirwin: Milanic confirms today that Adryan will be in the squad tomorrow, has yet to decide if he'll start the game. #lufc
Leeds United lufc4ever
2014-10-03 11:14
@Leeds så klart!:

Man bugar och bockar. Det värmer !! :))

Jävla iff:are.......... ;)
Leeds United Leeds så klart!
2014-10-03 10:10
lufc4ever, du är en ärkenöt - men jag gillar dig ; ) MVH, En möjlig oidentifierad ärkenöt
Leeds United Tommy...
2014-10-03 10:00
Thom// Ha i åtanke att alla som skriver här inte har ditt självförtroende och även skrivkunnande, det finns faktiskt de som kan ta mycket illa upp vid en total sågning. Btw, är du fortfarande kvar på Karpathos? Peace my friend.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-10-03 09:07
Så otroligt trött på dessa diskussioner och uttalanden om "alla som lämnat" forumet pågrund av "personliga påhopp". Herregud, bli vuxna en gång för alla för fan. Jävla dagis...
Leeds United lufc4ever
2014-10-02 17:54
Kanske är jag ett ärkenöt och förmodligen är jag en av dessa bastarder som varit med och smutsa ner detta en gång så mysiga forum men jag måste få fråga.... Vad hjälper det att poppa in här, mestadels efter en förlust och när känslorna har svallat, att påpeka att här inne är stämningen hemsk och jobbig ?? Ska det få alla elakingar att skämmas och tänka på vad man ställt till med ? Jag är nog för trög helt enkelt men jag ser inte vitsen med det. Jag kan förstå att personliga påhopp är inte najs och det vill ingen råka ut för men i ärlighetens namn hur ofta sker det egentligen ? Jag kan inte på rak arm minnas något. Ge mej gärna ett exempel för jag läser inte 24 timmar om dygnet. Antingen väljer min grå massa att inte se det eller så är min egen tolkning av personligt påhopp av en annan grad. Det kan möjligtvis inte vara så att folk misstolkar vad och hur saker skrivs många gånger och tar det på tok för personligt ? Till sist... Tommy // Mycket bra replay till Stonefree !
Leeds United victoryman
2014-10-02 16:54
Football// Jo, så är det. Tror det är dumt att ge några exempel, då är väl cirkusen igång igen. I vilket fall tröttnade jag med flera.
Leeds United footboll
2014-10-02 16:31
victoryman//
OK.
Tyvärr är det så på alla forum Finns alltid några som vill framstå som små-egon.
Finns på politikforum där det är rött mot blått eller de nya brunsvarta. OFF off... top...Vet inte vilka ex. Du syftar på.. Tristessen breder ut sig här mer o mer.. såvida inget större händer......

Leeds United lufc4ever
2014-10-02 15:57
@¤Thom Mattsson¤:
Statistik Denna underbara sanningsförvrängare :) Redders 3-1-0 Darko 0-1-1 Så kan man också skriva det om man är ett drygo som mej. Nä, som Kristoffer skriver beskriver nog bilden av denna "kris". Vi såg ljuset i tunneln med Redders och nu oroar sig folk över att lampan håller på att slockna igen. Leeds fans helt enkelt :)
Leeds United lufc4ever
2014-10-02 15:42
@kjelldan:

HAHAHAHA

Miljöskatten lär vara skyhög !
Leeds United Kristoffer
2014-10-02 15:27
Phil Hay @PhilHayYEP · 5 min

The news from Sardinia is that Massimo Cellino's next tax evasion trial has been postponed. Now set for October 22.
Leeds United PutteBJ
2014-10-02 14:21
Nu var det ingen som sa att de inte ville umgås med dej #stonefree, det enda var att jag tyckte synd om dej att du skall behöva va så pessimistisk alla gånger. Sedan så är väl du ett större leedsfan då eftersom du varit med under ligasegrar osv. Jag har ju bara varit med om top4 i PL och CL semifinal men det är ju så mycket mindre så det pratar vi inte om. Grejen är den att folk glömmer så fort i denna klubb. Folk glömmer att Massimo har fått dra Leeds igenom ett rejält stålbad för att våran kära klubb ens skall existera nu, och detta har han löst på ett magnifikt sätt. Han har lyckat få ihop en trupp som absolut inte är sämre än tidigare säsonger snarare bättre och framförallt utvecklkngsbar och detta till en så mycket billigare pris. Löner har kapats rejält och skulder är avbetalda. Så vi borde vara väldigt nöjda med det egagemang han har. Sedan om vi är inne på den 4e coachen i år det struntar jag i, han får gärna kicka coacher tills han hittar den som verkligen passar klubben perfekt. Min åsikt är iaf att vi borde vara väldigt tillfreds. Segrarna och poängen trillar säkert in för eller senare när kemin börjar stämma och då kommer vi stå här enade och jubla. Nu ser vi fram mot derbyvinst och 3p på lördag! Forza Leeds. M O T
Leeds United Plyma
2014-10-02 14:07
kjelldan//
Man kanske skulle höra av sig till MC o höra om han har kvar båten och om Motorman behövs. ;)))
2014-10-02 13:33
Adryan kanske med på bänken på lördag. Kul! Det ska bli spännande att få se honom hoppa in. LinusM: Papperkrångel ;)
Leeds United victoryman
2014-10-02 13:30
Footboll

Anledningen till varför alla "gamla stofiler" (inte bara gamla till åldern, utan även de som varit med sedan starten) försvunnit är alla personlig påhopp här på RS. Det uppfattas som att det gäller att vinna en diskussion till varje pris och kränka den andre så mycket som möjligt. Tonen är ibland är inte den trevligaste. Jag kan ge ett flertal exempel på detta.

Men vi har vårt eget forum så vi klarar oss fint.

M O T
2014-10-02 13:18
Lorimer skriver om Adryan, och varför han troligen inte har spelat ännu.
2014-10-02 13:12
Avdelning pessimism:
Jag vaknade i morse, och så var den dagen förstörd.

Avdelning positivism:
Trolig uppställning mot Sheffield Onsdag.
Visst tar vi tre pinnar på lördag?

Avdelning offtopicism:
Fantastiskt härligt av MFF.
Stolt skånepåg.
Leeds United kjelldan
2014-10-02 13:03
Kan ju inte bli stor skattesmäll från Lucky 23, om Google har hittat rätt båt...
Hartey
2014-10-02 12:42
En sak är säker att med Cellino kommer det bli en rollercoaster i alla fall dom första tolv månaderna. Snart kommer det segrar igen följd av någon pinsam förlust. Är annars helt säker att vi har dom mörka åren bakom oss. Truppen ser riktigt bra och utvecklingsbar ut. ER har nu två riktiga klackar . South och North, kommer Adryan in och avgör mot Wendies kommer smilen tillbaka på Leedsfansen, Cellino kommer att irritera delar av Leedsfansen men Bates var hatad av dom flesta, stor skillnad på det. M O T
Leeds United Kristoffer
2014-10-02 12:40
Cellino i rätten igen. Den här gången en annan båt:

Phil Hay @PhilHayYEP · 4 tim för 4 timmar sedan

Italian media expect Cellino's tax evasion trial over a 2nd private yacht (Lucky23) to begin in Cagliari today. Same judge, Dr Sandra Lepore
Leeds United footboll
2014-10-02 12:37
Mellan varven av tråkiga rykten-halvsanningar-och diverse utläggningar, så
kommer inlägg med frustration, och inlägg med -Jehovas- nyfrälsta argument.
Massimo Cellino. Tycker att detta är uppfriskande.
Forumet ska vara lite spexigt också-med glimten i ögonvrån, vad gäller Leeds
United. och duster , mellan kärringar, gubbar och de -mina minsta Brothers.
Målet är väl samma för alla.. Leeds United -!!!
Hoppas på ökad Fans,invandring-även de som -debarkerat från denna skutan tidigare.,många saknas , påfyllning behövs!!
Annons: