/england/leeds/forum/1149.aspx/england/leeds/forum/1149.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2014-10-25 07:14
Ska göra högskoleprovet idag så missar 50 min av Leeds match... Får hoppas på en ledning när ja kan kolla mobilen ;) MOT!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United terry cooper
2014-10-25 00:38
Stonefree//

Vet inte om jag kan hålla med dej.
Underpresterat ??
Vi har inte spelat värst bra o inte skapat värst många chanser.
Tycker vi fått de poängen vi förtjänar.
2014-10-25 00:32
Bullenkarlsson //

Jag formulerade mej lite slarvigt.
Vad jag menar är att varför måste man antingen spela kortpassningsspel eller bygga sitt spel på att enbart långa uppspel ?
Varför inte variera spelet ?
Kortpassningspel fodrar väldigt mycket av spelarna.
Har vi de spelarna ??
Tycker att kan vi gå på ett snabbt rakt anfall , så ska vi göra det.
Kan vi inte göra det. Fine. Då lugnar vi ner det o försöker bygga upp ett anfall.
Men hur vi än vänder o vrider på det. Hur vi än spelar 442 eller 352 eller 541 eller 532. Så måste kampen om mittfältet vinnas.
Och vi måste definitivt in med mera spelare i straffområdet.
Det är där målen görs.
Leeds United kjelldan
2014-10-24 22:39
Kåmark inblandad i 2 mål för Fulham i deras 3-0 seger mot Charlton.
Leeds United North Monkey
2014-10-24 22:28
Om inte Darko lyckas med vad han får betalt för, som Redfearn gjorde. Att gå laget ta 3poängare, är säsongen över vid jul. 10p upp redan till toppen, 6p till PO. Kommer lätt dubblas på 2 månader.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United Leeds så klart!
2014-10-24 21:15
Ful Skinkan är på gång.
Med stabile "0 segrar- Darko" vid rodret så passeras snart Leeds i tabellen.
Leeds United Kristoffer
2014-10-24 20:20
Jimmy Armfield om Paul Madelely:

In his autobiography, ""Right Back to the Beginning"", Revie's eventual replacement Jimmy Armfield related a telling story about Madeley negotiating a new contract: "He once actually signed a new contract on what was virtually a blank piece of paper. I called him in to discuss terms and opened discussions by saying, 'OK, Paul, we'll give you so much'. He replied that he had no intention of leaving Leeds so he might as well sign the contract and let me fill in the details. I said, 'What do you want, then, two years or three years?' He answered, 'Either way, I'll leave it to you. I just want to play for Leeds,' and that was that".
2014-10-24 19:33
På tal om äldreboende och vuxenblöja - vart håller Danskjäveln hus?

Jag har varit i Skåne två helger denna månad, men Pub-15 har varit stängt.
Gömmer Pidde Gultand och Dansken sig i någon hemlig jordhåla?
Leeds United stonefree
2014-10-24 19:25
Efter 5 timmars långa diskussioner på Taps i Leeds med Norrmän, Danskar, Svenskar och Engelsmän. Har vi allihopa kommit fram till att hur man än vänder och vrider på allihopa. Så har Leeds underpresterat så här långt i serien och det är dax att ta fram blåstället och kämpa så blodet och svetten sprutar.
Trevlig helg till er allihoppa från ett glatt och skålande Leeds
Leeds United stonefree
2014-10-24 19:18
Hartey m fl.
Vi önskar er en trevlig helg härifrån Leeds!
Leeds United BullenKarlsson
2014-10-24 15:02
Terry//

Absolut, men det är bra mycket lättare att få ett fungerande spel med långbollar och tryck på andrabollen. Att bygga upp ett bra spel på marken tar ju längre tid men är mer effektivt när det lyckas.

Sen måste man så klart slå bollar som hotar i djupled ibland. Men panikbollar från backlinjen har vi nu slutat med och det är i alla fall jag jävligt glad över, även om vi ibland blir straffade för det. Samma sak som att man ibland måste panikrensa självklart. Men att i första hand försöka spela sig ur situationen och det försöker vi numera.
Hartey
2014-10-24 13:16
Nu kör vi LUSS-fest Special Edition med All Inclusive i Falköping!!!!!!!!
Leeds -Wolwes på Olearys och nu har Bosse Bergman lämnat depån i Asarum

Hoppas Vallås kommer i tid denna gång och inte som för två år sedan då han kom 22.30

Jo Bosse jag har skaffat en plastsäck som du kan ta med tomburkarna hem i.

Bergman hade visst en överraskning med sig och det har vi också en inplanerad men ändå är som vanligt Leedssegern det viktigaste

M O T
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2014-10-24 12:42
BullenKarlsson//

Håller med dig.
Leeds United Kristoffer
2014-10-24 12:21
Såg nu att matchen i morgon sänds på 10:an.
Leeds United MR Clarke Nr8
2014-10-24 11:51
Imorgon så vänder det,marchen upp mot topp 6 kan börja,tipset o travet lämnas in o ölen fram,matchtröja på,halsduk o flagga fram.
MOT
2014-10-24 07:59
Förstår fortfarande inte varför vi måste slå långa eller korta passningar ??
Går det inte att kombinera ??
2014-10-23 23:17
Nu säger jag inte att Redfearn hade varit ett dåligt alternativ, men vi är väldigt snabba med att döma. Det var ju inga muntra miner när Redfearn förlorade efter att Grayson sparkats. Återigen en diskussion angående resultat kontra långsiktigt tänk och jag är för det sistnämnda. Kom igen Darko!
2014-10-23 23:15
Det jag har sett av Darko hittills är trots allt ett spelande lag som försöker spela bollen på backen ända från backlinjen. Vi blev ju straffade av Rotherham efter felpass och har slagit mycket felpassningar, men det känns som att vi har en klar strategi över hur vi vill spela. Syntes att Darko sa till spelarna att "ni måste vända upp med bollen snabbare". Han har ju också varit mycket aktiv på sidlinjen och vill som jag förstår ha ett spelande lag. Men vi måste spela snabbare och röra oss ännu mer så att inte alla 4 i diamanten hamnar på samma yta när vi har boll.

Jag tycker i alla fall att det är bättre att våga spela på det här sättet, förlora lite matcher och bli bättre än att fortsätta spela långbollar och kriga oss till en mittenplats.

Vi har pratat många år om ett ungt, spelande lag med en internationell manager. Nu har vi det. Det är enklare att spela 4-4-2 med hög press som Rotherham gör och få hyfsade resultat på kort tid. Men att spela ihop ett lag för Premier League. Det gör man nog precis som vi gör nu. Tycker att vi visar upp ett imponerande spel många gånger men tyvärr är vi inte riktigt framme än.
Leeds United Tobbe O
2014-10-23 20:54
Sant men han ska ändå prestera för att vara kvar, och presterade gjorde han och blev kvar i fem säsonger. Har ingen koll på hur Maribor var när han kom, var de redan då ledande eller byggde han upp dem? Man kan ju inte förneka att han lyckades där i varje fall. Om han sedan lyckas i Leeds får vi se, det är inte säkert men det jag menar är att det inte går att säga något om det efter fem matcher.
Leeds United Kristoffer
2014-10-23 20:43
@Tobbe O:

Ska dock sägas att Maribor är det lag i Slovenien med störst budget och bäst spelartrupp. Svårt att inte vinna många titlar då.
Leeds United Rodell
2014-10-23 19:46
Leeds så klart// Hockaday hade ju en hel försäsong också med laget o göra som han ville med hade säkert lite snack med cellino om spelare också, Darko har inte haft det tyvärr. En tränare med hyfsade meriter också. Jag tror han kan få runt på skutan. Men tycker också att det är för tidigt att rata en tränare finns alltid saker man kan förbättra o göra annorlunda men tiden får visa om han är rätt man :) Är inte konflikträdd och respekterar andras åsikter även om dom inte delar mina :) sånt är bara bra! man ska kunna ha lite gnabb utan att bli osams bara för man inte tycker lika! :) alltid kul med diskutioner får oftast en att se saker annorlunda ibland :)
Leeds United Bo$$e V
2014-10-23 19:42
Imorgon bär det av till Falköping med Blekinge följe för ännu en kanonsenilträff i goda vänners lag. Vi har laddat hörapparaterna, smort upp rullatorerna,Packat ner canasta spelen och ringt färdtjänst. Vi skall se matchen på ett äldreboende för där finns många Leedsfans som minns storhetstiden för ca 40 år sedan. De har även gratis vuxenblöja på boendet:-) ps Har under dagen försökt att nå Helene och Christer utan framgång, men enligt rapporter så har de inte bytt batterier i hörapparaterna ds MOT
Leeds United Tobbe O
2014-10-23 19:25
Förstår inte hur Darko kan sågas efter fem matcher. Han har ändå ett hyfsat CV med många titlar, även om vi snackar slovenska ligan tog han många gånger ut Maribor i Europa. Inser iofs att jag inte ska snacka för jag sågade Hockaday så fort han presenterades :) men det var en jäkla skillnad på misslyckad div 5 tränare och tränare för ett lag som gått till CL.
2014-10-23 19:21
TobbeO,

vi kan enas om att vi har en hyfsad spelartrupp, en galet skön ägare, och att vi vill se Leeds vinna.
2014-10-23 19:17
LinusM, Jag hade rätt om Kebaben, och är säker på att jag har rätt om Darko. ...men jag tackar för ditt korta inhopp i matchen : )
Leeds United Tobbe O
2014-10-23 19:16
Leeds så klart// hahaha, diskutera på du - även om du har fel :) Jag tror som sagt på detta bygge. Vi kan väl i alla fall enas om att vi hoppas jag får rätt :)
Leeds United Linus.M
2014-10-23 19:14
Har inte tid att bidra med något konstruktivt i debatten just nu men håller inte med dig alls faktiskt, Leeds så klart. Med kebaben så hade vi haft full pott, skyll på det istället för Darko!!!! :)
2014-10-23 19:05
TobbeO jag hoppas självklart också att poängen kommer, men jag har givit upp hoppet att det är Darko som ska se till att det händer. DISCLAIMER: Om det finns några konflikträdda på Revie Stand så vill jag bara nämna att jag respekterar både Tobbes och Rodells åsikter, och inte på något sätt nedvärderar dessa, eller önskar att bråka med någon av herrarna. Däremot gillar jag att saker och ting luftas och diskuteras. Jag behöver nödvändigtvis inte ha rätt när det kommer till mina åskter, men jag är ganska säker på att jag har det :) Join in!
Leeds United Tobbe O
2014-10-23 18:58
Det sa jag aldrig utan jag påpekade att Rederan hade ett fördelaktigt spelschema. Säger inte att Milanic haft det svåraste heller utan att jag tycker att det stundtals funnits tendenser till bra spel. Självklart ska man kräva borde bättre poängutdelning och en högre och jämnare nivå men förhoppningsvis kommer det.
2014-10-23 18:52
@Tobbe O:
Ursäkta då. Sheffield Onsdag och Rutten Skinka är topplag med andra ord?
Annons: