/england/leeds/forum/1160.aspx/england/leeds/forum/1160.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Kristoffer
2015-02-06 15:19
18 spelare har väl anlänt hittills denna säsong: S. Taylor, Silvestri, Bianchi, Berardi, Ajose, Sharp, Cooper, Antenucci, Bellusci, Doukara, Sloth, Benedicic, Adryan, Del Fabro, Montenegro, Bamba, N'Goyi och Cani De som lämnat är 22 stycken: Ashdown, Brown, Diouf, Drury, Green, Pugh, Varney, Ariyibi, Peltier, Stewart, Zaliukas, McCormack, Lees, Kenny, Smith, Poleon, Hunt, Norris, Warnock, Pearce Ajose, och Tonge.
Leeds United Emil.R
2015-02-06 15:13
Terry// vill du lära dig avd cellino går för och hur han planerar så lyssnar du på supportrarna i Caligari som har följt honom i många många år och som nästan avgudar honom... när han skulle ställas inför rätta i Italien samlades klubbens supportrar och tågade genom staden för att visa sitt stöd men vad gör Leeds supportrarna? jo vi gnäller om matlådor, tvättning av tröjor, tjafsar om vi ska gå upp 2016 eller 2017 och vissa tror på allt vad hans motståndare säger..... nej ge det tid detta skulle bara vara en mellansäsong det har sagts från början om vi sen ligger på samma ställe nästa år vid denna tiden ja då kan vi börja diskutera men ge honom en chans och då en riktig chans och lyssna inte på all skitsnack som sägs..... för det gör inte jag och jag säger bara IN CELINO WE TRUST and WE ALL LOVE LEEDS
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Kristoffer
2015-02-06 15:12
@sportcarl:

Vi har nog minskat lönebudgeten ganska rejält men vi har lika eller kanske till och med fler spelare nu än förra säsongen.
Leeds United Kristoffer
2015-02-06 15:11
Väldigt bra skrivet Terry!
Leeds United Linus.M
2015-02-06 14:50
Bellusci blev friad idag från alla anklagelser!
Leeds United sportcarl
2015-02-06 14:48
Jag är osäker men känns som vi släppt fler än vi tagit in sista året,(någon som har exakt koll på hur många vi tagit in resp släppt sedan Cellino tog över mars förra året? vi har garanterat minskat lönebiten är väl bara Morrison nu som ligger helt fel, bra jobbat av Cellino där för det är inte lätt med bundna kontrakt att ärva, han är mig veterligen den första ägare som har verkligen tagit tag i den biten
Leeds United Linus.M
2015-02-06 14:48
Håller med dig till 99% Terry. Skönt att någon kunde sammanfatta... Men! Siffran £15m som Cellino nämnde i somras... Där ingick även löner. Även jag känner att Cellino tror han är större än klubben, och det är inte bra.
Leeds United terry cooper
2015-02-06 14:41
Thom //

Ska försöka ge min syn på denna soppa , som jag tycker det blivit.
En lögn är en lögn även om den kommer från Cellino.Sedan hur många det är , är väl rätt ovidkommande
Särskilt på den nivån han befinner sig så måste han väl fatta
att han kommer att bli ställd till svars för de uttalanden han gör o framför allt backa upp dem.
Du skrev att det kanske inte alltid flyter till 1000% från start. Helt okay men ska man tänka på det före eller efter man sagt något ?
Han skulle köpa klubben ena dagen o ER dagen efter. Så enkelt skulle det vara. Sedan ändrade Cellino sig o sa att i senast november
så skulle han köpa ER. Blev det så ? Nej han hade inte kollat med GFH. Borde han inte ha gjort det under tiden ?
Hade Cellino sagt att -Jag köper klubben idag o ER när det blir läge.Fine. Det hade varit okay för mej.

Ekonomin skulle fixas o det trodde väl alla var gjort direkt. För man hörde inget efter att man fick redan på att Cellino tagit över skuldern.
Så nu var de ur världen. Fine. Man trodde allt var frid o fröjd.
Särskilt när Cellino började prata om TA o att ev bygga nytt , närmare Leeds. Då kan vi ju inte ha dålig ekonomi , när sådana planer börjar smidas ??
Sedan kom sommaren o då fanns det 15m till att satsa på spelare sades det o eftersom alla trodde att det inte fanns några skulder , så lät ju det rätt bra.
Äntligen kunde vi handla lite o inte bara föredettingar mm.
Låter ju bra.Sålde McCormack o fick pengar till ER. Jippie.
Den tränaren som kom o de spelarna som kom in , var väl inte riktigt vad vi förväntade. Lite till mans trodde man nog att det skull komma in mer kvalitet.
Eller spelare som man visst var kvalitet. Leeds ska ju vara i PL 16/17. Enligt vår ägare , om inte så skulle det vara ett misslyckande.
Hade Cellino sagt att vi satsar på lite längre sikt o försöker bygga upp ett ungt lag som är moget för PL om några år. Får se när det blir.
Så hade det varit musik i mina öron men icke.
Thom du pratar om att det vid flera tillfällen hade räckt att satsa 5-6m så hade vi kunnat ta steget upp i PL o visst vi hade haft en väldigt stor
chans om det hade blivit verklighet o det har varit synd att vi tagit de chanserna.
Men tänk var vi kunde ha varit nu om vi hade satsat 15m i somras o varför låter det så enkelt när du vill satsa på nyförvärv.
Låter som det bara är att lyfta på luren o ringa , så är det klart men när jag vill satsa på nyförvärv , så är det i stort sett omöjligt.
De vill inte till Leeds , de vill ha enorma löner mm.
Tur att det kom in lite kvalitetsspelare när säongen började i alla fall.
Vi blödde inte men sedan började det dyka upp skulder o hastigt så behövdes det 25m. Opps.Hoppsan.
Men kollar man inte vad man köper , så är det väl sådant som kan hända.
Vet inte hur Cellino fick GFH att gå med på 5m efter allt som han hade sagt om dem.
En soppa som sagt o då har vi inte nämt rättgångar mm.
Fattar att du inte hunnit läst alla inlägg här på forumet Thom men det har varit vid flera tillfällen vi har undrat vad/hur det är med Cellino.
Har inte känts bra. Har han någon form av boktavskombination har det spekulerats i . Någon sa att han har hela alfabetet.
Tycker Leeds är värda en bättre ägare. Upplever att han tycker han är större än klubben.

Om baren o West Ham mm.
Leeds var ju inte den första klubb i england som Cellino försökte köpa. Han försökte köpa West Ham.
Kanske var det någon mer klubb som varit intressant för han.
Vet inte när det skulle ha varit aktuellt. Man kan ju fundera på var Cellino var , när Bates köpte o sålde.
Av någon anledning så blev det köpte av.
Men om det hade blivit av så hade ju Cellino sjungit om såpbubblor o gått på pubarna i East End o inte ägnat en tanke åt Leeds.
Då hade det varit high five o matlagning i Lonon. Den biten kan han. Sätta upp en show , spexa lite.

Till sist.
Håller du inte med om att vem som helst ( i stort sett ) är bättre än Bates o GFH ?
Ekonomin kan man ju spekulera i om den inte kunde varit bättre med någon annan.
Cellino har ju inte jättekoll. Dyker upp skulder när man minst anar det.
Var det inte det som skulle fixas bland det första han gjorde i klubben ?
Kan hålla med dej om att laget just nu är rätt okay. får se vad det räcker till.
Hoppas att vi kan var med i toppen nästa säsong.
Tycker inte det märks att Cellino har varit klubbägare i över 20 år. Redfearn okay men alldels för mycket konstigheter.
Konstiga uttalanden i parti o minut o någon gång borde han väl lära sig att anställa en tränare som får tid på sig.
Kanske Redfearn?
Både vi o Cellino fattade ju till slut att det inte gick att lösa ER hur enkelt som helst men åter igen.
Är det inte sådan man ska ha koll på om man äger klubben ? Vad är det som gäller ??
Jag har blivit väldigt negativ , jag vet thom men jag vet inte vad det beror på. Frustration kanske ?
Över Cellinos cirkus ? Lögner ?
Efter åren med de förra ägarna , så hade jag helst sett någon stabilare ägare.
Håller med det ser bättre ut än på länge men kan inte hålla med om att det är bra.
Är inte många poäng ner. Usch
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-02-06 13:40
terry cooper// Okey, så du vill inte att truppen skulle bantas - den har inte bantats enligt dig - så vad är problemet?
Leeds United Kristoffer
2015-02-06 12:41
Phil Hay @PhilHayYEP · 1 min för 1 minut sedan

Hearing that Giuseppe Bellusci has been cleared of racially abusing Norwich's Cameron Jerome. No suspension for Bellusci. #lufc
2015-02-06 11:37
@terry cooper:

Thom //
Om det är den meningen du menar när jag skriver - inte har vi bantat spelartruppen ?
När Mr C tog över så var det ju vissa saker o ting som skulle rättats till.
Ekonomin skulle fixas o ett led i det var att banta spelartruppen o där håller jag med han men vad hände ??
Inte har den blivit mindre. Har över 30 spelare där nu
2015-02-06 04:23
Du har ju sagt att du vill banta truppen? Va fan snackar du om?
2015-02-05 23:18
Thom //
Jag vill inte banta truppen.
Det var ett uttalat mål från Mr C att truppen skulle bantas. Hade något med ekonomin att göra tror jag.
Återkommer med mer svar.
2015-02-05 22:27
terry cooper// Om du inte velat värva in spelare för typ £3-4m utan spelare för kanske £500k-£2m så undrar jag i så fall följande; Du ville banta truppen men samtidigt vill du värva in spelare som kostar ganska lite vilket om man räknar på de siffror jag precis pratade om skulle röra sig om typ 15 spelare. Jag har ingen aning om vart det är du vill komma om jag ska vara ärlig. Det känns ibland bara som du försöker hitta något att klaga på. Sorry alltså men jag förstår inte alls den massiva kritik du tycks ha mot Cellino. När jag säger att Cellino är som natt och dag mot GFH och Bates så säger du att vem som helst hade varit det. När jag säger att ekonomin är bättre så säger du att någon annan kanske gjort det bättre. När jag säger att jag tycker laget ser väldigt intressant ut så talar du om £15m som Cellino uttalat sig om för ganska länge sedan i sammanhanget. När jag säger att Cellino tycks ha lärt sig av sina misstag när han valde fansens favorit Redfearn som manager talar du om hur många han sparkat tidigare. När jag försöker förklara för dig att det funnits hinder vad gäller Elland Road och enorma spelarköp så snackar du om lögner... jag förstår att det är omöjligt för mig att vinna mot dig. Mest av allt tycker jag det är synd om dig som inte ens nu kan känna att framtiden i alla fall känns något mer intressant och roligt än vad det gjort på väldigt länge. Sen vad gäller att Cellino får göra vad han vill; Om jag köper en bar och fastigheten som följer med så har jag all rätt att inreda den som jag vill. Om jag vill måla om den i regnbågens färger så gör jag det. Baren är min och jag kommer göra vad som krävs för att den ska gå i mitt mönster och bli ekonomiskt plus för mig. Jag kanske kommer lyssna på råd men i slutändan är det ändå min bar och jag kommer följa mitt hjärta, speciellt eftersom jag har haft en tidigare bar i över 20 år (Bar Cagliari). Den baren var betydligt mindre och vi hade stora problem med personalen som inte föll mig alls i smaken så jag sparkade typ 32 bartenders och servitörer under mina 20 år där. Varför? För jag tyckte inte dom förde MIN bar framåt. Nu har kag öppnat min nya bar Leeds och potentialen är enorm. Jag vet att om jag kan investera tillräckligt mycket så kan baren bli en av de mest populära och vara fullsatt väldigt ofta. Jag har dock provat mig fram lite med personalen och också avsatt en hel del av den tidigare personalen något jag har all rätt till. Baren har också många stammisar som följde med i köpet och de har jag velat värna om. Jag har bland annat stått och sjungit med dom, prisat dom och sagt hur viktiga dom är. De förtjänar, som jag sagt så många gånger, det bästa och jag vet att jag är kapabel att de dom det. För jag är ägaren och jag gör vad som krävs för att få mitt företag att gå med plus och bli vinstdrivande.
2015-02-05 21:57
@Leeds så klart!:

Fatta piken. Ska göra allt för att bli positivare......
Leeds United Leeds så klart!
2015-02-05 21:54
Strachan,

Vad tusan är nu det här ? Positiva tankar????
Sådant passar inte på Revie Stand.

Seger på lördag och det är bara 17 segrar kvar till PL.

MOT
Leeds United strachan
2015-02-05 19:20
Flyger över imorgon för att se ett lag där vi har 5-6 spelare som kommer att duga i PL om vi lyckas ta oss upp, vilket jag tror är möjligt under förutsättning att våra talanger stannar.
Det är en enorm skillnad att se det här laget spela mot träbenen vi fått hålla tillgodo med de senaste åren
MOT
2015-02-05 16:41
@terry cooper:

Jag vill gärna sudda ut min nuvarande mentala bild på Redfearn...

2015-02-05 16:30
Thom // Ska försöka svara på lite frågor du ställt till mej. Förstår inte vad det är som du velat skulle hända? Vi gick minus flera miljoner varje månad och du hade alltså velat att Cellino skulle öst in £15m på spelare i det läget? Han valde en annan mycket säkrare väg och det är iaf jag tacksam över. Då tycker jag att Cellino inte är så smart.Vi går allså minus o Cellino säger att det finns 15m att satsa. Borde han inte sagt något annat ?? Borde han inte sagt något alls ?? Lättare sagt än gjort att värva in en spelare för ca £5m. Först och främst ska denna "stjärnan" vilja komma, eventuellt då lämna en klubb i en högre rankad liga och sen kommer den spelaren kräva en enorm lön som vi till 99 % inte haft eller har råd att slänga ut. Varför måste det vara en stjärna o varför från en högre rankad liga o varför måste denna stjärna ha en enorm lön ? Varför inte en bra spelare med kvalitet o med normal lön ?? Tycker att det är bra att ekonomin är bättre o att spelartruppen har föryngrats. Tycker dock inte att det märks att Cellino har varit klubbägare i över 20 år. Alldels för mycket uttalanden hit o dit om ditten o datten som inte stämmer. Jag tycker en lögn är en lögn men där har vi olika uppfattningar , du o jag. Tycker inte han har lärt sig av misstagen men intressant som du skrev att -Cellino som är president och ägare och han kan faktiskt göra vad han vill med sina tränare. Om han vill att tränaren ska vara utklädd till en striptease dansös så kommer tränaren komma utklädd till det om han accepterat att så är fallet i sitt kontrakt. Om jag har uppfattat dej rätt så tycker du att Cellino kan göra vad han vill för han äger klubben ?
2015-02-05 12:15
terry cooper// Vad är din poäng nu? Har ju förklarat vad jag menar..
2015-02-05 12:03
Thom// Du skrev först om stjärnor. Rättelse stjärnan skrev du.
2015-02-05 12:03
Thom//
Du skrev först om stjärnor.
Leeds United Rodell
2015-02-05 11:48
Sportcarl //

Fyfan... då ser vi ju redan där att vi är påväg åt rätt håll... att på över 1 år inte vinna 3 matcher irad är ju riktigt uruselt!.... Man skäms nästan lite... Ser vi väl till o kör en obesegrad februari månad av bara farten! :D
Leeds United sportcarl
2015-02-05 11:32
Rodell 11:05, kollade statistik bakåt, 3 raka vinster har vi inte haft sedan nov émber 2013,var denna januarimånaden fin var den dålig förra året då gick det så här
Blackpool hemma 1-2
Rochdale borta(FA-cup) 2-0
Sheffiel W borta 6-0
Leicester hemma 0-1
Ipswich hemma 1-1
Leeds United Rodell
2015-02-05 11:05
Redfearn nominerad till Manager of the Month och Luke Murphy till Player of the Month :)
Hoppas dom vinner! Fin Januari månad vi har haft börja med 2 kryss sen kom 2 vinster underbart! :) tar vi den tredje raka nu på lördag!!!
Leeds United sportcarl
2015-02-05 08:54
jaha nu väntar man på domen mot Bellusci som borde komma snart, sjukt lång tid har det tagit för FL, och ord står mot ord mellan Bellusci och Jerome, i en normal domstol hade Bellusci friats, men med tanke på FL och LU tippar jag på 7 matchers avstängnin
Leeds United Kristoffer
2015-02-05 08:33
Lewis Walters är nu tillbaka efter sin knäskada. Han är ju snabb och kan spela på kanten om det behövs enligt Redfearn.
2015-02-04 23:20
@Kristoffer:

Italienare kan dribbla.
Forza Il Duce.
Leeds United Duke
2015-02-04 23:02
Börjar bli hög tid att förlänga kontrakt med Byram och Cook. Skriver de inte på innan sommaren måste de säljas då. Båda har ett år kvar efter denna säsong.
Leeds United Plyma
2015-02-04 23:00
Kristoffer// De e mycke nu! Man försöker kika på YEP då o då, då smiskar du till med "TheGuardian" ;) Mkt bra artikel, vilket visar att det aldrig kommer sluta att hetsas o försöka få Leeds på fall- MEN! W A L L A M O T!!!!!!
Annons: