/england/leeds/forum/1162.aspx/england/leeds/forum/1162.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-04-03 21:01
Några intressanta poänger i denna texten. "It is disappointing that the communication from LUFC is so poor regarding this issue. It does nothing to instil confidence for all those involved and undermines the goodwill that has been built up over recent months. However, the hard questions that need to be asked; Is Antenucci a player that deserves a contract for another 12 months or other there better alternatives? Will he score 20 goals per season for the next two seasons. Is Redfearn a player that deserves a contract for another 12 months or other there better alternatives? Bear in mind that Redfearn has not produced an attacking team this year. He is a defensive manager and LUFC need to be scoring goals next season to get promoted. If the answers are no then it is a good decision. If the decision is yes, then the LUFC has taken a backward step. I would like to think that Cellino is working to a plan, and while that may not be a popular, we don't know what is happening in the backroom. We have to trust his judgement because Cellino has stabilised LUFC thus far and hopefully it will kick on next year. Cellino is a professional football club owner who has many years of experience. He is not some rich guy who has bought a football club as a toy to play with and knows nothing about football clubs. Cellino runs it as a business and, as with any business, staff come and go for various reasons. I suspect he can see the short comings off Antenucci as a striker and Redfearn's coaching team, which is not attacking, and is taking steps to prevent them being locked in."
Postat via SvenskaFans-appen
2015-04-03 20:22
Kan inte någon dra ett par exempel på vad man tjänar på att skapa kaos som ägare? Folk säger att Cellino är en idiot som gör som han gör och det kommer leda till att våra unga spelare försvinner osv. Men varför gör han så då och med andra ord förlorar pengar och misslyckas med att ta oss till Premier League genom sina "dumma beslut". Vad är hans motiv? Varför vill han inte tjäna pengar och göra oss framgångsrika? Kan någon förklara det för mig?
Leeds United Simo LUFC
2015-04-03 20:19
En vecka kvar om man är åter i Leeds! Ska bli riktigt kul och få träffa andra LUSSare, några pints, 90 min av Elland Road atmosfär och ytterligare några pints! Ses om vecka alla glada!
2015-04-03 19:58
Duke// Så vad tror du är högst prioriterat?
Leeds United Duke
2015-04-03 19:56
Thom// Går inte att försvara klubbledningen just nu det är uppenbart att inte sportsliga framgångar står högst på prioriteringslistan. Stänger man av en tränare utan motivering är något fel det förstår alla. Att skriva ett kontrakt med bonus och förlängning med Antenucci som är över 30 är amatörmässigt det förstår alla. Att inte förlänga kontraktet med Readfearn och de yngre spelarna är bedrövligt det förstår alla. Cellino måste bort han skapar ju fler problem än de han löser. Återigen, det går inte att få en framgångsrik klubb om inte alla drar åt samma håll. Ny ägare är ett måste!
Leeds United lufc4ever
2015-04-03 19:27
@¤Thom Mattsson¤:

Okay, my bad...
2015-04-03 19:04
lufc4ever//

Nu fattar jag ingenting? Vad menar du? Jag frågade Robin om vad han menade med sitt "hmm"... jag fick för mig att det var något speciellt med att han var och kollade på Forest match som att han funderade på att bli tränare där eller något. Det var så jag tolkade det men för mig vore det nästan märkligt om han INTE var där och kollade in våra motståndare på måndag.

Att han snackar med McDermott är väl inget konstigt heller då precis som du säger, de har säkert ett och annat att prata om.
Leeds United sportcarl
2015-04-03 18:54
wolves som för övrigt vann borta mot Nottingham med 2-1, i övrigt bland dagens resultat förvånas man över hur urusla Fulham är trots sin satsning, 1-4 hemma mot Brentford(Fulhams mål gjordes för övrigt av McCormack), Bradley målade för övrigt för sitt Norwich,
Leeds United lufc4ever
2015-04-03 18:52
@¤Thom Mattsson¤:

Snälla....

Efter vad som har hänt båda dessa herrar så har dom väl nåt väldigt gemensamt att småprata om. Eller du tror att dom helt undviker ämnet ?
Leeds United lufc4ever
2015-04-03 18:49
@Rob.:

HAHAHA !

Snacka om att hälla bensin på elden. Ännu bättre att han är där i Leeds mysoverall.

Egentligen inget att skratta åt för på det hela taget skadar detta oss bara ännu mer men vad fan ska man göra ?

2015-04-03 18:47
Rob.//

Nu vet jag inte riktigt vad du menar med "hmm" men de möter faktiskt Wolverhampton som vi möter på måndag. Han har Leeds dressen på sig och tycks snacka med Brian McDermott om jag inte ser helt fel?

Menar du att han skulle vara påväg som ny tränare dit eller?
Leeds United BullenKarlsson
2015-04-03 18:45
Thom //

Jag förstår beslutet och jag håller med rent ekonomiskt att vi inte borde låta honom spela. Men jag tycker att när ett kontrakt är skrivet med en spelare så borde det fullföljas och jag har svårt att se hur Antenucci kan acceptera det och bli kvar i klubben. Rent krasst kan man ju hävda att han borde acceptera det också och ha någon sorts klubbhjärta, men det är ju naivt tänkande.

Jag förstår din poäng och håller med den, men det har i så fall inte skötts snyggt och jag tror det kan påverka mer negativt i längden än positivt rent ekonomiskt på kort sikt.

Leeds United Rob.
2015-04-03 18:36
Redders på Forest match idag, hmm?
Leeds United Rob.
2015-04-03 18:31
Phil Hay:

It's up to you to decide if you believe Umbers' statement. Sorry to say I don't. Too many people have told me otherwise.
3:50pm - 3 Apr 15
Leeds United lufc4ever
2015-04-03 17:57
Rent teoretiskt kan jag förstå beslutet kring Ante. Så tänker de som har hand om pengar och bara tittar svarta och röda siffror i bokslut. Om detta är en kostnad som gör att det blir svart i böckerna och kan bidra till att embargo hävs så blir helt plötsligt beslutet betydligt mer förståligt och kommer garanterat accepteras av fansen.

Men OM det nu är grundat i nåt sånt här så för helvete ut med det då ! Öppenhet och ärlighet mot anställda och kund i detta fallet är A o O. Vi behöver inte detaljer men vi behöver bättre förklaringar annars får du kaoset som nu uppstått. Sluta behandla oss som små barn. Det räcker att Bates gjorde det.
2015-04-03 17:28
Hade det däremot varit så att Antenucci gjort 12 mål på våra första 17-18 matcher så är jag säker på att vi låtit honom spela. Att stänga av en spelare i över 30 matcher hade varit lite väl att ta i men nu är det 7 matcher kvar och det finns ingen anledning för klubben att börja agera välgörenhetsorganisation.

Det går också lite rykten på WACCOE om att det är gängbildningar i laget. Antenucci ses som en dålig förebild med dåligt inflytande över de yngre spelarna men som sagt, det är bara spekulationer och inget jag varken kan säga eller vet stämmer.
2015-04-03 17:23
BullenKarlsson//

Jag förstår dina tankar och accepterar att det är så du tycker men vi måste och borde tänka på en sak här.

Säg att Antenuccis bonus ligger på £500,000. Oavsett om den är mindre eller likvärdig så kommer det MINST att komma upp till den siffran i vilket fall som helst om man räknar med lönen på 2 år som det också inkluderar. Är det värt att låta honom spela 7 matcher till då när kontraktet är säkrat och vi ligger i ett ingemansland?

Vad är det exakt vi får om vi spelar honom? Hans kontrakt går ut 2016 i vilket fall som helst så han kommer ju inte försvinna från klubben om man nu inte tänkt sälja honom efter säsongen då. Vad ni rent teoretiskt säger nu är att ni vill att vi ska spela Antenucci, som gör 1 mål på 7 matcher nu i slutet, får en 2 års förlängning så han kommer vara här tills han är 33-34 år och också en fet bonus på det. Är det rimligt för en klubb som oss med en ägare som är bannad och en riskkapital bank som ingen sett röken av? Antenucci har ju dessutom inte varit helt ordinarie och om tanken är att vi ska spela 4-5-1 så passar han ju inte helt in i den uppställningen i vilket fall som helst.
2015-04-03 17:15
paris 75//

Kan redan nu berätta allt du behöver veta :) har varit 1,5 år ungefär i Asien sammanlagt och Koh Samui ligger ligger mig varmt om hjärtat. Var där första gången 2005 och fastnade i ett monsun regn som höll i sig i en vecka med översvämningar och till och med dödsfall.

Men ön är fin, Chaweng är den största och mest populära stranden dit jag alltid drar när jag beger mig dit. Har bott på Lamai också men inte lika bra tycker jag. Utelivet är bra, shopping finns det gott om och vädret är som bäst från februari och framåt :)
Leeds United BullenKarlsson
2015-04-03 17:12
Jag tycker inte att Antenucci har varit superbra men skriver de ett sånt kontrakt tycker jag att klubben ska ge honom chansen.

Det skrivs väl in bonusar och klausuler i alla kontrakt numera och jag har aldrig hört om en klubb som stängt av sin spelare för att han inte ska nå bonusen.

Tycker det är ganska vidrigt faktiskt, oavsett om vi behöver honom i framtiden.
Leeds United lufc4ever
2015-04-03 17:07
Litar mer på Bagdad Bob än vad jag litar på Umbers.
Leeds United lufc4ever
2015-04-03 16:58
@¤Thom Mattsson¤:

Visst finns det såna inom många framgångsrika företag. Men dom företagen säljer i regel döda ting så som bilar, matvaror eller elektronik. Kunden bryr sig inte för fem öre om cheferna uppför sig som bortskämda småungar så länge produkten är till belåtenhet. Och kvalitén på en Volvo sjunker inte nämnvärt bara för att cheferna beslutar att flytta fabriken från Skövde till Belgien. Förmän och arbetare som kan läsa arbetsinstruktioner finns överallt. Så produktionen lär inte bli lidande nåt så länge utrustningen som folket ska tillverka produkten med finns tillgängliga.

Fotbollklubbar må vara företag men att jämföra dom med riktig industri är otroligt naivt i min mening. Fotbollslag är kärlek,känslor och underhållning som är på agendan. Det är det vi som kund betalar för. Och om då någon av hövdingarna mitt i en uppåtgående trend går in och rör runt i staben som är bäst utbildade för att bättra på resultaten ytterligare bara för att dom känner sig behöva ta tuffa beslut, så kan iaf jag förstå att kundkretsen blir helt vansinniga när dom inte kan få en bra förklaring.

Du har själv spelat på ganska hög nivå. Du vet hur viktigt det är att alla drar åt samma håll. Att det i de flesta fall funkar bäst om styrelse inte lägger sig i. Framförallt om man vet med sig att man som lag är på rätt spår.
Leeds United paris 75
2015-04-03 16:57
@thom Du får gärna berätta sen hur chaweng va! Tänkte jag skulle till Thailand för första gången vid jul, och har kollat på chaweng beach på koh samui. MOT
2015-04-03 16:52
På måndag ligger jag och solar på Chaweng beach på Koh Samui!! Ska fan bege mig till en sportsbar och kolla på Leeds United om det finns möjlighet :)
Leeds United sportcarl
2015-04-03 16:46
Bamba skall vi ge kontrakt, han har varit en riktig boost sedan han kom in, inget illa om warnock men Taylor har gjort det ännu bättre och till en bråkdel av hans lön, bättre fråga sig varför inte Taylor fick chansen tidigare, 2 exempel på hur man kan minska utgifterna men spelmässigt få det bätte, på tal om fotboll så är det match i morgon hemma mot Blackburn, och på måndag bortamatch mot Wolves och den matchen tv-sänds av sky och till de som inte har sky så kommer det garanterat finnas minst stream, ännu dock inget klart om tvsändning i någon av de svenska tv-kanalerna
2015-04-03 16:37
Det blev ett himla liv här inne när Warnock såldes. Folk ifrågasatte försäljningen av Pearce också men det har ju visat sig att Taylor tagit Warnocks plats med bravur och indirekt kan man ju säga att Bamba kommit in och gjort det suveränt efter Pearce.
Leeds United lufc4ever
2015-04-03 16:24
@¤Thom Mattsson¤:

Inte bra att spekulera här inne. Någon kan bli ledsen på dej.
Leeds United sportcarl
2015-04-03 16:23
hartey 16:06, det vet jag om, men jag vet däremot inte vad som stod i brevet, och jag hade hoppats att Salerno eller thomson kunde berätta det, särskilt thomson om han tycker han blivit felaktigt behandlad, spekulera om det är thomson som varit på fyllan eller haft cellinos dotter, eller om Salerno vill visa sin makt eller cellino som ringt från Miami eller vanligt hederligt bråk mellan thomson Salerno om kontrakt eller lön eller gfh eller gamle bates ligger bakom eller någon annan konspiration det bryr jag mig inte om så länge det finns noll fakta
Leeds United Åby.Krona
2015-04-03 16:23
Vi vet inte varför Thomson har fått sparken han kan ha problem av not slag eller gjort något galet onödigt att spek i detta kommer nog fram snart.
2015-04-03 16:14
Räknades inte Antenucci som Cellinos "lovechild" bland annat här inne för lite sedan? Det kanske är GFH som ligger bakom avstängningen? Dom kanske inte är villiga att betala 25 % av bonusen som ska gå ut eller kanske till och med hela då Cellino kanske inte kan eller vill betala något själv.
Leeds United lufc4ever
2015-04-03 16:12
@PutteBJ:
Grrrrr Hur fasen gör man för att läsa hela artikeln ? Rubriken är i vägen och jag är Twitter inkompetent.
Annons: