/england/leeds/forum/115.aspx/england/leeds/forum/115.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Rodell
2018-05-15 21:34
Kommer inte hända att vi värvar Bartley vi kommer gå för någon i serie b eller la segunda... samma som vi lägger pengar på mbakogu istället för t.ex Marriot eller att vi vill plocka in en slovakisk innermittfältare i serie b istället för maddison som är transferlistad
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2018-05-15 20:24
ja då har vi möjlighet att försöka gå på Bartley direkt:)
Leeds United Kristoffer
2018-05-15 20:05

Phil Hay
? @PhilHayYEP
3 timför 3 timmar sedan

EFL says it's transfer window is now open and has been since May 7. That applies to domestic transfers. The window for international transfers (as dictated by FIFA) opens on June 9. Deadline for permanent deals is August 9. Standard loans can be completed until August 31. #lufc

Det är bara att shoppa på, fast de flesta av våra nyförvärv kommer väl att vara utländska spelare från albanska ligan eller liknande.
Leeds United sportcarl
2018-05-15 17:23
Var en artikel igår. Han uttalade sig om Persson efter han blivit sparkad i MFF, och nämnde då också att han varit med om det i Leeds(dock nämnde han inte TC vid namn). Man kan säga han tog tränarna parti men är ju lättare sparka en tränare än elva spelare. tillagt 18:48, hittade artikeln, var i expressen och rubriken är: så länge danne är i klubben så är jag trygg, där tar han upp sparken av TC i vintras
Leeds United BullenKarlsson
2018-05-15 16:29
Sportcarl // Menar du den artikeln i Aftonblaskan? Stod inget om TC?
Leeds United sportcarl
2018-05-15 14:16
Tar vi in Mbakogu så är det tecken på att det inte är Heck eller ev nästa tränare som bestämmer. På tal om tränare så fick MFF s tränare sparken igår. Var en artikel i någon av kvällstidningarna med Pontus vad han tyckte om det med insyn i MFF. Och kom in på Leeds vad han tyckte om sparken av TC. Läsvärt
Leeds United stonefree
2018-05-15 13:53
Ser ut som Mbakugo är i Leeds för att skriva kontrakt!!!!!!!!
Leeds United Rodell
2018-05-15 13:16

Hur mycket sanning i nedan dialog kan jag inte bedöma men onekligen är det inte så något ska skötas kan jag tycka.

Mick Ward? @MWardy21 · 34 minför 34 minuter sedan
@reluctantnicko You tweeted prior to last game of season Heckingbottom was by no means safe..... any news either way Alan?

Alan NixonSvar till @MWardy21
There was a meeting yesterday. Again. Waiting on confirmation. Suspect Orta gets nod to pick targets. That’s a kick in balls for manager if correct.

Leeds United Rodell
2018-05-15 13:10
Thom //

Du avskriver ju Moyes direkt där med hur radz (orta) och Leeds fungerar just nu då det är Orta som plockar in spelarna till och med delar utav tränarstaben.
Om du läser det jag skrev tidigare idag så säger jag inte att jag vill att Heck ska stanna utan att ha hellre kvar honom om dom inte tänker ta in någon riktigt bra tränare utan fortsätta med nivån som han gjort med TC och Heck.

Jag har iaf mycket svårt att tro att tränare som Ranieri, Allardyce, Moyes(även om han är askass), SIlva osv kommer inte ta över ett Leeds i Championship med nuvarande modell.. Dom hade kanske varit intresserade utav ett Fulham, Aston Villa, osv där dom nekar att sälja spelare för 30m och köper spelare för 10m istället för att värva 10-15 oduglingar varje sommar och skeppa iväg det bästa vi har.

Jag ser också hellre en ny tränare med meriter och någon som man vet har gjort det mycket bra i tidigare klubbar med presitge nyförvärv blandat med annat kul men vi har ju sett att det är inte riktigt så det har fungerat hittills även om det fortfarande kan bli en ändring på det.
Leeds United WhitesMOT
2018-05-15 12:37
Har varit inne på det förr att långsiktighet som man ser i klubbar som Burnley eller Bmouth kommer du aldrig få i Leeds. Kraven är helt enkelt för stora. Hade du för 10 år sedan sagt att du tänker bygga över tid så hade folk kanske köpt det. Nu får du vara oerhört stark och förbannat envis om du ska orka stå i stormen när du inte ser resultat direkt. Radz har redan visat med TC att han inte har dom sidorna.

Men sen finns det gränser också för vad som är sunt och ren idioti när det kommer till långsiktigt tänk. Man kan inte bara behålla någon bara för att man bestämt sig för att tänka långt. Även om du inte lyckas med dina mål så måste man ju iaf se nån form av utveckling. Tar man Hecky i vårt fall så är det rätt uppenbart att det snarare blivit än värre.Han sänder inte en enda signal som får en att känna att han har koll på läget.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2018-05-15 12:28
Rodell// Det kan ju också vara så att vi faktiskt tar in tränare som är för dåliga. Eller är detta en omöjlighet? Jag tycker det vore märkligt om en tränare INTE får sparken efter två miserabla perioder under TC. Målsättningen var play-off men hans facit var under all kritik. Visst hade vi kunnat behålla honom men formen var urusel. Vi tog in PH och det har visat sig att vi inte fått någon förbättring. Visst är spelarna inga världsstjärnor men nog borde vi kunna prestera bättre än vi gjort i många matcher och vad skickar det för signaler när vi i varje match får spelare utvisade? En vanligt tränare, en etablerad tränare med pondus hade aldrig accepterar det. Jag gillar inte att sparka tränare stup i kvarten men det gäller att hitta rätt tränare. PH är enligt mig inte rätt och jag har svårt att tro att vi kommer ånga på med honom. Monk kändes bra, Moyes skulle kännas bra. Om Moyes skulle komma in så skulle han säkert ha stora krav på klubben i form av transferbudget, ersättning, målbild, ensamt ansvar när det kommer till värvningar osv. Tror inte han skulle ens fundera på att tacka ja till ett kontrakt hos oss om Radz skulle ta in honom i styrelserummet och erbjuda honom peanuts och noll att säga till om när det gäller lagbygge.
Leeds United BullenKarlsson
2018-05-15 12:24
Heckingbottom har ju gett många junisar chansen, det är väl det enda positiva jag kan hitta. Rent taktiskt har jag inte sett mycket. Beror ju också på vad som sagts när han kom. Var han tänkt att försöka rädda en topp 6 placering - för då har han misslyckats kapitalt, eller skulle han bygga för nästa säsong? För då borde han rimligtvis få fortsätta.

Om inte hoppas jag också på en etablerad manager som Moyes eller helst Big Sam som också verkar få lämna Everton.
Leeds United Rodell
2018-05-15 11:36
Danne K // Precis, vi kan också hitta sådana tränare problemet är att dom blir sparkade innan dom hinner bygga något här så vi kommer aldrig dit. Vi ligger i mellanlandet med att antingen ska vi vara en "storklubb" där spelare och tränare kommer och går men alla ska prestera (som ägare och fans har krav på) eller tänka långsiktigt med scoutade "fynd" och tränare som får bygga... vi ligger mellan dessa och går varken framåt eller bakåt... Vi köper in billiga spelare som "kanske" kan prestera och "kanske" kan vara bra men samtidigt sätter alldeles för höga krav på en tränare att med dessa medel försöka med något så jäkla svårt.
Leeds United Rodell
2018-05-15 11:32
Thom //

Vad gör leeds intressant? att du inte får vara delaktig i vilka som går in eller ut? att ha en knappt trupp för mittenplacering i Championship eller att vi aldrig tänker på långsiktighet?
Leeds United Danne K
2018-05-15 11:20
Lite avis på tex Burnley och bournemouth som hittat helt rätt i sina tränare som varit där några år nu och som verkar vara ganska delaktiga i spelidé och vilka spelare som köps in
2018-05-15 11:10
Rodell// Säger inte att Moyes har rosat marknaden de senaste åren. Om han hade det så hade vi inte suttit här och snackat om att vi ville ha in honom i klubben. Han hade varit ”out of our league”. Nu är han inte riktigt det om West Ham väljer att inte förlänga med honom. Kanske är Leeds exakt vad han behöver. En klubb med enorm potential som han kan bygga från grunden med väldigt bra ungdomsverksamhet bland annat. Förmodligen är vi mer intressanta än många andra klubbar att över för en tränare som David Moyes.
Leeds United Rodell
2018-05-15 11:07
Problemet med att vänta är ju att det blir ytterliggare en sommar med en trupp som tränaren inte är delaktig i....Kan man lika gärna slänga bort nästa säsong direkt
Leeds United WhitesMOT
2018-05-15 10:59
Jag inbillar mej att enda anledningen till att Hecky inte fått lämna, är att man väntar fortfarande på att alla ligor och kval ska avslutas först för att kunna se vem som kan tänkas bli tillgänglig.

Men det är säkert bara just inbillning och vi kommer stå här med Master Hecky i Augusti....

OM det däremot är som min inbillning så hoppas jag det är Jokanovic man väntar mest på.
Leeds United Rodell
2018-05-15 10:53
Thom //

Då tycker t.ex du att Moyes har visat något? eller andra tränare vi har haft förutom Monk senaste åren? Svårt att visa magi men spelare som Grot, Ekuban, Cooper, De Bock osv osv... Första felet vi har gjort denna säsong är Orta att han bestämmer över värvningarna andra är att vi inte tar in en på pappret bättre tränare dok finns det hur många bevis där ute att kortsiktighet inte löser problemen
2018-05-15 10:32
Rodell// För mig har PH inte visat någonting alls sedan han kom.
Leeds United Rodell
2018-05-15 09:51
Moyes är ju sen han lämna Everton ett fritt fall som tränare.. behåller hellre Heck ser hellre också ett långsiktigt tänkt på tränarposten nu.. ska man plocka bort heck så får det fan vara en riktigt bra tränare som ska ersätta annars kan han sitta kvar
Leeds United Duke
2018-05-15 09:43
Då är Moyes ett bra alternativ.
Leeds United sportcarl
2018-05-15 09:25
Moyes har bara kontrakt denna säsongen ut hos West Ham
Leeds United Duke
2018-05-15 07:54
Thom/ Han kan få spelare till klubben. Moyes har väl kontrakt med West Ham?
2018-05-15 07:51
Duke// Hur många år har Wenger kvar på toppnivå och hur revolutionerande är hans idéer efter många år med en nedåtgående spiral med Arsenal? Han är väl nästan 70 år. Är det verkligen någon vi ska låta bygga vår klubb? Moyes har knappast några lysande år bakom sig heller men han har i alla fall rätt ålder.
Leeds United Duke
2018-05-15 06:44
Wenger borde vara förstavalet.
2018-05-15 06:07
Hade gärna sett Moyes ta över oss.
2018-05-15 06:05
Bra start hittills med Sacko, Pennington och Lasogga borta. Rey förlängt med 2 år. Nu ska bara Pearce skriva 3-4 års kontrakt också. Heckingbottom kan få sparken med så är jag än mer nöjd.
Leeds United Rikard
2018-05-14 23:11
Men man är bra orolig när det handlar om nyförvärv. Man undrar hur mycket vår manager får bestämma om vilka spelare han vill ha hit. Känns som att tränaren ska vara nöjd med det han får och Orta sköter handladet. Hoppas jag har fel men det känns inte bra.
Leeds United Norman Hunter
2018-05-14 22:40
kvällslektyr
Annons: